Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2014

Nέα μεγάλη συμφωνία της Cosco στον Πειραιά, μετά τις Huawei, ZTE και HP

Ο αριθμός των μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών που διακινούν τα εμπορεύματά τους, με τρένο στην κεντρική Ευρώπη, μέσω του λιμένα του Πειραιά, αυξήθηκε από τα μέσα του έτους, καθώς προστέθηκε και μία τέταρτη ασιατική εταιρεία, ενισχύοντας τον στόχο του να γίνει η κύρια πηγή εισόδου για το εμπόριο στην Ευρώπη, δήλωσε ο εμπορικός διευθυντής της ΣΕΠ (θυγατρικής της κινεζικής Cosco) Τάσος Βαμβακίδης, σε συνέντευξή του στο πρακτορείο Bloomberg, που αναμετέδωσε το ΑΠΕ.
Ο κ. Βαμβακίδης δήλωσε ότι η νέα εταιρεία προστέθηκε στην ομάδα των τριών που διακινούσαν ήδη τα εμπορεύματά τους, μέσω του Πειραιά - της κινεζικής Huawei Technologies, της ZTE και της αμερικανικής Hewlett - Packard - είναι κατασκευάστρια ηλεκτρονικών ειδών και δεν έχει έδρα την Κίνα, σημειώνοντας ότι θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία της, λόγω ανησυχίας της για το ενδεχόμενο κλοπής προϊόντων της. «Μιλάμε για προϊόντα υψηλής αξίας» πρόσθεσε.
Η ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά) βασίζεται στη ζήτηση για μεταφορές, μέσω θαλάσσης και σιδηροδρομικά για να επεκτείνει τις εργασίες της στον Πειραιά, ο οποίος είναι το πρώτο μεγάλο ευρωπαϊκό λιμάνι διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για τα πλοία που εισέρχονται στη Μεσόγειο από τη διώρυγα του Σουέζ.
Το λιμάνι του Πειραιά αύξησε την κίνησή του, μετά την είσοδο της Cosco στην αγορά το 2009 και έχει γίνει το 10ο μεγαλύτερο λιμάνι διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στην ΕΕ, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας (Eurostat).
Τα προϊόντα των τεσσάρων πολυεθνικών επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες του ΣΕΠ κατευθύνονται στην Αυστρία, την Ουγγαρία, την Τσεχία και τη Σλοβακία, δήλωσε ο κ. Βαμβακίδης.
Μέσα στον Νοέμβριο, η ΣΕΠ άρχισε, επίσης, να δέχεται εμπορεύματα που φθάνουν σιδηροδρομικά από την κεντρική Ευρώπη για διανομή τους στην Ελλάδα με φορτηγά ή για την περαιτέρω μεταφορά τους σε εξωτερικούς προορισμούς μέσω θαλάσσης.
Πρόκειται για «μία υπηρεσία που προσπαθούμε να επεκτείνουμε» σημείωσε ο κ. Βαμβακίδης, προσθέτοντας ότι στο πλαίσιο αυτό ο Πειραιάς έχει την ευκαιρία να καταστεί κέντρο διανομής για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική.
Η επένδυση της κινεζικής εταιρείας Cosco, στο λιμάνι του Πειραιά, κατατάσσεται ως μία από τις πιο επιτυχημένες ιδιωτικοποιήσεις της Ελλάδας των τελευταίων δεκαετιών, αναφέρει δημοσίευμα της εφημερίδας Wall Street Journal.
Όταν η, υπό κρατικό έλεγχο, κινεζική ναυτιλιακή εταιρεία έφθασε πριν από χρόνια στον Πειραιά, σημειώνει το δημοσίευμα, βρέθηκε αντιμέτωπη με μία απεργία των λιμενεργατών διάρκειας 1,5 μηνών και με ένα πανό στην προκυμαία που έγραφε «Cosco γύρνα πίσω». 
«Σήμερα, η Cosco έχει κατασκευάσει έναν νέο προβλήτα στο λιμάνι που δημιούργησε 1.000 θέσεις εργασίας, καταλαγιάζοντας εν πολλοίς τη συνδικαλιστική αναταραχή. Μετά την επένδυση 1 δισ. δολαρίων και υποσχόμενη περαιτέρω μισό δισ. δολάρια, η Cosco έχει μεταμορφώσει το λιμάνι του Πειραιά σε ένα από τα μεγαλύτερα και ταχύτερα αναπτυσσόμενα της Μεσογείου», σημειώνει η εφημερίδα.
Η εξέλιξη αυτή, προσθέτει το δημοσίευμα, ήταν επίσης μία σπάνια νίκη δημοσίων σχέσεων για το Πεκίνο, καθώς απάντησε στις επικρίσεις ότι οι κρατικά ελεγχόμενες κινεζικές εταιρείες πλήρωναν υπέρ το δέον για μία σειρά μεγάλων επενδυτικών σχεδίων στον αναπτυγμένο κόσμο - από πετρελαιοπηγές στον Καναδά έως ορυχεία στην Αυστραλία - και κατόπιν είχαν προβλήματα με τη διαχείρισή τους. 

«Αναλυτές του κλάδου αναφέρουν ότι η Cosco πιθανότατα πλήρωσε επίσης περισσότερο από το κανονικό στο ελληνικό ρίσκο της», σημειώνει η εφημερίδα, προσθέτοντας: «Η εταιρεία , που ιδρύθηκε το 1961 εν μέσω του μεγάλου λιμού στην Κίνα, επένδυσε στην Ελλάδα μετά από μία δεκαετία επενδύσεων σε μειοψηφικά πακέτα μετοχών σε μερικά ξένα λιμάνια - στη Σιγκαπούρη, το Σουέζ και την Αντβέρπ.
Η επένδυσή της στον Πειραιά συνέβαλε στην εκτόξευση της Cosco στη μεγαλύτερη κατηγορία των παγκόσμιων διαχειριστών λιμανιών, μαζί με εταιρείες - γίγαντες, όπως η δανέζικη ναυτιλιακή A.P. Moeller - Maersk A/S unit APM Terminals και η DP World με έδρα το Ντουμπάι».
Η επένδυση ωφέλησε επίσης τον Πειραιά, επισημαίνει το δημοσίευμα. «Πριν από την κινεζική επένδυση, το λιμάνι ήταν τελματωμένο στην αναποτελεσματικότητά και τις απαρχαιωμένες υποδομές.
Το 2008, ένα χρόνο πριν την άφιξη της Cosco στην πόλη, μόνο 433.582 εμπορευματοκιβώτια διακινούνταν μέσω του Πειραιά, ενώ πέρυσι ο αριθμός αυτός αυξήθηκε περισσότερο από 7 φορές σε 3,16 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια και το 80% αυτής της αύξησης σημειώθηκε χάρη στην Cosco». 
«Έχουμε επιτύχει στον Πειραιά», δήλωσε ο κ. Φου Τσενγ Κιου, Διευθύνων Σύμβουλος της θυγατρικής της Cosco στον Πειραιά, προσθέτοντας ότι τα πράγματα δεν φαινόταν ευοίωνα στο 2009, καθώς «τότε υπήρχε η χρηματοπιστωτική κρίση και δεν είχαμε δουλειές».

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/9570-nea-megali-symfonia-tis-cosco-ston-peiraia-meta-tis-huawei-zte-kai-hp.html

Η ΕΕ κατηγορεί κατασκευαστές φορτηγών για καρτέλ. Πρόστιμο 10% επί του τζίρου

“Άστραψε και βρόντηξε” η νέα Επίτροπος Ανταγωνισμού της ΕΕ, Μαργκρέτε Βεστάγκερ. Η νέα Επίτροπος ανακοίνωσε χθες την αποστολή αιτιάσεων σε εταιρείες που κατασκευάζουν μεσαία και βαρέα φορτηγά, κατηγορώντας τες για την σύσταση καρτέλ.
Εάν οι αιτιάσεις της ΕΕ κριθούν αποδεκτές, τότε οι αυτοκινητοβιομηχανίες που εμπλέκονται, θα κληθούν να καταβάλουν πρόστιμο έως 10% επί των ετήσιων εσόδων. Αξιοσημείωτο είναι ότι η, εν λόγω έρευνα, εντάθηκε από τον Ιανουάριο του 2011.  
Η νέα επίτροπος της ΕΕ δήλωσε χθες ότι “μεγάλος αριθμός αυτοκινητοβιομηχανιών ενέχεται στο καρτέλ, οι δραστηριότητες του οποίου κορυφώθηκαν πριν από 10 χρόνια και συνεχίζονται μέχρι σήμερα.
Η καταπολέμηση των καρτέλ θα είναι μία από τις προτεραιότητες, κατά τη διάρκεια της θητείας μου, επειδή οι εταιρείες πρέπει να ανταγωνίζονται και να μην συνωμοτούν”. 
Β. Βεγιάζη

Υποχρεωτική αντικατάσταση φορτηγών για την μεταβίβαση της άδειας ΦΔΧ

Από 30 Σεπτεμβρίου του 2015 δεν θα πραγματοποιούνται μεταβιβάσεις αδειών ΦΔΧ εάν το φορτηγό δεν είναι προδιαγραφών τουλάχιστον EURO IV σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Μεταφορών.
Ειδικότερα, όπως είχε ανακοινώσει το υπουργείο ήδη από το 2013, μετά τις 30 Σεπτεμβρίου, όσοι ιδιοκτήτες μεταβιβάσουν την άδεια ΦΔΧ θα πρέπει να προβούν στην υποχρεωτική αντικατάσταση με όχημα τουλάχιστον EURO IV/
Η εγκύκλιος αναφέρει ότι για την ορθή εφαρμογή της ανωτέρω διάταξης, διευκρινίζεται ότι αυτή η υποχρέωση αντικατάστασης αφορά μεταβιβάσεις παλαιών αδειών ΦΔΧ που θα πραγματοποιηθούν μετά τις 30-9-2015. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο αγοραστής, είτε παλαιός είτε νέος μεταφορέας, που αποκτά την παλαιά άδεια ΦΔΧ, θα υποχρεωθεί να αντικαταστήσει το όχημα με άλλο νεότερης τεχνολογίας κατηγορίας εκπομπών τουλάχιστον EURO IV.

Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/market-news/item/2014-ipoxreotiki-antikatastasi-fortigon-gia-tin-metabibasi-tis-adeias-fdx

Συνολικές προβολές σελίδας