Τρίτη 16 Ιανουαρίου 2018

Επαγγελματικοί φορείς και επιμελητήρια «σύμμαχοι» των φορτηγών ΔΧ για το παράπλευρο οδικό δίκτυο

Την άμεση αναστολή της απαγόρευσης χρήσης του παράπλευρου οδικού δικτύου και τη συγκρότηση ειδικής επιτροπής που θα μελετήσει το ζήτημα και θα αξιολογήσει όλες τις παραμέτρους ζητούν, με υπομνήματά τους στον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, επαγγελματικοί φορείς και επιμελητήρια.
Οι εν λόγω φορείς τάσσονται υπέρ των θέσεων των ιδιοκτητών ΦΔΧ, οι οποίοι αντιδρούν στην απαγόρευση χρήσης των παράπλευρων οδών, κάνοντας λόγο για «οικονομικό στραγγαλισμό».
Στα υπομνήματα τους, οι φορείς της αγοράς (ΚΕΕ, ΕΒΕΑ, ΕΣΕΕ, ΓΣΒΕΕ, ΕΕΑ, ΣΒΒΕ, ΣΒΘΚΕ, κ.α.) υπογραμμίζουν τα ακόλουθα:
-Σε πολλές περιπτώσεις τα φορτηγά αναγκάζονται να διανύσουν διπλάσια χιλιόμετρα, αυξάνοντας το κόστος των προϊόντων, σε μια δύσκολη για την αγορά εποχή.
-Το μεταφορικό έργο περιορίζεται σε 4 ημέρες της εβδομάδας, αν συνυπολογιστεί ότι τα περισσότερα Σαββατοκύριακα και τις εορτές απαγορεύεται η διέλευση φορτηγών στο οδικό δίκτυο.
Από την πλευρά τους, εκπρόσωποι των οδικών μεταφορέων απορρίπτουν τους ισχυρισμούς  του υπουργείου Μεταφορών ότι η απαγόρευση χρήσης του παράπλευρου δικτύου έχει να κάνει αμιγώς με την οδική ασφάλεια, αφού, όπως υποστηρίζουν, η εμπλοκή τους σε τροχαία δεν είναι μεγάλη στους προαναφερθέντες δρόμους.
Επιπρόσθετα, παραθέτουν ορισμένες εξόφθαλμες προβληματικές περιπτώσεις από την εφαρμογή του νόμου, όπως στο Θριάσιο, όπου βρίσκεται το 80% των συνεργείων και το 90% των αποθηκών Logistics και στο οποίο, στη λεωφόρο ΝΑΤΟ, απαγορεύεται κάθε στροφή αριστερά ή δεξιά, στο υπόλοιπο δυτικό τμήμα της λεωφόρου.
Δεύτερο παράδειγμα αποτελούν οι αγροτικές περιοχές όπου, εκτός από τα βιομηχανικά, τα βιοτεχνικά προϊόντα και το εμπόριο, δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν οι μεταφορές του πρωτογενή παραγωγικού τομέα, αφού σχεδόν σε όλους τους δρόμους που διασχίζουν τις πεδιάδες της Κωπαΐδας, της Θεσσαλίας και όλης της χώρας απαγορεύεται η κυκλοφορία των φορτηγών.
Όπως υπογραμμίζουν στελέχη των ΦΔΧ, η απαγόρευση χρήσης των παράπλευρων οδών δημιουργεί ανυπέρβλητα εμπόδια στην εκτέλεση του μεταφορικού έργου, αφού σχεδόν σε όλο το οδικό δίκτυο, εκτός των αυτοκινητοδρόμων, τόσο στην Αττική, όσο και στο σύνολο της επικράτειας, απαγορεύεται η διέλευση στα φορτηγά.
«Με τις προαναφερθείσες διατάξεις – και εν μέσω σοβαρής οικονομικής κρίσης και συνεχούς ύφεσης – υποχρεώνονται όλα τα φορτηγά να φέρουν το υπέρογκο οικονομικό βάρος των διοδίων τελών για τη διέλευση μόνον από αυτοκινητοδρόμους, με την παράλληλη υποχρεωτική αύξηση των διανυομένων αποστάσεων», επισημαίνουν.

Πηγή: https://www.metaforespress.gr/autokinitodromoi/%ce%b5%cf%80%ce%b1%ce%b3%ce%b3%ce%b5%ce%bb%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%bf%ce%af-%cf%86%ce%bf%cf%81%ce%b5%ce%af%cf%82-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%b5%cf%80%ce%b9%ce%bc%ce%b5%ce%bb%ce%b7%cf%84%ce%ae/

Συνολικές προβολές σελίδας