Πέμπτη 3 Ιουλίου 2014

Η Hapag καταθέτει δημόσια πρόταση για την συγχώνευση των containers της CSAV

Μέχρι το τέλος του χρόνου σχεδιάζει η Hapag-Lloyd να καταθέσει δημόσια πρόταση για να ολοκληρωθεί η συγχώνευση με το τμήμα containerships του χιλιανού ομίλου Compania Sud Americana de Vapores – CSAV, σύμφωνα με την «Ναυτεμπορική».
Η συνένωση των δύο εταιρειών θα δημιουργήσει την τέταρτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία containerships στον κόσμο. Η CSAV, μέσω της συγχώνευσης θα αποκτήσει το 34% της Hapag-Lloyd και στη συνέχεια, σε διάστημα ενός έτους, η εταιρεία θα προχωρήσει σε εισαγωγή των μετοχών της στη χρηματιστηριακή αγορά της Γερμανίας.
Με τη συγχώνευση θα δημιουργηθεί μια εταιρεία που θα διαχειρίζεται ένα στόλο από 200 πλοία, συνολικής μεταφορικής δυνατότητας 7,5 εκατ. teu. Τα κεντρικά γραφεία θα βρίσκονται στο Αμβούργο, έδρα της Hapag, ενώ στη Χιλή θα αναπτυχθεί η περιφερειακή διοίκηση.

Οσον αφορά την επόμενη ημέρα, σύμφωνα με τη διοίκηση της CSAV, αναμένεται σε συνεργασία με τη Hapag Lloyd να προχωρήσουν σε επενδύσεις συνολικής αξίας 3,5 δισ. δολαρίων.
Ως στόχο έχουν να αναπτύξουν οικονομίες κλίμακος, σε τέτοιο βαθμό που να αποδίδουν στον ίδιο βαθμό όσο και στις άλλες μεγάλες εταιρείες του κλάδου.
Οι επενδύσεις της Hapag Lloyd όμως δεν πρόκειται να γίνουν άμεσα, σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας Michael Behrendt. Σχολιάζοντας τις πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει από brokers και που κάνουν λόγο για την πρόθεση των εταιρειών που ανήκουν στην G6 alliance, στην οποία ανήκει και η Hapag, να καταθέσουν παραγγελίες, ακόμα και για πλοία 20.000 teu, ο κ. Behrendt παρέπεμψε στο μέλλον.
«Σαφώς έχουμε σκοπό να αναπτυχθούμε και να αποκτήσουμε μεγαλύτερα πλοία στο μέλλον», αλλά χαρακτήρισε τα δημοσιεύματα για το νέο επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας ως «φήμες», αφού όπως είπε «δεν υπάρχει τίποτα σε εξέλιξη». 

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/8179-i-hapag-katathetei-dimosia-protasi-gia-tin-sygxonefsi-ton-containers-tis-csav.html

Προς εξεύρεση λύσεων για την εύρυθμη διέλευση ξένων φορτηγών στη Ρωσία

Η Ομοσπονδιακή Τελωνειακή Υπηρεσία της Ρωσικής Ομοσπονδίας (FCS RF) κοινοποίησε επίσημα, την επέκταση της συμφωνίας TIR, μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2014, με το ρώσικο εγγυοδοτικό οργανισμό ASMAP, σύμφωνα με την ΟΦΑΕ.
Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη αυτή, την πολύ καθυστερημένη ανακοίνωση από την FCS RF και την έλλειψη διαθέσιμων στοιχείων, πρακτικά προβλήματα θα εξακολουθούν να λαμβάνουν χώρα στα σημεία διέλευσης των συνόρων στη Ρωσία, κατά τη διάρκεια των προσεχών ημερών.
Τη κοινοποίηση αυτή ακολούθησε μια υψηλού επιπέδου κυβερνητική σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στη Ρωσία την περασμένη εβδομάδα, όπου οι υπάλληλοι από το Υπουργείο Μεταφορών, την Ομοσπονδιακή Τελωνειακή Υπηρεσία της Ρωσικής Ομοσπονδίας (FCS RF) και άλλες αρμόδιες ρωσικές αρχές, υπό την προεδρία του Πρώτου Αναπληρωτή Πρωθυπουργού, κ. Σουβάλοφ, αναζήτησαν μία λύση στην τρέχουσα κατάσταση TIR στη Ρωσία, ιδίως όσον αφορά την παράταση της ισχύος της συμφωνίας εγγυήσεων TIR - που έληγε την 1η Ιουλίου 2014-, καθώς και την αποκατάσταση του συστήματος TIR στη Ρώσικη επικράτεια, σύμφωνα με την πρόσφατη απόφαση του Ρώσικου Ανώτατου Δικαστηρίου, στις 26 Μαΐου 2014.
Η IRU θα παράσχει περαιτέρω πληροφορίες το συντομότερο, και θα συνεχίσει να εργάζεται σε στενή συνεργασία με τα Ρώσικα Τελωνεία και τις αρχές, ώστε να βρεθεί μια λύση κατάλληλη για όλα τα μέρη.

Προς εφαρμογή κοινών κανόνων για τον έλεγχο των βαρέων οχημάτων στην ΕΕ

Στη θεσμοθέτηση και εφαρμογή κοινών κανόνων για τον έλεγχο των βαρέων οχημάτων, καθώς και την ενιαία εφαρμογή των κανόνων ασφαλούς οδήγησης που πρέπει να τηρούνται για τους οδηγούς αυτών, συμφώνησαν έντεκα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Συγκεκριμένα, μετά την συνάντηση του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου με τον Υπουργό Μεταφορών, Θαλάσσης και Αλιείας της Γαλλίας κ. Frederic Civillier, που είχε λάβει χώρα στη Γαλλία τον Απρίλιο του 2014, σχετικά με τον έλεγχο των οδικών βαρέων οχημάτων, εντάχθηκε προς συζήτηση στο Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών, το οποίο διεξήχθη στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας του Συμβουλίου της ΕΕ, η σχετική, με το ανωτέρω θέμα, πρωτοβουλία της Γαλλίας.
Υπεγράφη κοινή δήλωση των κρατών μελών της ΕΕ (Αυστρία, Βέλγιο, Δανία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Πορτογαλία και Ισπανία), με την οποία προτείνεται η θεσμοθέτηση και εφαρμογή κοινών κανόνων για τον έλεγχο των βαρέων οχημάτων, καθώς και η ενιαία εφαρμογή των κανόνων ασφαλούς οδήγησης που πρέπει να τηρούνται για τους οδηγούς αυτών.
Δημιουργία Ευρωπαϊκού Οργανισμού Οδικών Μεταφορών
Στο πλαίσιο της παραπάνω πρωτοβουλίας, θα ζητηθεί από τη νέα Επιτροπή η δημιουργία Ευρωπαϊκού Οργανισμού Οδικών Μεταφορών, κατ’ αναλογία των πρακτικών που ισχύουν στο σιδηροδρομικό και εναέριο χώρο.
Μετά από συνεννόηση του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου με τον Γάλλο ομόλογό του κ. Frederic Civillier, η συνάντηση των Οδικών Μεταφορών θα αποκτήσει θεσμικό χαρακτήρα και θα επαναλαμβάνεται ετησίως στις πρωτεύουσες των υπογραφόντων χωρών. Η Ελλάδα, μάλιστα, θα ζητήσει η επόμενη συνάντηση να πραγματοποιηθεί στην Αθήνα.
Εξαιτίας της παραπάνω κοινής δήλωσης ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων δήλωσε τα εξής: «Κατορθώσαμε και αναδείξαμε το θέμα της αναγκαιότητας εφαρμογής κοινών συνθηκών κατά τη διενέργεια των οδικών μεταφορών στην Ευρώπη, προκειμένου να καταπολεμηθεί ο αθέμιτος ανταγωνισμός, ο οποίος δημιουργείται σε βάρος των Ελλήνων μεταφορέων με συνέπεια τη μείωση του μεταφορικού έργου, την αύξηση του κόστους μεταφοράς και τη μείωση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών προϊόντων». 

Συνολικές προβολές σελίδας