Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2014

Σημαντική η συμβολή της ελληνικής ναυτιλίας στις μεταφορές προς περίκλειστες χώρες

Την σημαντική συμβολή της ελληνικής ναυτιλίας στην μεταφορά προϊόντων προς τις περίκλειστες χώρες, επεσήμανε ο υφυπουργός Εξωτερικών Άκης Γεροντόπουλος, μιλώντας στην 2η Παγκόσμια Διάσκεψη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για τις Περίκλειστες Αναπτυσσόμενες Χώρες, που διεξάγεται στην Βιέννη, παρουσία του Γενικού Γραμματέα του Ο.Η.Ε. Μπαν Γκι Μουν και περίπου 1.000 εκπροσώπων από 90 χώρες.

Αρχικά, ο κ. Γεροντόπουλος τόνισε: «Θέλω να επισημάνω ότι χάρη στην εφαρμογή του προγράμματος δραστηριοτήτων της πρώτης Παγκόσμιας Διάσκεψης για τις Περίκλειστες Αναπτυσσόμενες Χώρες, τα τελευταία 10 χρόνια πολλές από αυτές βελτίωσαν το μακροοικονομικό τους περιβάλλον και μετατράπηκαν σε ελκυστικούς προορισμούς για ξένους επενδυτές.

Παρ' όλα αυτά, οι συγκεκριμένες χώρες εξακολουθούν να βρίσκονται μεταξύ των φτωχότερων από πλευράς ανάπτυξης κρατών. Για τον λόγο αυτό, η Ελλάδα θεωρεί πολλές εξ αυτών, συμπεριλαμβανομένων του Αφγανιστάν, της Αρμενίας, της Μολδαβίας και της Αιθιοπίας, ως χώρες προτεραιότητας.

Η Ελλάδα ως κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, παραμένει υπέρμαχος της αναπτυξιακής ατζέντας. Εστιάζει, ειδικότερα, στην εφαρμογή του σχεδίου ανάπτυξης που αποφασίστηκε από το πρώτο συνέδριο, ως μέσο για να αντιμετωπιστούν οι συγκεκριμένες αδυναμίες των περίκλειστων κρατών.

Θέλω επίσης να τονίσω, ότι η Ελλάδα με τη ναυτιλία της βοηθάει σημαντικά στην μεταφορά προϊόντων, σε πολλές από τις περίκλειστες χώρες, όλου του κόσμου. Η χώρα μας προτείνει ένα δημιουργικό μείγμα διαφορετικών πηγών χρηματοδότησης, συμπεριλαμβανομένων και των εγχώριων πηγών. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, θέλουμε να υπογραμμίσουμε την σημασία και συμβολή του ιδιωτικού τομέα.

Περιμένουμε λοιπόν από την παρούσα διάσκεψη, να αποφέρει αποτελεσματικές πολιτικές σε διεθνές, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο, στους τομείς του διεθνούς εμπορίου, της διακίνησης αγαθών, της ενεργειακής αυτονομίας και της ανάπτυξης των επικοινωνιών».

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/9388-simantiki-i-symvoli-tis-ellinikis-naftilias-stis-metafores-pros-perikleistes-xores.html

Σε λειτουργία, από τις 8/12, πλευρικός σταθμός διοδίων στην Λεπτοκαρυά

Τη Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2014, στις 12:00 το μεσημέρι, θα ξεκινήσει η λειτουργία του Πλευρικού Σταθμού Διοδίων Λεπτοκαρυάς που βρίσκεται στην έξοδο του αυτοκινητόδρομουπρος Αθήνα. Βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης, οι τιμές των διοδίων τελών στον Πλευρικό Σταθμό Διοδίων Λεπτοκαρυάς διαμορφώνονται ως εξής: 

Κατηγορία Οχήματος1  1,30 euro

Κατηγορία Οχήματος 2  1,80 euro

Κατηγορία Οχήματος 3  4,50 euro

Κατηγορία Οχήματος 4   6,30 euro
   
Στον εν λόγω Πλευρικό Σταθμό Διοδίων Λεπτοκαρυάς θα λειτουργήσει, όπως και στους υπόλοιπους σταθμούς διοδίων του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου, το αυτοματοποιημένο σύστημα συλλογής διοδίων που περιλαμβάνει φωτεινούς σηματοδότες και μπάρες.

Η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου εφιστά την προσοχή των οδηγών στη λειτουργία του φωτεινού σηματοδότη και της μπάρας κατά τη διέλευσή τους από τις λωρίδες των Σταθμών Διοδίων και τους ευχαριστεί για την συμβολή τους στην ομαλή λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου.


Πηγή: http://www.metaforespress.gr/aftokinitodromoi/item/9389-se-leitourgia-tethike-plevrikos-stathmos-diodion-stin-leptokarya.html

Αδικημένοι αισθάνονται οι ακτοπλόοι από τις επιδοτήσεις άγονων γραμμών

«Δυστυχώς, φαίνεται ότι η σημασία των ακτοπλοϊκών μας συγκοινωνιών δεν έχει γίνει κατανοητή, αφού οι αποζημιώσεις για την εκτέλεση δρομολογίων Δημόσιας Υπηρεσίας στις χερσαίες μεταφορές ανέρχεται σε 260 εκατ. ευρώ, ενώ στις θαλάσσιες στα 80 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 25 εκατ. ευρώ επιβαρύνουν τους επιβάτες.

Δηλαδή, οι χερσαίες μεταφορές λαμβάνουν το 72% των κρατικών επιχορηγήσεων, ενώ οι θαλάσσιες το 16,8%. Επίσης, είναι απορίας άξιο πως είναι δυνατόν να έχει εξαιρεθεί ο κλάδος από την εφαρμογή των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ, που εφαρμόζονται στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις».

Τα ανωτέρω ανέφερε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μ. Σακέλλης, στην παρουσίαση έρευνας του ΙΟΒΕ για την συνεισφορά της ακτοπλοΐας στο ΑΕΠ.

Δεν ξέρουμε ποιες χερσαίες άγονες γραμμές, εννοούσε ο πρόεδρος. Ίσως τις επιδοτήσεις του ΟΑΣΑ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των ΚΤΕΛ. Γενικότερα, πρόταση των ακτοπλόων είναι ένα «ενιαίο ταμείο άγονων γραμμών», κυρίως με τις αεροπορικές.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/o-ypogeios/item/9387-adikimenoi-aisthanontai-oi-aktoplooi-apo-tis-epidotiseis-ton-agonon-grammon.html

Καθορισμός διαδικασιών για κυκλοφορία οχημάτων ιδιαίτερης κατασκευής

Υπεγράφη απόφαση από τον υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλη Παπαδόπουλο, με την οποία καθορίστηκαν οι τεχνικές απαιτήσεις για την έγκριση κυκλοφορίας μεμονωμένων οχημάτων ιδιαίτερης κατασκευής, που κατασκευάζονται στην Ελλάδα.

Πρόκειται για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, τα οποία έχουν υποστεί ουσιώδεις μετατροπές και αλλαγές κυρίων χαρακτηριστικών, οι οποίες δεν συμπεριλαμβάνονται στις επιτρεπόμενες από τις ισχύουσες διατάξεις - αλλαγές, αλλά διατηρούν την ταυτότητα του αρχικού οχήματος (replicar), καθώς και για αυτοκίνητα, τα οποία έχουν κατασκευαστεί εν μέρει με τη χρήση κατασκευαστικών στοιχείων και εξαρτημάτων από μεταχειρισμένα οχήματα και δεν υπάγονται στην κατηγορία των ανακατασκευασμένων οχημάτων.

Μέχρι σήμερα, τα αυτοκίνητα αυτά για να κυκλοφορήσουν στην Ελλάδα, ελέγχοντο από φορείς του εξωτερικού και χορηγούντο άδειες στις ευρωπαϊκές χώρες και όχι στην Ελλάδα.

Με την απόφαση αυτή, καθορίζεται για πρώτη φορά στην χώρα, διαδικασία ελέγχου των οχημάτων αυτών, για τα επί μέρους συστήματα από φορείς ελέγχου ή από Ιδιωτικά ΚΤΕΟ, τα οποία έχουν διαπιστευθεί κατά το πρότυπο EN ISOIEC/17020. Ηδη ετοιμάζεται και εγχειρίδιο, στο οποίο θα αναγράφονται τα σημεία ελέγχου και ο τρόπος  ελέγχου των συστημάτων αυτών.

“Πρόκειται για ρύθμιση, η οποία θα βοηθήσει εταιρείες, οι οποίες δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτόν του αυτοκινήτου, παρέχοντας τη δυνατότητα έκδοσης εθνικής έγκρισης τύπου, ώστε να μειωθεί το κόστος της επιβάρυνσης από την μετακίνηση των οχημάτων αυτών, στο εξωτερικό.

Πιστεύω το παράδειγμά μας, να ακολουθήσουν και τα άλλα συναρμόδια Υπουργεία, ώστε η παραπάνω απόφασή μας, να τύχει άμεσης εφαρμογής”, δήλωσε ο υφυπουργός Μεταφορών.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/aftokinitodromoi/item/9381-kathorismos-diadikasion-gia-kykloforia-memonomenon-oximaton-idiaiteris-kataskevis.html

Σε κίνδυνο κατάργησης η νομοθεσία για τις οργανικές συνθέσεις στην ακτοπλοΐα



Την έντονη αντίδραση ναυτεργατικών σωματείων προκάλεσαν , τόσο οι δηλώσεις του υπουργού Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη για προωθούμενες νομοθετικές αλλαγές στην επάνδρωση των πλοίων, όσο και επιμέρους προτάσεις του ΙΟΒΕ για την εξυγίανση της ακτοπλοΐας

Όπως αναφέρει η ΠΕΝΕΝ, “σύμφωνα με ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΥΝΑ στις 4/11/2014 στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά παρουσιάστηκε μελέτη του ΙΟΒΕ, σχετικά με την συμβολή των Ακτοπλοϊκών μας συγκοινωνιών στην ελληνική οικονομία.

Στην σύσκεψη παρέστη και ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. Στην ομιλία του, μεταξύ των άλλων, ανέφερε και τα παρακάτω σχετικά με τον βασικό νόμο που αφορά την επάνδρωση και την οργανική σύνθεση των πληρωμάτων (Ναυτικών) των επιβατηγών Ακτοπλοϊκών πλοίων που είναι το Π.Δ 177/74:

«Είμαστε διατεθειμένοι να αλλάξουμε πολλά πράγματα σε αυτό, ιδιαίτερα μετά την αναθεώρηση του Προεδρικού Διατάγματος που αφορά τα προσόντα των ναυτικών, έτσι όπως εκδόθηκε μετά από δική μας πρωτοβουλία πριν από μερικές μέρες.

Ένα διάταγμα που ουσιαστικά εκσυγχρονίζει τα προσόντα των Ναυτικών και σε αυτή τη βάση είμαστε διατεθειμένοι τηρώντας τις Διεθνείς Συνθήκες για την ελάχιστη επάνδρωση των πληρωμάτων να συζητήσουμε».

Θέλουμε να διευκρινίσουμε ότι η αναφορά του ΥΝΑ περί «ελάχιστης επάνδρωσης» παραπέμπει σε πάγιες απαιτήσεις, που είχε και έχει προβάλει κατά διαστήματα ο ΣΕΕΝ. Αυτό σημαίνει την κατάργηση ουσιαστικά, από την οργανική σύνθεση, του συνόλου του ξενοδοχειακού προσωπικού και πιθανότατα μέρος των πληρωμάτων καταστρώματος και του μηχανοστασίου.

Η άποψη ότι το ξενοδοχειακό προσωπικό δήθεν δεν αποτελεί μέρος της οργανικής σύνθεσης, ούτε προβλέπεται κάτι τέτοιο από την ευρωπαϊκή και διεθνή νομοθεσία, ήταν μόνιμο σλόγκαν που χρησιμοποιούσαν οι εφοπλιστές της τουριστικής Ναυτιλίας στην επιδίωξή τους να αποβάλουν και να εξοστρακίσουν το ξενοδοχειακό προσωπικό από την τουριστική ναυτιλία.

Το ξενοδοχειακό προσωπικό αποτελούσε και αποτελεί ενιαίο, αδιαίρετο και αναπόσπαστο συγκροτημένο τμήμα, που μαζί με το υπόλοιπο πλήρωμα και εντάσσεται πλήρως στο σύνολό του στο προσωπικό ασφαλείας συμμετέχοντας στην διαίρεση στα μέσα ασφαλείας των Ε/Γ- Ο/Γ και Ακτοπλοϊκών πλοίων, σωστικά – πυροσβεστικά κ.λπ.

Οποιαδήποτε απόπειρα από τους πολιτικούς λακέδες του εφοπλιστικού κεφαλαίου να αμφισβητηθεί η πραγματικότητα αυτή συνιστά πράξη και ενέργεια που δυναμιτίζει και υπονομεύει την ασφάλεια του επιβατικού μας κόσμου,  του πληρώματος και των ίδιων των πλοίων!!!

Η κυνική ομολογία του Υπουργού Ν.Α ότι οι, προτεινόμενες αλλαγές, στο Π.Δ για την απόκτηση των ναυτικών προσόντων δείχνει ότι ήδη έχει δρομολογηθεί, σε συμμαχία με τους εφοπλιστές, ο εκδιωγμός των Ναυτεργατών αυτών και ο αφελληνισμός της ελληνικής ακτοπλοΐας.

Η ΠΕΝΕΝ, το Ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα και ο Ναυτεργατικός κόσμος θα αντιδράσουν άμεσα, δυναμικά και αγωνιστικά στα άθλια σχέδια της κυβέρνησης η οποία για άλλη μια φορά αποδεικνύεται αδίστακτη στην υλοποίηση των εφοπλιστικών απαιτήσεων, βάζοντας και θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, τις θέσεις εργασίας χιλιάδων ελλήνων Ναυτεργατών και οδηγώντας στην πλήρη διάλυση και καταστροφή τα ασφαλιστικά μας ταμεία.

Ένας δρόμος υπάρχει μπροστά μας αυτός της ενότητας, της συσπείρωσης, της συντονισμένης δράσης και του αγώνα για να εμποδίσουμε τα νέα εγκληματικά κυβερνητικά σχέδια που επιδιώκουν να υλοποιήσουν οι πολιτικοί υπηρέτες των εφοπλιστών και του μεγάλου κεφαλαίου”.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/9382-se-ameso-kindyno-katargisis-i-nomothesia-gia-tis-organikes-syntheseis-stin-aktoploia.html

Συνολικές προβολές σελίδας