Κυριακή 27 Απριλίου 2014

Σε ποια επαγγέλματα και αμοιβές επιβάλλεται παρακράτηση φόρου

Δημοσιεύθηκε στη Διαύγεια η εγκύκλιος του υπουργείου Οικονομικών, που καθορίζει σε ποια επαγγέλματα θα διενεργείται παρακράτηση φόρου με συντελεστή 20% και σε ποια όχι.

Ειδικότερα, η εγκύκλιος με θέμα «φορολογική μεταχείριση των αμοιβών που καταβάλλονται για τεχνικές υπηρεσίες, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές και παρόμοιες υπηρεσίες» αναφέρει μεταξύ άλλων:

*Στις αμοιβές για τεχνικά έργα περιλαμβάνονται οι αμοιβές που καταβάλλονται σε εργολήπτες κατασκευής κάθε είδους τεχνικών έργων καθώς και οι αμοιβές που καταβάλλονται για παρεχόμενες υπηρεσίες που σχετίζονται όμως με την εκτέλεση και ολοκλήρωση των έργων αυτών.

*Με τον όρο αμοιβές διοίκησης, νοούνται οι αμοιβές διοικητικής υποστήριξης οργάνωσης, αναδιοργάνωσης κλπ αποκαλούμενες με τον αγγλικό όρο «management fees» στις οποίες ενδεικτικά περιλαμβάνονται:

-Οι αμοιβές που καταβάλλονται για την παρακολούθηση της οικονομικής πορείας και της θέσης στην αγορά της επιχείρησης

-Αμοιβές που καταβάλλονται για τη διενέργεια εσωτερικών ελέγχων και γενικά την εποπτεία διαφόρων τμημάτων και λειτουργιών της επιχείρησης

-Αμοιβές που καταβάλλονται για την οργάνωση, κατασκευή ή προσαρμογή και λειτουργία του κατάλληλου software με σκοπό την καταγραφή, ανάλυση και γενικά παρακολούθηση των συναλλαγών κλπ

-αμοιβές που καταβάλλονται για τη γενική και ειδική υποστήριξη σε έργα και λειτουργίες που δεν εξυπηρετούν την εκμετάλλευση της επιχείρησης σαν αυτοτελή μονάδα δραστηριότητας

Στις αμοιβές αυτές, δεν περιλαμβάνονται οι αμοιβές διευθυντών ή μελών ΔΣ εταιρείας ή κάθε άλλου νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας οι οποίες αποτελούν εισόδημα από μισθωτή εργασία.

*Στις αμοιβές για συμβουλευτικές ή παρόμοιες υπηρεσίες, περιλαμβάνονται οι αμοιβές που καταβάλλονται εξαιτίας παροχής επαγγελματικών υπηρεσιών, στις οποίες προέχει το στοιχείο της συμβουλής ή της επιστημονικής καλλιτεχνικής και πνευματικής δημιουργίας, δηλαδή επαγγέλματα που με τις διατάξεις του ν. 2238/1994 χαρακτηρίζονταν ως ελευθέρια επαγγέλματα.

Διευκρινίζεται ότι δεν εμπίπτουν στις διατάξεις περί παρακράτησης, οι αμοιβές αντιπροσώπων, πρακτόρων, μεσιτών κλπ από αμοιβές ή προμήθειες για τη σύναψη σύμβασης προμήθειας από αλλοδαπά εργοστάσια ή αλλοδαπούς οίκους οποιασδήποτε φύσης υλικού, μεταφορέων, μεσιτών, πρακτόρων, διαμεσολαβητών, εκτελωνιστών, φωτορεπόρτερ, διαφημιστών επιχειρήσεων που έχουν σαν αντικείμενο ασφαλιστικές δραστηριότητες, εφόσον αυτές εκδίδουν εκκαθαρίσεις με τις αμοιβές των συνεργατών τους, προς τους συνεργάτες τους (ασφαλιστικούς πράκτορες, μεσίτες ασφαλίσεων, ασφαλιστικούς συμβούλους κτλ) αμοιβές για υπηρεσίες φασόν, προώθησης προϊόντων και γενικά οι αμοιβές που με τον ν. 2238/1994 χαρακτηρίζονταν ως εισόδημα από εμπορικές επιχειρήσεις και στην περίπτωση αυτή δεν απαιτείται η υποβολή μηδενικής δήλωσης παρακρατούμενου φόρου.

Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ


















Πηγή: http://news.in.gr/economy/article/?aid=1231313887




 

Μεγαλύτερα πλοία εμπορευματοκιβωτίων, μεγαλύτερες προκλήσεις για ΟΛΠ

Στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων η ναυτιλιακή αγορά, κατέγραψε το 2013 ακόμη ένα έτος χαμηλών ναύλων. Αυτό ήταν αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης υπερπροσφοράς πλοίων, κυρίως στις μεγάλες κατηγορίες μεγεθών.
Έτσι, παρά το γεγονός, ότι το παγκόσμιο εμπόριο αυξήθηκε κατά 4,7%, το 2013, έναντι 3,1% το 2012, η παγκόσμια προσφορά πλοίων, ειδικά στα πλοία, άνω των 7.500 TEU αυξήθηκε με γρηγορότερους ρυθμούς και ως αποτέλεσμα περίπου 3,6% του στόλου είναι παροπλισμένος.
Στις κύριες διαδρομές και ιδιαίτερα αυτή της Ασίας – Ευρώπης, που αφορά τον Πειραιά, εκτιμάται ότι το 2013 υπήρξε αύξηση της τάξης του 3,7% και για το 2014 οι Clarksons εκτιμούν επίσης αύξηση της τάξης του 5,1%.
Η συνεχιζόμενη ανισσοροπία προσφοράς και ζήτησης μεταφορικών υπηρεσιών εμπορευματοκιβωτίων, έχουν ως αποτέλεσμα μειωμένα έσοδα για τις εταιρείες, οι οποίες συνεχίζουν τις πολιτικές μείωσης ταχύτητας με στόχο τον περιορισμό των λειτουργικών εξόδων.
Ταυτόχρονα, καταγράφεται έντονη κινητικότητα για περαιτέρω συνεργασίες στον κλάδο, με πιο σημαντική εξέλιξη την πρόθεση των Maersk, MSC & CMA CGM για τη λειτουργία της P3 alliance, καθώς και την συμμετοχή της Evergreen στη συμμαχία των COSCO, K-Line, Yang Ming και Hanjin που έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς η Cosco Pacific έχει αναλάβει τη διαχείριση των προβλητών ΙΙ & ΙΙΙ του Πειραιά.
Σύμφωνα με στελέχη του ΟΛΠ, η αύξηση των παραδόσεων πλοίων μεγάλης χωρητικότητας (άνω των 7.500 TEU) δημιουργεί πίεση στις λιμενικές αρχές για νέες επενδύσεις σε εξοπλισμό και υποδομές εν μέσω περιόδου περιορισμένης ζήτησης.
Η εξέλιξη αυτή, σε συνδυασμό με την αύξηση της συγκέντρωσης των ναυτιλιακών εταιρειών, αναμφίβολα θα εντείνει τον δια-λιμενικό ανταγωνισμό και σε αυτό το πλαίσιο, η πρόσφατη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα, αλλά και η συμφωνία μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ – εφόσον λάβει έγκριση από τις εμπλεκόμενες αρμόδιες αρχές - για περαιτέρω επενδύσεις θα προσδώσει στον Πειραιά ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
O Προβλήτας Ι του ΟΛΠ, το 2013 κατέγραψε διακίνηση 644.055 TEU καταγράφοντας αύξηση διακίνησης 2,9%, σε συνέχεια της αύξησης κατά 28% που είχε καταγραφεί το 2012.
Εκτιμάται ότι μετά από 3 έτη πλήρους λειτουργίας, ο σταθμός εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ πλησιάζει τη λειτουργική του δυναμικότητα και συνεπώς στα επόμενα έτη δεν αναμένεται σημαντική αύξηση διακίνησης. Με βάση τα συνολικά ετήσια στοιχεία, η διακίνηση στο λιμάνι του Πειραιά ανήλθε πέρσι σε 3.163.755 TEU (ΟΛΠ και ΣΕΠ).
Οι διεθνείς και εγχώριες εξελίξεις που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη  
Το διεθνές φορτίο διαμετακόμισης, όσο αυξάνουν οι υποδομές και η δυναμικότητα του λιμένα, καθώς και οι δυνατότητες πολυτροπικών συνδέσεων εξυπηρέτησης της μεταφορικής αλυσίδας, αναμένεται μεσοπρόθεσμα να αυξηθεί ως αποτέλεσμα της γεωγραφικής θέσης του λιμένα και του σταθερού πολιτικού και οικονομικού περιβάλλοντος, σε σχέση με γειτονικές χώρες.
Παράλληλα, εφόσον τα σημάδια οικονομικής ανάκαμψης της χώρας επιβεβαιωθούν, μεσοπρόθεσμα, αναμένεται αύξηση του εγχωρίου φορτίου, με θετικά οικονομικά αποτελέσματα για τον ΟΛΠ.
Ο ΟΛΠ, όπως αναφέρουν στελέχη του, πρέπει επίσης να προετοιμασθεί για τις ραγδαίες μεταβολές της διεθνούς αγοράς. 
Αναφέρονται ενδεικτικά γεγονότα, των οποίων οι επιπτώσεις δεν έχουν ακόμη εκτιμηθεί πλήρως από όλους, όπως:
•Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Ε.Ε. και Η.Π.Α. για τη συμφωνία ελεύθερου εμπορίου.
•Η Κίνα προετοιμάζει τη μαζική εξαγορά των ξένων επενδύσεων που έγιναν στην επικράτειά της κατά τα τελευταία 30 χρόνια. Σκοπεύει να ελέγξει την προσφορά προϊόντων που θα καταναλώνουν οι κάτοικοι της χώρας, καθώς βελτιώνεται η αγοραστική τους δύναμη.
•Η οικονομία της γειτονικής μας Τουρκίας ενδέχεται να υποστεί τις συνέπειες της υπερ-μεγέθυνσής της, παράλληλα με τα ήδη πολιτικά προβλήματά της.
•Ο ΟΛΠ αναμένεται να αυξήσει τα μεγέθη του μετά την ενσωμάτωση, σύμφωνα με το Νόμο 4150/2013 και των άλλων λιμανιών της Αττικής (Ελευσίνα, Λαύριο, Ραφήνα).
•Αναμένεται να λειτουργήσει η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων εντός του 2014. 
Βάσω Βεγιάζη 

(δημοσιογράφος του metaforespress.gr)

Από το 2017, όλα τα καινούργια οχήματα στην Ευρώπη, θα έχουν e-Call

Από το 2017 όλα τα καινούργια αυτοκίνητα στην Ευρώπη θα έχουν το ειδικό σύστημα e-Call, με το οποίο θα καλούνται αυτόματα οι αρμόδιες υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, σε περίπτωση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων.
Το eCall είναι μια υπηρεσία έκτακτης ανάγκης, σε περίπτωση αυτοκινητιστικού ατυχήματος, και λειτουργεί ως εξής: ένας πομποδέκτης κινητής τηλεφωνίας ενσωματωμένος στο όχημα, καλεί αυτόματα το κέντρο έκτακτης ανάγκης για βοήθεια και θα κοινοποιεί  το ακριβές σημείο όπου συνέβη το ατύχημα.
Η κλήση γίνεται μέσω του Τηλεφωνικού Κέντρου Εξυπηρέτησης Έκτακτης Ανάγκης (112) και περιέχει δεδομένα σχετικά με το όχημα (τύπος οχήματος, αριθμός πλαισίου, γεωγραφικές συντεταγμένες εντοπισμού της θέσης του οχήματος, κατεύθυνση κίνησης, κα), σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας. 
Η ενεργοποίηση θα γίνεται ταυτόχρονα με το άνοιγμα των αερόσακων του οχήματος. Αυτό θα συμβαίνει, ακόμη και σε περίπτωση που κανένας από τους επιβάτες δεν θα είναι σε θέση (λόγω τραυματισμού) να συνομιλήσει με το κέντρο.
Σε αυτές τις περιπτώσεις θα στέλνονται αυτόματα τα σωστικά συνεργεία στον τόπο που έγινε το ατύχημα. Επίσης, η ενεργοποίηση του e-Call θα μπορεί να γίνεται και χειροκίνητα με το πάτημα ενός κουμπιού, προκειμένου να ειδοποιηθεί το κέντρο έκτακτων αναγκών για κάποιο ατύχημα. Πρόκειται για μέτρο που σχεδίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ενέκρινε ομόφωνα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στη διάρκεια της ελληνικής προεδρίας
To e-call, όπως τόνισε ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχ. Παπαδόπουλος, κατά τη διάρκεια παρουσίασης, αποσκοπεί στη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων,  μέσω  της έγκαιρης άφιξης και παροχής εξειδικευμένης βοήθειας στους οδηγούς που εμπλέκονται σε σύγκρουση ή ατύχημα, οπουδήποτε στην Ευρωπαική Ενωση.
Το e-call θα σώνει πάνω από 2.500 ανθρώπινες ζωές το χρόνο
«Η Ευρώπη επιστρατεύει νέες τεχνολογίες προς όφελος  της ασφάλειας των πολιτών της», τόνισε ο κ. Παπαδόπουλος.  Παράλληλα, επεσήμανε τη σημασία των ευφυών συστημάτων μεταφορών στην ανάπτυξη, τη δημιουργία θέσεων εργασίας, τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και την εξοικονόμηση οικονομικών πόρων καθώς και για την αποφυγή και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Η Ελλάδα, όπως σημείωσε ο υφυπουργός, είναι ήδη εταίρος στο πιλοτικό πρόγραμμα HeERO που προωθεί την εφαρμογή του e-Call σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Επίσης, σύμφωνα με τους ειδικούς το σύστημα e-Call , έχει ως στόχο να μη χάνονται τα πρώτα πολύτιμα λεπτά, ειδικά στις περιπτώσεις σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων. Οι ειδικοί επισημαίνουν, ότι με το σύστημα αυτό θα μπορούσαν να σωθούν ανθρώπινες ζωές και να μειωθούν οι συνέπειες από έναν σοβαρό τραυματισμό, καθώς η ιατρική βοήθεια θα έφτανε πολύ νωρίτερα στο σημείο του ατυχήματος.
Με το e-Call εκτιμάται ότι σύμφωνα με έκθεση του Ευρωκοινοβουλίου, θα μπορούσε να σώσει πάνω από 2.500 ανθρώπινες ζωές το χρόνο, μειώνοντας την σοβαρότητα των τραυματισμών κατά 10% έως 15%. 
Τέλος, όπως σημείωσαν οι ειδικοί, αφού η χρήση της εν λόγω υπηρεσίας από το 2017 και μετά θα είναι υποχρεωτική ήδη κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες, έχουν ξεκινήσει σταδιακά να παρέχουν αυτή την υπηρεσία, ενώ για τα αυτοκίνητα που είναι ήδη σε χρήση, θα προβλέπεται η τοποθέτηση ανάλογων συσκευών.
Η παρουσίαση της υπηρεσίας e-call έγινε κατά τη διάρκεια διεθνούς συνεδρίου με θέμα «ευφυή συστήματα μεταφορών, e-call και οδική ασφάλεια» , στα πλαίσια της Ελληνικής Προεδρίας.  
Σχετικά links:  
3. https://www.dropbox.com/s/0ex4jfvz07e8jr9/HeERO_112_greek_WEB_Version.mp4 (Ενημερωτικό video στα Ελληνικά)
4. https://www.dropbox.com/s/m1kj4h2i7v5bozf/HeERO_112_English%20Subs_WEB_Version.mp4 (Ενημερωτικό video στα Αγγλικά/ ENGLISH)  


Συνολικές προβολές σελίδας