Παρασκευή 8 Ιουλίου 2016

Τα μεγαλεπήβολα σχέδια των Κινέζων για τον Πειραιά.

Επενδύσεις συνολικού ύψους 600 εκατ. ευρώ σχεδιάζει να κάνει η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, προκειμένου να το αναδείξει ίσως στο μεγαλύτερο συνολικά και πλέον σύγχρονο της Ευρώπης, σύμφωνα με την «Ναυτεμπορική». Την επισήμανση αυτή έκανε ο πρόεδρος της Cosco Χου Λιρόνγκ, κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχε με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα.
Όπως μετέφεραν στη «Ν» κύκλοι προσκείμενοι στην Cosco, ο κινεζικός όμιλος σκοπεύει να επενδύσει 250 εκατ. ευρώ περισσότερα από όσα προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης που υπέγραψε με το ΤΑΙΠΕΔ για την αγορά του 67% των μετοχών του ΟΛΠ (350 εκατ. ευρώ).
Την ίδια στιγμή, οι πληροφορίες από την Κίνα αναφέρουν ότι οι δύο χώρες βλέπουν θετικά το ενδεχόμενο να προχωρήσει ο διεθνής διαγωνισμός για την παραχώρηση του Θριάσιου Πεδίου.
Η Cosco θεωρεί το Θριάσιο ως συνέχεια του λιμανιού του Πειραιά, ώστε να στήσει το εμπορευματικό κέντρο αλλά και τις γραμμές παραγωγής, ενώ και η ελληνική πλευρά θεωρεί ότι το όφελος από την εξέλιξη της χώρας μας σε κέντρο logistics ανάμεσα σε Ευρώπη και Ασία θα είναι τεράστιο.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», η υπόθεση Θριάσιο αναμένεται πάντως να καθυστερήσει λίγο αφού χρειάζεται κάποια επεξεργασία από όλες τις ενδιαφερόμενες πλευρές. Ακόμα περισσότερο πάντως αναμένεται να καθυστερήσει το ζήτημα των ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η ελληνική πλευρά έθεσε στους Κινέζους το ζήτημα των ναυπηγείων.
Η Cosco όμως, αν και δεν αρνήθηκε το ενδιαφέρον της, ξεκαθάρισε ότι προηγείται η ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης του ΟΛΠ, δεύτερον το «κλείσιμο όλων των ανοιχτών μετώπων» στα μεγαλύτερα ναυπηγεία της Ανατολικής Μεσογείου και τρίτον η εξασφάλιση εργασιακής ειρήνης.
Ο ισχυρός άνδρας της Cosco έθεσε γενικότερα θέμα απεργιών και πιο συγκεκριμένα τόνισε: «Ευελπιστούμε και από την ελληνική πλευρά να μας δημιουργεί ένα ευνοϊκό περιβάλλον και το καλύτερο είναι να μην έχουμε τόσες πολλές απεργίες». Ξεκαθάρισε πάντως ότι θα έχουν επαφές με τα συνδικάτα και ότι θα συμμορφωθούν με τους ελληνικούς νόμους για τις εργασιακές σχέσεις.
Από την πλευρά του, ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι είναι ευχαριστημένος από την τοποθέτηση του Κινέζου αξιωματούχου περί συμμόρφωσης της Cosco με την ελληνική νομοθεσία: «Οι απεργίες είναι ένα φαινόμενο, μια φυσική εξέλιξη, όταν οι εργαζόμενοι δεν είναι ευχαριστημένοι. Αλλά έχω την αίσθηση ότι η βούλησή σας είναι να έχετε ευχαριστημένους και τους εργαζόμενους και τους πελάτες σας.
Συνεπώς είμαι βέβαιος ότι το επόμενο διάστημα θα μπορέσουμε να οικοδομήσουμε μια σταθερή σχέση εμπιστοσύνης χωρίς προβλήματα» υπογράμμισε.
Οι επενδύσεις
Τις επεκτατικές τάσεις της Cosco, η οποία σχεδιάζει «απόβαση» στην Ευρώπη μέσω της Ελλάδας, επιβεβαίωσε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της Cosco Χου Λιρόνγκ, κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχε με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα στη Σαγκάη.
Όπως είπε χαρακτηριστικά στον πρωθυπουργό κατά τη συνάντηση που είχαν στην έδρα της εταιρείας στη Σαγκάη, προτεραιότητα του κινεζικού κολοσσού είναι οι μεγάλες επενδύσεις στον τομέα της κρουαζιέρας, καθώς ήδη η Cosco έχει επαφές με μεγάλες διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας που δείχνουν ενδιαφέρον να κάνουν το λιμάνι του Πειραιά βάση τους.
Στο πλαίσιο αυτό, είπε ο πρόεδρος της Cosco, θα γίνει αναβάθμιση και επέκταση του λιμανιού, ώστε να δέχεται και τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου. Στόχος είναι να αυξηθεί στα 3 εκατομμύρια ο αριθμός των τουριστών κρουαζιέρας (διπλασιασμός σε σχέση με το 2015), ενώ η επένδυση αυτή έχει προϋπολογισμό 200 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η πρώτη φάση, αξίας 120 εκατ. ευρώ, αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από την Ε.Ε. σε ποσοστό 95%.
Δεύτερη προτεραιότητα της Cosco είναι η αναβάθμιση των υποδομών του λιμανιού στον πρώτο προβλήτα για τη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων. Με την επένδυση αυτή, προσέθεσε ο Χου Λιρόνγκ, θα μπορούν να διακινηθούν συνολικά 7 εκατ. κοντέινερ σε ετήσια βάση, ενώ στο μέλλον αναμένεται να φτάσουν τα 10 εκατ. Αυτό σημαίνει ότι ο Πειραιάς θα γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι κοντέινερ στη Μεσόγειο.
Επίσης, θα γίνουν επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη (από 100 εκατ. ευρώ που προβλέπεται στον αρχικό σχεδιασμό) και ενώ το Car Terminal θα υπερδιπλασιάσει τη χωρητικότητά του και θα μπορεί να αποθηκεύσει 20.000 αυτοκίνητα σε ημερήσια βάση από 9.000 που είναι η δυναμικότητα σήμερα.
Για τον σκοπό αυτό αναμένεται να κατασκευαστούν μεταλλικές υποδομές πάρκινγκ. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», στα σχέδια των Κινέζων εντάσσεται και η κατασκευή πολυτελούς ξενοδοχειακής μονάδας, αλλά και εκθεσιακού κέντρου.
Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας εξέφρασε την ικανοποίησή του για το επενδυτικό αυτό πρόγραμμα της Cosco και τόνισε πως πρόκειται για έναν σημαντικό σταθμό στις σχέσεις των δύο χωρών.
«Οι σχέσεις αυτές των δύο χωρών ανεβαίνουν επίπεδο. Περνάμε σε ένα νέο επίπεδο μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας με την Cosco. Τα στρατηγικά σχέδια Ελλάδας και Κίνας συμπίπτουν.
Η Ελλάδα, ως πρώτος σταθμός στην Ε.Ε. του κινεζικού δρόμου, μπορεί να μετατραπεί σε μια γέφυρα ανάμεσα στην Κίνα και τον δυτικό κόσμο, ανάμεσα στην Ασία και την Ευρώπη. Τώρα μπορούμε να σχεδιάσουμε τη νέα φάση συνεργασίας των δύο χωρών.
Σχεδιάζουμε μια σειρά από επενδύσεις και θα θέλαμε να προσελκύσουμε και άλλες κινεζικές εταιρείες στην Ελλάδα. Παραδείγματος χάρη στο Θριάσιο μπορεί να γίνει logistic center, μαζί με μια γραμμή συναρμολόγησης προϊόντων. Ιδιαίτερη σημασία έχει ο ναυπηγοεπισκευαστικός κλάδος. Τα ελληνικά ναυπηγεία έχουν υψηλής τεχνογνωσίας ανθρώπινο δυναμικό και θα μπορούσαν να προσελκύσουν κινεζικά πλοία για ναυπηγοεπισκευή. Θα ήταν σημαντικό, επίσης, τα κινεζικά ναυπηγεία να περιλάβουν και τα ελληνικά προϊόντα στις λίστες εξοπλισμού».
Ο κ. Τσίπρας ανέφερε ότι στα επενδυτικά σχέδια είναι η αναβάθμιση του σιδηροδρόμου ώστε τα προϊόντα από το λιμάνι του Πειραιά να μεταφέρονται στις αγορές της Ευρώπης. Με τις επενδύσεις αυτές το λιμάνι του Πειραιά, όπως επισήμανε, μπορεί να βρεθεί σύντομα από την 3η θέση στην 1η των λιμανιών της Μεσογείου.
«Το πολύ φιλόδοξο επενδυτικό σχέδιο που παρουσιάσατε», είπε απευθυνόμενος στον πρόεδρο της Cosco, επιβεβαιώνει την επιλογή μας να προχωρήσουμε με αποφασιστικότητα στην ολοκλήρωση της συμφωνίας».
Προτεραιότητες
Κρουαζιέρα: Επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση και επέκταση του λιμανιού του Πειραιά - Δυνατότητα υποδοχής 3 εκατ. τουριστών ετησίως.
Διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων: Αναβάθμιση των υποδομών του λιμανιού στον προβλήτα Ι - Δυνατότητα διακίνησης 7-10 εκατ. containers σε ετήσια βάση.
Ναυπηγοεπισκευή: Επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης του ΟΛΠ.
Car Terminal: Υπερδιπλασιασμός της χωρητικότητας - Δυνατότητα αποθήκευσης 20.000 αυτοκινήτων σε ημερήσια βάση.
Τουριστικές επενδύσεις: Κατασκευή πολυτελούς ξενοδοχειακής μονάδας, αλλά και εκθεσιακού κέντρου.

Οι ιδιοκτήτες ταξί ζητούν πάταξη των «πειρατικών» 9θέσεων. Επιστολή στα υπουργεία

Επιστολή στα συναρμόδια υπουργεία, με θέμα «Άμεση συνάντηση με όλους τους φορείς  για την πάταξη της φοροδιαφυγής στον τομέα των επιβατικών μεταφορών», απέστειλαν οι ιδιοκτήτες ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ).
Όπως αναφέρεται σε αυτή, "ο N.4093/12 «άνοιξε» το μεταφορικό έργο και με οχήματα κάτω των 9 θέσεων εις βάρος των παραδοσιακών μεταφορέων με τα δημοσίας χρήσεως ταξί.
Οι νομοθετικές παρεμβάσεις που ακολούθησαν, παρά την προσπάθεια που κατεβλήθη να οριοθετηθεί επ ακριβώς ο ρόλος των μεταφορικών μέσων και επιχειρήσεων, αυτό δεν επετεύχθη πλήρως. Κυρίως ελλείψει ελέγχων αλλά και μη αποσαφήνισης ορισμένων σημείων του Νομοθετικού πλαισίου.
Γι αυτό πρέπει άμεσα:
1) Στην άδεια κυκλοφορίας των οχημάτων που προορίζονται να εκτελούν μεταφορικό έργο, σύμφωνα με τον Ν. 4093/12 να υπάρχει σχετική ένδειξη (πέραν του αυτοκόλλητου), ώστε ο  ελεγκτής να γνωρίζει τον ρόλο τους όπως και των ΕΔΧ άρα και των κανόνων λειτουργίας τους.
2) Η σύμβαση που συνάπτει η επιχείρηση του Ν 4093 με τον μισθωτή δεν μπορεί να γίνεται στο σημείο της επιβίβασης αλλά στην έδρα της επιχείρησης.
3) Σύμφωνα με την ΚΥΑ Α80931/5842/ΦΕΚ 144/21-1-16 προβλέπονται ποινές σε παραβάσεις όσων αναφέρονται σ’ αυτή. Δεν αναφέρεται όμως η περίπτωση υποτροπής.
4) Τα οχήματα του 4093 που δεν είναι εφοδιασμένα με σχετική σύμβαση άμεσης εκτέλεσης πρέπει να είναι σταθμευμένα στην έδρα τους.
Οι συμβάσεις πρέπει να είναι ταξινομημένες, με αύξοντα αριθμό και θεωρημένες από τις αρμόδιες αρχές, να φυλάσσονται δε εντός του οχήματος για δύο εβδομάδες και στην έδρα της επιχείρησης 180 ημέρες, όπως και το αντίστοιχο αρχείο των ΕΙΔΜΙΣΘ  του 4070.
Η σύμβαση πρέπει ξεκάθαρα να αφορά τον μεταφερόμενο επιβάτη κάθε φορά.
Τα ΕΙΔΜΙΣΘ του Ν 4070 λειτουργούν σύμφωνα με την έδρα τους (προμίσθωση), σε αντίθεση με τα οχήματα του 4093 που κάνουν την ίδια δουλειά, αλλά με – πλήρως ελεύθερους- κανόνες. Αυτό στην ουσία συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμό με πλήρη ευθύνη και κάλυψη της Πολιτείας.
Οποιοσδήποτε παρέχει υπηρεσίες διαμεσολάβησης επιβατικής μεταφοράς,  με τίμημα στην ελληνική επικράτεια, θα πρέπει:
Α. να έχει σχετική άδεια λειτουργίας για την Ελλάδα( φυσική και νομική παρουσία στη χώρα) από τις δημόσιες αρχές.
Β. να υπόκεινται στο ίδιο φορολογικό καθεστώς και στους ίδιους κανόνες  που ισχύουν  για όλους όσους παρέχουν επιβατικές μεταφορές.
Γ. να δημιουργηθεί μητρώο με τους παρόχους τέτοιων υπηρεσιών, όπως ισχύει και για τους κατόχους δημοσίας χρήσεως αυτοκινήτων.
Τα κενά που υπάρχουν στην πιστή εφαρμογή του νόμου οδηγούν σε τεράστια φοροδιαφυγή και ενισχύουν την παραοικονομία.
Η τεχνολογία και οι δυνατότητες που παρέχουν οι εφαρμογές της, πρέπει να υπηρετούν τον άνθρωπο και όχι να οδηγούν σε αθέμιτο ανταγωνισμό και εν τέλει σε αφανισμό ενός ολόκληρου κλάδου, ο οποίος και νόμιμος είναι και υπερφορολογείται, όπως ορίζει η Πολιτεία.
Το νομοθετικό πλαίσιο οφείλει να προστατεύει όλους τους επαγγελματίες, να εξασφαλίζει διαφάνεια στις συναλλαγές και ισονομία για όλους".

Συνολικές προβολές σελίδας