Τετάρτη 7 Ιανουαρίου 2015

Αυξάνονται τα μερίδια των βαρέων φορτηγών, σύμφωνα με διεθνείς μελέτες

Σύμφωνα με διεθνείς μελέτες, η ζήτηση βαρέων φορτηγών με μεικτό βάρος άνω των 16t. παραμένει υψηλή στις διάφορες αγορές της ΕΕ, έναντι των οχημάτων με μεικτό από 6,0-16,0t, όπου τα μερίδια μειώνονται, όπως μετέδωσε το autotritipro.gr.
Αν και τα αποτελέσματα διαφέρουν μεταξύ των λεγόμενων «αναπτυσσόμενων» αγορών και των αγορών, όπως η ευρωπαϊκή, διεθνείς μελέτες αποδεικνύουν πως η ζήτηση για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα αυξάνεται σε αντίθεση με τα μερίδια των μεσαίων φορτηγών με μεικτό βάρος από 6,0t. – 16,0t.
Ουσιαστικά πρόκειται για μια επίπτωση που βασίζεται στην πιο εξορθολογισμένη διαδικασία των logistics, βάση της οποίας, αντί ένας μεταφορέας να μεταφέρει όλα τα προϊόντα του από το σημείο A στο σημείο B, μια μεγάλη γκάμα από προϊόντα αντίστοιχου τύπου συγκεντρώνονται και την μεταφορά τους αναλαμβάνει ένα βαρύτερο φορτηγό, με αυξημένη χωρητικότητα, το οποίο προσφέρει μειωμένο κόστος μεταφοράς σε σχέση με περισσότερα –ελαφρύτερα- φορτηγά.

Με βάση αυτό, η στρατηγική της δημιουργίας μεγάλων διαμεταφορικών κέντρων εκτός των ορίων μιας πόλης επιφέρει τη βελτίωση της μεταφορικής αλυσίδας και την παράλληλη μείωση του κόστους της μεταφοράς των προϊόντων –όλων των τύπων- γενικότερα.
Η τάση για περισσότερα βαρέα φορτηγά
Στην ευρύτερη επικράτεια της ΕΕ, τα όσα προαναφέραμε δεν αποτελούν κάτι το καινούργιο καθώς, επί σειρά ετών γίνονται προσπάθειες προς αυτήν την κατεύθυνση. Δεν ισχύει ωστόσο το ίδιο σε διάφορες αναπτυσσόμενες αγορές, όπως π.χ. αυτή της Λατ. Αμερικής, καθώς σε αυτές τις περιοχές η εφοδιαστική αλυσίδα επιβάλλεται να εξελιχθεί ακόμη περισσότερο, κάτι το οποίο δρομολογείται ήδη.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Βραζιλίας όπου, η ζήτηση για φορτηγά με μεικτό βάρος από 6-16t. κατά τη διάρκεια της 20ετίας 1992 – 2012 μειώθηκε από το 65% στο 40%. Την ίδια στιγμή, το μερίδιο στις ετήσιες πωλήσεις των φορτηγών με μεικτό βάρος άνω των 16t. αυξήθηκε από το 35% στο 60%.
Αντίστοιχη τάση παρατηρείται και στις διάφορες αγορές της ΕΕ, με μικρότερες ωστόσο διακυμάνσεις. Από το 1992 έως και το 2012, οι πωλήσεις μεσαίων φορτηγών υποχώρησαν από το 45% στο 30% ενώ τα βαρέα φορτηγά αύξησαν τα μερίδια τους από το 60% στο 70% αντίστοιχα.
Μια από τις χαρακτηριστικότερες τάσεις που επιδρούν σε αυτήν την αλλαγή είναι η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Η δυνατότητα εντοπισμού και παραγγελίας ενός προϊόντος μέσω του διαδικτύου (e-commerce) μειώνει σημαντικά την ανάγκη ύπαρξης καταστημάτων και η ανάγκη για νέες, μεγαλύτερες και με βελτιωμένη λειτουργία, κεντρικές αποθήκες γίνεται ολοένα και πιο σημαντική.
Μέσω των βελτιωμένων διαδικασιών σε αυτές, οι παραδόσεις μιας επιχείρησης προς τον τελικό αποδέκτη του προϊόντων μπορούν να γίνουν πιο γρήγορα και με μικρότερο μεταφορικό κόστος. 

Στις 4.000 ευρώ (μικτά) η αμοιβή του διευθύνοντος συμβούλου της Εγνατίας Οδού

Στο καθορισμό της αποζημίωσης των μελών του διοικητικού συμβουλίου της Εγνατίας Οδού - συμπεριλαμβανομένου του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου αυτής - προχώρησαν τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών.
Συγκεκριμένα, όρισαν τη συνολική μηνιαία μικτή αποζημίωση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας (Γιώργος Σκόδρας) στο ποσό των 4.000 ευρώ, στην οποία περιλαμβάνονται οι πάσης φύσεως αποδοχές, πρόσθετα έξοδα παράστασης, αμοιβές και εν γένει αμοιβές αυτού. Αμοιβή για συμμετοχή του Προέδρου και Δ/ντος Συμβούλου στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. δεν καταβάλλεται.
Επίσης, τη συνολική μηνιαία μικτή αποζημίωση του Αντιπροέδρου της εταιρείας (Ζαφείρης Σακελλάρης) στο ποσό των 1.750 ευρώ, στην οποία περιλαμβάνονται οι πάσης φύσεως αποδοχές πρόσθετα έξοδα παράστασης, αμοιβή και εν γένει αμοιβές αυτού. Αμοιβή για συμμετοχή του Αντιπροέδρου στις συνεδριάσεις Δ.Σ. δεν καταβάλλεται.
Ακόμη, τη μηνιαία μικτή αποζημίωση όλων των οριζόμενων ως μη εκτελεστικών και ανεξάρτητων μη εκτελεστικών μελών του Δ.Σ. για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας στο ποσό των διακοσίων σαράντα ευρώ, υπό την προϋπόθεση συμμετοχής σε τέσσερις τουλάχιστον συνεδριάσεις το μήνα. Σε περίπτωση συμμετοχής σε λιγότερες συνεδριάσεις, η αποζημίωση περικόπτεται ανάλογα.
Τέλος, τη μηνιαία μικτή αποζημίωση όλων των εκτελεστικών μελών του Δ.Σ. για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. της εταιρείας στο ποσό των τετρακοσίων ογδόντα ευρώ, υπό την προϋπόθεση συμμετοχής σε τέσσερις τουλάχιστον συνεδριάσεις το μήνα. Σε περίπτωση συμμετοχής σε λιγότερες συνεδριάσεις, η αποζημίωση περικόπτεται ανάλογα.

Οι Ελληνες εφοπλιστές διατηρούν τα σκήπτρα, επενδύοντας 13,5 δισ. το 2014

Πάνω από 13,5 δισ. δολ. επένδυσαν, το 2014, σε αγορές και νέες ναυπηγήσεις πλοίων οι Ελληνες εφοπλιστές, διατηρώντας τα σκήπτρα παγκοσμίως, παρά το γεγονός ότι, τόσο οι νέες παραγγελίες πλοίων, όσο και οι αγοραπωλησίες second hand εμφάνισαν διεθνώς μία πτωτική τάση σε σύγκριση με το 2013, λόγω της κρίσης που πλήττει τη ναυλαγορά, όπως μετέδωσε η «Ναυτεμπορική».
Οι Ελληνες εφοπλιστές, σύμφωνα με τα πρώτα συγκεντρωτικά στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking, προχώρησαν, το 2014, σε αγορές 309 second hand πλοίων επενδύοντας περισσότερα από 7,3 δισ. δολ., ενώ παράλληλα τοποθέτησαν μέχρι τέλους Νοεμβρίου στα ναυπηγεία νέες παραγγελίες για 174 πλοία επενδύοντας περισσότερα από 6,25 δισ. δολ. 
Η εικόνα δεν αναμένεται να μεταβληθεί δραματικά με την προσθήκη του Δεκεμβρίου, καθώς οι πράξεις ήταν λίγες. Γενικότερα, πάντως, εμφανίζεται ένα κράτημα σε αγοραπωλησίες πλοίων αλλά και νέες ναυπηγήσεις.
Σύμφωνα πάντα με την Allied Shipbroking, το 2014 άλλαξαν χέρια 1.523 πλοία όλων των τύπων έναντι 1.570 το 2013. Η μεγαλύτερη μείωση στις συναλλαγές παρατηρείται στο ξηρό φορτίο, όπου το 2014 άλλαξαν χέρια 466 πλοία έναντι 555 το 2013. 
Αντιθέτως, στα δεξαμενόπλοια σημειώθηκε μία αύξηση του ενδιαφέροντος καθώς άλλαξαν χέρια 552 πλοία έναντι 491 ένα χρόνο πριν. Στις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων δεν σημειώθηκαν ιδιαίτερες διαφορές από έτος σε έτος.
Οι Ελληνες εφοπλιστές έδειξαν ιδιαίτερη προτίμηση στην αγορά πλοίων μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου (158 πλοία) και ακολούθησαν τα δεξαμενόπλοια (87 πλοία), τα containerships (39) και τα πλοία μεταφοράς αερίου (εννέα πλοία). Σε ό,τι αφορά τις νέες ναυπηγήσεις, το Tradewidns επικαλείται σχετική μελέτη των Clarkson’s που αναφέρει ότι στη διάρκεια του 2014 σημειώθηκαν νέες παραγγελίες για μόλις 1.670 νεότευκτα έναντι 3.078 το 2013.

Πρόκειται για 1.408 λιγότερα πλοία ή μία πτώση των νέων παραγγελιών κατά 46%. Είναι ενδεικτικό ότι τον Δεκέμβριο κατεγράφησαν παραγγελίες για μόλις 60 πλοία, όταν τον αντίστοιχο μήνα του 2013 ήταν 403. Η καλή ημέρα φάνηκε από το πρωί καθώς τον Ιανουάριο του 2104 οι παραγγελίες ήταν 321 έναντι 523 τον ίδιο μήνα του 2013.
Πτωτική τάση
Η πτωτική τάση πάντως εντάθηκε το δεύτερο εξάμηνο. Σύμφωνα με μία ανάλυση του Οργανισμού IHS Maritime, οι νέες παραγγελίες βυθίστηκαν στη διάρκεια του δευτέρου εξαμήνου του 2014. Ειδικά το τέταρτο τρίμηνο ο αριθμός τους βρέθηκε στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2011, καθώς ήταν μειωμένες κατά 30% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013.
Από τη στιγμή που για μία μεγάλη περίοδο οι ναύλοι εξακολουθούν να κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα και η μεταφορική ικανότητα παραμένει σημαντικά πλεονασματική, ενώ δεν εγκαταλείπεται και η στρατηγική του slow steaming, τα κίνητρα για νέες παραγγελίες δεν είναι ισχυρά παρά την προσπάθεια των πιστωτικών μηχανισμών των Ιαπωνίας, Κίνας και Κορέας να στηρίξουν τα ναυπηγεία τους με κρατικές ενισχύσεις και την παροχή ανταγωνιστικών όρων χρηματοδότησης στους εφοπλιστές, σημειώνει o HIS Maritime.
Για το 2015 εκτιμάται ότι θα διατηρηθεί η τάση συγκράτησης στις νέες ναυπηγήσεις, αν και σε επιμέρους τομείς μπορεί να υπάρξει ένα ενδιαφέρον, όπως π.χ. σε πλοία μεταφοράς αερίου ή σε ορισμένες κατηγορίες δεξαμενόπλοιων.
Οι πωλήσεις
Σε αντίθεση με την εικόνα που επέδειξαν ως αγοραστές, οι Ελληνες εφοπλιστές δεν είχαν το ίδιο σημαντική δραστηριότητα ως πωλητές καθώς αποχωρίστηκαν συνολικά 158 πλοία, με τους Γιαπωνέζους και τους Γερμανούς να πωλούν περισσότερα (166 και 162 πλοία αντίστοιχα).
Οι Ελληνες προχώρησαν στην πώληση πλοίων μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου (60 πλοία), δεξαμενόπλοιων (72 πλοία), containerships (7) κ.α. Οι Γιαπωνέζοι πλοιοκτήτες πούλησαν κυρίως bulkers (81 πλοία) και λιγότερο δεξαμενόπλοια (48 πλοία), όπως και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (22 πλοία).
Αντιθέτως οι Γερμανοί προχώρησαν στην πώληση κυρίως containerships (69 πλοία) και λιγότερο στην πώληση πλοίων μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου (27 πλοία) ή δεξαμενόπλοιων (38 πλοία).

Λύση στη κυκλοφορία ελαφρών ρυμουλκούμενων οχημάτων από το υπ. Μεταφορών

Με απόφαση του υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου, η οποία εκδόθηκε κατ΄ εξουσιοδότηση του ν.4313/2014, επετράπη η χορήγηση σημειώματος έλξης των ελαφρών ρυμουλκούμενων (μπαγαζιέρες, τρεϊλερ), μικτού βάρους, μέχρι 750 κιλά, με υπεύθυνη δήλωση μηχανολόγου, για όσα ρυμουλκούμενα έχουν ιδιοκατασκευαστεί ή δεν έχουν σχετική έγκριση τύπου. Η παράταση αυτή ισχύει μέχρι 1-5-2015.
Ως εκ τούτου, παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι, οι οποίοι έχουν τέτοια εκκρεμότητα, να προσέλθουν στις αρμόδιες Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών, μέχρι την παραπάνω ημερομηνία, προκειμένου να υποβάλλουν τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά για να τους χορηγηθεί, το σημείωμα έλξης, του συγκεκριμένου οχήματος.
«Η ρύθμιση αυτή κρίθηκε αναγκαία, προκειμένου να εξυπηρετηθούν πολίτες, κάτοχοι τέτοιων οχημάτων, οι οποίοι δεν μπορούσαν να τα κυκλοφορήσουν, λόγω της αλλαγής του νομοθετικού πλαισίου, που είχε συνέπεια να υπάρχει δυσανάλογο, με την αξία κόστος, αλλά και χρονοβόρες διαδικασίες  των οχημάτων αυτών», δήλωσε ο Υφυπουργός.

Συνολικές προβολές σελίδας