Δευτέρα 9 Ιουνίου 2014

Λάρισα: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον ΠΑΘΕ μέχρι τις 18 Ιουλίου



Λάρισα: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον ΠΑΘΕ μέχρι τις 18 Ιουλίου Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις τίθενται σε ισχύ από αύριο μέχρι τις 18 Ιουλίου στο παράπλευρο οδικό δίκτυο του αυτοκινητοδρόμου Πατρών - Αθηνών - Θεσσαλονίκης - Ευζώνων (Π.Α.Θ.Ε.), λόγω εκτέλεσης εργασιών χορτοκοπών, συντήρησης πρασίνου και καθαρισμού τάφρων και ερεισμάτων. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλίας, στο εν λόγω χρονικό διάστημα, οι εργασίες θα καταλαμβάνουν μερικώς το οδόστρωμα σε σημεία του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ και συγκεκριμένα στο τμήμα από τον ανισόπεδο κόμβο Μ.Μοναστηρίου έως εκείνον του Ευαγγελισμού, από τις επτά το πρωί έως τις επτά το βράδυ. Στη διάρκεια των εργασιών, η κυκλοφορία των οχημάτων θα διεξάγεται στο ρεύμα κυκλοφορίας που απομένει, όπως ορίζουν και οι προσωρινές πληροφοριακές και ρυθμιστικές πινακίδες που θα τοποθετηθούν.

www.dikaiologitika.gr

Στις 14 Ιουνίου η 15η Πανελλήνια Επιμελητηριακή Συνδιάσκεψη Μεταφορών

Ο Ελληνικός Επιμελητηριακός Σύνδεσμος Μεταφορών σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Μαγνησίας διοργανώνει την 15η Πανελλήνια Επιμελητηριακή Συνδιάσκεψη Μεταφορών με θέμα «Ελληνική Ακτοπλοΐα: Προβλήματα και πιθανές λύσεις» που θα πραγματοποιηθεί στην έδρα του Επιμελητηρίου την 14η Ιουνίου 2014, ημέρα Σάββατο και ώρα 8:30 έως 15:00, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Επιμελητηρίου Μαγνησίας.

Όπως εκτιμάται η Συνδιάσκεψη θα προσφέρει την ευκαιρία στους εμπλεκόμενους να ενημερωθούν κατά τον πιο έγκυρο τρόπο για τα θέματα που απασχολούν τις νησιωτικές μεταφορές και την ακτοπλοΐα, σε μια ιδιαίτερη κρίσιμη συγκυρία για τη χώρα μας. Της Συνδιάσκεψης θα προηγηθεί η Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου, η οποία θα λάβει χώρα στην αίθουσα Εκδηλώσεων του Επιμελητηρίου Μαγνησίας, την Παρασκευή, 13 Ιουνίου 2014.

Πηγή: http://supply-chain.gr/articles.php?artic=4471#.U5XbhChs6wc

Μάχη νηολογίων για τον ελληνικό στόλο, άνοιξαν γραφεία οι Μπαχάμες στον Πειραιά

Καθώς το πρόγραμμα επέκτασης του ελληνόκτητου ποντοπόρου στόλου συνεχίζεται ακάθεκτο, τα διεθνή νηολόγια προσπαθούν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον της ελληνικής εφοπλιστικής κοινότητας, η οποία πρόκειται να παραλάβει περισσότερα από 370 πλοία, χωρητικότητας 32.6 εκ. dwt, μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
Κατά τη διάρκεια των φετινών Ποσειδωνίων, 28 νηολόγια από όλο τον κόσμο παρουσίασαν τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα με στόχο την απόκτηση μεγαλύτερου μεριδίου από τους ελληνικούς στόλους. Το νηολόγιο από τις Μπαχάμες επέλεξε την εβδομάδα των Ποσειδωνίων για τα επίσημα εγκαίνια των πρώτων της γραφείων στην Ελλάδα, με έδρα τον Πειραιά, με το οποίο αποβλέπει στην περαιτέρω προσέγγιση της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας.
«Μέσω των νέων μας γραφείων στο πρώτο λιμάνι της Ελλάδας ελπίζουμε να επιτύχουμε την αύξηση του τονάζ από την ελληνική αγορά, ενώ θεωρώ βέβαιο ότι η απευθείας παρουσία μας στη χώρα σας θα μας βοηθήσει να διατηρήσουμε υψηλά ποιοτικά στάνταρ», δήλωσε ο Dwain E. Hutchinson, Master Mariner Deputy Director από τις Μπαχάμες και συμπλήρωσε: «Η κυβέρνησή μας εδώ και πολύ καιρό επιθυμεί την στενότερη συνεργασία με την Ελλάδα και αυτή η επένδυση θα φέρει τις δύο χώρες ακόμα πιο κοντά. Είναι πραγματικά μια μνημειώδης στιγμή στην εμπορική ιστορία των δύο χωρών και η χρονική στιγμή την οποία διαλέξαμε ήταν στρατηγικής σημασίας λόγω της διοργάνωσης των Ποσειδωνίων, τα οποία αποτελούν το επίκεντρο της ελληνικής αλλά και παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας».
Για τις Παρθένους Νήσους, η σταθερή παρουσία του νηολογίου τους στα Ποσειδώνια σχετίζεται με τις φιλοδοξίες που έχει για διεύρυνση του ήδη σημαντικού μεριδίου αγοράς που κατέχει από το χώρο σκαφών ψυχαγωγίας και θαλαμηγών με την απόκτηση πελατών από την κατηγορία του εμπορικού ναυτικού. Μέρος των σχεδίων αυτών αποτελεί και η πρόθεση των Νήσων να ανοίξουν δικά τους γραφεία στην Ελλάδα έως το 2016.
Ο John Samuel, Director του νηολογίου των Παρθένων Νήσων, δήλωσε σχετικά: «Στα φετινά Ποσειδώνια επικεντρωθήκαμε στη δημιουργία δικτύου επαφών με ανθρώπους του χώρου. Βρισκόμαστε ακόμα στη διερευνητική φάση του επιχειρηματικού σχεδίου μας βάζοντας τις βάσεις έως ότου ανοίξουμε τα δικά μας γραφεία στον Πειραιά μέσα στην επόμενη διετία. Ήδη κάναμε αρκετές επαφές με ναυτιλιακές εταιρίες οι οποίες αναγνωρίζουν την υψηλή ποιότητα της σημαίας μας η οποία προσφέρει ένα ευνοϊκό επιχειρηματικό πλαίσιο το οποίο προσαρμόζεται ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες».
Mετά την Ελλάδα, οι Έλληνες εφοπλιστές προτιμούν τη Λιβερία 
Και ενόσω τα νησιωτικά τροπικά κρατίδια της ηλιόλουστης Καραϊβικής στοχεύουν στην βελτίωση των εμπορικών τους σχέσεων με την ελληνική ποντοπόρο ναυτιλία, στην άλλη άκρη του κόσμου στην Αφρική, το νηολόγιο της Λιβερίας διαθέτει στο πελατολόγιό του τον υψηλότερο αριθμό πλοίων ελληνικών συμφερόντων, μετά από το αντίστοιχο της Ελλάδας.
«Αυτή τη στιγμή εξυπηρετούμε 678 ποντοπόρα ελληνικών συμφερόντων και τον περασμένο Μάρτιο το 17% του ελληνικού τονάζ που εισήλθε στον στόλο προτίμησε τη σημαία της Λιβερίας, αυξάνοντας το μερίδιό μας ακόμα περισσότερο», αναφέρει ο κ. Μιχάλης Πανταζόπουλος, εκπρόσωπος του νηολογίου στην Ελλάδα.
Η σχέση της Λιβερίας με τον ελληνικό εφοπλισμό ξεκίνησε το 1949, όταν το πρώτο σκάφος που ύψωσε τη λιβεριανή σημαία ήταν ελληνικής ιδιοκτησίας. Η συνέχεια ήταν ιδιαίτερα αποδοτική για την αφρικανική χώρα, η οποία άνοιξε τα γραφεία της στη χώρα μας το 2000, απασχολώντας σήμερα 13 στελέχη. Το νηολόγιο της Λιβερίας θεωρεί υποχρεωτικές τις αλλεπάλληλες παρουσίες του στα Ποσειδώνια, λόγω της εξαιρετικής σημασίας που έχουν και τον καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζουν στη διαμόρφωση τάσεων που καθορίζουν μελλοντικές ναυτιλιακές εξελίξεις.
Η Λιβερία πάντως δεν «παίζει» μόνη της, αφού ο ανταγωνισμός είναι δυνατός προερχόμενος από διάφορα σημεία του πλανήτη όπως, για παράδειγμα, το μικροσκοπικό Majuro, πρωτεύουσα των Νήσων Marshall, που ξεπροβάλουν στη μέση του Ειρηνικού Ωκεανού, μεταξύ Χαβάης και Παπούα Νέας Γουινέα.
Σύμφωνα με τον κ. Θεόφιλο Ξενακούδη, υπεύθυνο του νηολογίου στην Ελλάδα, η πορτοκαλοκυανόλευκη σημαία ήταν πρώτη στις προτιμήσεις των ελλήνων εφοπλιστών το 2013: «Περίπου το 45% του τονάζ που παραδόθηκε στην ελληνική ναυτοσύνη πέρυσι ύψωσε τη σημαία των Νήσων Marshall, χάρη στις προσπάθειες των 15 συναδέλφων μου που επανδρώνουν τα γραφεία μας στον Πειραιά».
Το νηολόγιο Marshall πρόσθεσε πέρυσι στο ενεργητικό του 123 πλοία ελληνικών συμφερόντων, συνολικής χωρητικότητας 6 εκ. dwt, με αποτέλεσμα το 25% του πελατολογίου του, σήμερα, να αποτελείται από ελληνικά πλοία. Πρόσφατα οι Νήσοι Marshall ξεπέρασαν το όριο των 100 εκ. τόνων καταλαμβάνοντας έτσι την Τρίτη θέση παγκοσμίως στη σχετική λίστα. «Τα γραφεία μας στην Ελλάδα προσφέρουν υπηρεσίες νηολογίου εδώ και 15 χρόνια. Τα Ποσειδώνια είναι εξαιρετικά σημαντικά για εμάς αφού πρόκειται για την μεγαλύτερη ναυτιλιακή έκθεση του κόσμου», συμπλήρωσε ο κ. Ξενακούδης.
Επίσης στα Ποσειδώνια συμμετείχε για άλλη μία φορά το νηολόγιο του Παναμά, το μεγαλύτερο και ένα από τα αρχαιότερα στον κόσμο. 

Άνοδος εσόδων 23,1% για τον «Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου» (Μαλιακός – Κλεδί) το 2013

Αύξηση εσόδων και συρρίκνωση ζημιών παρουσίασε, το 2013, ο «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» (Μαλιακός – Κλειδί).
Συγκεκριμένα, τα έσοδα έφτασαν τα 52,06 εκατ., έναντι 42,27 εκατ. το 2012, ήτοι αύξηση 23,1%, η οποία έχει να κάνει, κυρίως, με την άνοδο της τιμής των διοδίων.
Αντίστοιχα, οι ζημιές προ φόρων μειώθηκαν στα 8,6 εκατ., έναντι ζημιών 15,14 εκατ. το 2012, ήτοι πτώση 42,2%.
Στις οικονομικές καταστάσεις υπάρχει αναφορά περί της δικαστικής διένεξης της εταιρείας με την Εγνατία Οδό. Η Εγνατία Οδός αιτείται 45 εκατ., ως ποινική ρήτρα, λόγω μη επίτευξης της 2ης και 3ης Τμηματικής Προθεσμίας ολοκλήρωσης του έργου.
Η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου αμφισβητεί τις αιτιάσεις της Εγνατίας και μάλιστα έχει σχηματίσει πρόβλεψη στον ισολογισμό της μόλις για 4,1 εκατ., την οποία θεωρεί «επαρκή».
Υπενθυμίζεται ότι, έως τον Απρίλιο, στον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου η ολοκλήρωση είχε φτάσει στο 76,8%, στην Ολυμπία Οδό στο 48,12%, στην Ιόνια Οδό στο 30,25% και στην Κεντρική Οδό (Ε-65) στο 26,27%.
Εκτιμάται ότι οι 4 αυτοκινητόδρομοι θα έχουν ολοκληρωθεί στα τέλη του 2015, αρχές του 2016. 
Φ. Φωτεινός

ΚΑΠΟΙΟΙ ΜΕΤΑΦΟΡΕΙΣ, ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ΑΠ’ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ…

Ποιο είναι το λειτουργικό κόστος για τη μεταφορά σε μια διαδρομή και πώς από αυτό προκύπτει το «ρεαλιστικό κόμιστρο»; Τι πρέπει να λαμβάνεται υπόψη και πώς επιμερίζεται ανά διαδρομή φορτηγό και δρομολόγιο; Έρευνα του ΙΜΕΤ αποκαλύπτει απόκλιση ανάμεσα στο ιδεατό και το πραγματικό (και βιώσιμο ασφαλώς)…
Μελέτη η οποία στοχεύει στο να θέσει μια αναλυτική και τεκμηριωμένη βάση για τον υπολογισμό του συνολικού λειτουργικού κόστους ενός φορτηγού οχήματος για μια συγκεκριμένη αστική ή υπεραστική εμπορευματική μεταφορά, πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ).
Τα αποτελέσματα της μελέτης, η οποία ήταν παραγγελία του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ), είναι εντυπωσιακά αν κι αναμενόμενα. Ο παραλογισμός των μεταφορών αναδεικνύεται μέσα από μια πλήρη, τεκμηριωμένη αλλά, τελικά, απαισιόδοξη, μελέτη. Τη μελέτη εκπόνησαν η δρ. Μαρία Μποϊλέ, διευθύντρια ερευνών στο ΜΕΤ, και ο Ελευθέριος Σδουκόπουλος, επιστημονικός συνεργάτης του ΙΜΕΤ.
Κύριο συμπέρασμα της έκθεσης είναι ότι υπάρχει «σημαντική απόκλιση», όπως διακριτικά αναφέρουν οι ερευνητές, ανάμεσα στο πραγματικό λειτουργικό κόστος για μια συγκεκριμένη εμπορευματική μεταφορά/διαδρομή και στις τιμές με τις οποίες πληρώνονται οι μεταφορείς. Παράγοντες των μεταφορών που ήρθαν σε επαφή με την έρευνα και γνωρίζουν την αγορά κάνουν λόγο για απόκλιση που φτάνει μέχρι και 33% κάτω από το «ρεαλιστικό κόμιστρο».
Η μελέτη παραθέτει τα επιμέρους στοιχεία που απαιτούνται για τον υπολογισμό του λειτουργικού κόστους φορτηγού, κατηγοριοποιημένα σε τρεις επιμέρους ενότητες, που είναι: α) γενικά στοιχεία για την περιγραφή της εξεταζόμενης εμπορευματικής διαδρομής και του φορτηγού που πραγματοποιεί τη μεταφορά, β) παράμετροι που συνθέτουν το σταθερό λειτουργικό κόστος του υπό εξέταση φορτηγού και γ) παράμετροι που συνθέτουν το μεταβλητό λειτουργικό κόστος του υπό εξέταση φορτηγού.

Αναγκαίες παρατηρήσεις
Τα αποτελέσματα που προέκυψαν στηρίχτηκαν σε συγκεκριμένες υποθέσεις για τις συνθήκες του δρομολογίου, όπως είναι ο τύπος, η ηλικία και τα ετήσια χλμ. που διανύει το όχημα, το μήκος της διαδρομής, η κατηγορία εμπορευματικής μεταφοράς, οι συνθήκες κίνησης κλπ. Αν οι συνθήκες είναι διαφορετικές, τότε το λειτουργικό κόστος θα προκύψει διαφοροποιημένο. Το μοντέλο υπολογισμού που χρησιμοποιήθηκε δίνει τη δυνατότητα υπολογισμού για κάθε ειδική περίπτωση.
Για να υπολογιστεί το προσφερόμενο στον πελάτη κόμιστρο θα πρέπει το συνολικό λειτουργικό κόστος να επαυξηθεί σε ποσοστό που να καλύπτει το διοικητικό κόστος, το ενοίκιο ή τις αποσβέσεις των υποδομών της μεταφορικής, το χρηματοοικονομικό κόστος, τα διοικητικά έξοδα (έξοδα διοίκησης, δημόσιες σχέσεις, marketing, νομική κάλυψη), το κέρδος του μεταφορέα και την αμοιβή του διαμεταφορέα.
Τώρα, πώς είναι δυνατό η έρευνα του ΙΜΕΤ να δίνει 605 ευρώ ως λειτουργικό κόστος και στην πραγματική αγορά οι τιμές να έχουν πέσει κάτω από τα 500 ευρώ, αυτό είναι ένα ελληνικό παράδοξο. Πάντως, σύμφωνα με τη δρ. Μαρία Μποϊλέ, η απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών έχει παίξει αρνητικό ρόλο, καθώς έχει συμβάλει στη συρρίκνωση του κλάδου.

4 περιπτώσεις & αποτελέσματα
Μελετήθηκαν 4 περιπτώσεις εμπορευματικών διαδρομών:
Α. Αθήνα - Θεσσαλονίκη: Φορτηγό 40 τόνων, κοινού φορτίου, 10-ετίας, 130.000 χλμ. ετησίως, διαδρομή 550 χλμ.
Β. Αθήνα - Πάτρα: Φορτηγό 40 τόνων, κοινού φορτίου, 10-ετίας, 130.000 χλμ. ετησίως, διαδρομή 238 χλμ.
Γ. Μάνδρα – Πολύγωνο: Από τη βιομηχανική περιοχή με ενδιάμεσες στάσεις σε Μαγούλα, Αγία Παρασκευή, Λεωφόρο Μεσογείων, Λεωφ. Κηφισίας, Γηροκομείο. Μικρό φορτηγό κοινού φορτίου, 7-ετίας, 35.000 χλμ. ετησίως, διαδρομή 58 χιλμ.
Δ. Εργασία σε εργοτάξιο: Ανατρεπόμενο 33 τόνων, 4-ετίας, 52.000 χλμ. ετησίως, διαδρομή 230 χλμ.
Το συνολικό λειτουργικό κόστος (σταθερό και μεταβλητό) του φορτηγού που εξετάστηκε σε κάθε μια από τις παραπάνω περιπτώσεις υπολογίστηκε ως εξής:
Α. 605 ευρώ για την εμπορευματική διαδρομή Αθήνα - Θεσ/νίκη.
Β. 248 ευρώ για την εμπορευματική διαδρομή Αθήνα - Πάτρα
Γ. 87 ευρώ για την εμπορευματική αστική διαδρομή Μάνδρα - Πολύγωνο
Δ. 344 ευρώ για την εμπορευματική διαδρομή σε εργοτάξιο (230 χλμ.).

Κείμενο: Θανάσης Αντωνίου
Πηγή: http://www.logistics-management.gr/news/663

Ολυμπία Οδός: Τις επόμενες μέρες η δημοπράτηση για το Πάτρα-Πύργος

Μετά τις εξαγγελίες για την δημοπράτηση του πρώτου τμήματος της Δυτικής Ολυμπίας Οδού, Πάτρα-Πύργος έρχεται και η προκήρυξη της δημοπράτησης. Σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών, τις επόμενες μέρες και οπωσδήποτε μέχρι το τέλος του μήνα  θα δημοσιεύθεί η προκύρηξη της δημοπράτησης .
 
Μεγάλος στόχος είναι το έργο να έχει ανάδοχο μέχρι τα τέλη του έτους και οι πρώτες εργασίες να ξεκινήσουν στις αρχές του 2015. Ορόσημο είναι η ολοκλήρωση και η απόδοση στην κυκλοφορία μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2016 μαζί με τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος-Πάτρα της Ολυμπίας Οδού που είναι σε κατασκευή εδώ και μερικούς μήνες. Ένα από τα πολύ θετικά στοιχεία του έργου είναι πως έχουν συντελεστεί όλες οι απαλλοτριώσεις, υπάρχουν οι περιβαλλοντικές άδειες και δεν έχουμε εκκρεμότητες που μπορεί να κρατήσουν το έργο σε ¨ομηρεία".
 
Το μόνο που όλοι εύχονται στο ΥΠΟΜΕΔΙ είναι να μην υπάρξουν μεγάλες μάχες μεταξύ των εταιρειών (οι γνωστές ενστάσεις, προσφυγές κλπ) κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού και καθυστερήσει η ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας. Το έργο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και με ένταξη στο  Σ.Ε.Σ. 2014-2020 (νέο ΕΣΠΑ)
 
Το έργο έχει μήκος 75 χιλιόμετρα και κόστος 340εκ.ευρώ. Να σημειώσουμε πως μερικά από τα έργα κατασκευής έχουν συντελεστεί κατά την περίοδο 2008-2011 όταν το τμήμα Πάτρα-Πύργος ήταν ενταγμένο στην σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού και έτσι χαρακτηριζεται ως έργο προς "αποπεράτωση". Άγνωστο παραμένει ακόμα τι θα  γίνει μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του, δηλαδή αν θα δοθεί για κάποιο χρονικό διάστημα (30-35 χρόνια) σε εταιρεία που θα αναλάβει την συντήρηση και εκμετάλλευση του οδικού τμήματος με αντάλλαγμα την πληρωμή διοδίων.

Σε εξέλιξη όμως βρίσκονται και οι μελέτες για το τμήμα Καλό Νερό – Τσακώνα, που θεωρητικά θα έχουν ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2014.  Το έργο είναι προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ και μήκους 28 χιλιομέτρων. Η δημοπράτηση του τοποθετείται μέσα στο 2015 ενώ η λειτουργία του νέου αυτού τμήματος θα γίνει μετά το τέλος του 2016.
 
Νίκος Καραγιάννης- ypodomes.com

Συνολικές προβολές σελίδας