Τρίτη 17 Μαρτίου 2015

Ανάσα για τους οδηγούς στο Πέταλο του Μαλιακού.Σε κυκλοφορία το Στυλίδα - Ράχες

Παραδόθηκε χθες στην κυκλοφορία το τμήμα από την Αγία Μαρίνα έως τις Ράχες μήκους 20 χλμ. (Πέταλο Μαλιακού), με κατεύθυνση κυκλοφορίας προς Αθήνα, ενώ έως το τέλος της εβδομάδας αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία και ο κλάδος του νέου τμήματος με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με την «Ημερησία».
Πρόκειται για έναν νέο, σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτατης Κυκλοφορίας (ΛΕΑ), τρεις σήραγγες διπλού κλάδου, πέντε κοιλαδογέφυρες και υποδομή υψηλών προδιαγραφών θα βρίσκεται στη διάθεση των οδηγών.
Πλέον ο οδηγός θα ξεκινά από την Αθήνα σε κλειστό αυτοκινητόδρομο και θα βγαίνει από αυτόν μόνο στα Τέμπη και για μόνο 25χλμ. Επί της ουσίας η εθνική αρτηρία Αθήνα-Θεσσαλονίκη αγγίζει επιτέλους την οριστική της ολοκλήρωση. Το έργο Στυλίδα-Ράχες ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2007 με αρχικό χρονοδιάγραμμα το 2010. Αρχική ανάδοχος η Άττικατ που δεν κατάφερε να το ολοκληρώσει, με τη σκυτάλη να αναλαμβάνει το 2012 η κοινοπραξία Άκτωρ - ΓΕΚ - Τέρνα.
Το κόστος του έργου εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 170 εκατ. ευρώ. Μαζί με την παράκαμψη Λαμίας που παραδόθηκε σε λειτουργία πριν από μερικές ημέρες, αποτέλεσαν τα δύο τελευταία έργα για τη μετατροπή του Πέταλου του Μαλιακού σε ασφαλή κλειστό αυτοκινητόδρομο.
Παράκαμψη Λάκκας 
Με την πλήρη παράδοση στην κυκλοφορία του τμήματος «Α/Κ Αγ. Μαρίνας - Ράχες», το οποίο εντάσσεται στα τμήματα που κατασκευάζει το ελληνικό δημόσιο και παραχωρεί προς λειτουργία στην Κεντρική Οδό, δίδεται οριστική λύση στο μείζον ζήτημα οδικής ασφάλειας του πετάλου του Μαλιακού. Συνολικά, απομένει η κατασκευή 4,1 χιλιομέτρων της παράκαμψης Λάκκας, κάτι που αναμένεται να γίνει μέσα σε έναν μήνα.
Σε εντελώς καινούργια χάραξη, ο νέος αυτοκινητόδρομος παραδίδεται προς λειτουργία στην κοινοπραξία Κεντρική Οδός, στο πλαίσιο του συνολικού υπό παραχώρηση αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65).
Στο τμήμα που δόθηκε χθες στην κυκλοφορία θα λειτουργήσουν τρεις νέοι σταθμοί διοδίων, ένας μετωπικός στη Μαυρομαντήλα και δύο πλευρικοί σταθμοί, Αγίας Μαρίνας και Στυλίδας (Καραβόμυλου). Το αντίτιμο διοδίων για τα ΙΧ αυτοκίνητα είναι αντίστοιχα 1,75 ευρώ, 1,20 ευρώ και 0,65 ευρώ. Για τις μοτοσικλέτες οι τιμές διαμορφώνονται στα 1,25, 0,85 και 0,45 ευρώ.  
Ξυνιάδα-Τρίκαλα 
Στον Ε65 και το τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα τα έργα προχωρούν με ιδιαίτερα καλούς ρυθμούς, φτάνοντας στο 50%, με την κοινοπραξία κατασκευής να διατυπώνεται πως «κάθε μέρα υπάρχει πρόοδος». Το σημαντικό στοιχείο σε αυτά τα έργα είναι ότι δεν υπάρχουν μεγάλα τεχνικά, όπως σήραγγες, που να καθυστερούν την εξέλιξη των έργων. Να θυμίσουμε πως στις αρχές του 2014 οι εργασίες στο τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα ξεκίνησαν και πάλι με μεγάλο στόχο να ολοκληρωθούν μέχρι τον Δεκέμβριο του 2015.
Η νέα χρηματοδότηση περιλαμβάνει και κονδύλια του ΕΣΠΑ 2007-2013. Σήμερα η πρόοδος αγγίζει το 40% και γίνεται πραγματικός αγώνας δρόμου για να καλυφθεί το χρονικό διάστημα που απομένει επιτυχώς και να μην έχουμε νέες παρατάσεις. Στα θετικά είναι η εύκολη χάραξη του δρόμου που δεν απαιτεί κάποιο μεγάλο τεχνικό έργο (κοιλαδογέφυρες, σήραγγες κ.λπ.).
Το πρόβλημα που εντοπίζεται σε αυτό το έργο είναι πως χαρακτηρίζεται «τυφλό». Δεν συνδέεται με κανένα άλλο αυτοκινητόδρομο της χώρας και ενώνει δύο μικρομεσαίες ελληνικές πόλεις, γεγονός που τον καθιστά ευρέως ζημιογόνο. Η καλύτερη σύνδεση που διαθέτει το τμήμα αυτό είναι ο οδικός άξονας Τρίκαλα-Λάρισα.

Γ.Ε. Δημητρίου: Προχώρησε σε πώληση της 100% θυγατρικής GED Logistics

Tο σύνολο των μετοχών που κατείχε της κατά 100% θυγατρικής της εταιρείας «GED Logistics Αποθήκευση Διαχείριση και Οργάνωση Εμπορευμάτων Ανώνυμη Εταιρεία», η οποία προήλθε από την απόσχιση του κλάδου αποθηκών στην εταιρεία "Victini Holdings Limited", με έδρα την Λευκωσία Κύπρου, πώλησε στις 12 Μαρτίου 2015 η Γ.Ε. Δημητρίου, στο πλαίσιο της χρηματοοικονομικής της αναδιάρθρωσης και του επιχειρηματικού εξορθολογισμού των δραστηριοτήτων του ομίλου εταιρειών στον οποίο ανήκει. 
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, δεν υπάρχει σύνδεση κατά την έννοια του ΔΛΠ 24 μεταξύ της αγοράστριας εταιρείας, των μετόχων της και των μελών του διοικητικού συμβουλίου αυτής, με τον όμιλο" Γ.Ε. Δημητρίου ΑΕΕ". 
Το τίμημα πώλησης του συνόλου των μετοχών της «GED Logistics Αποθήκευση Διαχείριση και Οργάνωση Εμπορευμάτων Ανώνυμη Εταιρεία» που κατείχε η εταιρεία ανήλθε στο ποσό των 1.786.934 ευρώ. 
Επίδραση από την πώληση στα βασικά οικονομικά δεδομένα της Μητρικής και του Ομίλου:
Μητρική Εταιρεία:
- Ζημία 1.916 χιλ. ευρώ στα αποτελέσματα και στα Ίδια Κεφάλαια της Εταιρείας
Όμιλος:
- Ζημία 4.344 χιλ. ευρώ στα αποτελέσματα και στα Ίδια Κεφάλαια, σε σχέση με την καθαρή θέση του Ομίλου την 31.12.2014
- Στα αποτελέσματα του Ομίλου δεν θα ενσωματώνονται εφεξής τα ακόλουθα οικονομικά μεγέθη, σε σχέση με τη χρήση 2014:
-Έσοδα 1.100 χιλ. ευρώ περίπου
-Κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων 970 χιλ. ευρώ περίπου
-Ζημίες προ φόρων 87 χιλ. ευρώ περίπου.

Επιβραδύνεται η ανάπτυξη της Cosco στον Πειραιά. Στο +1,1% το δίμηνο

Επιβραδύνεται ο ρυθμός αύξησης της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων της Cosco στον Πειραιά. Σύμφωνα με στοιχεία της Cosco Pacific, τον Φεβρουάριο η Cosco διακίνησε στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά 0,230 εκατ. TEU, έναντι 0,230.4 εκατ. ΤΕU τον περσινό Φεβρουάριο, ήτοι μείωση 0,2%.
Σε επίπεδο διμήνου, η κινεζική εταιρεία διακίνησε 0,469 εκατ., έναντι 0,464 εκατ. το περσινό δίμηνο, ήτοι αύξηση 1,1%.
Η οριακή αύξηση, σύμφωνα με αναλυτές, φανερώνει τα σημάδια «ωρίμανσης» της ανάπτυξης της κινεζικής εταιρείας στον Πειραιά, δεδομένου ότι οι Σ.ΕΜΠΟ. που διαχειρίζεται φτάνουν σχεδόν στα όρια  δυναμικότητάς τους.
Υπενθυμίζεται, πέρσι, για το σύνολο του έτους, η Cosco διακίνησε στον Πειραιά 2,99 εκατ. TEU, σημειώνοντας αύξηση 18,5%, σε σχέση με το 2013. Εφέτος, ο στόχος έχει τεθεί στα 3,25 εκατ. TEU.
Ωστόσο, με την ολοκλήρωση του δυτικού τομέα της προβλήτας ΙΙΙ, η ετήσια δυναμικότητα των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ της Cosco θα εκτιναχθεί στα 6,2 εκατ. teu, έναντι 3,7 εκατ. σήμερα.
Φ. Φωτεινός


Με νέο φιάσκο κινδυνεύει το Θριάσιο. Κίνδυνος για επιστροφή 80-100 εκατ.!

Όχι ακόμα δεν το έχουμε φτιάξει, αλλά κινδυνεύουμε να επιστρέψουμε και 80-100 εκατ. ευρώ! Ο λόγος για το εμπορευματικό κέντρο ιδιωτών στο Θριάσιο Πεδίο, του οποίου ο διαγωνισμός έχει «παγώσει» από το περσινό καλοκαίρι.   
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων χρηματοδότησε τις υποδομές και το σιδηροδρομικό terminal, με την προϋπόθεση, όμως, ότι στο Θριάσιο θα κατασκευαζόταν εμπορευματικό κέντρο, το οποίο θα κατέληγε, έως τα τέλη Μαρτίου, σε ιδιώτη ανάδοχο.
Ωστόσο, η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών έχει καθυστερήσει σημαντικά, παρά την εκδήλωση αρχικού ενδιαφέροντος από μεγάλα ελληνικά και ξένα σχήματα, με αποτέλεσμα να αιωρείται η απειλή επιστροφής κοινοτικών κονδυλίων.  
Η Cosco είναι μία από τις εταιρείες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την κατασκευή και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου, όπως και η Grivalia Properties, συμφερόντων της καναδικής Fairfax Financial -μεγαλομετόχου της Eurobank-, η Goldair, η Sarmed, Foodlink, κ.α.
Ενιαία παραχώρηση του Ε/Κ και του terminal
H ΓΑΙΑΟΣΕ φιλοδοξεί να μετατρέψει το Θριάσιο σε ένα εμπορευματικό κέντρο διεθνούς εμβέλειας, που θα συμβάλει στην αύξηση των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών και στην ανάδειξη της χώρας, ως βασικής πύλης διακίνησης εμπορευμάτων, στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.
Η ΓΑΙΑΟΣΕ, έπειτα από σχετική μελέτη, προκρίνει «λύση πακέτο», δηλαδή την παραχώρηση του εμπορευματικού κέντρου και του σιδηροδρομικού terminal στον ίδιο ανάδοχο.
Τα δυο τμήματα που θα παραχωρηθούν είναι:
Α. Εκταση, ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ, εμβαδού 588 στρεμμάτων περίπου, με κατάλληλους όρους δόμησης για την κατασκευή αποθηκών και λοιπών συνοδευτικών εγκαταστάσεων (μεταποίησης, γραφείων κ.α.) 235.000 τμ περίπου (εμπορευματικό κέντρο).
Β. Εκταση εμβαδού 1.450 περίπου στρεμμάτων, η οποία περιλαμβάνει συγκρότημασιδηροδρομικής εξυπηρέτησης (εγκαταστάσεις σταθμού διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων).


Συνολικές προβολές σελίδας