Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2016

ΚΕΠΕ: «Εμπορευματικές Μεταφορές και Ανάπτυξη Διεθνών Εφοδιαστικών Κόμβων στην Ελλάδα»

Το ΚΕΠΕ εξέδωσε το βιβλίο «Εμπορευματικές Μεταφορές και Ανάπτυξη Διεθνών Εφοδιαστικών Κόμβων στην Ελλάδα», με συγγραφέα τον Δρ. Θεόδωρο Τσέκερη, Ερευνητή στην Οικονομική των Μεταφορών.
Το βιβλίο διερευνά τη στρατηγική στόχευση ανάδειξης της Ελλάδας σε διεθνές κέντρο διαμετακομιστικού εμπορίου.
Παράλληλα, αναλύει τις δυνατότητες για την αποτελεσματική αξιοποίηση όλων των τρόπων μεταφοράς, με σκοπό τη διάχυση των αναμενόμενων ωφελειών με τον πλέον αποδοτικό τρόπο στις περιφέρειες της χώρας.
Από τη μία πλευρά, η ανάλυση καταδεικνύει τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης και τις διαπεριφερειακές ανισότητες σε διάφορα μεγέθη και μέσα μεταφοράς ανά κατηγορία εμπορεύματος.
Από την άλλη, δείχνει τις προοπτικές στην εξαγωγική εμπορευματική δραστηριότητα και τις ευκαιρίες που έχουν δημιουργηθεί από επενδυτικές δράσεις και σχέδια, όπως αυτά της εταιρείας COSCO με επίκεντρο τον λιμένα του Πειραιά, ιδιαίτερα σε σχέση με το αναδιανεμητικό εμπόριο.
Η ανάλυση τονίζει τον καθοριστικό ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι συνδυασμένες μεταφορές για την ενίσχυση της γεωπολιτικής και της οικονομικής θέσης και της εξωστρέφειας της Ελλάδας, καθιστώντας την ταυτόχρονα πύλη εισόδου-εξόδου και διαμετακομιστικό κόμβο εμπορευματικών ροών στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Μεσογείου, επεκτείνοντας την ενδοχώρα της σε ευρωπαϊκή κλίμακα. 
Ειδικότερα, εξετάζεται το πώς η χώρα μπορεί να προσαρμοστεί στις τρέχουσες συνθήκες ανταγωνισμού του διεθνούς εμπορίου και της εφοδιαστικής, και τις παγκόσμιες ανακατατάξεις των αλυσίδων αξίας και των αγορών των επενδυτών-παρόχων μεταφορικών υποδομών.
Μεταξύ των προϋποθέσεων που τίθενται είναι ο μεγαλύτερος συντονισμός των επιμέρους δικτύων και συστημάτων μεταφοράς φορτίων και η δημιουργία συνεργειών με άλλες δραστηριότητες, όπως αυτές της μεταποίησης, της ενέργειας και των τεχνολογιών της πληροφορικής και των επικοινωνιών.
Επίσης, η ολοκλήρωση του κάθετου χερσαίου διατροπικού άξονα ΠΑΘΕ και η ανάπτυξη του χερσαίου διατροπικού άξονα της Βόρειας Ελλάδας (με την Εγνατία Οδό, τους κάθετους άξονές της και τη Σιδηροδρομική Εγνατία) θα συμβάλλουν στην αύξηση των συνδυασμένων (κυρίως, θαλάσσιων-σιδηροδρομικών) μεταφορών.
Βασικό στοιχείο του προτεινομένου σχεδιασμού αποτελεί η οργάνωση και η λειτουργία ενός ιεραρχικά δομημένου δικτύου διατροπικών εφοδιαστικών κέντρων εθνικής και περιφερειακής εμβέλειας, το οποίο εξειδικεύεται με τη χρήση προηγμένων υπολογιστικών μεθόδων.
Επιπλέον, προτείνονται θεσμικές αλλαγές διαρθρωτικού χαρακτήρα, όπως η ολοκληρωμένη πολυεπίπεδη διακυβέρνηση των μεταφορικών δικτύων και η λειτουργία ενός εθνικού παρατηρητηρίου χωρικών δεικτών αξιολόγησης. 
Για την κάλυψη των εντοπιζόμενων επενδυτικών κενών, τονίζεται η σημασία των καινοτόμων χρηματοδοτικών εργαλείων και των εναλλακτικών ευρωπαϊκών πόρων από προγράμματα, όπως το «Συνδέοντας την Ευρώπη», της επέκτασης της εφαρμογής των ΣΔΙΤ και της προσέλκυσης άμεσων ξένων επενδύσεων από διεθνείς παρόχους με επιρροή στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.
Ιδιαίτερη συμβολή μπορούν να έχουν και οι στρατηγικές δικτύωσης και συνεργασίας των υφιστάμενων και μελλοντικών παροχών των κρίσιμων μεταφορικών και εφοδιαστικών υποδομών με αντίστοιχους του εξωτερικού, η ανάδειξη της χώρας ως περιφερειακού διαμετακομιστικού κόμβου ενέργειας και η λειτουργία ειδικών μορφών βιομηχανικών και εμπορικών εξαγωγικών ζωνών.
Οι προτεινόμενοι σχεδιασμοί, σε συνδυασμό με την ενίσχυση του νέου θεσμικού πλαισίου για την εφοδιαστική, εκτιμάται ότι θα έχουν σημαντική συμβολή στην ελληνική οικονομία, σε σχέση με μακροοικονομικά μεγέθη, όπως το ΑΕΠ και οι θέσεις απασχόλησης στους κλάδους των χερσαίων μεταφορών, των θαλασσιών μεταφορών και της εφοδιαστικής.
Για αναλυτικές πληροφορίες, πατήστε εδώ.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/logistics/item/16148-kepe-emporevmatikes-metafores-kai-anaptyksi-diethnon-efodiastikon-komvon-stin-ellada.html

Ισονομία στην απαλλαγή ΦΠΑ, στις αποθήκες εφοδιαστικών επιχειρήσεων του Πειραιά, ζητά το ΕΒΕΠ

«Οι δυνατότητες της Ελεύθερης Ζώνης για Εφοδιασμούς Πλοίων και Τελωνειακά Θέματα», αποτέλεσε το κύριο θέμα της ενημερωτικής εκδήλωσης, που διοργάνωσε την Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2016, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, με βασικούς ομιλητές τον Πρόεδρο του ΕΒΕΠ, κ. Β. Κορκίδη και τον Εμπορικό Διευθυντή της ΣΕΠ Α.Ε., κ. Τ. Βαμβακίδη, ενώ χαιρετισμό απηύθυνε και η Γενική Διευθύντρια Τελωνείων & Ε.Φ.Κ., κ. Ε. Γιαλούρη.
Η κ. Γιαλούρη τόνισε: «Είμαστε υπέρ του υγιούς εμπορίου και της ανάπτυξής του, καθώς επίσης και των εξαγωγών. Θα στηρίξουμε τους οικονομικούς φορείς, διασφαλίζοντας παράλληλα και τα συμφέροντα του δημοσίου.
Όσον αφορά στην ΠΟΛ 1026, κατανοώ γιατί σας δημιούργησε αναστάτωση, αλλά είμαστε σήμερα εδώ με τους συνεργάτες μου, τον κ. Δ. Ζορμπάνο και την κ. Χ. Νασιοπούλου, για να αποσαφηνίσουμε όλα τα θέματα».
O Πρόεδρος του ΕΒΕΠ, κ. Β. Κορκίδης, επισήμανε τη συμβολή της Ελεύθερης Ζώνης στην ανάπτυξη του διαμετακομιστικού εμπορίου της χώρας μας, ενώ τόνισε την ιδιαίτερη σημασία που αποκτά για τα ελληνικά λιμάνια ο νέος Κανονισμός για την οργάνωση των λιμενικών υπηρεσιών και τη χρηματοδοτική διαφάνεια των ευρωπαϊκών λιμένων, που εγκρίθηκε, στις 14 Δεκεμβρίου 2016, από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. 
Επίσης, ανακοίνωσε ότι, θα ικανοποιηθεί το αίτημα του ΕΒΕΠ, ώστε η ευνοϊκή ρύθμιση απαλλαγής από τον Φ.Π.Α. που ισχύει στην Ελεύθερη Ζώνη του Πειραιά, την οποία διαχειρίζεται η PCDC, να ισχύσει για όλες τις αποθήκες, που βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά σε εφοδιαστικές επιχειρήσεις. 
Ακόμη, ευχαρίστησε τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, κ. Γ. Πιτσιλή, για την ικανοποίηση παρελθόντος αιτήματος του ΕΒΕΠ, σχετικά με τη διάταξη σύμφωνα με την οποία απλοποιούνται οι διαδικασίες και παρέχεται η δυνατότητα στις επιχειρήσεις ναυπήγησης και επισκευής πλοίων να λειτουργήσουν µε τους όρους και τις προϋποθέσεις που ισχύουν για τα Ελεύθερα Τελωνειακά Συγκροτήματα. Κατ’ επέκταση, απαλλάσσονται του Φ.Π.Α. οι ναυπηγικές εργασίες σε πλοία που δραστηριοποιούνται στην εσωτερική ναυσιπλοΐα. 
Αναλυτικότερα, ο κ. Κορκίδης ανέφερε: «Τα πλεονεκτήματα των τελωνειακών θεσμών να χρησιμοποιούνται απ’ όλους για τη διευκόλυνση του εξωτερικού εμπορίου με την παροχή κινήτρων για συγκέντρωση και διανομή εμπορευμάτων, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη του διαμετακομιστικού εμπορίου.
Το ζητούμενο είναι, να αποτελέσουν μέσο απορρόφησης της εγχώριας ανεργίας, καθώς επίσης και το συνεκτικό ιστό με την τοπική κοινωνία και επιχειρηματικότητα».
Όσον αφορά στον νέο Κανονισμό, όπως σημείωσε, το πλαίσιο των νέων κανόνων για τα λιμάνια πρόκειται να αυξήσει την αποδοτικότητα των ευρωπαϊκών λιμανιών, τα οποία απασχολούν 470.000 εργαζομένους, και να τα καταστήσει πιο ελκυστικά για τους επενδυτές.
Ο Κανονισμός αυτός θα εφαρμοστεί σε 319 θαλάσσια ευρωπαϊκά λιμάνια, που περιλαμβάνονται στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), εκ των οποίων τα 25 είναι ελληνικά.
Οι ρυθμίσεις προβλέπουν τη δυνατότητα παροχής δημόσιας υπηρεσίας καθώς και μία σειρά ευνοϊκών διατάξεων για τα μικρά λιμάνια, προκειμένου να αποφευχθεί η δυσανάλογη διοικητική επιβάρυνση και το πρόσθετο κόστος. 
Επίσης, ο νέος Κανονισμός παρέχει δίκαιους όρους ανταγωνισμού, συγκεκριμένους κανόνες διαφάνειας και ασφάλειας δικαίου και ένα σταθερό νομικό πλαίσιο πιο ελκυστικό για τους επενδυτές, το οποίο δεν έχει δυσανάλογες και αντιφατικές ερμηνείες.

Από την πλευρά του ο κ. Τ. Βαμβακίδης, αναφέρθηκε στο όραμα της εταιρείας, που είναι να «καταστεί η Ελλάδα/Πειραιάς στρατηγικός κόμβος της εφοδιαστικής αλυσίδας για εισαγωγές/εξαγωγές από/προς τις χώρες ΕΜΕΑ».
Επίσης, σημείωσε ότι «ειδικά καθεστώτα σχετιζόμενα με φορολογικά/τελωνειακά οφέλη θα επιτρέψουν την προώθηση της χώρας μας, ως φιλόξενο τόπο για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του διαμετακομιστικού εμπορίου».
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, καίριες παρεμβάσεις έκαναν ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκτελωνιστών Ελλάδος, κ. Γ. Ζωγράφος και ο Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εφοδιαστών Πλοίων - Εξαγωγέων, κ. Ν. Μαυρίκος.
Ειδικότερα, ο κ. Γ. Ζωγράφος ανέφερε: «Όσοι για δεκαετίες δημιουργήσαμε δουλειές στο λιμάνι, θέλουμε έναν “επαγγελματικό πνεύμονα” και όχι ασφυξία.
Μη λησμονάτε εκείνους, που έφτιαξαν το λιμάνι. Όλοι πρέπει να υπάρχουν». Αναφορικά με την ΠΟΛ 1026/2016, ο κ. Ν. Μαυρίκος, υπογράμμισε:«Ζητούμε να τροποποιηθεί η ως άνω απόφαση και να περιληφθεί και το καθεστώς της τελωνειακής αποταμίευσης στις δυνατότητες που παρέχονται για απαλλαγή από Φ.Π.Α. των εγχώριων εμπορευμάτων, όταν αυτά εναποθέτονται σε αποθήκες τελωνειακής αποταμίευσης».

Τα «Ευφυή Συστήματα» αρωγός στην ανάπτυξη των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών

Ολοένα και ενισχύεται ο ρόλος των «Ευφυών Συστημάτων» στις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές, όπως ανέδειξε η 2η Ετήσια Διημερίδα του ITS Hellas.
Τις εργασίες της Διημερίδας εγκαινίασαν, με ομιλίες τους, ο κος Νικόλαος Μαυραγάνης, Υφυπουργός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών  και o Δρ. Άγγελος Αμδίτης, Διευθυντής Έρευνας του ΕΠΙΣΕΥ-ΕΜΠ και Πρόεδρος του ITS Hellas.
Συγκεκριμένα, κατά τον χαιρετισμό που απηύθυνε, ο Υφυπουργός κος Νικόλαος Μαυραγάνης, έθεσε τα Ευφυή Συστήματα Μεταφορών ως προτεραιότητα για την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, ενώ χαρακτήρισε τον τομέα των ΕΣΜ ως συνδετικό κρίκο για υπόλοιπους τομείς, όπως αυτούς των logistics και των εμπορευματικών μεταφορών, καθώς και των υπολοίπων επιβατικών μεταφορών.
Ακόμη, ο κ. Μαυραγάνης σημείωσε την ιδιαίτερα υψηλή ποιότητα του ανθρώπινου δυναμικού που διαθέτει η Ελλάδα και έθεσε ως σημαντικό ζήτημα για την πρόοδο, τόσο στο πεδίο των ΕΣΜ όσο και στους υπολοίπους τομείς, την αξιοποίηση αυτών των ανθρώπων καθώς και της τεχνογνωσίας που διαθέτουν, η οποία μπορεί να αποτελέσει και εξαγώγιμο προϊόν.
Ο Πρόεδρος του ITS Hellas, Δρ. Άγγελος Αμδίτης, αφού πρώτα ευχαρίστησε το κοινό για το έμπρακτο ενδιαφέρον του στη διοργάνωση καθώς και για τη συνακόλουθη συμβολή του στην επιτυχία αυτής, αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα της υιοθέτησης και εφαρμογής των Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών (ΕΣΜ) στην Ελλάδα ως βασικού πυλώνα της οικονομίας μας.
Τα ΕΣΜ, όπως ανέφερε ο Δρ. Αμδίτης αναδεικνύονται, χρόνο με τον χρόνο, ως ένας εκ των σημαντικότερων τομέων της αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών παγκοσμίως και η ευρεία χρήση τους μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της χώρας και στη βέλτιστη αξιοποίηση των ανταγωνιστικών της πλεονεκτημάτων.
Στη συνέχεια, οι 150 και πλέον εγγεγραμμένοι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν, μέσα από τις επιμέρους ομιλίες των περισσότερων από 30 καταξιωμένων στο χώρο των μεταφορών Ελλήνων και ξένων ομιλητών, οι οποίοι συνέβαλαν καθοριστικά με την υψηλή εξειδίκευσή τους στην καθολική παρουσίαση των επιμέρους πεδίων εφαρμογής και ανάπτυξης των ΕΣΜ στην Ελλάδα και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, για τις γενικότερες εξελίξεις στον τομέα, τόσο σε επίπεδο στρατηγικής όσο και πολιτικών, καθώς και για πλήθος επιτυχημένων παραδειγμάτων εφαρμογής ΕΣΜ και καινοτομίας στο ελληνικό περιβάλλον. Ειδικότερα, οι θεματικές ενότητες της Διημερίδας που συζητήθηκαν διεξοδικά στο πλαίσιο των ακόλουθων έξι συνεδριών είναι οι παρακάτω:
-Ελαστική Κινητικότητα: Συνεργατική Σχεδίαση και Διαχείριση Κυκλοφορίας.
-Ευφυή Συστήματα Μεταφορών και εξελίξεις σε Ευρωπαϊκό Επίπεδο.
-Ελληνική αριστεία και πρωτοβουλίες στον τομέα των ΕΣΜ.
-Ευφυή Συστήματα Εμπορευματικών Μεταφορών.
-Στρατηγική και πολιτικές ανάπτυξης ΕΣΜ.
-Νέες τάσεις στην κινητικότητα: Το μέλλον των ΕΣΜ.
Επιπλέον και στο πλαίσιο των τριών συζητήσεων που διεξήχθησαν στις τελευταίες τρεις θεματικές,  οι συμμετέχοντες προσδιόρισαν τις προκλήσεις, σε σχέση με την ευρύτερη εφαρμογή των ΕΣΜ μέσα από την ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης και πρότειναν πιθανές λύσεις μέσω της υιοθέτησης βέλτιστων πρακτικών.
Παράλληλα, αναλύθηκαν οι υφιστάμενες πολιτικές αλλά και οι πιθανές αναγκαίες προσαρμογές του σχετικού ρυθμιστικού πλαισίου για την επίτευξη της ευρείας εφαρμογής των συστημάτων αυτών προς όφελος των χρηστών, της οικονομίας αλλά και του περιβάλλοντος.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε, τέλος, στην αναγκαιότητα της συνεργασίας μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων και στη σημασία αυτής στη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών για επενδύσεις και οικονομική ανάπτυξη.    

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/aftokinitodromoi/item/16147-ta-effyi-systimata-arogos-stin-anaptyksi-ton-epivatikon-kai-emporevmatikon-metaforon.html

Συνολικές προβολές σελίδας