Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2014

Μ. Βαρβιτσιώτης: Το 92% του ελληνόκτητου στόλου στην εθελοντική συνεισφορά

Την επίσημη έναρξη των εργασιών του 14ου συνεδρίου "Navigator 2014 - The Shipping Decision Makers Forum" κήρυξε, σήμερα, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. Στο συνέδριο παρευρέθηκαν επίσημοι προσκεκλημένοι από διάφορες χώρες και εκπρόσωποι φορέων και εταιρειών του ναυτιλιακού γίγνεσθαι.
Στην ομιλία του ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, αρχικά, ευχαρίστησε την οικογένεια Μπεζαντάκου για την διαχρονική προσφορά της, μέσω των ναυτιλιακών συνεδρίων που διοργανώνει, χαρακτηρίζοντας τα «ως ένα θεσμό που διαμορφώνει ουσιαστικά τις νέες τάσεις για τη ναυτιλία».
Ο κ. Βαρβιτσιώτης, στη συνέχεια της ομιλίας του, στάθηκε στη δυναμική της ελληνικής ναυτιλίας και στην θετική πορεία των μεγεθών μέσα στη φετινή χρονιά, όπως επιβεβαιώθηκαν άλλωστε και από την τελευταία έκθεση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.
«Σύμφωνα με τα στοιχεία, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, το ελληνικό νηολόγιο της ποντοπόρου ναυτιλίας καταγράφει καθαρή αύξηση συνολικής χωρητικότητας 1 εκατ. ΚΟΧ.
Και είναι πολύ σημαντικό ότι η πλειονότητα των νέων εγγραφών αφορά σε πλοία υψηλής αξίας και μικρής ηλικίας, καθώς καταγράφονται αρκετά νεότευκτα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και δεξαμενόπλοια τύπου VLCC», σημείωσε σχετικά.
Επιπλέον, τόνισε ότι «βελτιώνεται το ποιοτικό προφίλ του ελληνικού νηολογίου, καθώς με βάση τα σχετικά στοιχεία, υπολογίζεται ότι το 50% του στόλου αφορά πλοία ηλικίας χαμηλότερης των 10 ετών, έναντι 12,7 ετών, που είναι ο μέσος όρος ηλικίας του παγκόσμιου στόλου.»
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Βαρβιτσιώτης, επίσης, στη συνεισφορά της ναυτιλίας στην Εθνική οικονομία της χώρας. «Με βάση τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για το πρώτο εξάμηνο, προέκυψε ότι το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρρευσε στη χώρα άγγιξε τα 7,45 δισ. ευρώ, έναντι 5,82 δισ. Ευρώ, κατά το αντίστοιχο περσινό διάστημα, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 28%, σε ετήσια βάση».
Στη συνέχεια της ομιλίας του, ο κ. Βαρβιτσιώτης, υπογράμμισε τη σημασία του φορολογικού πλαισίου για τη ναυτιλία, ώστε, όπως είπε, «να διαφυλαχθεί η βιώσιμη ανάπτυξη της, που συνεπάγεται θετικά οφέλη για την Εθνική Οικονομία».
«Αναλάβαμε μία νομοθετική πρωτοβουλία, την οποία υποστήριξα προσωπικά, που διασφαλίζει την επιπλέον συνεισφορά της ναυτιλιακής κοινότητας στον Εθνικό προϋπολογισμό για τα επόμενα χρόνια, χωρίς να θίγεται, όμως, το συμβόλαιο εμπιστοσύνης Κράτους και Ναυτιλίας που έχει φέρει μέχρι σήμερα τη ναυτιλία σε πρωταγωνιστική τροχιά διεθνώς», τόνισε χαρακτηριστικά και προσέθεσε ότι «περίπου το 92% του ελληνόκτητου στόλου έχει προσέλθει στη διαδικασία της εθελοντικής συνεισφοράς».
Παράλληλα, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, χαρακτήρισε ως «κλειδί» για τη ναυτιλία την διαφύλαξη της ανταγωνιστικότητας, που αποτέλεσε άλλωστε σταθερή πολιτική του προτεραιότητα κατά την Ελληνική Προεδρία στην ΕΕ, το προηγούμενο εξάμηνο.
«Η Ευρώπη οφείλει να υπερασπιστεί την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας της και να διατηρήσει εδώ εταιρείες και κεφάλαια προς όφελος των πολιτών της. Με την Διακήρυξη των Αθηνών που υιοθετήθηκε χαράξαμε αυτή την προτεραιότητα για τα επόμενα χρόνια», σημείωσε σχετικά.
Στο ίδιο πλαίσιο ο κ. Βαρβιτσιώτης υποστήριξε ότι πρέπει να αποφευχθούν περιφερειακές πολιτικές ανταγωνιστικές του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) που η Ελλάδα παραδοσιακά στηρίζει και τηρεί απαρέγκλιτα τις αρχές και τη νομοθεσία του, «αφού οι κανόνες για τη ναυτιλία πρέπει να ισχύουν για όλους χωρίς να δημιουργείται χάσμα ανταγωνιστικότητας μεταξύ χωρών».
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του, έμφαση έδωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, στην ανάπτυξη του κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού και συγκεκριμένα στο Γιώτινγκ και την κρουαζιέρα.
«Για το Γιώτινγκ ολοκληρώσαμε ένα νόμο μετά από χρόνια παλινωδιών γύρω από αυτό θέμα και ήδη βλέπουμε τα αποτελέσματα τους, καθώς φέτος είχαμε σημαντική αύξηση στις επισκέψεις στις ελληνικές θάλασσες mega yachts και ευρύτερα σκαφών αναψυχής», σημείωσε συγκεκριμένα.
Αναφορικά με την κρουαζιέρα περιέγραψε ότι με τις νομοθετικές πρωτοβουλίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και την ένταξη νέων περιφερειακών λιμένων στον χάρτη της κρουαζιέρας επιτυγχάνεται το στοίχημα της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου για τις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων.
«Μία ματιά στο λιμάνι του Πειραιά μέσα στον Νοέμβρη που διανύουμε πείθει ότι ολοένα και περισσότερα κρουαζιερόπλοια επισκέπτονται την χώρα μας», τόνισε χαρακτηριστικά. 
Καταλήγοντας, ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε στην επένδυση της Cosco και τον νέο ρόλο που καλούνται να διαδραματίσουν τα λιμάνια της χώρας «αποκτώντας εξωστρέφεια και χαρακτηριστικά που προσελκύουν επενδύσεις». 
«Θέλουμε τα λιμάνια μας να γίνουν πόλοι προσέλκυσης επενδύσεων και πύλες που θα εξυπηρετούν το διεθνές εμπόριο. Στο λιμάνι του Πειραιά ήδη το πετυχαίνουμε αυτό, καθώς εργαζόμαστε σκληρά για να γίνει πραγματικότητα η νέα επένδυση της COSCO, 230 εκατομμυρίων ευρώ, που θα δυναμώσει ακόμη περισσότερο τον ρόλο του λιμανιού του Πειραιά ως διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο και κορυφαίο λιμάνι της Μεσογείου», κατέληξε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου.  

Συμμετοχή ΟΛΠ στο CustomMed για τη βέλτιστη διακίνηση εμπορευμάτων

Ο ΟΛΠ ΑΕ και οι διακρατικοί εταίροι του ευρωπαϊκού έργου CustomMed συμμετείχαν στην Τεχνική Ημερίδα του έργου, που οργανώθηκε στις 20 Νοεμβρίου 2014, στην αίθουσα συνεδριάσεων του ΟΛΠ.
Ο ΟΛΠ συμμετέχει στην υλοποίηση του έργου CUSTOM MED, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Γένοβας, τη διοίκηση των Τελωνείων του Λιβάνου, τον Οργανισμό Ανάπτυξης της Άκαμπα της Ιορδανίας, το Ινστιτούτο Λιμενικών Μελετών και Συνεργιών της Βαλένθια της Ισπανίας, και τον Οργανισμό Λιμένος του Αλικάντε της Ισπανίας .
Το έργο CUSTOM MED στοχεύει στη βελτίωση της διακίνησης των εμπορευμάτων σε επιλεγμένα από το έργο λιμάνια της Μεσογείου, μέσω της ανάπτυξης κοινών διασυνοριακών διαδικασιών και την αύξηση της χρήσης των τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας (ΤΠΕ).
Αυτό θα συμβάλει μακροπρόθεσμα στη μείωση της γραφειοκρατίας των συναλλαγών και των διαδικασιών εισαγωγών και εκκαθάρισης των εμπορευμάτων ενισχύοντας ταυτόχρονα την ανταγωνιστικότητα των λιμένων.
Τα αναμενόμενα αποτελέσματα του έργου CUSTOM MED είναι:
-Απλοποίηση και εναρμόνιση των διασυνοριακών διαδικασιών διακίνησης των εμπορευμάτων μεταξύ των λιμένων του έργου.
-Αύξηση της ενσωμάτωσης και χρήσης των ΤΠΕ σε λιμενικές διαδικασίες.
-Βελτίωση των ικανοτήτων του εμπλεκομένου προσωπικού των λιμενικών αρχών.
-Μείωση του χρόνου αναμονής των εμπορευμάτων χάρη στην ταχύτερη, ευκολότερη και καλύτερη οργάνωση των διαδικασιών.
Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος & Δ/νων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης,“ο ΟΛΠ A.E. συνεχίζει να συμμετέχει στην υλοποίηση ερευνητικών Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, υποστηρίζοντας ενεργά συνεργασίες με λιμενικούς φορείς, Οργανισμούς και εταιρίες Ευρωπαϊκών και Μεσογειακών χωρών, στοχεύοντας στην ανταλλαγή τεχνογνωσίας, εμπειριών και στη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων, με τελικό στόχο ένα λιμάνι φιλικό προς τους χρήστες και τους πολίτες”.
Η ιστοσελίδα του έργου είναι: http://custommed.eu

Οι καινοτομίες του eMAR σε ναυτιλία - μεταφορές στην έκθεση Intermodal Europe

Όλες οι καινοτομίες που φέρνει στη σύγχρονη ναυτιλία και τις συνδυασμένες μεταφορές το ευρωπαϊκό πρόγραμμα eΜAR παρουσιάστηκαν σε ειδικό workshop που έλαβε χώρα στις 11 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο της 39ης διεθνούς έκθεσης INTERMODAL EUROPE 2014, στο Ρότερνταμ (Ahoy Expo).
Όπως επισημάνθηκε κατά τη διάρκεια του workshop, η Ευρωπαϊκή Ένωση στηρίζει την οικονομική της ευρωστία σε μεγάλο βαθμό στον τομέα της ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό υπάρχει από την ίδια την Ε.Ε. μια τεράστια ώθηση για αύξηση της ανταγωνιστικότητας και της αξίας των υπηρεσιών στο ναυτιλιακό τομέα, ώστε να τον μετατρέψει σε Παγκόσμιο Ηγέτη. Ταγμένο στον σκοπό αυτό, το έργο eMAR στοχεύει στην ενδυνάμωση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας μέσω αναβαθμισμένων υποδομών διαχείρισης των πληροφοριών (ict).
O κ. Ιωάννης Κολιούσης, υπεύθυνος Επικοινωνίας του eMAR Project, που συντόνισε το workshop στο πλαίσιο της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής εμπορικής έκθεσης για τη Ναυτιλία και τις Συνδυασμένες Μεταφορές, εξηγεί: «κατά τη διάρκεια του workshop συζητήσαμε αν η αριστεία στην Εφοδιαστική Αλυσίδα μπορεί να επιτευχθεί μέσω προηγμένων πληροφοριακών υποδομών και τεχνολογικών συστημάτων, διευκολύνοντας την επικοινωνία και ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ των εμπλεκομένων αλυσίδων στην ναυτιλιακή κοινότητα και ειδικά μεταξύ των ναυτιλιακών επιχειρήσεων και των κρατικών φορέων (π.χ. τελωνεία, διαχειρίστριες Αρχές λιμένων)».
Ο ίδιος προσθέτει «μέσα από τις παρουσιάσεις και την συζήτηση που ακολούθησε, επιχειρήσαμε να διερευνήσουμε ποιες είναι οι επιχειρηματικές ευκαιρίες που διανοίγουν τα εργαλεία του eMAR για την ηλεκτρονική διασύνδεση της εφοδιαστικής αλυσίδας στη ναυτιλία, επιχειρήσαμε να βρούμε εναλλακτικές μορφές επιχειρηματικής πρακτικής, αλλά και τρόπους που μειώνουν τη γραφειοκρατία στο ναυτιλιακό supply chain και βελτιώνουν την διεπιχειρησιακή συνεργασία μέσω ανεπτυγμένων συνεργατικών ηλεκτρονικών εργαλείων».
Στο πάνελ των ομιλητών συμμετείχαν η κα Jenny Rainbird, Συντονίστρια του eMAR Project, η οποία ανέλυσε τους σκοπούς του έργου και τα οφέλη που παράγει για την ευρωπαϊκή ναυτιλία, o κ. Δημήτρης Θεοδοσίου, Διευθύνων Σύμβουλος της Danaos Management Consultants, που παρουσίασε το business μοντέλο του έργου μέσω της πλατφόρμας ανταλλαγής πληροφοριών Danaos Platform, ο κ. Angelo Aucilinio, Επικεφαλής της Μονάδας Ανάπτυξης του Interporto Bologna, ο οποίος ανέλυσε τα οφέλη του eMAR στο λιμάνι της Μπολόνια, και ο Dr. Erik Vanem, από την DNV-GL, που ανέλυσε την οπτική μιας μεγάλης ναυτιλιακής για το project.  
H κα Jenny Rainbird είπε χαρακτηριστικά: «έως τώρα όλα τα ευρωπαϊκά προγράμματα για τη ναυτιλία είχαν σαν στόχο να περιορίσουν τη γραφειοκρατία μεταξύ των πλοίων και των κρατικών Αρχών. Εμείς προχωράμε ένα βήμα παρακάτω και μιλάμε για συνεργατικές ηλεκτρονικές πλατφόρμες που διασυνδέουν όλους τους κρίκους της εφοδιαστικής αλυσίδας που αξιοποιούν τη θάλασσα: εταιρείες πελάτες, ναυτιλιακές, τέρμιναλς, λιμενικές Αρχές, τελεωνειακές Αρχές, δημιουργώντας μια πραγματικά ‘συνεχή και απρόσκοπτη’ εφοδιαστική αλυσίδα».

Mείωση εσόδων και ζημιών, στο εννιάμηνο, για τον όμιλο της ΕΛΓΕΚΑ

Στο εννεάμηνο του 2014, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του ομίλου της ΕΛΓΕΚΑ (έχει θυγατρικές τις «Διακίνησις» και Diakinisis Port, ενώ μετέχει σε κοινοπραξία για την PCDC) διαμορφώθηκε σε 198,8 εκατ., έναντι 227,5 εκατ. τη συγκρίσιμη περίοδο του 2013, παρουσιάζοντας πτώση κατά 12,6%, ως συνέπεια κυρίως της αναδιάταξης των εργασιών του Ομίλου και της απεμπλοκής του από μη κερδοφόρες δραστηριότητες.
Ωστόσο, η αποδοτικότητα του Ομίλου, όπως αναφέρεται σχετικά, παρουσίασε βελτίωση, με σημαντικά αυξημένα περιθώρια κέρδους σε κάθε επίπεδο δραστηριότητας. Έτσι, τα συνολικά Κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) του εννιαμήνου 2014 ανήλθαν σε 8,3 εκατ., έναντι 2,0 εκατ. το εννεάμηνο του 2013.
Τα παραπάνω είχαν σαν αποτέλεσμα τον σημαντικό περιορισμό των ζημιών προ φόρων σε 2,1 εκατ., έναντι 6,2 εκατ., καθώς και των ζημιών μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας σε 2,3 εκατ. το 2014, έναντι 9,4 εκατ. το εννεάμηνο του 2013.

«Η στρατηγική πορεία που έχει χαράξει ο Όμιλος ΕΛΓΕΚΑ και τα θετικά αποτελέσματα που έχουν ήδη καταγραφεί, αποτελούν εχέγγυο για την ενδυνάμωση των προσπαθειών των εταιριών του Ομίλου, προκειμένου να ολοκληρωθεί με επιτυχία το 2014 και να αποτελέσει το μεταβατικό εκείνο έτος κατά το οποίο ο Όμιλος θα περάσει από ζημιογόνες χρήσεις στην κερδοφορία», επισημαίνουν στελέχη της εταιρείας.
Τα μεγέθη του γ΄ τριμήνου 
Η διεύρυνση των μεριδίων του σε νέες γεωγραφικές αγορές, μέσω των εξαγωγικών προϊόντων του, η περαιτέρω διείσδυση και ενίσχυση των πωλήσεων σε εξειδικευμένους τομείς υφιστάμενων αγορών, η επίτευξη στρατηγικής συνεργασίας και κοινής συμμετοχής σε μετοχικό σχήμα με ισχυρούς επιχειρηματικούς παράγοντες, όπως είναι η C.A. PAPAELLINAS LTD στην Κύπρο, καθώς και η τόνωση των σχέσεων και ανάπτυξη των εργασιών με υφιστάμενους στρατηγικούς συνεργάτες, πελάτες και προμηθευτές, αποτέλεσαν ορισμένες εκ των βασικότερων ενεργειών που πραγματοποιήθηκαν το γ΄ τρίμηνο του 2014.
Παράλληλα, συνεχίστηκε η διαδικασία της μείωσης του κόστους σε κάθε επίπεδο επιχειρηματικής δραστηριότητας καθώς και της εξεύρεσης των επιχειρηματικών κινήσεων οι οποίες θα μεγιστοποιήσουν στο άμεσο μέλλον το όφελος από τη χρήση των πόρων, υλικών και έμψυχων, του Ομίλου.
Ως συνέπεια των παραπάνω, ο Όμιλος ΕΛΓΕΚΑ κατάφερε να καταγράψει, κατά το γ΄ τρίμηνο του έτους 2014, κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ύψους € 2,9 εκατ., έναντι € 1,0 εκατ. το γ΄ τρίμηνο του 2013 και να μειώσει σημαντικά τις Ζημίες προ φόρων σε € 0,6 εκατ. έναντι € 2,0 εκατ. το συγκρίσιμο τρίμηνο του 2013, μεγέθη που προστίθενται στα ήδη θετικά αποτελέσματα των πρώτων δύο τριμήνων του έτους.

Συνολικές προβολές σελίδας