Παρασκευή 25 Ιουλίου 2014

Προτάσεις ΕΒΕΠ για λιγότερη γραφειοκρατία στο λιμάνι, χωρίς εξαγωγικά εμπόδια

Εν όψει της κατάθεσης στη Βουλή  του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομικών, το οποίο θα ρυθμίζει τα υπολειπόμενα προαπαιτούμενα για την υπο-δόση του 1 δις ευρώ, αλλά και ζητήματα φορολογικού χαρακτήρα, ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, κ. Β. Κορκίδης, με επιστολές του προς τον Υπουργό, κ. Γκίκα Χαρδούβελη, τον Υφυπουργό, κ. Γιώργο Μαυραγάνη και τα αρμόδια στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών, ζητά να ενταχθεί σε αυτό, σειρά προτάσεων για τη βελτίωση και απλοποίηση της ισχύουσας Τελωνειακής Νομοθεσίας. Ειδικότερα, οι δυο προτάσεις του Ε.Β.Ε.Π. στο πλαίσιο των απαραίτητων μεταρρυθμίσεων για λιγότερη γραφειοκρατία, χωρίς εξαγωγικά εμπόδια στον εφοδιασμό ποντοπόρων πλοίων σε ελληνικά λιμάνια και αγκυροβόλια, έχουν ως εξής:

Α) Αναθεώρηση της Τελωνειακής Νομοθεσίας

Στην εξαγωγική διαδικασία του εφοδιασμό πλοίων γραμμών εξωτερικού είναι απαραίτητη η απαλλαγή των εφοδίων από όλες τις δασμολογικές και φορολογικές επιβαρύνσεις. Η επιβολή οποιονδήποτε επιβαρύνσεων αυξάνει το κόστος των εφοδίων και οδηγεί σε άρνηση εφοδιασμού τους από την Ελλάδα, προτιμώντας άλλους προμηθευτές στη διεθνή αγορά και ιδιαίτερα από λιμάνια γειτονικών χωρών, εντός και εκτός Ε.Ε.

Συνίσταται λοιπόν η ανάγκη αναμόρφωσης ή τροποποίησης της σχετικής νομοθεσίας και συγκεκριμένα των άρθρων που θεσπίζουν τις βασικές διατάξεις για την απαλλαγή των εφοδίων από δασμούς, Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (άρθρο 10 Ν. 438/76) και Φ.Π.Α. (άρθρο 27 Ν. 2859/00).
Πολλές διατάξεις όπως είναι διατυπωμένες παρουσιάζουν νομοθετικά κενά και ασάφειες, ενώ αφήνουν πολλές περιπτώσεις εφοδιασμών ακάλυπτες, όσον αφορά στην απαλλαγή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης των τροφοεφοδίων, που προορίζονται για πλοία γραμμών εξωτερικού.
Συγκεκριμένες περιπτώσεις που χρήζουν μεταρρυθμίσεων είναι οι εξής:

1. Με διαταγές που εκδόθηκαν από το Υπουργείο Οικονομικών απαγορεύεται η απαλλαγή των εφοδίων που παραδίδονται στα ξένα πολεμικά πλοία, που δεν ανήκουν σε χώρες του ΝΑΤΟ (Ρωσία, Ισραήλ, Αίγυπτος κλπ), τα οποία προσεγγίζουν ελληνικά λιμάνια, προκειμένου να εφοδιασθούν με τα απαραίτητα εφόδια. Οι διαταγές αυτές βασίζονται στο ότι, δεν υπάρχει ρητή διάταξη, που να προβλέπει ρητά την απαλλαγή, για τον εφοδιασμό των ως άνω πλοίων.

2. Με το άρθρο 14 παρ. 4 του Ν. 2386/96 καταργήθηκε ο ατελής εφοδιασμός τουριστικών πλοίων με καύσιμα, λιπαντικά και τροφοεφόδια.

3. Με το νόμο 3583/07 καταργήθηκε η ατέλεια για τα τροφοεφόδια που παραδίδονται σε αλιευτικά πλοία.

4. Με τον ίδιο νόμο εφαρμόζεται καθεστώς εισαγωγής (ειδικός προορισμός) για τα εφόδια που προορίζονται για πλοία γραμμών εξωτερικού, με αποτέλεσμα να μην παρέχεται δυνατότητα απαλλαγής από δασμούς «αντιντάμπινγκ», οι οποίοι επιβάλλονται σε όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε. μόνο σε μη κοινοτικά εμπορεύματα, τα οποία τίθενται σε ελεύθερη κυκλοφορία.

Οι ως άνω διατάξεις δημιουργούν στρεβλώσεις ανταγωνισμού σε βάρος των ελληνικών εφοδιαστικών και εξαγωγικών επιχειρήσεων, με αποτέλεσμα να ματαιώνονται πωλήσεις σε πλοία γραμμών εξωτερικού, τα οποία τελικά εφοδιάζονται από άλλα «φθηνότερα» λιμάνια της Μεσογείου, με όλες τις αρνητικές συνέπειες για την εθνική οικονομία.

• Το Ε.Β.Ε.Π. προτείνει να θεραπευτούν όλες οι συγκεκριμένες στρεβλώσεις με σχετική τροπολογία, στο πλαίσιο όλων των απαραίτητων αλλαγών του Ε.Φ.Κ., που θα υποβληθούν από τη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών στη Βουλή.

Β) Εφαρμογή αλλαγών στις οικονομικές εγγυήσεις

Η υλοποίηση από την Τελωνειακή Διοίκηση της προβλεπόμενης στην αριθ. Φ. 883/99 Απόφαση του Υπουργού Οικονομικών εμπράγματης ασφάλειας (υποθήκη) για σκοπούς εγγύησης φορολογικής αποθήκης υποκειμένων σε Ε.Φ.Κ. εμπορευμάτων δεν έχει ακόμα πραγματοποιηθεί. Στα υποκείμενα σε Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης εμπορεύματα (αλκοολούχα ποτά και καπνικά προϊόντα) εφαρμόζεται καθεστώς αναστολής με την αναγνώριση της ιδιότητας του εγκεκριμένου αποθηκευτή, ο οποίος έχει δικαίωμα να κατέχει μέσα σε εγκεκριμένες φορολογικές αποθήκες, χωρίς την καταβολή του αναλογούντος Ε.Φ.Κ.. Παρόλο όμως, που μεταξύ των εγγυήσεων αναφέρεται και η εμπράγματη ασφάλεια, για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα του εφοδιασμού πλοίων, η εγγύηση περιορίζεται μόνο στην αποκαλούμενη οικονομική. Δηλαδή, στη χρηματική, την τραπεζική και την ασφαλιστική. Έτσι, ένα είδος εγγύησης, που θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τις εφοδιαστικές επιχειρήσεις, όπως είναι η εμπράγματη ασφάλεια, δεν εφαρμόζεται, καθόσον δεν θεωρείται ως οικονομική και δεν έχουν δοθεί οι σχετικές οδηγίες για την υλοποίηση εφαρμογής αυτής της εγγύησης.

Η επιπλέον επιβάρυνση των εφοδιαστικών επιχειρήσεων με τις προμήθειες των τραπεζών και των ασφαλιστικών εταιριών δημιουργεί συνακόλουθη αύξηση του κόστους των εφοδίων, με αποτέλεσμα την αδικαιολόγητη μείωση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων, ενώ πρέπει να σημειωθεί ότι, σε άλλα κράτη μέλη της Ε.Ε. ισχύουν πολύ ευνοϊκότερες ρυθμίσεις, ακόμα και με μηδενικό ποσό εγγυήσεων.

• Tο Ε.Β.Ε.Π. προτείνει να τροποποιηθεί η σχετική Απόφαση του Υπουργείου, ώστε όχι μόνο να θεωρείται, αλλά να περιγράφεται ως «οικονομική» εγγύηση, και η εμπράγματη ασφάλεια για την εξαγωγική διαδικασία του εφοδιασμού πλοίων.

Ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., κ. Β. Κορκίδης, δήλωσε σχετικά: «…Έπειτα από τόσες τρικυμίες, ώστε το μεγαλύτερο λιμάνι της Χώρας να αποτελέσει «σταυροδρόμι» του διεθνούς εμπορίου, των εξαγωγών και των μεταφορών, δημιουργώντας έτσι, μια ιστορική γεωπολιτική συγκυρία για τον τόπο μας, εξακολουθούν να υπάρχουν εξαγωγικά εμπόδια στον εφοδιασμό πλοίων.

Σε αυτό το πλαίσιο, το Ε.Β.Ε.Π. ζητά να ενταχθούν  στο πολυνομοσχέδιο στοχευμένες προτάσεις για την απλοποίηση της ισχύουσας Τελωνειακής Νομοθεσίας, καθώς η ριζική αναδιοργάνωση της δημόσιας διοίκησης, με την πάταξη της γραφειοκρατίας, αποτελεί θεμέλιο λίθο για τη δημιουργία ενός ανταγωνιστικού περιβάλλοντος για την ελληνική επιχειρηματικότητα, σε συνδυασμό με τις επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/8433-protaseis-evep-gia-ligoteri-grafeiokratia-sto-limani-xoris-eksagogika-empodia.html

Ρύθμιση - ανάσα για τους περιοδικούς ελέγχους, κατά ADR, σε βυτιοφόρα οχήματα



Υπεγράφη, από τον υφυπουργό Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλο, απόφαση με την οποία δίδεται δυνατότητα διενέργειας των απαιτούμενων περιοδικών ελέγχων, κατά ADR, σε βυτιοφόρα οχήματα μεταφοράς υγρών καυσίμων, μικτού βάρους έως 8000 χιλιόγραμμα, σε κατάλληλες εγκαταστάσεις των περιφερειακών ενοτήτων των νησιών της χώρας, εφόσον σε αυτά δεν λειτουργούν εγκαταστάσεις εξουσιοδοτημένων φορέων από το Υπουργείο για το συγκεκριμένο σκοπό.

Η ρύθμιση αυτή κρίθηκε αναγκαία, δεδομένου του γεωγραφικού νησιωτικού διαμελισμού της χώρας, μας και του μεγάλου αριθμού οχημάτων της κατηγορίας αυτής, και έχει ως στόχο την αποφυγή μετακίνησης των αυτοκινήτων στην ηπειρωτική Ελλάδα και την εξασφάλιση της ταχύτερης και οικονομικότερης εκμετάλλευσής τους.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/logistics/item/8434-rythmisi-anasa-gia-tous-periodikoys-elegxous-kata-adr-se-vytiofora-oximata.html

Το Επιμελητήριο Πειραιά επικροτεί τη νέα σύμβαση μεταξύ ΟΛΠ και Cosco

Σε δήλωσή του, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς κ. Β. Κορκίδης, η οποία τιτλοφορείται «Ωρα σοβαρών αποφάσεων για το λιμάνι του Πειραιά», σημειώνει πως «η συγκεκριμένη επένδυση θεωρείται κομβικής σημασίας για την ελληνοκινεζική συνεργασία καθώς το Πεκίνο έχει διαμηνύσει επανειλημμένως προς την ελληνική πλευρά ότι η αναβάθμιση της εδώ παρουσίας της Cosco θα αποτελέσει πρόκριμα για περαιτέρω κινέζικες επενδύσεις σε υποδομές, μεταφορές, βιομηχανία, τουρισμό και ακίνητα. Πρόκειται ουσιαστικά για την υλοποίηση του επόμενου βήματος του στρατηγικού σχεδίου Αθήνας - Πεκίνου ώστε να αποτελέσει η Ελλάδα την κύρια ευρωπαϊκή πύλη του ασιατικού εμπορίου προς την Ευρώπη».
Ο κ. Κορκίδης επισημαίνει επιπλέον ότι «η εν λόγω επένδυση προκάλεσε ενστάσεις σε ευρωπαϊκούς και ελληνικούς κύκλους. επειδή ανησύχησαν ότι οποιαδήποτε συμφωνία μακροχρόνιας δέσμευσης ενδέχεται να λειτουργήσει αποθαρρυντικά για κάποιους από τους υποψηφίους αγοραστές του 67% του μετοχικού κεφαλαίου στο πλαίσιο του σχετικού διαγωνισμού που διενεργεί το ΤΑΙΠΕΔ.
Οι ενστάσεις που διατυπώθηκαν από τους δυο ευρωπαίους παρατηρητές στο ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ μάλλον θα διαφοροποιηθούν μετά την σχετική απόφαση της ΕΕ. Παρά το ΟΚ της Τρόικα για την πώληση του ΟΛΠ, κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει ότι εξακολουθούν να υπάρχουν πολλές και έντονες αντιρρήσεις από κόμματα, φορείς, τον Δήμο Πειραιά και τη νέα Περιφερειακή Αρχή».
Καταλήγοντας, εξέφρασε την ευχή του «σήμερα, 40 χρόνια από την ημέρα αποκατάστασης της Δημοκρατίας στη πατρίδα μας, τόσο οι σημερινές, όσο και οι μελλοντικές αποφάσεις των αρμοδίων αξιωματούχων να είναι προς όφελος της ελληνικής ναυτιλίας, της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης στον Πειραιά, αλλά κυρίως προς όφελος της Ελλάδας μας».


Συνολικές προβολές σελίδας