Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2014

Υπεγράφη η σύμβαση για τον οδικό άξονα Λιβάδι - Σαραντάπορο στην Ελασσόνα


Νέα πρόσβαση προς την Εθνική Οδό Λάρισας-Κοζάνης, την Εγνατία οδό και την Πιερία αποκτούν οι κάτοικοι του Λιβαδίου, του Σαρανταπόρου και της ευρύτερης περιοχής της επαρχίας Ελασσόνας, καθώς ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός υπέγραψε την σύμβαση κατασκευής του δρόμου Λιβάδι-Σαραντάπορο με προϋπολογισμό 11,5 εκατ. ευρώ και ποσό σύμβασης 4,7 εκατ. ευρώ. Το έργο συμβάλλει τόσο στην ενδοεπικοινωνία της Περιφερειακής Ενότητας Λάρισας, όσο και στην διαπεριφερειακή επικοινωνία και εξυπηρετεί τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους στις καθημερινές τους επιχειρηματικές δραστηριότητες και υλοποιείται με πόρους του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας.

Όπως ανέφερε ο κ. Κώστας Αγοραστός: «Ένα σημαντικό έργο παίρνει πλέον τον δρόμο της υλοποίησης. Πρόκειται για το δρόμο Λιβάδι – Σαραντάπορο μήκους 16 περίπου χιλιομέτρων, προϋπολογισμού 11.500.000 € και ποσού σύμβασης  4.700.000 €. Ένας δρόμος που ενώνει τρεις περιφέρειες, της κεντρικής Μακεδονίας, δηλαδή μέσω της Πιερίας και της δυτικής Μακεδονίας, μέσω της Κοζάνης. Ένας δρόμος, στον οποίο διεισδύουν οι ανθρώπινες επιθυμίες των ανθρώπων της υπαίθρου και ο οποίος καθίσταται ιδιαίτερα χρήσιμος, διότι συντομεύει την απόσταση μεταξύ Κοζάνης – Πιερίας και Λάρισας. Ένας δρόμος, ο οποίος δημιουργεί ασφάλεια στην μετακίνηση των ανθρωπίνων κοινοτήτων, των επιχειρήσεων αλλά και των επιχειρηματιών της περιοχής. Το έργο αυτό ρίχνει χρήματα στην τοπική οικονομία, και στηρίζει θέσεις εργασίας. Ευελπιστούμε και αισιοδοξούμε, με τη συνεργασία που υπάρχει να μπορέσουμε να το ολοκληρώσουμε μέχρι τα τέλη του 2015».

Το έργο αφορά στη βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της υφιστάμενης χωμάτινης επαρχιακής οδού, σε συνολικό μήκος 15,9 χλμ. και στην ασφαλτόστρωση της, μαζί με το πρώτο τμήμα της οδού, ξεκινώντας από το Λιβάδι, που χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα «ΠΙΝΔΟΣ». Με το έργο που ξεκινά, ολοκληρώνεται η άμεση σύνδεση του οικισμού του Λιβαδίου Δήμου Ελασσόνας με την Εθνική Οδό Λάρισας-Κοζάνης, στην περιοχή του Σαρανταπόρου και πλησίον στο Χάνι Χατζηγώγου. Η οδός που θα κατασκευαστεί θα έχει μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διατομή 7,00/9,00 (ασφαλτοτάπητας πλάτους 7,00 μέτρων με εκατέρωθεν έρεισμα 1,00 μέτρο), τα απαραίτητα τεχνικά έργα και έργα σήμανσης και ασφάλειας.

Με την κατασκευή της οδού ενισχύεται η οικονομική ανάπτυξη της περιοχής, καθώς πέριξ της εν λόγω οδού, είναι εγκατεστημένες πολλές κτηνοτροφικές μονάδες – εκτρέφονται στην περιοχή 55.000 αιγοπρόβατα – και επίσης πολλές γεωργικές επιχειρήσεις. Η οδός μπορεί να εξυπηρετήσει την κίνηση βαρέων οχημάτων και την ανάπτυξη του εμπορίου λόγω της εύκολης πρόσβασης με τις εθνικές οδούς Λάρισας –Κοζάνης και προς ΕΓΝΑΤΙΑ αλλά και προς ΠΑΘΕ.

Επίσης, προκύπτουν δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης εναλλακτικών τουριστικών δραστηριοτήτων στην περιοχή,  καθώς με τη διευκόλυνση της πρόσβασης στους άξονες Λάρισας – Κοζάνης και Εγνατίας οδού, ενισχύεται η επισκεψιμότητα της, τόσο λόγω της ύπαρξης των παραδοσιακών οικισμών, λόγω και του ιδιαίτερου φυσικού κάλλους που παρουσιάζουν οι γύρω ορεινοί όγκοι. 
Τέλος, μειώνεται ο χρόνος απόστασης στη διαδρομή προς Λιβάδι για τους μετακινούμενους από και προς την περιοχή της Κοζάνης, αλλά και τους μετακινούμενους από την περιοχή της Πιερίας προς Λιβάδι και Κοζάνη, σε σχέση με την σημερινή σύνδεση και αυξάνεται η ασφάλεια μετακίνησης.

Παρόντες κατά την υπογραφή της σύμβασης ήταν ακόμη η αντιπεριφερειάρχης κα Μαρία Μαμάρα, οι περιφερειακοί σύμβουλοι κ.κ. Γιώργος Σάκκας και Θανάσης Παιδής, ο γενικός διευθυντής της Περιφέρειας κ. Κώστας Μέγας και ο διευθυντής Τεχνικών Έργων κ. Χρήστος Λυτροκάπης.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/loipa-odika-erga/item/27519-%CF%85%CF%80%CE%B5%CE%B3%CF%81%CE%AC%CF%86%CE%B7-%CE%B7-%CF%83%CF%8D%CE%BC%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%BF%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%AC%CE%BE%CE%BF%CE%BD%CE%B1-%CE%BB%CE%B9%CE%B2%CE%AC%CE%B4%CE%B9-%CF%83%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AC%CF%80%CE%BF%CF%81%CE%BF-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%B1%CF%83%CF%83%CF%8C%CE%BD%CE%B1

Χρυσοχοϊδης: Προτεραιότητα η ασφάλεια των πολιτών, δρομολογούμε τον ΒΟΑΚ

Σε συνέχεια της επίσκεψης του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη στην Κρήτη, την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2014, πραγματοποιήθηκε σήμερα σύσκεψη στο γραφείο του Υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ, με τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη.

Μετά το τέλος της συνάντησης ο Υπουργός δήλωσε στους δημοσιογράφους: «Είχαμε σήμερα το πρωί μια συνεργασία, σε συνέχεια της συνάντησης που είχαμε στο Ηράκλειο με τον κύριο Αρναουτάκη.

Ξεκινάμε πολύ γρήγορα να οργανώσουμε την εφαρμογή όσων είπαμε. Για μένα προτεραιότητα έχει η ασφάλεια των ανθρώπων, η ασφάλεια των πολιτών, για αυτό ένα πρώτο ζήτημα που κουβεντιάσαμε ήταν το θέμα της οδικής ασφάλειας στο ΒΟΑΚ και συνολικότερο στο οδικό δίκτυο της Κρήτης, με κάποιες παρεμβάσεις, που θα χρηματοδοτήσουμε την Περιφέρεια, για να τις κατασκευάσει και να επέμβει αμέσως.

Για μένα έχει μεγάλη σημασία γρήγορα να ξεκινήσουμε τις εργασίες, αφού ολοκληρώσουμε τις μελέτες στο ‘‘Νίκος Καζαντζάκης’’. Το αεροδρόμιο χρειάζεται παρεμβάσεις, οποίες θα το κάνουν λειτουργικότερο και θα μπορέσουμε έτσι, τα επόμενα χρόνια μέχρι να κατασκευαστεί το νέο αεροδρόμιο του Καστελίου, το αεροδρόμιο να είναι λειτουργικό, να μπορεί να υποδέχεται με αξιοπρέπεια, λειτουργικότητα  και ασφάλεια τους επιβάτες και να εξυπηρετεί όλο και περισσότερο τους επισκέπτες.

Βέβαια όσον αφορά το μεγάλο θέμα του ΒΟΑΚ, το δρομολογούμε, το τρέχουμε. Θα έχουμε σύντομα νέα, ώστε το επόμενο χρονικό διάστημα να ξεκινήσουμε την διαδικασία της μελέτης, για να προχωρήσουμε».

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/voreios-odikos-axonas-kritis/item/27505-%CF%87%CF%81%CF%85%CF%83%CE%BF%CF%87%CE%BF%CF%8A%CE%B4%CE%B7%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B1%CE%B9%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1-%CE%B7-%CE%B1%CF%83%CF%86%CE%AC%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CF%8E%CE%BD-%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%BF%CF%8D%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B2%CE%BF%CE%B1%CE%BA

Οι Κινέζοι αρνούνται βασικές τροποποιήσεις στο φιλικό διακανονισμό με ΟΛΠ



Την τελευταία στιγμή θα αποφασιστεί η στάση που θα κρατήσει τελικά το ΤΑΙΠΕΔ, απέναντι στην ανατροπή που αναμένεται να επιχειρήσει σήμερα ο ΟΛΠ, σε ό,τι αφορά τους όρους της συμφωνίας -φιλικός διακανονισμός- με την Cosco, η οποία όμως κρατάει, προς το παρόν, αρνητική στάση, σύμφωνα με την «Ναυτεμπορική».

Οι εναλλακτικές που έχει στη διάθεσή του το Ταμείο είναι τρεις. Είτε να αποδεχθεί τη συμφωνία, όπως έχει σήμερα, είτε να εγκρίνει τις προσθήκες του ΟΛΠ που αφορούν στο «ξεπάγωμα» των εγγυημένων καταβολών και του ενοικίου είτε, τέλος, να ζητήσει ολιγοήμερη αναβολή της γενικής συνέλευσης και να αναζητήσει τη χρυσή τομή, ώστε να μη «χαλάσει» η συμφωνία που έχει προαναγγείλει και ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς.

Ο φιλικός διακανονισμός, όπως έχει συμφωνηθεί από τις δύο πλευρές, προβλέπει νέες επενδύσεις 230 εκατ. ευρώ από τους Κινέζους για την επέκταση του προβλήτα ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων. Προβλέπει, επίσης, την αναστολή των εγγυημένων καταβολών προς τον Οργανισμό, μέχρι το επίπεδο του ΑΕΠ της χώρας να επιστρέψει στα δεδομένα του 2008.

Η απόφαση όμως του Ελεγκτικού Συνεδρίου άναψε «φωτιές» στη διοίκηση του μεγάλου λιμανιού, που πραγματοποίησε στροφή περίπου 180 μοιρών, έναντι των συμφωνηθέντων. Το Ε.Σ. έκρινε σύννομο το συμφωνητικό για τη νέα επένδυση, αλλά όσον αφορά τις ωφέλειες για τον ΟΛΠ πέρασε την ευθύνη στη διοίκηση του Οργανισμού.

Παράλληλα, με τον τρόπο που ανέπτυξε την απόφασή του κατέστησε σαφές ότι θα έπρεπε να καταβληθεί ενοίκιο και για το νέο προβλήτα, όπως γίνεται και για τους υπόλοιπους χώρους που διαχειρίζεται η Cosco, ενώ άφηνε «χώρους» για πολλές ερμηνείες, όσον αφορά τη διάρκεια που θα πρέπει να μείνει «παγωμένο» το εγγυημένο αντάλλαγμα.

Η διοίκηση του ΟΛΠ είχε προτείνει εξαρχής, χωρίς να το επιβάλλει, να λήξει η «περίοδος χάριτος» για τους Κινέζους το 2021, χρονιά που θα ολοκληρωθούν και οι νέες επενδύσεις. Σήμερα, λοιπόν, ζητά να προστεθούν δύο νέοι όροι που θα προβλέπουν την καταβολή ενοικίου ύψους 2 εκατ. ευρώ ετησίως και τη λήξη της αναστολής των εγγυημένων καταβολών το 2021.

Το παράδοξο, πάντως, σε όλη την ιστορία είναι ότι η Cosco, από το 2013, έχει ξεκινήσει να καταβάλει στον ΟΛΠ, ποσά μεγαλύτερα από όσα προβλέπει η σύμβαση του 2010. Κατά πληροφορίες, ο πραγματικός λόγος που η Cosco ζήτησε την αναστολή, προκειμένου να κάνει την επένδυση που έχει αναγνωριστεί ως επωφελής και για τις δύο πλευρές, είναι ο τραπεζικός δανεισμός.

Τη στιγμή που η εσωτερική κατανάλωση μειώνεται δραματικά και τα εισαγόμενα φορτία βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση (περίπου 50% σε σχέση με τα προ κρίσης δεδομένα), οι Κινέζοι επιθυμούν να διαπραγματευτούν τη δανειοδότησή τους, χωρίς ο συγκεκριμένος όρος να «αυξάνει» σημαντικά το επιτόκιο δανεισμού.

Το ΤΑΙΠΕΔ

Χθες, η συνεδρίαση του δ.σ. του ΤΑΙΠΕΔ, που εξέτασε μόνο την υπόθεση «φιλικός διακανονισμός», ξεκίνησε νωρίς το μεσημέρι και ολοκληρώθηκε αργότερα στις 4.00 μ.μ.

Συγκεκριμένη απόφαση, παρά τη μαραθώνια συνεδρίαση, δεν ελήφθη. Εξουσιοδοτήθηκαν όμως ο πρόεδρος Εμμανουήλ Κονδύλης και ο διευθύνων σύμβουλος Πασχάλης Μπουχώρης να συνεχίσουν τις «παρασκηνιακές» διαπραγματεύσεις, μήπως καταφέρουν να πετύχουν, με συγκατάβαση όλων των πλευρών, ολιγοήμερη αναβολή της ψηφοφορίας για την έγκριση της συμφωνίας.

Παρ’ όλα αυτά, ο χρόνος πιέζει αφάνταστα όλες τις πλευρές, αφού στις αρχές Δεκεμβρίου προγραμματίζεται επίσημη επίσκεψη του Κινέζου πρωθυπουργού Λι Κετσιάνγκ στη χώρα μας.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/9432-oi-kinezoi-arnoyntai-vasikes-tropopoiiseis-sto-filiko-diakanonismo-me-olp.html

Συνολικές προβολές σελίδας