Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2013

Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Ποδαρικό με αυξήσεις διοδίων στο τμήμα Ράχες-Κλειδί

Από 1η Ιανουαρίου του 2014 αυξάνονται οι τιμές των διοδίων, όπως ανακοίνωσε η κοινοπραξία που κατασκευάζει και διαχειρίζεται τον οδικό άξονα Μαλιακό – Κλειδί  Ημαθίας, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι απαιτείται η έγκριση του υπουργού Υποδομών.

Συγκεκριμένα η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου γνωστοποίησε την Πέμπτη αυξήσεις από την 1η Ιανουαρίου 2014, αλλά και αναπροσαρμογές των διοδίων, όπως προβλέπεται από τη σύμβαση παραχώρησης.

Έτσι στα διόδια Πελασγίας και Μοσχοχωρίου, οι αυξήσεις αφορούν μόνο όσους πληρώνουν μετρητά και ανέρχονται σε 0,040 ευρώ/χλμ , με τις νέες τιμές να διαμορφώνονται ως εξής: 2,40 ευρώ για τις μοτοσικλέτες, 3,50 ευρώ για ΙΧ, 8,7 ευρώ για μικρά φορτηγά, 12,2 ευρώ για νταλίκες. Στο Μοσχοχώρι 2,8 ευρώ για μοτοσικλέτες, 4 ευρώ για ΙΧ, 10,10 ευρώ για φορτηγά και 14,10 ευρώ για νταλίκες.

Στους υπόλοιπους σταθμούς, γίνονται αναπροσαρμογές. Στις κατηγορίες 1 και 2 (μοτοσικλέτες και ΙΧ) επέρχεται μείωση που δεν είναι ορατή, λόγω της πολύ μικρής διαφοράς και της στρογγυλοποίησης, ενώ στις κατηγορίες 3 και 4 (μικρά φορτηγά και νταλίκες), η αναπροσαρμογή επιφέρει μειώσεις, και αυτό οφείλεται στον αρνητικό δείκτη τιμών καταναλωτή.

Για όλους τους ηλεκτρονικούς χρήστες (όλων των κατηγοριών οχημάτων) που διαθέτουν πομποδέκτη, είτε της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου είτε των συνεργαζόμενων διαλειτουργικών αυτοκινητοδρόμων, οι τιμές διοδίων στην Πελασγία και το Μοσχοχώρι παραμένουν ίδιες με σήμερα.

Σε λειτουργία πλευρικά διόδια
Μέσα στο 2014 προβλέπεται να τεθούν σε λειτουργία πλευρικά διόδια στον κόμβο της Γλύφας με την τιμή να είναι ίδια με εκείνη των διοδίων της Πελασγίας.

Εντός του 2014 αναμένεται να ολοκληρωθεί η κατασκευή και να τεθούν σε λειτουργία και τα πλευρικά διόδια του Ευαγγελισμού, που βρίσκεται στο νομό Λαρίσης, λίγο πριν το Μακρυχώρι, ενώ έως τα τέλη του 2015 θα λειτουργήσει κι ο πλευρικός σταθμός διοδίων στον Πλαταμώνα.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/autokinitodromos-aigaiou/item/23046-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CE%B1%CE%B9%CE%B3%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%B1%CF%81%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%BC%CE%B5-%CE%B1%CF%85%CE%BE%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CE%B4%CE%AF%CF%89%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%84%CE%BC%CE%AE%CE%BC%CE%B1-%CF%81%CE%AC%CF%87%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%AF

Εγνατία Οδός: 80% μείωση στα τροχαία στη Βόρεια Ελλάδα και Ήπειρο

Σε ποσοστό που ξεπερνά το 80% μειώθηκαν τα τροχαία ατυχήματα στη Βόρεια Ελλάδα και την Ήπειρο γεγονός που αποδίδεται στην ολοκλήρωση της κατασκευής της Εγνατίας Οδού και στους κάθετους άξονές της, αλλά και στην οικονομική κρίση που αποτρέπει τις συχνές και μεγάλες μετακινήσεις λόγω  κόστους.
 
Αυτά δήλωσε ο  πρόεδρος της εταιρίας «Εγνατία Οδός ΑΕ», Πάρις Σαββαϊδης, μιλώντας στην ημερίδα, στη Θεσσαλονίκη, με θέμα: «Οδική Ασφάλεια: Πρόληψη και Διαχείριση Ατυχημάτων».
 
Επίσης στην ημερίδα  που διοργάνωσε η «Εγνατία Οδός ΑΕ», σε συνεργασία με τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό Θεσσαλονίκης ο κ. Σαββαϊδης είπε ότι το έτος 2000, προτού ακόμα κατασκευαστεί ο οδικός άξονας της Εγναίας κατά μήκος της οδικής διαδρομής Ηγουμενίτσα – Κήποι Έβρου, σημειώθηκαν 100 θανατηφόρα ατυχήματα, ενώ πέρυσι μόλις 17.
 
Χαρακτηριστικό της επικινδυνότητας του παλιού οδικού δικτύου είναι και το γεγονός ότι πριν από την κατασκευή της Εγνατίας, στο τμήμα του επαρχιακού δρόμου Καβάλα – Ασπροβάλτα Θεσσαλονίκης, έχαναν κάθε χρόνο τη ζωή τους κατά μέσο όρο 18 άνθρωποι και δεκάδες τραυματίζονταν, ενώ σήμερα τα τροχαία ατυχήματα, στο κομμάτι αυτό της διαδρομής αποτελούν πολύ σπάνιο φαινόμενο.
 
Ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος, από το βήμα της εκδήλωσης, αναφέρθηκε στα έργα επανακίνησης των αυτοκινητοδρόμων που βρίσκονται σε εξέλιξη και υπογράμμισε ότι η παράθεση των έργων δεν αποτελεί έναν απολογισμό, αλλά, όπως είπε, κυρίως μια απόδειξη ότι υπάρχει μια Ελλάδα που προσπαθεί, παράγει και δικαιούται να ελπίζει.
 

Κεντρική Οδος Ε65: Καταβλήθηκε η πρώτη δόση 64εκ.ευρώ από το Υπουργείο Υποδομών

Την πρώτη δόση ύψους 64.066.361 ευρώ ενέκρινε και πληρώνει το Υπουργείο Υποδομών στην Κοινοπραξία του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65). Το ποσό συνιστά την 1η καταβολή της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου σύμφωνα με το άρθρο 7.2.8 της Σύμβασης Παραχώρησης που υπογράφηκε στις 28 Νοεμβρίου 2013.

Στο μέλλον θα ακολουθήσουν και άλλες καταβολές χρημάτων μέχρι την ολοκλήρωσης της συμβολής του Δημοσίου μέσω του ΕΣΠΑ για το έργο του Ε65. Το έργο προς το παρόν αφορά την κατασκευή του τμήματος Ξυνιάδα-Τρίκαλα. Πάντως πρόσφατα ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης είπε πως το χρονοδιάγραμμα προβλέπει μέσα σε μια τριετία την ολοκλήρωση του τμήματος Τρικάλων - Γρεβενών και σε μια πενταετία του κομματιού Γρεβενών –Εγνατία.

Αναλυτικά προβλέπεται η κατασκευή του άξονα Λαμία-Τρίκαλα-Εγνατία ως παρακάτω:

- Το τμήμα ΠΑΘΕ (Λαμία) έως α/κ Ξυνιάδος εντός τριετίας, με άμεση κατασκευή του βραχίονα παρακάμψεως Λαμίας έως Α/Κ Λαμίας – Καρπενησίου

- Το τμήμα Τρικάλων - Γρεβενών επίσης εντός τριετίας

- Το τμήμα Γρεβενών - Εγνατία εντός πενταετίας

Πάντως ένα από τα ενδιαφέροντα σημεία του νέου ΕΣΠΑ που ενισχύει την πεποίθηση πως τελικά θα κατασκευαστεί όλος ο αυτοκινητόδρομος είναι η υποχρέωση της χώρας για ολοκλήρωση όλων των βασικών υποδομών πράγμα που σημαίνει πως ένας ημιτελής αυτοκινητόδρομος θα δημιουργούσε και οικονομικά προβλήματα στο Δημόσιο που έχει αναλάβει την κάλυψη όλων των ζημιών από χαμηλές διελεύσεις όσο και στην υλοποίηση της παραπάνω υπόσχεσης.

Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/kedriki-odos-e65/item/23029-%CE%BA%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CF%82-%CE%B565-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%B2%CE%BB%CE%AE%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CE%B7-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%B7-%CE%B4%CF%8C%CF%83%CE%B7-64%CE%B5%CE%BA%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CF%8E%CE%BD

Συνολικές προβολές σελίδας