Τετάρτη 23 Μαρτίου 2016

Ανοίγει ο «δρόμος» του εμπορίου Θεσσαλονίκη - Βελιγράδι - Βουδαπέστη

Ο οδικός άξονας Ε10 Θεσσαλονίκη - Βελιγράδι θα υλοποιηθεί έως τον Οκτώβριο του 2017, μειώνοντας το χρόνο μεταξύ των δύο πόλεων στις 4,5 ώρες.  
Παράλληλα, η αξιοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και η νέα σιδηροδρομική γραμμή Βελιγραδίου - Βουδαπέστη ολοκληρώνει το «δρόμο» εμπορίου των τριών πόλεων, με επίκεντρο τη Θεσσαλονίκη.
Τα ανωτέρω θέματα συζητήθηκαν στο 1ο Ελληνο - Σερβικό forum, που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή 470 επιχειρήσεων και από τις δύο χώρες.
Στο forum παρουσιάστηκε το επιχειρηματικό περιβάλλον στη Σερβία (φορολογικά, ασφαλιστικά, εργατικά θέματα, χρηματοδοτήσεις), μεγάλα projects ιδιωτικοποιήσεων, όπως και τα 60 έργα του δήμου Βελιγραδίου, ύψους 10 δισ. ευρώ, που είναι προς υλοποίηση.
Στόχος του επιμελητηρίου είναι το εμπόριο να ανέβει, από την χαμηλή θέση που βρίσκεται σήμερα, 22η θέση, αξιοποιώντας παράλληλα τις συμφωνίες ελεύθερων συναλλαγών της Σερβίας με τη Ρωσία, την Κίνα, αλλά και με πολλές ακόμη χώρες.
Ο πρόεδρος του Ελληνο - Σερβικού επιμελητηρίου Ελλάδος, Κώστας Γεωργάκος, δήλωσε πως έχουν γίνει συνεργασίες μεταξύ εταιρειών τροφίμων ενώ μεγάλη ελληνική εταιρεία του κλάδου της ενέργειας, μελετάει επένδυση 10 εκατομμυρίων ευρώ στη Σερβία. Σήμερα λειτουργούν στη Σερβία 200 - 210 επιχειρήσεις ελληνικών συμφερόντων που απασχολούν άμεσα και έμμεσα 25.000 εργαζομένους, έχοντας επενδύσει στη χώρα 2,2 δισεκατομμύρια ευρώ.
Σε παρέμβασή του, ο κ. Μίχαλος, πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας τόνισε ότι στη Σερβία η Ελλάδα πρέπει να πάει έχοντας να παρουσιάσει στοιχεία που θα δημιουργήσουν αίσθημα εμπιστοσύνης στους Σέρβους.
Όταν η πολιτική αστάθεια στην Ελλάδα προβληματίζει τους Έλληνες επιχειρηματίες, είναι δύσκολο να πεισθούν οι ξένοι. Η μεγαλύτερη συνάντηση επιχειρηματιών από Ελλάδα και Σερβία μετά από 35 χρόνια
«Είναι η μεγαλύτερη συνάντηση επιχειρηματιών των δύο χωρών μετά από 35 χρόνια και σήμερα είδαμε ότι δήλωσαν συμμετοχή 450 - 500 επιχειρηματίες, εκπρόσωποι των σημαντικότερων εμπορικών επιμελητηρίων και δημόσιων και ιδιωτικών επιχειρήσεων από Ελλάδα και Σερβία», υπογράμμισε ο πρέσβης της Σερβίας στην Ελλάδα.
«Στόχος της πρεσβείας και στόχος του κράτους της Σερβίας είναι η επιχειρηματική συνεργασία μεταξύ Ελλάδας και Σερβίας να βελτιωθεί, καθώς από το 2015 είναι περιορισμένη σε σχέση με τις δυνατότητες και την προοπτική που υπάρχουν.
Τα τελευταία χρόνια καταγράφεται πτώση στη διμερή επιχειρηματική συνεργασία για διάφορους λόγους και το 1ο Ελληνο - Σερβικό Επιχειρηματικό Forum είναι το πρώτο βήμα, η τοποθέτηση του θεμέλιου λίθου, μία νέα ισχύς, μία νέα σελίδα στις ελληνοσερβικές σχέσεις στο οικονομικό και επιχειρηματικό πεδίο», επισήμανε.
Το Forum τίμησαν με τη παρουσία τους, ο Υπουργός Εσωτερικών Παναγιώτης Κουρουμπλής και η αρμόδια Υφυπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (Μακεδονίας και Θράκης) Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά, στηρίζοντας την προσπάθεια του επιμελητηρίου σε όλα τα επίπεδα.

Σημαντικά οφέλη για τη Θεσσαλονίκη από τυχόν ακτοπλοϊκή σύνδεση με Σμύρνη

Μεγάλες προσδοκίες γεννιούνται για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, μετά τη συμφωνία που υπέγραψαν στις 9 Μαρτίου, για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σμύρνης, οι πρωθυπουργοί της Ελλάδας και της Τουρκίας, Αλέξης Τσίπρας και Αχμέτ Νταβούτογλου, σύμφωνα με το newmoney.gr.
Πιο συγκεκριμένα, το μνημόνιο κατανόησης (Memorandum Of Understanding) μεταξύ ΟΛΘ Α.Ε. και Izmir Alsancak Port προβλέπει τη συνεργασία των δύο μερών σε διάφορους τομείς που αφορούν τις μεταφορές.
Τα οφέλη που θα προκύψουν αναφέρονται κατά κύριο λόγο στα έσοδα από την Ro Pax σύνδεση.
Επίσης, θα δημιουργηθεί πηγή εσόδων και για άλλες δραστηριότητες σε τοπικό επίπεδο, όπως εξυπηρέτηση επιβατών, ανάπτυξη τουριστικού ρεύματος, λοιπές υπηρεσίες στα πλοία και στα οχήματα).

Ο τουρισμός είναι επίσης τομέας που ευεργετείται σε πολύ μεγάλο βαθμό. Στην Τουρκία, λόγω της κακής κατάστασης των σιδηροδρόμων, οι μεταφορές, σήμερα, γίνονται, στο συντριπτικό τους ποσοστό, οδικώς.
Η πελώρια αύξηση των μεταφορών, που πηγαίνουν παράλληλα σχεδόν, με την αύξηση της παραγωγικότητας, άρχισε και δημιουργείται αδήριτη ανάγκη αποσυμφόρησης των οδικών αρτηριών, σε συνδυασμό με τον χρόνο και το κόστος καυσίμου που καθιστούν ακριβές έως ασύμφορες πλέον, τις χερσαίες μεταφορές.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση, προσπαθώντας να συμβάλλει θετικά, με τη δημιουργία εναλλακτικών δρόμων επικοινωνίας, προωθεί, τα τελευταία 20 χρόνια, τις συνδυασμένες μεταφορές, δηλαδή μεταφορές που μπορεί να είναι πολύ πιο φιλικές στο περιβάλλον και συνδυάζουν μέχρι και τρία διαφορετικά μέσα.
Όλη η τούρκικη ενδοχώρα, θα έχει τη δυνατότητα να περάσει από το λιμάνι της Σμύρνης, κατευθείαν στη Θεσσαλονίκη και από εκεί, είτε σε όλη τη Βαλκανική, είτε προς την Ηγουμενίτσα, για την Ιταλία, είτε με συνδυασμό πλέον μέσων μεταφοράς με το πλοίο στη Θεσσαλονίκη με το τρένο στο λιμάνι του Λόμι στη Βουλγαρία και από εκεί με φορτηγίδες σε όλη την Ευρώπη, με τον διάπλου του Δούναβη, τον πλωτό διάδρομο που συνδέει τη Μαύρη Θάλασσα με τη Βόρεια Θάλασσα.
Στην αντίστροφη κίνηση, κάθε χρόνο, περισσότερες από 450.000 ιδιωτικά αυτοκίνητα περνούν από την Ιταλία στην Ηγουμενίτσα, διασχίζουν την Εγνατία οδό και μοιράζονται στην τουρκική ενδοχώρα.
Από αυτά, περίπου 180.000 οχήματα κατευθύνονται προς τη Σμύρνη και νοτιότερα. Είναι η μετακίνηση των εκατομμυρίων Τούρκων μεταναστών, σε όλη την Ευρώπη, που περνούν τις διακοπές τους στην πατρίδα τους.

Όσο αφορά την έναρξη των δρομολογίων, σύμφωνα με πληροφορίες από τη Θεσσαλονίκη, «δεν είναι δυνατόν να προσδιορισθεί σήμερα ο ακριβής χρόνος έναρξης της γραμμής.
Θα πρέπει πρώτα να προσδιορισθούν τα κόστη τα οποία στη συνέχεια θα ληφθούν υπόψη από τις ενδιαφερόμενες ναυτιλιακές εταιρείες. Ο καταρχήν σχεδιασμός προβλέπει 3 δρομολόγια τη βδομάδα. Θα διαρκεί περίπου 11 ώρες.
Την προηγούμενη Τετάρτη έγινε σύσκεψη μεταξύ των αρμόδιων στελεχών του ΟΛΘ και της τουρκικής πλευράς για να επιλυθούν τεχνικά ζητήματα με κορύφωση το κόστος υπηρεσιών ώστε να μην είναι αποτρεπτικό».
Κόστη
Τα κόστη που αφορούν τους δύο λιμένες έχουν ήδη προσδιορισθεί με αρκετά καλή προσέγγιση σε συνέχεια της συνεργασίας που υπήρξε με την Τουρκική πλευρά.
Σημειωτέον ότι κατά την συνεργασία με την Τουρκική πλευρά διαπιστώθηκε ότι οι επιβαλλόμενες χρεώσεις από πλευράς τους είναι σαφώς υψηλότερες από αυτές του λιμένος της Θεσσαλονίκης. Στο θέμα λοιπόν αυτό θα πρέπει να υπάρξει πρωτοβουλία από την Τουρκική πλευρά για μείωση του κόστους.
Ο ΟΛΘ είναι σε συνεχή επικοινωνία με την Izmir Alsancak Port και τις ενδιαφερόμενες ναυτιλιακές γραμμές για την παροχή πληροφοριών και διευκρινίσεων.
Στο πλαίσιο αυτό, την προηγούμενη Τετάρτη έγινε σύσκεψη μεταξύ των αρμόδιων στελεχών του ΟΛΘ και της τουρκικής πλευράς για να επιλυθούν τεχνικά ζητήματα με κορύφωση το κόστος υπηρεσιών, ώστε να μην είναι αποτρεπτικό.

Συνολικές προβολές σελίδας