Κυριακή 27 Απριλίου 2014

Από το 2017, όλα τα καινούργια οχήματα στην Ευρώπη, θα έχουν e-Call

Από το 2017 όλα τα καινούργια αυτοκίνητα στην Ευρώπη θα έχουν το ειδικό σύστημα e-Call, με το οποίο θα καλούνται αυτόματα οι αρμόδιες υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, σε περίπτωση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων.
Το eCall είναι μια υπηρεσία έκτακτης ανάγκης, σε περίπτωση αυτοκινητιστικού ατυχήματος, και λειτουργεί ως εξής: ένας πομποδέκτης κινητής τηλεφωνίας ενσωματωμένος στο όχημα, καλεί αυτόματα το κέντρο έκτακτης ανάγκης για βοήθεια και θα κοινοποιεί  το ακριβές σημείο όπου συνέβη το ατύχημα.
Η κλήση γίνεται μέσω του Τηλεφωνικού Κέντρου Εξυπηρέτησης Έκτακτης Ανάγκης (112) και περιέχει δεδομένα σχετικά με το όχημα (τύπος οχήματος, αριθμός πλαισίου, γεωγραφικές συντεταγμένες εντοπισμού της θέσης του οχήματος, κατεύθυνση κίνησης, κα), σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας. 
Η ενεργοποίηση θα γίνεται ταυτόχρονα με το άνοιγμα των αερόσακων του οχήματος. Αυτό θα συμβαίνει, ακόμη και σε περίπτωση που κανένας από τους επιβάτες δεν θα είναι σε θέση (λόγω τραυματισμού) να συνομιλήσει με το κέντρο.
Σε αυτές τις περιπτώσεις θα στέλνονται αυτόματα τα σωστικά συνεργεία στον τόπο που έγινε το ατύχημα. Επίσης, η ενεργοποίηση του e-Call θα μπορεί να γίνεται και χειροκίνητα με το πάτημα ενός κουμπιού, προκειμένου να ειδοποιηθεί το κέντρο έκτακτων αναγκών για κάποιο ατύχημα. Πρόκειται για μέτρο που σχεδίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ενέκρινε ομόφωνα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στη διάρκεια της ελληνικής προεδρίας
To e-call, όπως τόνισε ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχ. Παπαδόπουλος, κατά τη διάρκεια παρουσίασης, αποσκοπεί στη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων,  μέσω  της έγκαιρης άφιξης και παροχής εξειδικευμένης βοήθειας στους οδηγούς που εμπλέκονται σε σύγκρουση ή ατύχημα, οπουδήποτε στην Ευρωπαική Ενωση.
Το e-call θα σώνει πάνω από 2.500 ανθρώπινες ζωές το χρόνο
«Η Ευρώπη επιστρατεύει νέες τεχνολογίες προς όφελος  της ασφάλειας των πολιτών της», τόνισε ο κ. Παπαδόπουλος.  Παράλληλα, επεσήμανε τη σημασία των ευφυών συστημάτων μεταφορών στην ανάπτυξη, τη δημιουργία θέσεων εργασίας, τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και την εξοικονόμηση οικονομικών πόρων καθώς και για την αποφυγή και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Η Ελλάδα, όπως σημείωσε ο υφυπουργός, είναι ήδη εταίρος στο πιλοτικό πρόγραμμα HeERO που προωθεί την εφαρμογή του e-Call σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Επίσης, σύμφωνα με τους ειδικούς το σύστημα e-Call , έχει ως στόχο να μη χάνονται τα πρώτα πολύτιμα λεπτά, ειδικά στις περιπτώσεις σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων. Οι ειδικοί επισημαίνουν, ότι με το σύστημα αυτό θα μπορούσαν να σωθούν ανθρώπινες ζωές και να μειωθούν οι συνέπειες από έναν σοβαρό τραυματισμό, καθώς η ιατρική βοήθεια θα έφτανε πολύ νωρίτερα στο σημείο του ατυχήματος.
Με το e-Call εκτιμάται ότι σύμφωνα με έκθεση του Ευρωκοινοβουλίου, θα μπορούσε να σώσει πάνω από 2.500 ανθρώπινες ζωές το χρόνο, μειώνοντας την σοβαρότητα των τραυματισμών κατά 10% έως 15%. 
Τέλος, όπως σημείωσαν οι ειδικοί, αφού η χρήση της εν λόγω υπηρεσίας από το 2017 και μετά θα είναι υποχρεωτική ήδη κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες, έχουν ξεκινήσει σταδιακά να παρέχουν αυτή την υπηρεσία, ενώ για τα αυτοκίνητα που είναι ήδη σε χρήση, θα προβλέπεται η τοποθέτηση ανάλογων συσκευών.
Η παρουσίαση της υπηρεσίας e-call έγινε κατά τη διάρκεια διεθνούς συνεδρίου με θέμα «ευφυή συστήματα μεταφορών, e-call και οδική ασφάλεια» , στα πλαίσια της Ελληνικής Προεδρίας.  
Σχετικά links:  
3. https://www.dropbox.com/s/0ex4jfvz07e8jr9/HeERO_112_greek_WEB_Version.mp4 (Ενημερωτικό video στα Ελληνικά)
4. https://www.dropbox.com/s/m1kj4h2i7v5bozf/HeERO_112_English%20Subs_WEB_Version.mp4 (Ενημερωτικό video στα Αγγλικά/ ENGLISH)  


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας