Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2015

Βρέθηκε ηχητικό υλικό από την πυρκαγιά του Norman Atlantic

Οι συνομιλίες που περιέχονται στο μαύρο κουτί του πλοίου Norman Atlantic αποτελούν ωφέλιμο, καθοριστικό υλικό για την έρευνα σχετικά με το ναυάγιο, σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα Ιλ Φάττο Κουοτιντιάνο.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα, το εν λόγω ηχητικό υλικό μπόρεσε τελικά να εντοπισθεί και να «αποκρυπτογραφηθεί» από σειρά ειδικών και αναμένεται να προσφέρει ουσιαστικές απαντήσεις σε ό,τι αφορά τα αίτια του ναυαγίου, το οποίο σημειώθηκε την νύχτα της 27ης προς 28η Δεκεμβρίου του 2014.
Σύμφωνα με το σχετικό δημοσίευμα, οι δικαστικοί του Μπάρι κατάφεραν, τελικά, να περισώσουν το ηχητικό αυτό ντοκουμέντο -παρά τις υψηλές θερμοκρασίες που θα μπορούσαν να το έχουν καταστρέψει- το οποίο φέρεται να περιέχει τις συνομιλίες του καπετάνιου με τους στενούς του συνεργάτες και με τις λιμενικές αρχές.
Η πυρκαγιά που ξέσπασε στο Νorman Atlantic πριν εννέα μήνες και ενώ το πλοίο κατευθυνόταν προς την Ανκόνα, έχοντας αποπλεύσει από την Πάτρα, προκάλεσε τον θάνατο 11 ανθρώπων, ενώ άλλοι 18 επισήμως παραμένουν αγνοούμενοι.
«Είμαστε βέβαιοι ότι τα ηχητικά αυτά στοιχεία, τα οποία ανακτήθηκαν, σχεδόν ανέλπιστα, θα βοηθήσουν στο να λάμψει η αλήθεια, επιτρέποντας στη δικαιοσύνη να εντοπίσει και να τιμωρήσει όλους τους υπεύθυνους, ενδεχομένως και σε εταιρικό επίπεδο» σχολιάζει η ομάδα δικηγόρων που ανέλαβε να εκπροσωπήσει μέρος των επιβατών του Norman Atlantic.
H έρευνα της εισαγγελίας του Μπάρι, η οποία έχει αποστείλει κλήσεις σε απολογία σε συνολικά 12 άτομα, (με τις κατηγορίες πολλαπλής ανθρωποκτονίας, πρόκλησης σωματικής βλάβης και εξ αμελείας συνέργεια σε ναυάγιο) παρατάθηκε, πρόσφατα, για άλλους έξι μήνες.

ΒΟΑΚ: Παραχώρηση ή Πακέτο Γιουνκέρ για τη μετατροπή σε Αυτοκινητόδρομο

Στο Πακέτο Γιουνκέρ ή σε σχέδιο παραχώρησης προσανατολίζεται πλέον το Υπουργείο Υποδομών για την πολυπόθητη μετατροπή του δρόμου καρμανιόλα του ΒΟΑΚ σε ασφαλή κλειστό αυτοκινητόδρομο. Η μεταμόρφωση του σημερινού δρόμου από καρμανιόλα σε σύγχρονο ασφαλή αυτοκινητόδρομο είναι ένα αίτημα των Κρητικών εδώ και πολλά χρόνια, αίτημα που όμως δεν έφτασε ποτέ στην έγκριση του Υπουργείου.

Σήμερα ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης έχει με τη μορφή ολοκληρωμένου κλειστού αυτοκινητόδρομου λιγότερα από 50χλμ. Είναι χαρακτηριστικό πως ακόμα και εργολαβίες που ολοκληρώθηκαν σχετικά πρόσφατα είχαν χαρακτηριστικά απλής εθνικής οδού και όχι κλειστού αυτοκινητόδρομου.

Υπενθυμίζεται ότι κατασκευασμένα ή υπό κατασκευή είναι τα τμήματα: Κίσσαμος – Χανιά, παράκαμψη Χανίων (Χανιά – Σούδα), Ατσιπόπουλο – Αμάρι, Πάνορμος – Εξάντης (δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα τα έργα) , Λινοπεράματα – Γούρνες (παράκαμψη Ηρακλείου), Αγ. Νικόλαος – Καλό Χωριό, Αυχένας Αγκαθιάς – Σητεία. Στο σύνολο τους είναι 110 χλμ.

ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
Για το ΣΕΣ 2014-2020 θα διατεθούν μόλις 165εκ.ευρώ όταν για την ολοκλήρωση όλου του άξονα υπολογίζεται ότι θα απαιτηθούν περίπου 2 δις ευρώ. Ακόμα και έτσι όμως σήμερα ωριμότητα για κατασκευή υπάρχει μόνο στον Ημικόμβο Μοχού (Ν. Ηρακλείου) με προϋπολογισμό δημοπράτησης 3,5 εκ. ευρώ, ενά έργο που δεν προσφέρει καθόλου νέα χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομου.

Μέση ωριμότητα από πλευράς μελετών παρουσιάζουν έξι οδικά τμήματα με συνολικά μήκη 21χλμ. αυτοκινητόδρομου (Καλύβες – Αγ. Πάντες 7χλμ,, Εσταυρωμένος – Πάνορμος 7 χλμ., Μάλια – Νεάπολη 7 χλμ.) και 11χλμ. μονού κλάδου (Παράκαμψη Κισσάμου 6,5 χλμ., Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή 5 χλμ.). Η συνολική εκτιμώμενη δαπάνη κατασκευής τους είναι 291,5 εκ. ευρώ. Τα παραπάνω τμήματα διαθέτουν εγκεκριμένη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ΜΠΕ ή πρόκειται να εγκριθεί στο επόμενο διάστημα.

Έχουμε ήδη ..ξεπεράσει το ποσό του ΣΕΣ και όμως 92 χιλιόμετρα από τον οδικό άξονα είναι με χαμηλή ωριμότητα μελετών.  Από αυτά είναι 52χλμ. μελλοντικού αυτοκινητόδρομου (Βρύσες – Πετρέ 16 χλμ., Πετρέ – Ατσιπόπουλο 8 χλμ., Αμάρι – Εσταυρωμένος 7,5 χλμ., Φόδελε – Λινοπεράματα 15χλμ, Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος 5,5 χλμ.) και 40χλμ. μονού κλάδου (Γέφυρα Φρουζή – Καβούσι 7 χλμ., Καβούσι – Αυχένας Αγκαθιάς 33 χλμ)

Χωρίς να υπάρχουν καν μελέτες είναι άλλα 65,5χλμ. μελλοντικού αυτοκινητόδρομου. Πολλά από αυτά είναι δε κεντρικά τμήματα του οδικού άξονα (Καλύβες- Αγ. Πάντες, Αγ. Πάντες – Βρύσες, Εξάντης – Φόδελε, Χερσόνησος – Μάλια, Α/Κ Μαλίων, Μάλια – Νεάπολη).

Ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης  εκτιμά ότι το συνολικό κόστος υλοποίησης όλου του δρόμου ανέρχεται σε 1,5 -2,0 δις. Ευρώ. Σύμφωνα με τα στοιχεία του για να ολοκληρωθούν οι μελέτες μέσης και χαμηλής ωριμότητας θα απαιτηθεί χρηματοδότηση της τάξης των 8 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον θα χρειαστεί να γίνουν και νέες αναθέσεις μελετών καθόσον με βάση κυρίως τις περιβαλλοντικές μελέτες προέκυψαν πρόσθετα τεχνικά έργα (σήραγγες, μεγάλες γέφυρες) που δεν περιλαμβάνονται στα αρχικά συμβατικά αντικείμενα με εκτιμώμενη δαπάνη της τάξης των 3 εκατ. ευρώ.

Ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που θα συναντήσει (εφόσον τελικά υλοποιηθεί) το έργο είναι οι απαλλοτριώσεις κηρύσσονται από το Υπ.Υ.ΜΕ.ΔΙ. μετά την ένταξη ή προένταξη των έργων, καθώς απαιτούν από τον Νόμο χρηματοδότηση και ενάριθμο, αλλά υπόκεινται στην νομική διαδικασία του Ν. 2882/2001 και στην αρμοδιότητα των Εφετείων από όπου καθορίζονται και οι τιμές μονάδας. Άρα το κόστος και ο χρόνος στις απαλλοτριώσεις υπόκεινται στην διαδικασία των δικαστηρίων και η ακριβής εκτίμηση τους είναι επισφαλής.

ΔΥΟ ΤΥΠΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ
Σε ό,τι αφορά την τυπική διατομή (τύπος αυτοκινητόδρομου) του υπό μελέτη ΒΟΑΚ:
α) Στο τμήμα Χανιά-Αγ. Νικόλαος μήκους περίπου 200 χλμ. έχει επιλεγεί η διατομή τετράϊχνου αυτοκινητόδρομου με ανισόπεδους κόμβους και πλήρες παράπλευρο δίκτυο.

β) Στα τμήματα Κίσσαμος-Χανιά και Αγ. Νικόλαος-Σητεία συνολικού μήκους περίπου 100 χλμ έχει επιλεγεί η δίϊχνη διατομή.

Προκείμενου να ιεραρχηθούν τα προς εκτέλεση έργα και να αποφασιστεί και ο τρόπος χρηματοδότησης αυτών, κρίθηκε απαραίτητη η ανάθεση γενικότερης μελέτης στρατηγικού σχεδιασμού με προεκτιμώμενο προϋπολογισμό 7,5 εκατ. ευρώ.

ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ;
Τώρα περνάμε στο καυτό ζήτημα της χρηματοδότησης. Όπως είπαμε παραπάνω από το ΣΕΣ 2014-2020 υπάρχουν μόλις 165 εκατ. (και αφορούν στο Πάνορμος – Εξάντης, Γούρνες – Χερσόνησος και επεμβάσεις οδικής ασφάλειας κατά τμήματα στο σύνολο του άξονα) από το επιχειρησιακό πρόγραμμα του Υπουργείου στο νέο ΕΣΠΑ.

Για όλα τα υπόλοιπα τμήματα οι ελπίδα εναποτίθενται είτε στο Πακέτο Γιουνκέρ είτε στο σεναριο της παραχώρησης, παρόμοιο με αυτό που ισχύει με τους άλλους Εθνικούς αυτοκινητόδρομους και στη μόχλευση κεφαλαίων την οποία προσφέρει. Εδώ όμως υπάρχει και ένα μεγάλο "μυστικό". Τα έργα που χρηματοδοτούνται από το Π.Γ (στα αγγλικά EFSI) πρέπει να έχουν "απόδοση" και ο μοναδικός τρόπος για να έχουν απόδοση στον ΒΟΑΚ είναι η ύπαρξη διοδίων για να αποπληρωθεί η επένδυση. Εδώ είναι και το μεγάλο πρόβλημα καθώς η καταβολή διοδίων μπορεί να δημιουργήσει μεγάλες αντιδράσεις από τις τοπικές κοινωνίες. Χρηματοδοτικά δεν υπάρχει άλλη λύση καθώς το τεράστιο ποσό που απαιτείται για να γίνει μία τέτοια mega-κατασκευή θα πρέπει να έχει τρόπο να αποπληρώνεται.
 
Η δύσκολη απόφαση αναμένεται να παρθεί το 2016 όταν θα έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες και αποφασιστεί ο τρόπος κατασκευής.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

20 ημέρες παράταση της ευνοϊκής ρύθμισης για τον έλεγχο οχημάτων στα ΚΤΕΟ

Έπειτα από το… αδιαχώρητο στα ΚΤΕΟ, το υπουργείο Μεταφορών έδωσε 20ήμερη παράταση στην 1η καταληκτική προθεσμία για τον έλεγχο οχημάτων στα ΚΤΕΟ (η νέα προθεσμία λήγει στις 20 Οκτωβρίου). Ωστόσο, νέα παράταση δεν πρόκειται να δοθεί.
Με τηνεν λόγω παράταση των είκοσι ημερών δίνεται η δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους ιδιοκτήτες οχημάτων να κάνουν χρήση της ευνοϊκής ρύθμισης, περί καταβολής μειωμένου  πρόσθετου ειδικού τέλους, αντί του αναλογούντος, για τον τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ.
Ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, σε δήλωση του, τονίζει ότι κατεύθυνση της κυβέρνησης και του υπουργείου είναι η εξυπηρέτηση των πολιτών, καλώντας τους πολίτες να διεκπεραιώσουν εγκαίρως τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων τους στα ΚΤΕΟ, ώστε να μην υπάρχει ταλαιπωρία, πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση και δυσλειτουργίες της τελευταίας στιγμής.

Ειδικότερα, από το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, αναφορικά με τα εκπρόθεσμα σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο οχήματα, σημειώνεται ότι:
Οι προθεσμίες για τον τεχνικό έλεγχο έχουν οριστεί με το νόμο «Κύρωσης του σχεδίου σύμβασης οικονομικής ενίσχυσης από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας για την υλοποίηση της συμφωνίας χρηματοδότησης».
Η πρώτη εκ των τριών καταληκτικών ημερομηνιών, που είχε οριστεί η 30η Σεπτεμβρίου 2015 και παρατείνεται για τις 20 Οκτωβρίου 2015, αφορά στα οχήματα, για τα οποία το χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών από την καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης διενέργειας περιοδικού τεχνικού ελέγχου είχε παρέλθει έως τις 30-06-2014.
Οι ενδιαφερόμενοι  αυτής της κατηγορίας, το διάστημα της παράτασης των είκοσι ημερών μπορούν να κάνουν χρήση της ευνοϊκής ρύθμισης, περί καταβολής μειωμένου  πρόσθετου ειδικού τέλους προσκομίζοντας το όχημα τους σε ΚΤΕΟ για τη διενέργεια περιοδικού τεχνικού ελέγχου.
Για την ίδια κατηγορία οχημάτων μέχρι και την ημερομηνία παράτασης της πρώτης καταληκτικής προθεσμίας, δηλαδή στις 20 Οκτωβρίου 2015 θα καταβάλλεται μειωμένο τέλος  (33 ευρώ για ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα), ενώ μετά την παρέλευση της νέας προθεσμίας, για το διάστημα από 21 Οκτωβρίου 2015 έως 31 Δεκεμβρίου 2015 θα καταβάλλεται το πλήρες (αναλογούν) πρόσθετο ειδικό τέλος (65 ευρώ για ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα).
Υπενθυμίζεται ότι ο σχετικό νόμος (ν.4336/2015) προβλέπει  ότι εφόσον παρέλθει και η προθεσμία της 31 Δεκεμβρίου 2015, τότε από 1η Ιανουαρίου 2016 θα επιβάλλεται  και το πρόστιμο των εκατόν πενήντα (150 ευρώ), το οποίο βεβαιώνεται στη Φορολογική Διοίκηση, εισπράττεται κατά τις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων και μετά την προθεσμία καταβολής του, προσαυξάνεται με τον προβλεπόμενο τόκο.
Τέλος, παρακαλούνται οι κάτοχοι οχημάτων να επικοινωνούν με τις κατά τόπους υπηρεσίες Μεταφορών & Επικοινωνιών και τα ΚΤΕΟ, προκειμένου να ενημερώνονται σχετικά.


«Ελάτε με ραντεβού, δεν προλαβαίνουμε», επισημαίνουν τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ

Ακόμη μία μέρα απίστευτης ταλαιπωρίας στα ΚΤΕΟ, με ατελείωτες ουρές αναμονής και εκνευρισμό των οδηγών αλλά και των εργαζομένων στα ΚΤΕΟ, έφτασε στο τέλος της.
Χθες, πριν τα μεσάνυκτα της εκπνοής της προθεσμίας, ανακοινώθηκε παράταση της προθεσμίας που έληγε σήμερα 30/9/2015, έως τις 20/10/2015.
Σημειώνεται ότι το 50% των οχημάτων που προσήλθαν στα ΚΤΕΟ σήμερα, ήταν εμβόλιμοι, άνευ προκαθορισμένου ραντεβού, με αποτέλεσμα να δημιουργήσουν συνωστισμό και ακυρώνοντας επί τη πράξη το σύστημα ραντεβού των ΚΤΕΟ όλης της χώρας.
Κατόπιν των παραπάνω, και του γεγονότος ότι το 70% περίπου των υπόχρεων οχημάτων δεν πρόλαβε τις προθεσμίες και παραμένει ανέλεγκτο, συστήνονται στους ιδιοκτήτες οχημάτων, για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους και προκειμένου να είναι εφικτή η απαλλαγή τους από το πρόστιμο καθυστέρησης κατά 50%, τα ακόλουθα:
1. Να σπεύσουν άμεσα να κλείσουν το ραντεβού τους για τις επόμενες ημέρες, τηρώντας πάντα την προ-συμφωνημένη ώρα προσέλευσης.
2. Για όσους δεν το πράξουν άμεσα, δε θα πρέπει να θεωρείται βέβαιη η εξυπηρέτηση τους από τα ΚΤΕΟ τις τελευταίες μέρες της νέας προθεσμίας, καθώς αυτή συμπίπτει χρονολογικά με την 2η προκαθορισμένη προθεσμία του νέου νόμου (4336/2015) ενώ σε κάθε περίπτωση θα πρέπει  να συνυπολογισθεί ότι στη διάρκεια της παρατάσεως αναμένονται στα ΚΤΕΟ και οι εμπρόθεσμοι έλεγχοι περιόδου.
3. Λόγω του ότι όλα τα παράβολα υπέρ δημοσίου εκδίδονται πλέον μόνο ηλεκτρονικά, όταν προσέρχονται στα ΚΤΕΟ, θα πρέπει να γνωρίζουν το ΑΦΜ τους, προκειμένου να εκδοθεί το αντίστοιχο παράβολο καθυστέρησης υπέρ δημοσίου από το προσωπικό των ΚΤΕΟ.

 


Ζητείται ευρωπαϊκή παρέμβαση για την καταπολέμηση του κοινωνικού ντάμπινγκ στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές

Την παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ανάληψη δράσεων, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο ανταγωνισμός στον τομέα των ευρωπαϊκών οδικών εμπορευματικών μεταφορών δεν θα στηρίζεται πλέον στην εκμετάλλευση και στο κοινωνικό ντάμπινγκ, ζητά εκπρόσωπος του Ευρωκοινοβουλίου.
Ειδικότερα, σε πρόταση ψηφίσματος που κατέθεσε η ευρωβουλευτής Mara Bizzotto αναφέρονται τα εξής:
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχοντας υπόψη το άρθρο 133 του Κανονισμού του,
Α. λαμβάνοντας υπόψη ότι, σύμφωνα με την έκθεση της Ιταλικής Συνομοσπονδίας Εμπορικών Επιχειρήσεων (Confcommercio) «Αναλύσεις και προβλέψεις για τις εμπορευματικές μεταφορές στην Ιταλία», που παρουσιάστηκε στη Ρώμη, στις 27 Μαΐου, κατά την περίοδο από το 2008 έως το 2012, ο τομέας των εμπορευματικών μεταφορών στην Ιταλία απώλεσε 27.000 θέσεις εργασίας,
Β. λαμβάνοντας υπόψη ότι, μεταξύ του 2003 και του 2013, ο όγκος δραστηριοτήτων του ιταλικού τομέα οδικών μεταφορών συρρικνώθηκε κατά τα 2/3 επί του συνόλου των δραστηριοτήτων του, ενώ ο αντίστοιχος τομέας των χωρών της πρώην Ανατολικής Ευρώπης πενταπλασίασε τις δραστηριότητές του, και ότι το ποσοστό των εμπορευμάτων που εισέρχονται στην Ιταλία, μέσω φορέων εκμετάλλευσης από χώρες της πρώην Αν. Ευρώπης αυξήθηκε από 7% το 2003 σε 47%, ενώ το μερίδιο της ιταλικής αγοράς μειώθηκε από 33% σε 15%,
Γ. λαμβάνοντας υπόψη ότι η κύρια αιτία αυτών των μειώσεων είναι η δυσλειτουργία της ενιαίας αγοράς, μέσα στην οποία εξακολουθούν να υφίστανται κανονιστικές ασυμμετρίες μεταξύ των κρατών μελών, οι οποίες διευκολύνουν τη διάδοση των πρακτικών κοινωνικού ντάμπινγκ:
αρκεί να αναλογισθεί κανείς ότι οι συνεταιρισμοί των χωρών της πρώην Ανατολικής Ευρώπης, ιδίως της Ρουμανίας, οι οποίοι διευκολύνονται από ένα λιγότερο επαχθές καθεστώς φορολογίας και εισφορών κοινωνικής ασφάλισης, απασχολούν τους άνεργους οδηγούς της Ιταλίας «μισθώνοντας» στη συνέχεια με χαμηλότερο κόστος το εργατικό δυναμικό της στις ίδιες εταιρείες που τους είχαν απολύσει,
καλεί την Επιτροπή να αναλάβει δράση, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο ανταγωνισμός στον τομέα των ευρωπαϊκών οδικών εμπορευματικών μεταφορών δεν θα στηρίζεται πλέον στην εκμετάλλευση και στο κοινωνικό ντάμπινγκ.

Συνολικές προβολές σελίδας