Κυριακή 26 Απριλίου 2015

Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια την Πρωτομαγιά

Τη συμμετοχή της στην κινητοποίηση της ΓΣΕΕ για την Εργατική Πρωτομαγιά, με 24ωρη πανελλαδική απεργία των πληρωμάτων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων την Παρασκευή 1 Μαΐου, αποφάσισε κατά τη συνεδρίασή της η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ).

Σύμφωνα με την ΠΝΟ, «η φετινή Πρωτομαγιά συμπίπτει χρονικά με τη συμπλήρωση πενταετίας από την αποφράδα ημέρα, που η χώρα μας οδηγήθηκε στα δεσμά δουλείας και εξάρτησης της Τρόικα-Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και Διεθνές Νομισματικό Ταμείο- οδηγώντας αλυσοδέσμια την εργατική τάξη της χώρας, εν ενεργεία και συνταξιούχους, κυριολεκτικά σε απόγνωση.

»Στη διάρκεια της πενταετίας αυτής οι έλληνες ναυτεργάτες, εν ενεργεία και συνταξιούχοι, ένιωσαν στο πετσί τους τις συνέπειες της υποτέλειας της χώρας μας στους ξένους δανειστές με καταβαράθρωση των εργασιακών σχέσεων και των κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων τους, την περιθωριοποίηση μεγάλου τμήματος των ιδίων και των οικογενειών τους και τον στραγγαλισμό θεμελιωδών και συνταγματικά κατοχυρωμένων συνδικαλιστικών δικαιωμάτων τους και του θεσμού της απεργίας».

Η Ομοσπονδία υποστηρίζει ότι η ανεργία στις τάξεις των ναυτεργατών να έχει εκτοξευθεί σε δυσθεώρητα ύψη και αυξάνεται σε καθημερινή βάση, την ώρα που οι μειώσεις στις οργανικές συνθέσεις των επιβατηγών πλοίων συντελούν στην περαιτέρω αύξησή της, ενώ κάνει λόγο για καταστρατήγηση της νομοθεσίας που αφορά στη ναυτική εργασία.

«Θλιβερή σελίδα για την επιβατηγό ναυτιλία αποτελεί η συνεχιζόμενη για ένα και πλέον χρόνο κοινωνική μάστιγα της απλήρωτης εργασίας και η εικόνα που παρουσιάζουν πλοία της ακτοπλοΐας να μην παρέχουν στα πληρώματά τους τα στοιχειώδη μέσα ενδιαίτησης, τροφοδοσίας, ηλεκτρικού ρεύματος κλπ. Αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχίζεται και δεν πρόκειται να συνεχιστεί» τονίζει, μεταξύ άλλων, η ΠΝΟ.
 

Κόμβος για την ταϊβανέζικη Yang Ming Lines το λιμάνι του Πειραιά

Μία ακόμη διεθνής ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η εκ Ταϊβάν ορμώμενη Yang Ming Lines, πρόκειται να κάνει χρήση των εγκαταστάσεων της ΣΕΠ, θυγατρικής της κινεζικής Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, σύμφωνα με την «Καθημερινή».
Υπενθυμίζεται ότι ήδη το λιμάνι χρησιμοποιούν εταιρείες, όπως η MSC, η Maersk και η ίδια η Cosco, ενώ προσεγγίσεις πραγματοποιούν και άλλες εταιρείες του κλάδου, όπως η γαλλική CMA CGM.
Σύμφωνα με τη σχετική συμφωνία μεταξύ της ΣΕΠ και της Arkas Hellas, η οποία λειτουργεί ως αντιπρόσωπος της Yang Ming στην Ελλάδα, προσφέροντας και υπηρεσίες πρακτόρευσης, η κινεζική εταιρεία θα πολλαπλασιάσει τις προσεγγίσεις της στον Πειραιά, καθώς πλέον θα καταπλέουν στον λιμένα τέσσερα πλοία την εβδομάδα, έναντι ενός σήμερα. Το πρώτο εξ αυτών αναμένεται τη Δευτέρα 4 Μαΐου.
Οπως αναφέρει στην «Κ» ο κ. Πάρις Ευαγγελινός, επικεφαλής της Arkas, η Yang Ming πρόκειται να φέρει στον Πειραιά ένα μέρος του όγκου των μεταφορτώσεων που έως σήμερα πραγματοποιούσε στην Αίγυπτο.
Επί της ουσίας πρόκειται για μια εντελώς νέα δραστηριότητα, καθώς τον Πειραιά θα προσεγγίζουν πλέον τα μεγαλύτερα πλοία της εταιρείας, χωρητικότητας 15.000 εμπορευματοκιβωτίων.

«Το σημαντικότερο είναι ότι ο Πειραιώς θα είναι πλέον λιμάνι μεταφόρτωσης για τα φορτία της εταιρείας, κάτι που σημαίνει πρόσθετο όφελος για το λιμάνι, καθώς τα εμπορευματοκιβώτια που θα ξεφορτώνονται, θα παραλαμβάνονται στη συνέχεια από άλλα, μικρότερα πλοία, που θα τα μεταφέρουν στον τελικό τους προορισμό», επισημαίνει ο κ. Ευαγγελινός.
Τη σχετική δραστηριότητα μεταφόρτωσης πραγματοποιούν σήμερα στον Πειραιά τόσο η Cosco όσο και η MSC, αξιοποιώντας τις εγκαταστάσεις του λιμανιού, που είναι από τα λίγα στη Μεσόγειο που μπορούν να εξυπηρετούν πλοία τέτοιου μεγέθους.
Η Yang Ming καταλαμβάνει τη 14η θέση παγκοσμίως με στόλο 89 πλοίων, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 410.000 εμπορευματοκιβωτίων.
Σημειωτέον ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Cosco, κατά το φετινό πρώτο τρίμηνο διακινήθηκαν από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά συνολικά 736,4 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, επίδοση που συνιστά αύξηση κατά 7,5%, έναντι του αντίστοιχου τριμήνου του 2014.
Μάλιστα, κατά τον Μάρτιο σημειώθηκε αισθητή ανάκαμψη, καθώς διακινήθηκαν συνολικά 266,5 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, έναντι 220,5 χιλιάδων τον αντίστοιχο μήνα του 2014, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 21%.
Υπενθυμίζεται πως στο σύνολο του 2014, ο ρυθμός αύξησης της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων διαμορφώθηκε στο 18,5%. Συνολικά, η ΣΕΠ διακίνησε πέρυσι 2,98 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 2,5 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων το 2013.

Μετά τις αντιδράσεις, το Λιμ. Πάτρας πήρε πίσω απόφαση για την γεφυροπλάστιγγα

Παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποίησε στις 23/4/2015 ο Γ.Γ της ΠΕΝΕΝ Νίκος Κροκίδης μαζί με το Προεδρείο του τοπικού Σωματείου Ναυτεργατών Ρίου – Αντιρρίου στον Υπουργό Ναυτιλίας κ. Θοδωρή Δρίτσα, σύμφωνα με την ΠΕΝΕΝ.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, «αντικείμενο της παράστασης ήταν η απόφαση του Λιμενάρχη Πάτρας, ο οποίος αυθαίρετα, ερμηνεύοντας τον Γενικό Κανονισμό Λιμένων απαίτησε την εγκατάσταση γεφυροπλάστιγγας, προκειμένου πριν μεταβιβασθούν τα φορτηγά οχήματα στα F/B της γραμμής Ρίου – Αντιρρίου και Αντιρρίου – Ρίου να ζυγίζονται.
Η ρύθμιση και η ερμηνεία αυτή αγνοεί παντελώς και παρακάμπτει την γενική νομοθεσία η οποία προβλέπει και διασφαλίζει για τα φορτηγά οχήματα να ζυγίζονται στον χώρο των επιχειρήσεων που παραλαμβάνουν τα εμπορεύματα.
Στην τοποθέτησή τους τόσο ο Γ.Γ της ΠΕΝΕΝ όσο και τα μέλη του Προεδρείου του τοπικού Σωματείου Ναυτεργατών Ρίου – Αντιρρίου επισήμαναν ότι η πρόταση του Κεντρικού Λιμενάρχη Πατρών ενισχύσει την διαμόρφωση μονοπωλιακής εκμετάλλευσης, υπέρ των εταιριών που εκμεταλλεύονται την αερογέφυρα, ενώ με τον τρόπο αυτό οδηγούν το Πορθμείο και τους Ναυτεργάτες στο λουκέτο και την ανεργία, αφού η επιβάρυνση από την γεφυροπλάστιγγα (η οποία δεν υπάρχει) θα μειώσει στο ελάχιστο το κόστος διαφοράς στην διακίνηση των φορτηγών αυτοκινήτων.
Ταυτόχρονα, επισήμαναν ότι οι επιβάτες διακινούνται τα τελευταία χρόνια δωρεάν μέσω του Πορθμείου.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας μετά την συνάντηση έδωσε εντολή να αποσυρθεί η ερμηνεία – απόφαση του Κεντρικού Λιμενάρχη Πάτρας και παράλληλα εξήγγειλε ότι θα υπάρχει τροποποίηση της διάταξης του Κανονισμού Λιμένος προκειμένου να μην δημιουργούνται ασάφειες και διαφορετικές ερμηνείες».
Το υπόμνημα του Συλλόγου Ναυτεργατών
«Κύριε Υπουργέ, Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε σχετικά με το θέμα των γεφυροπλαστιγγών στο Ρίο -Αντίρριο.
Πριν την κατασκευή της γέφυρας στο πορθμείο μας υπήρχαν πλάστιγγες και στης δυο περιοχές Ρίο και Αντιρρίου οι οποίες ανήκαν στους εκάστοτε δήμους και όλα τα φορτηγά υποχρεωτικά ζυγιζόντουσαν. Με την λειτουργία της γέφυρας όμως η κίνηση στο πορθμείο έπεσε κατακόρυφα με αποτέλεσα το 2006 οι δήμοι να κλείσουν τις πλάστιγγες .
Οι ιδιοκτήτες οικόπεδων που υπήρχαν οι γεφυροπλάστιγγες τις κατέστρεψαν και ενοικίασαν πάλι τα οικόπεδα τους και τώρα το ένα είναι πάρκιν και στο άλλο υπάρχει καντίνα. Ο έλεγχος στο πορθμείο δεν σταμάτησε στα φορτηγά οχήματα αλλά γίνεται με τα παραστατικά των εταιρειών.
Οπότε υπάρχει αμφιβολία από το λιμενικό όργανο στα παραστατικά του φορτηγού. Ο έλεγχος γινόταν στην πλάστιγγα που υπήρχε στο κεντρικό λιμάνι της Πάτρας. Από το 2006 μέχρι και σήμερα δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα και όλα μας τα δρομολόγια γινόντουσαν με ασφάλεια. Η απόφαση όμως του κεντρικού λιμενάρχη Πατρών στην υποχρεωτική ζύγιση των φορτηγών και όποιο δεν έχει ζυγολόγιο από πλάστιγγα δεν θα μπορεί να επιβιβαστεί στα πλοία του πορθμείου έρχεται να αλλάξει τις ισορροπίες.
Πώς κύριε Υπουργέ όταν δεν έχουμε πλάστιγγες στην περιοχή να ζητάμε ζυγολόγια;
Γιατί όλα τα φορτηγά να φεύγουν από την γέφυρα;
Γιατί να μην υπάρχει και δεύτερη οικονομική επιλογή διέλευσης και όχι μόνο το μονοπώλιο της γέφυρας;
Οι επιπτώσεις της απόφασης αυτής θα οδηγήσουν στο οριστικό κλείσιμο του πορθμείου και 80 οικογένειες ναυτεργατών θα οδηγηθούν στην ανεργία.
Επίσης θα δυσκολέψει την διέλευση των πεζών που στα πλοία γίνεται δωρεάν (είναι δωρεάν και για όσους επιβάτες έχουν Ι.Χ αλλά και όσους δεν έχουν Ι.Χ προς εξυπηρέτηση των περιοχών). Παρακαλούμε στην άμεση επέμβαση σας για την ανάκληση της απόφασης του κεντρικού λιμενάρχη Πατρών ώστε να μας δοθεί η ευκαιρία να συνεχίσουμε με συνέπεια και ασφάλεια την εργασία μας».

Στα 36,5 εκατ. τα καθαρά κέρδη της Αττικής Οδού το 2014,παρά την κάμψη εσόδων

Mείωση εσόδων, αλλά αύξηση καθαρών κερδών παρουσίασε πέρσι η Αττική Οδός. Συγκεκριμένα, ο αυτοκινητόδρομος παρουσίασε έσοδα 159,7 εκατ., έναντι 162,4 εκατ. το 2013 και 175,44 εκατ. το 2012.
Σε επίπεδο κερδοφορίας, τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν, το 2014, στα 36,5 εκατ., έναντι 20,9 εκατ. το 2013 και 50,13 εκατ. το 2012.
Από το 2012, η Αττική Οδός ξεκίνησε να διανέμει μέρισμα στους μετόχους της (Aκτωρ 60%, J&P Αβαξ 30%, Τράπεζα Πειραιώς 9,9%), οι οποίοι έχουν το δικαίωμα εκμετάλλευσής της ως τον Οκτώβριο του 2024.
Από το ξεκίνημα της κρίσης, η Αττική Οδός υπολογίζεται ότι έχει χάσει περίπου το 1/3 της κυκλοφορίας της. Κατά μέσο όρο, οι ημερήσιες διελεύσεις ήταν 307.000 το 2009, 250.000 το 2011, 215.000 τo 2012 και 200.560 το 2013.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο της Αττικής Οδού κόστισε περί τα 1,3 δισ. ευρώ περίπου. Το κόστος χρηματοδοτήθηκε κατά 35%, με το ποσό των 420 εκατ. ευρώ από το ελληνικό Δημόσιο, με συμμετοχή και πόρων του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης.
Βάσω Βεγιάζη 


Συνολικές προβολές σελίδας