Δευτέρα 10 Μαρτίου 2014

Αυτοκινητόδρομοι: Γκαζώνουν Ε65 και Τέμπη

Περισσότερες από 4.000 θέσεις εργασίας εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν μέχρι τις αρχές του φθινοπώρου στην κατασκευή των τεσσάρων παραχωρημένων αυτοκινητοδρόμων. Το υπουργείο Υποδομών παρακολουθεί στενά την πρόοδο των εργασιών, καθώς το χρονοδιάγραμμα δεν αφήνει περιθώρια για καθυστερήσεις. Η προσοχή των υπηρεσιών εστιάζεται στις λιγοστές μεν αλλά επείγουσες απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικές ανασκαφές και περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις. Μετά την καταβολή των πρώτων 866 εκατομμυρίων ευρώ από την πρόσφατη συμφωνία Δημοσίου, τραπεζών και κατασκευαστών, δείχνουν να «ξεκολλάνε» και τα δύο σημαντικά έργα που αφορούν την Θεσσαλία.

Ε65
Σε τέσσερα εργοτάξια (Τρίκαλα, Καρδίτσα, Ανάβρα, Λιανοκλάδι) απασχολούνται σήμερα περί τα 200 άτομα. Το κομμάτι Ξυνιάδας - Τρικάλων, πάντως, είναι πεδινό, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες και συνεπώς δεν επείγει. Οσον αφορά το κομμάτι της εθνικής οδού Αθηνών - Θεσσαλονίκης που βρίσκεται υπό κατασκευή στον Μαλιακό κόλπο ως δημόσιο έργο (και θα «ενταχθεί» στον Ε65), το υπουργείο Υποδομών εκτιμά ότι κινείται και πάλι ικανοποιητικά, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Αύγουστο του 2015.

Μαλιακός - Κλειδί
Ο πιο προχωρημένος από τους τέσσερις άξονες εκτιμάται ότι θα δοθεί στην κυκλοφορία τον Αύγουστο του 2015. Σήμερα στο έργο απασχολούνται περίπου 400 άτομα σε 6 εργοτάξια μέσα και γύρω από τις 3 μεγάλες σήραγγες των Τεμπών και του Πλαταμώνα. Ο αριθμός των απασχολούμενων εκτιμάται ότι θα φθάσει τους 1.000 μέχρι τον Σεπτέμβριο. Οσον αφορά την πρόοδο των εργασιών, στις δύο σήραγγες των Τεμπών έχουν ολοκληρωθεί τα έργα πολιτικού μηχανικού. Ενώ στη σήραγγα Πλαταμώνα η διάνοιξη του πρώτου κλάδου θα ολοκληρωθεί μέσα στον μήνα και του δεύτερου τον Μάιο. Το έργο περιλαμβάνει και 27 γέφυρες, που βρίσκονται στο 54% (οι 13 από τις 27 είναι έτοιμες σε ποσοστό άνω του 80%). Η μόνη γέφυρα που δεν έχει ξεκινήσει είναι εκείνη της νότιας εισόδου των σηράγγων, λόγω ζητήματος που έπρεπε να λυθεί με την ΕΡΓΟΣΕ.


Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/24130-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CE%B9-%CE%B3%CE%BA%CE%B1%CE%B6%CF%8E%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%B565-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%AD%CE%BC%CF%80%CE%B7

Η ακτοπλοΐα στο... «Πάμε Στοίχημα». Πως εξελίσσονται τα δρομολόγια

Έχουμε μπει στο Μάρτη, δηλαδή ενάμιση μήνα πριν το Πάσχα και τρεις μήνες πριν το καλοκαίρι, και οι περισσότερες εταιρείες βρίσκονται σε στάση αναμονής εν όψει των εξελίξεων που αναμένονται στην ακτοπλοΐα.
Του Φώτη Καρλή από το theseanation.gr
Μπορεί η θεσμοθέτηση ενός πιο ευέλικτου θεσμικού πλαισίου για τη δρομολόγηση των πλοίων να οδήγησε τις περισσότερες εταιρείες να ανακοίνωσαν από νωρίς τα πλάνα των δρομολογίων τους για τη θερινή περίοδο 2014, ωστόσο, όπως όλα δείχνουν, τίποτα δεν είναι σίγουρο ακόμα, καθώς το πιθανότερο είναι να υπάρξουν αρκετές αλλαγές.
Το τοπίο στην Ελληνική Ακτοπλοΐα, όπως είναι διαμορφωμένο σήμερα, είναι ιδανικό για δεινούς λύτες σταυρολέξων αλλά και... λάτρεις του στοιχήματος.
Η ΝΕΛ
Πρώτο στοίχημα με ενδιαφέρουσες αποδόσεις είναι η επιβίωση ή όχι της ΝΕΛ. Από αυτή την εξέλιξη θα εξαρτηθούν πολλά και κυρίως η διάρθρωση του στόλου των τριών εταιρειών, ΑΝΕΚ, HELLENIC SEAWAYS και BLUE STAR FERRIES.
Σε χαλεπούς οικονομικούς καιρούς, που ζούμε, το σίγουρο χρήμα των επιδοτήσεων των άγονων γραμμών ουδείς το περιφρονεί.
Αυτές τις γραμμές (κυρίως Ενδοκυκλαδικά και Βορείου Αιγαίου) τις εξυπηρετεί η ΝΕΛ και οι μνηστήρες είναι πολλοί, που θέλουν να τις αναλάβουν. Ήδη, μάλιστα, οι παραπάνω εταιρείες μελετούν σενάρια για την τροποποίηση των δρομολογίων τους.
ΔΥΤΙΚΕΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ
Επόμενο στοίχημα; Η επιβίωση της VENTOURIS SEA LINES και η επαναδρομολόγηση του Ε/Γ –Ο/Γ ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ στις Δυτικές Κυκλάδες. Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα συνελήφθη ο γνωστός εφοπλιστής για χρέη στο δημόσιο και η δρομολόγηση του πλοίου του κρίνεται εξαιρετικά αμφίβολη με τις αποδόσεις του στοιχήματος να δείχνουν την οριστική αποχώρησή του.
Παίρνοντας ως δεδομένη αυτή την εξέλιξη, γρίφο αποτελεί ποιο πλοίο θα καλύψει το κενό του ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ.
Η BLUE STAR FERRIES τα Χριστούγεννα έκανε μια έκτακτη προσέγγιση στη Σέριφο και στη Κύθνο και το Ε/Γ –Ο/Γ BLUE STAR PAROS γνώρισε την αποθέωση στο λιμάνι της Σερίφου.
Από την άλλη πλευρά, το Ε/Γ –Ο/Γ ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ, της ΑΝΜΕΖ, αποδεικνύεται σταθερή και σίγουρη επιλογή για τις Δυτικές Κυκλάδες, αφού έχοντας στο τιμόνι τον καπτά Ισίδωρο Λιγνό και το ηρωικό πλήρωμα του δεν έχει χάσει ούτε μια προσέγγιση όλο το χειμώνα. Παράλληλα, η εταιρεία στο τελευταίο ΣΑΣ ζήτησε τη δρομολόγηση του Ε/Γ –Ο/Γ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ σε αντικατάσταση του ΚΟΡΑΗΣ, κατά τη χειμερινή περίοδο 2014 -2015, αν και δεν είναι λίγοι αυτοί που στοιχηματίζουν την εμφάνιση του πλοίου νωρίτερα.
ΡΑΦΗΝΑ
Η «αδερφή» του ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, Ε/Γ –Ο/Γ ΠΗΝΕΛΟΠΗ, της AGOUDIMOS LINES, παραμένει εγκαταλελειμμένη στο λιμάνι της Ραφήνας και οι αποδόσεις για την επανεμφάνιση της είναι ιδιαίτερα υψηλές καθώς ένα νέο της ξεκίνημα μόνο σ' ένα θαύμα (ή επιχειρηματικό ρομαντισμό –αυτοκτονία) στηρίζεται. Επίσης, μετά την αγορά του ιαπωνικού πλοίου από την GOLDEN STAR FERRIES, των αδελφών Στεφάνου, αναμένεται η αντίδραση της οικογένειας Παναγιωτάκη.
Β.Α. ΑΙΓΑΙΟ
Ένα από τα πεδία που θα δοθούν οι φετινές ακτοπλοϊκές μάχες ελέω ΝΕΛ είναι το Β.Α. Αιγαίο. HELLENIC SEAWAYS και BLUE STAR FERRIES ποντάρουν στο κλείσιμο της και ετοιμάζονται για αλλαγές στα πλάνα τους.
Τελικά η πρώτη, μετά τη ναύλωση του Ε/Γ –Ο/Γ ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ στο εξωτερικό θα δρομολογήσει στη γραμμή Πειραιά –Χίο –Μυτιλήνη το ιαπωνικό θηρίο, Ε/Γ –Ο/Γ ΑΡΙΑΔΝΗ, όπως ανακοίνωσε, με πλοίαρχο τον καπτά Διαμαντή Παπαγεωργίου (εκτός συγκλονιστικού απροόπτου).
Πλοίαρχος και πλοίο αναπτύσσουν τα τελευταία χρόνια σχέσεις λατρείας με τις τοπικές κοινωνίες και δε διστάζουν να το δείχνουν σε κάθε ευκαιρία. Να σημειώσουμε το συγκινητικό και εντυπωσιακό χαιρετισμό του καπτά Διαμαντή στη Χίο κατά την τελευταία αναχώρησή του στις 8/1/2014.
Η BLUE STAR FERRIES θα συνεχίσει, όπως όλα δείχνουν, με το Ε/Γ –Ο/Γ BLUE STAR PATMOS στη γραμμή ενώ το στοίχημα στη περίπτωση αυτή είναι ποιος θα αναλάβει το κομμάτι από τη Μυτιλήνη ως τη Βόρεια Ελλάδα...
Τέλος, το Ο/Γ ΠΕΛΑΓΙΤΗΣ, με τον καπτά Φώτη Λαμπρινό, συνεχίζει απτόητο το έργο του και φαίνεται να παίζει ρυθμιστικό ρόλο στη γραμμή αφού παίρνει τη μερίδα του λέοντος στα φορτηγά δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στους ανταγωνιστές του.
Η ΚΡΗΤΗ
Τα στοιχήματα στη Κρήτη πέφτουν βροχή. Από τη μία, αίνιγμα αποτελεί ποια πλοία τελικά θα δρομολογήσει στη γραμμή Πειραιά –Ηράκλειο η κοινοπραξία ΑΝΕΚ –ΑΤΤΙΚΑ, από την άλλη κανείς δεν είναι βέβαιος για το τι θα γίνει στα Χανιά.
Θα μπει ή όχι ο Ιταλός στα Χανιά(;) και η δρομολόγηση του Ε/Γ –Ο/Γ OLYMPIC CHAMPION στη γραμμή (για το φόβο των Ιουδαίων...) δείχνει προσωρινή αλλά όπως έχει δείξει και η ιστορία ουδέν μονιμότερον του προσωρινού... Αυτό φυσικά θα έχει άμεσο αντίκτυπο στη γραμμή του Ηρακλείου, που αυτή τη στιγμή καλύπτεται από τα Ε/Γ –Ο/Γ BLUE HORIZON και KRITI 2.
ΕΠΤΑΝΗΣΑ
Επιπρόσθετα, λεπτές είναι οι ισορροπίες στις γραμμές Κεφαλονιάς και Ζακύνθου και οι συνθήκες δεν επιτρέπουν υψηλά πονταρίσματα... Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται εκεί έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον στη τελευταία πρόσκληση του Σ.Α.Σ. και για γραμμές του Αιγαίου ενώ η KEFALONIAN LINES ταράζει τα νερά και μπαίνει σφήνα στη κοινοπραξία (IONIAN FERRIES) με δρομολόγια από Κυλλήνη τόσο προς Ζάκυνθο όσο και προς Κεφαλονιά.
Τέλος αντικείμενα στοιχήματος δε θα μπορούσαν να μην αποτελούν το τί θα γίνουν τα δύο πλοία της ΑΝΕΚ που επέστρεψαν από τη Κορέα, Ε/Γ –Ο/Γ ΛΕΥΚΑ ΟΡΗ και ΣΟΦΟΚΛΗΣ Β., πως θα σταθεί το Ε/Γ -0/Γ ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ, της ΑΝΕΣ απέναντι στη κοινοπραξία του Σαρωνικού αλλά και ο ρόλος που θα παίξει ο νέος παίχτης της ακτοπλοΐας, το Ο/Γ ΤΑΛΩΣ, που θα δρομολογηθεί (σύμφωνα με το αίτημα της πλοιοκτήτριας εταιρείας στο ΣΑΣ) σε βασικές γραμμές του Αιγαίου.
 
Η συνέχεια στα πρακτορεία...

Η Mercedes Benz ενισχύει τις εξαγωγές της Σερβίας, δια μέσου της Ιkarbus

Το πρώτο λεωφορείο που κατασκευάζεται στη Σερβία και φέρει το σήμα της "Mercedes-Benz", θα βγει στις 13 Μαρτίου από τη γραμμή συναρμολόγησης του εργοστασίου "Ikarbus" στο Βελιγράδι, όπως μετέδωσε το ΑΠΕ.  
Η μαζική παραγωγή του μοντέλου αυτού συνιστά μία τεράστια ευκαιρία για τις εξαγωγές της Σερβίας, δήλωσε στο σερβικό πρακτορείο Ειδήσεων "Tanjug" ο γενικός Διευθυντής της "Ikarbus", Αλεξάνταρ Βίτσεντιτς.
Η "Ikarbus" και ο γερμανικός κολοσσός στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένεται να υπογράψουν μέχρι το τέλος Μαρτίου συμφωνία τεχνικής και επιχειρηματικής συνεργασίας. Η συμφωνία θεωρείται κρίσιμης σημασίας για την σερβική βιομηχανία που έχει ανάγκη από έναν στρατηγικό εταίρο.
Το νέο μοντέλο "IK 112 LE" θα παρουσιαστεί σε προσεχή έκθεση αυτοκινήτου, στο Βελιγράδι, διευκρίνισε ο κ.Βίτσεντιτς. "Είμαστε πεπεισμένοι ότι η συνεργασία με μία έγκριτη εταιρεία όπως η Mercedes, θα βελτιώσει την ποιότητα των προϊόντων και την τοποθέτησή τους, όχι μόνο στην εγχώρια αγορά, αλλά και στο εξωτερικό", σημείωσε.
Ο κ.Βίτσεντιτς γνωστοποίησε ότι ήδη έχει εκδηλωθεί ζωηρό ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο μοντέλο λεωφορείου, τόσο στη χώρα όσο και την ευρύτερη περιοχή. Υπολογίζει ότι φέτος πρόκειται να πωληθούν περίπου 100 νέα λεωφορεία. Πρόσθεσε ακόμη ότι η παραγωγή του νέου λεωφορείου συνεπάγεται τη δημιουργία τουλάχιστον 150 νέων θέσεων εργασίας στο εργοστάσιο, που βρίσκεται στον Δήμο Ζεμούν του Βελιγραδίου. Σήμερα το εργοστάσιο απασχολεί 280 άτομα.
Το λεωφορείο, το οποίο προορίζεται να εκτελεί προαστιακά δρομολόγια και σε κακό οδόστρωμα, είναι φθηνότερο από τα μοντέλα χαμηλού αναβάθρου και θα πωλείται μεταξύ 130.000 και 140.000 ευρώ.

Φόρουμ για τις οδικές μεταφορές και την "πράσινη" αυτοκίνηση

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η επενδυτική έκδοση Α-Energy, το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο) και η πρωτοβουλία «Επανεκκινώντας την ανάπτυξη», συνδιοργανώνουν φόρουμ με θέμα τις οδικές μεταφορές και την αυτοκίνηση.

Ειδικότερα, το φόρουμ θα πραγματοποιηθεί στις 20 Μαρτίου με κεντρικά θέματα συζήτησης τους αυτοκινητοδρόμους, την ασφάλεια, την απασχόληση, την πράσινη αυτοκίνηση και την προοπτική ανάπτυξης των οδικών μεταφορών.
Να σημειωθεί ότι θα συζητηθούν ακόμη ζητήματα που αφορούν στα εναλλακτικά καύσιμα, τους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, στα θετικά αποτελέσματα από την ολοκλήρωση μεγάλων οδικών έργων και στις ευρωπαϊκές πολιτικές για τα πράσινα αυτοκίνητα και τεχνολογίες.

Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/component/k2/item/1157-forum-odikes-metafores-prasini-autokinisi

Έρχεται ρύθμιση για την καταβολή των προστίμων από αλλοδαπούς μεταφορείς

Με αφορμή την ανασταλείσα απεργία των μεταφορέων, από το γραφείο του  Υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου ανακοινώθηκαν τα εξής:
Τα αιτήματα των μεταφορέων για την επίλυση των οποίων είναι αρμόδιο το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων έχουν στο σύνολό τους μέχρι σήμερα ικανοποιηθεί.
Συγκεκριμένα από τον Ιούλιο του 2013, είτε με αποφάσεις, είτε με νομοθετικές παρεμβάσεις, ικανοποιήθηκαν όλα τα θεσμικά αιτήματα που χρόνιζαν στο Υπουργείο, όπως για παράδειγμα ο εξορθολογισμός των ποινών για παραβάσεις του ταχογράφου και η δυνατότητα ακινησίας των φορτηγών ΔΧ αυτοκινήτων.

Επίσης, η αύξηση του μικτού βάρους των φορτηγών εντός του εθνικού χώρου, η αναστολή και ταυτόχρονα η μελέτη της εκ των υστέρων τοποθέτησης συστήματος ABS, η δυνατότητα μεταβίβασης των αδειών κυκλοφορίας σε παιδιά, σύζυγο, εγγόνια και αδέλφια, η παροχή κινήτρων για την σύσταση εταιρειών, καθώς και άλλες ουσιαστικές ρυθμίσεις που διευκολύνουν το έργο των μεταφορέων. Επιπρόσθετα, και για άλλα θέματα που δεν είναι αρμόδιο το Υπουργείο, έχουν γίνει ουσιαστικές παρεμβάσεις και προτάσεις, ώστε να βρεθεί λύση.
Το δίκαιο αίτημα των μεταφορέων  του ελέγχου των αλλοδαπών φορτηγών και λεωφορείων στους δρόμους, έχει απασχολήσει το Υπουργείο από τις πρώτες ημέρες της ανάληψης των καθηκόντων από την νέα Πολιτική ηγεσία.
Συγκεκριμένα, σε συνάντηση  του Υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου με τον Υπουργό Μεταφορών της Γαλλίας στο Παρίσι, ξεκίνησε μια αμοιβαία συνεργασία στον Τομέα αυτό, η οποία και θα συνεχιστεί στην Αθήνα κατά την διεξαγωγή του Ατυπου Συμβουλίου Υπουργών Μεταφορών που θα γίνει τον Μάιο του 2014.
Κωδικοποιούνται οι παραβάσεις, δυνατότητα στους δήμους για ελέγχους
Επίσης, με αιφνιδιαστική επίσκεψη του Υφυπουργού στα σύνορα των Ευζώνων, επιθεωρήθηκε Μικτό Κλιμάκιο Ελέγχου της Περιφέρειας προκειμένου να διαπιστωθεί ο τρόπος ελέγχου που γίνεται στα αλλοδαπά φορτηγά, που προβλέπεται με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο .
Με νομοθετική ρύθμιση που εισάγεται προς ψήφιση, εντός του αμέσου χρονικού διαστήματος, σε νομοσχέδιο του Υπουργείου, κωδικοποιούνται όλες οι παραβάσεις και οι ποινές σε ενιαίο κείμενο, προκειμένου να είναι ευχερής ο έλεγχος, δίδεται δυνατότητα στους Δήμους παραμεθορίων περιοχών για έλεγχο στους δρόμους και αντιμετωπίζεται ο τρόπος της καταβολής των προστίμων από τους αλλοδαπούς μεταφορείς.
Τέλος, σε συνεργασία με την Παγκόσμια Τράπεζα, προωθούνται προτάσεις για επανασχεδιασμό του τρόπου λειτουργίας Κλιμακίων Ελέγχου, οι οποίες θα υποβληθούν εντός του Μαρτίου 2014 , με σκοπό να θεσμοθετηθεί ένα νέο πλαίσιο αποτελεσματικής λειτουργίας του ελέγχου των αλλοδαπών αυτοκινήτων στην χώρα μας.
«Πιστεύω ότι οι μεταφορείς έχουν αντιληφθεί το πραγματικό ενδιαφέρον που έχει δείξει γι΄αυτούς η παρούσα Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και για το λόγο αυτό επικράτησαν οι ψύχραιμες και λογικές φωνές, ότι στην κρίσιμη περίοδο που διανύει η χώρα ο μόνος τρόπος αντιμετώπισης δίκαιων αιτημάτων είναι ο διάλογος και όχι οι ακραίες συμπεριφορές», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος.

ΑΝΑΚΑΜΠΤΟΥΝ OI ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΤΡΕΝΟ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Η International Union of Railways (UIC) έδωσε στη δημοσιότητα την Combined Transport Report, μια ενδελεχή ανάλυση για τις συνδυασμένες μεταφορές με βάση αναφοράς το έτος 2011. Στην έρευνα συμμετείχαν 135 εταιρείες, στις οποίες στάλθηκε σχετικό ερωτηματολόγιο που απαντήθηκε από το 70% των συμμετεχουσών εταιρειών.
Οι εταιρείες προέρχονταν από τις χώρες-μέλη της Ε.Ε., καθώς και από τρίτες ευρωπαϊκές χώρες (Νορβηγία, Σουηδία, Κροατία και Ουκρανία), βαλκανικά κράτη που αποτελούν τόπους διέλευσης ευρωπαϊκών μεταφορικών εταιρειών (Βοσνία, Σερβία, ΠΓΔΜ) και από την Τουρκία.
Η συγκεκριμένη έρευνα καλύπτει τις συνδυασμένες μεταφορές, εθνικές ή ηπειρωτικές, ναυτιλιακές ή οδικές ή μεταφορές με κοντέινερ (20, 40 και 45 ποδών) στο εσωτερικό της Ευρώπης. Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η UIC, ο συνολικός όγκος των συνδυασμένων μεταφορών στην Ευρώπη το 2011 ανήλθε σε 18,11 εκατ. TEU, και σε σχέση με το 2009 –όταν ο συνολικός όγκος ήταν 15,57 εκατ. TEU– η άνοδος που καταγράφτηκε ανήλθε σε 16,3%.
Οι εκτιμήσεις
Η εκτίμηση των συντακτών της έρευνας είναι ότι οι συνδυασμένες μεταφορές στην Ευρώπη όχι μόνο ανέκαμψαν από την οικονομική και χρηματοπιστωτική κρίση, αλλά και ανακτούν όλο το χαμένο έδαφος, πλησιάζοντας μάλιστα τις επιτυχημένες χρονιές του σχετικά πρόσφατου παρελθόντος.
Οι εθνικές συνδυασμένες μεταφορές ανέρχονται σε 10,92 εκατ. TEU και αντιπροσωπεύουν το 60,4% της συνολικής αγοράς των συνδυασμένων μεταφορών (το 2009 αντιπροσώπευαν το 60,7% και ανέρχονταν σε 9,45 εκατ. TEU). Σε απόλυτους όγκους, οι εθνικές συνδυασμένες μεταφορές αυξήθηκαν τη διετία 2009 - 2011 κατά 15,6%.
Το μεγαλύτερο μερίδιο στις εθνικές συνδυασμένες μεταφορές κατέχουν οι θαλάσσιες, το 64,6%, ενώ οι ηπειρωτικές μεταφορές καλύπτουν το υπόλοιπο 35,4%. Στις πανευρωπαϊκές συνδυασμένες μεταφορές είχαμε αύξηση των διακινούμενων όγκων κατά 17,4%, καθώς από τα 6,12 εκατ. TEU το 2009 φτάσαμε τα 7,18 εκατ. TEU το 2011. Στην περίπτωση αυτών των μεταφορών, οι ηπειρωτικές καλύπτουν το 65,1%, ενώ οι θαλάσσιες καλύπτουν το υπόλοιπο 34,9%.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι θαλάσσιες συνδυασμένες μεταφορές (9,575 εκατ. TEU) διατηρούν τον ηγετικό τους ρόλο με μερίδιο 53,9%, μειωμένο όμως κατά περίπου 3 εκατοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2009. Στις ηπειρωτικές μεταφορές η αύξηση ήταν σημαντική: 27,1% το διάστημα 2009 - 2011. Τα τρένα μετέφεραν περίπου 8,5 εκατ. TEU σε σχέση με τα 6,7 εκατ. TEU του 2009.
Όπως και όλες τις προηγούμενες χρονιές που διεξάγεται η συγκεκριμένη έρευνα, το μεγαλύτερο μερίδιο έχουν οι εθνικές θαλάσσιες συνδυασμένες μεταφορές. Διακινώντας σχεδόν 7,1 εκατ. TEU, η συγκεκριμένη κατηγορία αποτελεί περίπου το 39% του συνόλου –αν και παρουσιάζει πτώση σε σχέση με το 2009 όταν αποτελούσε πάνω από το 41%.
Οι διεθνείς θαλάσσιες συνδυασμένες μεταφορές διακινούν περίπου 2,5 εκατ. TEU και χάνουν κι αυτές μερίδιο, πέφτοντας στο 13,9% του συνόλου σε σχέση με το 15,5% που ήταν το 2009. Νικητές σε αυτή την άτυπη μάχη είναι οι ηπειρωτικές συνδυασμένες μεταφορές, που αυξάνουν κατά δύο εκατοστιαίες μονάδες το μερίδιό τους.
Οι διεθνείς ηπειρωτικές αποτελούν τη δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία συνδυασμένων μεταφορών με σχεδόν 4,7 εκατ. TEU και μερίδιο –επί του συνόλου– της τάξης του 25,8%, ενώ οι εθνικές ηπειρωτικές συνδυασμένες μεταφορές διακινούν περίπου 3,9 εκατ. TEU και αποτελούν το 21,3% του συνόλου.
Σε απόλυτους αριθμούς οι ευρωπαϊκές συνδυασμένες μεταφορές διακίνησαν το 2011 περισσότερο τονάζ σε σχέση με το 2009. Συγκεκριμένα, από 164,65 εκατ. τόνους εμπορευμάτων το 2009, διακινήθηκαν συνολικά 191.842 εκατ. τόνοι το 2001, αύξηση η οποία ανέρχεται σε 16,5%, διόλου ευκαταφρόνητη αν αναλογιστούμε ότι πραγματοποιήθηκε μέσα σε μια γενικευμένη ύφεση. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το βάρος σε απόλυτους αριθμούς περιλαμβάνει εκτός από το βάρος των αγαθών που μετακινήθηκαν και το απόβαρο των intermodal μονάδων που χρησιμοποιήθηκαν.
Σύμφωνα με τους συντάκτες της έρευνας, το μέσο κέρδος ανά TEU για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο είναι 293 ευρώ, ενώ η συνολική αξία των ασυνόδευτων συνδυασμένων μεταφορών στην Ευρώπη ανέρχεται σε 5,3 δισ. ευρώ.
Ευρωπαϊκές χώρες
Οι εγχώριες ασυνόδευτες συνδυασμένες μεταφορές ανά χώρα αποτυπώνουν τις εξελίξεις ανάμεσα στο 2009 και το 2011 με τη Γερμανία να αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά. Η Γερμανία διακίνησε περίπου 3,3 εκατ. TEU συνδυασμένων μεταφορών το 2011 κι αποτελεί τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά με μερίδιο περίπου 30%. Είναι χαρακτηριστικό ότι ανάμεσα στο 2009 και το 2011 το cargo που διακινήθηκε εσωτερικά στη βορειοευρωπαϊκή χώρα αυξήθηκε κατά περίπου 28%.
Το ποσοστό αυτό είναι πολύ πάνω από το μέσο ποσοστό της αύξησης πανευρωπαϊκά, το οποίο για τη διετία ανήλθε σε 15,6% και έρχεται ως ένα πολύ θετικό στοιχείο μέσα σε μια περίοδο βαθειάς ύφεσης για τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Την ίδια στιγμή, αυτή η επίδοση είναι η καλύτερη όλων των εποχών για τη Γερμανία.
Το Ηνωμένο Βασίλειο, η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για το εγχώριο cargo, έφτασε τα 1,5 εκατ. TEU. Η αύξηση του 2011 σε σχέση με το 2009 ανέρχεται σε 14,1% και γενικά θεωρείται χαμηλή, αλλά αξίζει να αναφερθεί ότι το Ηνωμένο Βασίλειο σε σχέση με την ηπειρωτική Ευρώπη πήγε πολύ καλύτερα στο εγχώριο cargo και διατηρεί μια αξιοθαύμαστη σταθερότητα εδώ και μια δεκαετία.
Θετική εικόνα επικράτησε και στην Ιταλία, μια χώρα που είδε το εγχώριο cargo να πέφτει κατά περίπου 40% ανάμεσα στο 2007 και το 2009. Η ανάκαμψη της ιταλικής αγοράς cargo οδήγησε στη διακίνηση περίπου 1,2 εκατ. TEU.
Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ιταλία είναι οι τρεις ευρωπαϊκές χώρες που ξεπέρασαν το ένα εκατ. TEU· και υπάρχουν άλλες τρεις, Σουηδία, Βέλγιο και Γαλλία, όπου το εγχώριο cargo ξεπέρασε το μισό εκατ. TEU κατά την ίδια περίοδο. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι έξι πρώτες στη σχετική κατάταξη χώρες αντιπροσωπεύουν περίπου το 75% των εγχώριων συνδυασμένων μεταφορών.
Διεθνείς μεταφορές
Το ευρωπαϊκό δίκτυο των διεθνών συνδυασμένων μεταφορών χαρακτηρίζεται από συγκεντρωτισμό, παρά το γεγονός ότι η έρευνα του 2012 έδειξε ότι η κίνηση των αγαθών πραγματοποιείται σε τουλάχιστον 126 διεθνείς εμπορικούς διαδρόμους.
Παρά την επέκταση της ζήτησης για συνδυασμένες μεταφορές σε ολόκληρη των Ευρώπη, το μεγαλύτερο μερίδιο του εμπορίου καταλαμβάνουν λιγοστοί διάδρομοι. Στην πραγματικότητα, περίπου το 78% του συνολικού όγκου –περίπου 5,6 εκατ. TEU ή 60 εκατ. τόνοι– συνεχίζει να διακινείται από τις 20 top εμπορικές γραμμές.
Η εμπορική γραμμή Γερμανία - Ιταλία μέσω της Αυστρίας είναι η μεγαλύτερη στην Ευρώπη, με συγκεντρωτικό διακινούμενο φορτίο περίπου 673.000 TEU. Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη μελέτη, εντυπωσιακή ανάπτυξη παρουσιάζει ο διάδρομος Τεργέστης - Αυστρίας - Γερμανίας, στον οποίο διακινούνται πολλά αγαθά που παράγονται στην Τουρκία και φτάνουν μέσω θαλάσσης στο ιστορικό ιταλικό λιμάνι.
Στη δεύτερη θέση βρίσκονται δύο –ιστορικές επίσης– διεθνείς γραμμές: Βέλγιο - Ιταλία και Γερμανία - Ιταλία μέσω Ελβετίας, με 569.000 και 565.000 TEU αντίστοιχα. Πρόκειται για γραμμές στις οποίες κατά παράδοση διακινούνται χημικά προϊόντα, και όπως είναι αναμενόμενο παρουσιάζουν ύφεση τα δύο τελευταία χρόνια, καθώς η ιταλική βιομηχανία –η οποία αποτελεί τον κύριο πελάτη των γραμμών αυτών– έχει μειώσει τη ζήτηση πρώτων υλών, ενώ οι τιμές έχουν πέσει, καθώς ο ανταγωνισμός είναι πια πολύ σκληρός.
Τα στοιχεία των διεθνών γραμμών που παραθέτουμε στο σχετικό πίνακα, εκτός από τις εμπορικές σχέσεις μεταξύ των κύριων ευρωπαϊκών κρατών, απεικονίζουν επίσης και τη σημασία των συνδυασμένων μεταφορών στον άξονα των Άλπεων, όπου το τρένο έχει την πρωτοκαθεδρία.
Είναι ολοφάνερη η εξάρτηση των ευρωπαϊκών διεθνών μεταφορών από το αλπινικό τόξο –υπάρχουν βέβαια και οι εμπορικές γραμμές από την Ολλανδία μέσω Ελβετίας και Γαλλίας. Ο όγκος που συγκεντρώνουν αυτές οι πέντε πρώτες γραμμές ανέρχεται σε περίπου 2,3 εκατ. TEU και αποτελούν σχεδόν το 30%.
Με την εξαίρεση των γραμμών Ολλανδίας - Ιταλίας και Γερμανίας - Ιταλίας (μέσω Αυστρίας), όπου οι θαλάσσιες / ποτάμιες μεταφορές παίζουν κάποιο ρόλο, οι συνδυασμένες μεταφορές μέσω Άλπεων είναι μια απολύτως σιδηροδρομική υπόθεση.
Αντίθετα, όσον αφορά τις συνδυασμένες μεταφορές στις εμπορικές γραμμές Ολλανδίας - Γερμανίας και Γερμανίας - Τσεχίας, οι μεν πρώτες πραγματοποιούνται μέσω θαλάσσης (το Ρότερνταμ είναι το απόλυτο κέντρο…), ενώ στις δεύτερες αξιοποιούνται οι ποτάμιες μεταφορές από τα λιμάνια του Αμβούργου και του Μπρεμενχάβεν προς το Ντούισμπουρκ της Γερμανίας και την Όστραβα της Τσεχίας.
Με ελλιπή επίσημα στοιχεία και απομονωμένη από τους μεγάλους άξονες των συνδυασμένων μεταφορών, η Ελλάδα προσπαθεί εσχάτως να αναβαθμίσει τη διεθνή παρουσία της. Το τρένο είναι ένας μοχλός ανάπτυξης, εφόσον βέβαια εξυγιανθεί.
Συνοδευόμενες συνδυασμένες μεταφορές
Στην Ευρώπη υπάρχει και μια ακόμα μεταφορική πρακτική, στην οποία όμως δραστηριοποιούνται λιγοστές εταιρείες και μέσω της οποίας διακινούνται σχετικά χαμηλοί όγκοι: Η συνοδευόμενη μεταφορά με συνδυασμό μέσων (rolling motorway/ rolling highway).
Κατά τη μεταφορά αυτή οι οδηγοί κινούνται από την αφετηρία της διαδρομής τους προς το τρένο. Στη συνέχεια ταξιδεύουν –οδηγός και όχημα– με το τρένο προς το σταθμό μετεπιβίβασης, κι από εκεί, οδικώς και πάλι προς τον τελικό προορισμό του φορτίου.
Σύμφωνα με τη μελέτη, η οποία αφορά μόλις έξι εταιρείες σε όλη την Ευρώπη, το 2011 διακινήθηκαν κατ’ αυτό τον τρόπο 433.550 φορτηγά, μεταφέροντας κατά μέσο όρο περίπου 2,3 TEU ανά δρομολόγιο. Διακινήθηκαν δηλαδή συνολικά περίπου 1,02 εκατ. TEU, λιγότερα κατά 1,1% σε σχέση με το 2009. Σύμφωνα με την έρευνα, το μέσο βάρος κάθε δρομολόγιου ανερχόταν σε 36,3 τόνους για τα εσωτερικά δρομολόγια και σε 33, 2 τόνους για τα διεθνή.
Τι πρέπει να γνωρίζουμε
Το 2011 αποτελεί την πρώτη χρονιά ανάκαμψης της ευρωπαϊκής αγοράς των συνδυασμένων μεταφορών μετά το ξεκίνημα της κρίσης το 2008 που έδειξε τα δόντια της το 2009. Το εντυπωσιακό είναι ότι μέσα σε μόλις δύο χρόνια, η ευρωπαϊκή βιομηχανία μεταφορών κατάφερε όχι μόνο να ανακάμψει αλλά να καταγράψει κι ένα νέο ιστορικό ρεκόρ.
Οι επιχειρήσεις συνδυασμένων μεταφορών κατάφεραν να ανατρέψουν την εικόνα και να την κάνουν καλύτερη ακόμα κι από εκείνη του 2007 (της τελευταίας πολύ θετικής χρονιάς πριν ξεσπάσει η κρίση). Το 2011 διακινήθηκαν –όπως έχουμε ήδη αναφέρει– πάνω από 18 εκατ. TEU, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 4,2% σε σχέση με μια τετραετία πριν.
Η έρευνα συγκρίνει στοιχεία που διατηρούνται από το 2005, όταν και πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά η έρευνα, και μια τέτοια σύγκριση δεν μπορεί παρά τα δημιουργεί αισιόδοξα συναισθήματα. Δυστυχώς η έρευνα δεν παρέχει στοιχεία για την Ελλάδα παρά μόνο για την μετά το 2009 περίοδο.
Σύμφωνα με τους συντάκτες της έρευνας και με δεδομένο ότι το μέσο κέρδος ανά TEU για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο είναι 293 ευρώ, η συνολική αξία των ασυνόδευτων συνδυασμένων μεταφορών στην Ευρώπη ανέρχεται σε 5,3 δισ. ευρώ. Το 2009 τα συνολικά έσοδα της βιομηχανίας ήταν περίπου 4,6 δισ. ευρώ, ενώ το 2007 είχαν φτάσει τα 5,31 δισ. ευρώ.

Πηγή: http://www.logistics-management.gr/news/599

Οδική σύνδεση ΟΛΘ με ΠΑΘΕ, επιτέλους πάει για ολοκλήρωση

Ακόμα ένα έργο "γιοφύρι της Άρτας" είναι το οδικό έργο για τη σύνδεση της 6ης προβλήτας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό, που είχε παραμείνει στάσιμο από το 2010, λόγω εμπλοκών στη σύμβαση. Στις 6 Ιουλίου 2013 σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ, υπεγράφη η σύμβαση υποκατάστασης της αρχικής αναδόχου ΒΙΟΤΕΡ ΑΕ από την ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ στην εργολαβία «Κάθετος άξονας 56 Εγνατίας Οδού: Ολοκλήρωση εργασιών σύνδεσης 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον Αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό (2ο Υποτμήμα)».

Η σχετική σύμβαση με τη ΒΙΟΤΕΡ είχε υπογραφεί το Δεκέμβριο του 2006, ωστόσο, περίπου από τα μέσα του 2010 παρουσιάστηκαν συμβατικές εμπλοκές, με αποτέλεσμα να σταματήσει κάθε κατασκευαστική δραστηριότητα.

Η συνολική δαπάνη του έργου ανέρχεται στα 26,5 εκατομμύρια ευρώ και ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης είναι 12 μήνες, δηλαδή τον Ιούλιο του 2014. Η ολοκλήρωση της σύνδεσης είναι μεγάλης σημασίας, δεδομένου ότι θα συμβάλλει τα μέγιστα στην περαιτέρω ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας των οχημάτων εμπορικών μεταφορών και τη μείωση του απαιτούμενου χρόνου προσέγγισης και απομάκρυνσης από τον λιμένα.

Ταυτόχρονα, με την εξυπηρέτηση των οχημάτων εμπορικών μεταφορών από τη νέα οδογέφυρα θα απομακρυνθεί η βαριά κυκλοφορία από το ιδιαίτερα επιβαρημένο υφιστάμενο οδικό δίκτυο και θα βελτιωθούν αισθητά οι κυκλοφοριακές συνθήκες στην περιοχή.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Με την εν λόγω υποκατάσταση, θα εκτελεστούν εργασίες κατασκευής της πρώτης φάσης, η οποία στην ολοκλήρωσή της θα περιλαμβάνει τη σύνδεση του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ. Αυτό θα γίνει με την πλήρη κατασκευή οδογέφυρας μήκους 2.700 μ. (εκ των οποίων τα 1.240 μ. αποτελούν αντικείμενο της παρούσης εργολαβίας) αμφίδρομης κυκλοφορίας με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση.

Επίσης, περιλαμβάνει τη μερική παραλλαγή του τοπικού δικτύου οδών, ανάντι και κατάντι της ΠΑΘΕ.

Το  έργο περιλαμβάνεται στον Κατάλογο με τα Μεγάλα Υπό Κατασκευή Έργα στην Ελλάδα και η κατασκευή είναι σε πλήρη εξέλιξη. Η χρονολογία  ολοκλήρωση του  έργου είναι για φέτος.

**Το έργο ανήκει διοικητικά στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Πηγή:http://ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/afieromata/item/23974-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CF%89%CE%BD-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CF%89%CE%BD-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%8414-%CE%BF%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%83%CF%8D%CE%BD%CE%B4%CE%B5%CF%83%CE%B7-%CE%BF%CE%BB%CE%B8-%CE%BC%CE%B5-%CF%80%CE%B1%CE%B8%CE%B5-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%80%CE%AC%CE%B5%CE%B9-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%BA%CE%BB%CE%AE%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7

Συνολικές προβολές σελίδας