Πέμπτη 24 Μαρτίου 2016

Οι 5 αιτίες που οδήγησαν στα κέρδη των 17,7 εκατ. της Minoan Lines

Από κέρδη 79 χιλιάδων ευρώ το 2014, στα 17,7 εκατ. το 2015. Η Minoan Lines κατάφερε να επιτύχει σημαντική κερδοφορία, εξαιτίας 5 παραγόντων, πέρα από τη μείωση των καυσίμων.
Σύμφωνα με την εισηγμένη, τα οφέλη προέρχονται από:
-Την ενεργητική διαχείριση του στόλου και τον επανασχεδιασµό των δροµολογίων, µε στόχο την αύξηση της πληρότητας, µε παράλληλη µείωση του λειτουργικού κόστους των πλοίων.
-Την µακροχρόνια εκναύλωση, µε συµφέροντες όρους δύο πλοίων του οµίλου σε τρίτη ναυτιλιακή εταιρεία, εκτός της ελληνικής αγοράς.
-Την ανάπτυξη νέων δραστηριοτήτων, όπως της ναυτικής πρακτόρευσης πλοίων που διαχειρίζεται ο όµιλος Grimaldi και προσεγγίζουν τους λιµένες Πειραιά και Ηγουµενίτσας.
-Την κεφαλαιακή ενίσχυση και χρηµατοοικονοµική αναδιάρθρωση µέσω διαδοχικών αυξήσεων κεφαλαίου, κατά τα έτη 2013–2014, συνολικού ύψους € 80 εκατ. περίπου.
-Την αυστηρή τήρηση των οικονοµικών υποχρεώσεων προς εργαζοµένους, προµηθευτές και συνεργάτες, καθώς και των δανειακών υποχρεώσεων προς πιστωτικά ιδρύµατα που έχει ως αποτέλεσµα η εταιρεία, να απολαµβάνει ιδιαίτερα ευνοϊκών όρων στις συναλλαγές της.
Β. Βεγιάζη 

Πρόσκληση CMA CGM σε Cosco, Evergreen και ΟΟCL για την σύσταση συμμαχίας

H πρόσφατα συγχωνευθείσα China Cosco Shipping και η γαλλική CMA CGM εξετάζουν, σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, τη δημιουργία μιας ευρύτερης συμμαχίας με την Εvergreen από το Ταιβάν και την OOCL από το Χονγκ Κονγκ.
Σύμφωνα με το διεθνή Τύπο, πρωταγωνιστικό ρόλο έχει αναλάβει η CMA CGM, η οποία βρίσκεται στην 3η θέση και η China Cosco Shipping στην 4η.
Επιδίωξη αποτελεί η σύσταση μιας ευρύτερης συμμαχίας που θα ανταγωνιστεί τις 2Μ, δηλαδή της Maerskκαι την ΜSC, που διαθέτουν 1.074 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 5,67 εκατ. teu.
Λόγω της πτώσης των ναυλαγορών, της έντασης του ανταγωνισμού και της μεγαλύτερης διείσδυσης των megaships, ο κλάδος των liners αποτελεί «κινούμενη άμμο».  


Το νέο Π.Δ. για την απασχόληση αποφοίτων ΑΕΙ και ΤΕΙ στα πλοία


Του Λάμπρου Καραγεώργου

Ανοίγει ο δρόμος για την απασχόληση αποφοίτων ΑΕΙ και ΤΕΙ ηλεκτρολόγων και ηλεκτρονικών στα ελληνόκτητα πλοία με το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που τροποποιεί το Προεδρικό Διάταγμα 141/2014 που αναφέρεται στις «προϋποθέσεις απόκτησης αποδεικτικών ναυτικής ικανότητας και δικαιώματα υπηρεσίας στα πλοία και άλλες διατάξεις - Αντικατάσταση Προεδρικού Διατάγματος 243/1998».
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», το νέο Προεδρικό Διάταγμα, που φέρει και την υπογραφή του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Θοδωρή Δρίτσα, βρίσκεται προς έγκριση στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Επισημαίνεται ότι η τροποποίηση και ο εκσυγχρονισμός του Π.Δ. 141/2014 ήταν ένα από τα θέματα που έχει θέσει η ελληνική πλοιοκτησία προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα σε Ελληνες αποφοίτους ανωτέρων και ανωτάτων σχολών να απασχοληθούν σε ελληνικά πλοία. Μέχρι τώρα, όπως αναφέρουν στη «Ν» αρμόδιοι παράγοντες, προκειμένου ένας απόφοιτος ΑΕΙ να απασχολούνταν σε πλοίο θα έπρεπε να περάσει από την Επιτροπή Αντιστοιχίας, η οποία θα έκρινε αν έχει διδαχθεί τα απαραίτητα μαθήματα. Οι επιτροπές αυτές, όμως, κατά κανόνα «έκοβαν» όλους τους αποφοίτους που προσέρχονταν, αφού έκριναν ότι δεν είχαν διδαχθεί τα μαθήματα. Τώρα με το νέο σχέδιο Π.Δ. δίνεται η δυνατότητα στον απόφοιτο να συμμετάσχει σε εξεταστικές διαδικασίες των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού σε όσα μαθήματα θα κρίνει η επιτροπή ότι δεν τα έχει διδαχθεί, ενώ για τους ηλεκτρολόγους δημιουργείται ειδικό τμήμα στις ΑΕΝ.
Η «Ν» στη συνέχεια παρουσιάζει τις σημαντικότερες αλλαγές που φέρνει το νέο προεδρικό διάταγμα, αλλαγές που προέκυψαν σαν ανάγκη από την πρακτική εφαρμογή του Προεδρικού Διατάγματος 141/2014. Στο νέο Π.Δ. ελήφθησαν υπ’ όψιν οι νέες απαιτήσεις εκπαίδευσης που καθιερώθηκαν με την τροποποιημένη σύμβαση (STCW), αλλά και η δημιουργία νέων ειδικοτήτων. Επίσης, όπως τονίζουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας, διαπιστώθηκε η ύπαρξη πρακτικών ζητημάτων αναφορικά με την ορθολογική εφαρμογή συγκεκριμένων διατάξεων του εν λόγω Προεδρικού Διατάγματος, ούτως ώστε να κρίνεται αναγκαία η τροποποίηση - συμπλήρωση συγκεκριμένων διατάξεων.
Ως κυριότερες τροποποιήσεις αναφέρονται:

  •  
  • Στους Μηχανικούς Γ’ τάξεως Εμπορικού Ναυτικού (Ε.Ν.) προβλέπεται η προσθήκη ορισμένων ειδικοτήτων και η διαγραφή άλλων. Για παράδειγμα, προτείνεται η προσθήκη πτυχίων ναυπηγού ΑΕΙ - ΤΕΙ για την απόκτηση του αποδεικτικού ναυτικής ικανότητας Μηχανικού Γ’ τάξης και η διαγραφή του Ηλεκτρολόγου, ενώ παραμένει ως ειδικότητα ο μηχανολόγος Ε.Ν.
  • Επιπλέον, επανακαθορίζεται ο ρόλος της Επιτροπής Αντιστοιχίας (Επιτροπή που κρίνει εάν ένας απόφοιτος ΑΕΙ ή ΤΕΙ «έχει» τα αντίστοιχα μαθήματα των ΑΕΝ) με την παροχή δυνατότητας στον υποψήφιο, εφόσον διαπιστωθεί αναντιστοιχία μαθημάτων, να εξετάζεται πλέον στις εξεταστικές περιόδους των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ). Αν του λείπουν, δηλαδή, ορισμένα μαθήματα, να μπορεί να τα δίνει στη διάρκεια των εξετάσεων των ΑΕΝ.
  • Επιπροσθέτως, συμπεριλαμβάνονται και τα πτυχία Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης προέλευσης εξωτερικού υπό την προϋπόθεση ότι θα θεωρηθούν ισότιμα και αντίστοιχα με τα ελληνικά από την αρμόδια υπηρεσία, δεδομένου ότι η συγκεκριμένη δυνατότητα παρερχόταν και από το προηγούμενο νομικό καθεστώς.
  • Παράλληλα, εισάγεται ως προϋπόθεση απόκτησης διπλώματος μηχανικού Γ’ τάξεως Ε.Ν. η πραγματοποίηση θαλάσσιας υπηρεσίας κατευθυνόμενης εκπαίδευσης, με ειδικότητα μηχανής, σε μηχανοστάσια πλοίων χωρητικότητας πάνω από 1.500 ο.χ. και για τους κατόχους πτυχίων ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης και για αποφοίτους ΕΠΑΛ.
  • Ακόμη τροποποιούνται μεταβατικές διατάξεις του Π.Δ. 141 (εδάφιο τρίτο του άρθρου 37) προκειμένου να συμπεριλάβουν περισσότερες κατηγορίες αποφοίτων, αλλά και να επιμηκυνθεί ο χρόνος εφαρμογής της μεταβατικής διάταξης.
  • Στους ηλεκτρολόγους Ε.Ν. διαγράφεται το πτυχίο του μηχανολόγου, ενώ προστίθεται μεταβατική διάταξη για τις περιπτώσεις ναυτικών οι οποίοι έχουν αρχίσει θαλάσσια υπηρεσία κατευθυνόμενης εκπαίδευσης πριν από τη δημοσίευση του παρόντος Προεδρικού Διατάγματος. Επιπλέον, καταργείται η διάταξη που αφορά την Επιτροπή Αντιστοιχίας για τους ηλεκτρολόγους Ε.Ν. και δημιουργείται ειδικό τμήμα ηλεκτρολόγων Δημόσιας Σχολής Ε.Ν., από το οποίο θα πρέπει να αποφοιτούν οι υποψήφιοι για την απόκτηση του εν λόγω διπλώματος.
  • Παράλληλα, συμπεριλαμβάνονται και τα πτυχία Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης (πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα) προέλευσης εξωτερικού υπό την προϋπόθεση ότι θα θεωρηθούν ισότιμα και αντίστοιχα με τα ελληνικά από την αρμόδια υπηρεσία, δεδομένου ότι συγκεκριμένη δυνατότητα παρεχόταν και από το προηγούμενο νομικό καθεστώς. Ακόμη διαγράφονται ορισμένες μεταβατικές διατάξεις του προηγούμενου Π.Δ. προκειμένου να εξασφαλιστεί ορθολογικότερη αντικατάσταση και απόκτηση διπλωμάτων Ηλεκτρολόγου Ε.Ν.
  • Σε ό,τι αφορά την άδεια ναύτη και το πτυχίο μηχανοδηγού Ε.Ν., καταργείται η προϋπόθεση κατοχής απολυτηρίου Γυμνασίου αναφορικά με την απόκτηση των αναφερομένων πτυχίων και αδειών.
Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/finance/story/1078817/to-neo-pd-gia-tin-apasxolisi-apofoiton-aei-kai-tei-sta-ploia

Συνολικές προβολές σελίδας