Δευτέρα 25 Μαΐου 2015

Ξεκινά άμεσα και ο διαγωνισμός για το Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο

Προς άμεση επανεκκίνηση προχωρά και ο διαγωνισμός για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, με τα τεύχη για τους υποψηφίους επενδυτές να έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί και να αναμένεται να τους δοθούν άμεσα, σύμφωνα με την «Καθημερινή». Υπενθυμίζεται ότι για την περίπτωση έχει κινηθεί, μεταξύ άλλων, και η Cosco. Η διαδικασία θα δρομολογηθεί στα τέλη Ιουνίου.
Εφόσον όλα προχωρήσουν σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της ΓΑΙΑΟΣΕ, που διενεργεί τον σχετικό διαγωνισμό, και η οποία βρίσκεται σε στενή συνεργασία με το υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, στο οποίο και υπάγεται, θα προβλεφθεί περίοδος 60 ημερών για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών και συνολικός κύκλος 140 ημερών μέχρι να ανακηρυχθεί προτιμητέος επενδυτής και να ολοκληρωθεί η συναλλαγή.
Ο διαγωνισμός αφορά την έκταση 588 στρεμμάτων ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ, όπου και αναμένεται να αναπτυχθεί εμπορευματικό κέντρο που θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με την ανάπτυξη του εμπορικού λιμένα του Πειραιά.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι δύο διαγωνισμοί, αυτός για το 51% της ΟΛΠ Α.Ε. και αυτός για το Θριάσιο, θα διενεργηθούν ουσιαστικά την ίδια περίοδο, με μικρό χρονικό προβάδισμα αυτού για το λιμάνι.
Για το Θριάσιο έχει εκδηλώσει επίσημα ενδιαφέρον στην προηγούμενη φάση του διαγωνισμού η Cosco, αλλά και η Grivalia Properties, συμφερόντων της καναδικής Fairfax Financial -μεγαλομετόχου της Eurobank-, η Goldair, η Med Log, η Food Link και η Rede Plan. Σύμφωνα με πληροφορίες τα 588 στρέμματα θα προσφερθούν προς παραχώρηση, ανάπτυξη και εκμετάλλευση ενιαία και όχι σε τμήματα, καθώς αυτό εκτιμάται ότι είναι το βέλτιστο μοντέλο για την ανάπτυξη του Θριάσιου.
Το μεγάλο ενδιαφέρον του Πεκίνου για τον εν λόγω διαγωνισμό πηγάζει από το γεγονός πως μπορεί ο Πειραιάς να καθίσταται σταδιακά πύλη των ασιατικών εισαγωγών στην Ευρώπη, αλλά για να ολοκληρωθεί «ο νέος δρόμος του μεταξιού» απαιτείται και ανάπτυξη της βιομηχανίας Logistics, δηλαδή αποθηκευτικών χώρων και χώρων μεταφόρτωσης, όπως και κέντρων διανομής και σε δεύτερη φάση, πιθανόν και γραμμών συναρμολόγησης.
Σημειώνεται πως η αξιοποίηση του Θριάσιου με τη συμμετοχή ιδιωτών αποτελεί όρο για τη χρηματοδότηση της τάξης των 180 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με την οποία προχωρούν τα σιδηροδρομικά έργα στον διπλανό σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων, εμβαδού περίπου 1.450 στρεμμάτων ιδιοκτησίας ΟΣΕ.
Μάλιστα, η προθεσμία για τη διενέργεια του διαγωνισμού για το Θριάσιο που είχε θέσει η Ε.Ε. και η ΕΤΕπ έχει παρέλθει και υπάρχει κίνδυνος να ζητηθεί η επιστροφή μέρους των χρηματοδοτήσεων ύψους 125 εκατ. ευρώ.
Ομως σύμφωνα με πηγές της διοίκησης της ΓΑΙΑΟΣΕ το υπουργείο έχει ήδη κινητοποιηθεί και εκφράζεται αισιοδοξία πως το θέμα θα κλείσει χωρίς ελληνική υποχρέωση επιστροφής κεφαλαίων. Το ζήτημα, αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, συζητήθηκε ήδη σε κορυφαίο επίπεδο μεταξύ Αθήνας και Ε.Ε.
Το management της ΓΑΙΑΟΣΕ πριν εκδώσει τα τεύχη του διαγωνισμού προτίθεται να πραγματοποιήσει άλλον ένα κύκλο διαβούλευσης με τους υποψηφίους επενδυτές, ενώ στον διαγωνισμό μπορούν να εισέλθουν και νέοι υποψήφιοι.
Σε δεύτερη φάση, πιθανότατα το 2016 οπότε και είναι προγραμματισμένα να ολοκληρωθούν τα έργα στην έκταση των 1.200 στρεμμάτων του ΟΣΕ, αναμένεται να προχωρήσει και άλλος διαγωνισμός για τη διαχείριση αυτού του τμήματος.

Ιδρυτικό μέλος του Ελληνο-Κενυάτικου Επιμελητηρίου κατέστη ο ΟΛΠ

Ιδρυτικό μέλος του Ελληνο-Κενυάτικου Επιμελητηρίου κατέστη ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά.
Tον τελευταίο χρόνο υπήρξαν ανταλλαγές και οικονομικές συνεργασίες μεταξύ της διοίκησης του ΟΛΠ Α.Ε. και Υπουργών της Κυβέρνησης της Κένυας, όπως η Υπουργός Τουρισμού και Εμπορίου κα Phyllis Jepkosgei Kandie και η Υπουργός Εξωτερικών και Διεθνούς Εμπορίου κα Amina Mohamed.
Η Κένυα με πληθυσμό 40 εκατ. κατοίκων, οι οποίοι είναι κατά 80% Χριστιανοί, έχει ισχυρούς εμπορικούς δεσμούς με τις χώρες της Ε.Ε. Κύριο λιμάνι για τις εισαγωγές και εξαγωγές της χώρας είναι το λιμάνι της Μομπάσα, ένα από τα πιο σημαντικά της αφρικανικής ηπείρου.
Στο πλαίσιο της ενίσχυσης του διαμετακομιστικού εμπορίου, ο Πειραιάς και η Μομπάσα πρόκειται να συνάψουν Μνημόνιο Συνεργασίας (MoU) και να ενισχύσουν τους δεσμούς εμπορίου Κένυας και Ε.Ε. με δρομολόγια διεθνών μεταφορών, μέσω Πειραιά. Ήδη ο ΟΛΠ Α.Ε. προσκάλεσε τη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος της Μομπάσα να επισκεφθεί τον Πειραιά.
Την απόφαση συμμετοχής του ΟΛΠ Α.Ε. ως ιδρυτικού μέλους του Ελληνο-Κενυάτικου Επιμελητηρίου και την ανάπτυξη δεσμών του ΟΛΠ Α.Ε. με τον λιμένα της Μομπάσα, ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος του Οργανισμού Γιώργος Ανωμερίτης την χαρακτήρισε, εισηγούμενος το θέμα αυτό στο Δ.Σ., ως εξαιρετικά σημαντική στην πορεία στρατηγικής ανάπτυξης του Πειραιά σε θέματα διαμετακομιστικού εμπορίου.
Όπως είναι γνωστό, ο ΟΛΠ Α.Ε. αποφάσισε να συνάψει σχέσεις αδελφοποίησης και υπογραφής MoU με τα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της Κίνας, τους λιμένες Tianjin και Shenzhen.
Ο ΟΛΠ Α.Ε. συμμετέχει πλέον μέσω της «λιμενικής διπλωματίας» που έχει τα τελευταία χρόνια αναπτύξει σε όλους τους Ευρωπαϊκούς και Διεθνείς Οργανισμούς με θετικά αποτελέσματα για το κύρος της χώρας και το Λιμάνι του Πειραιά.
«Το γεγονός ότι η έδρα της Ένωσης Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας (MedCruise) μετεγκαταστάθηκε στον Πειραιά και το γεγονός ότι η Γενική Συνέλευση και το Συνέδριο της ESPO (Οργανισμός Λιμένων Ευρώπης) διεξήχθησαν για πρώτη φορά στον Πειραιά, δείχνουν τα θετικά αποτελέσματα της άσκησης μιας συνεπούς και συνεχούς λιμενικής διπλωματίας», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Γ. Ανωμερίτης.

Στα 348 εκατ. η αγορά 3PL στην Ελλάδα. Τρόφιμα-ποτά-καπνός το 40% των logistics

Στα 348 εκατ. ευρώ εκτιμάται το μέγεθος της εγχώριας αγοράς των Third Party Logistics - 3PL το 2014, σύμφωνα με έρευνα που εκπόνησε η «Στόχασις Σύμβουλοι Επιχειρήσεων Α.Ε.», στο πλαίσιο σειράς μελετών αγοράς, που φέρουν τη διακριτική ονομασία «Κλαδικές Στοχεύσεις».
Ειδικότερα, ο «Μέσος Ετήσιος Ρυθμός Μεταβολής (ΜΕΡΜ)» της αγοράς των 3PL διαμορφώθηκε σε -6,2% την περίοδο 2009-2014. Ωστόσο, η αγορά περιόρισε τον ρυθμό μείωσής της σε -2,5% το 2014, έναντι -4,8% το 2013, κάτι το οποίο φανερώνει σημάδια σταθεροποίησης.
Η αποθήκευση και διανομή αποτελούν τις κύριες παρεχόμενες υπηρεσίες των επιχειρήσεων 3PL, καλύπτοντας το 95% περίπου των, εν λόγω, υπηρεσιών, με τον κλάδο τροφίμων - ποτών - καπνού να καταλαμβάνει το 40% των υπηρεσιών logistics.

Ο κλάδος χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό, που εστιάζεται στην τιμολογιακή πολιτική, στο εύρος των παρεχόμενων υπηρεσιών, την ορθολογικότερη σχέση τιμής - ποιότητας (value for money) και την ταχύτητα εξυπηρέτησης.
Η αύξηση του αριθμού των επιχειρήσεων τη δεκαετία του 2000 και η ύπαρξη υψηλών εμποδίων εξόδου, λόγω του σημαντικού κόστους επένδυσης, ενέτειναν περαιτέρω τον ανταγωνισμό.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της συγκεκριμένης αγοράς, η ένταση του ανταγωνισμού αναμένεται να αυξηθεί, δεδομένου του ενδιαφέροντος που παρουσιάζεται στην Ελλάδα ως, «εν δυνάμει», διαμετακομιστικός κόμβος της ΝΑ Ευρώπης από πολυεθνικές επιχειρήσεις.
Επίσης, εξετάζεται από μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου, η ανάπτυξη δικτύου συνεργατών, δημιουργώντας περιφερειακά hubs, διατηρώντας ωστόσο τις γραμμές βασικής μεταφοράς (primary transports).
Πάντως, οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στην πορεία του κλάδου αποτυπώνονται εύληπτα στον βαθμό ικανότητας των επιχειρήσεων, στη χρησιμοποίηση των συνολικών απασχολούμενων κεφαλαίων και στην αποτελεσματικότητα της χρησιμοποίησης των ιδίων κεφαλαίων, την περίοδο 2009 -2014 και ιδιαίτερα το 2011.
Η διαχρονική, σχετικά μικρή, μείωση του περιθωρίου μικτού κέρδους αναδεικνύει τη διαρκή προσπάθεια προσαρμογής των επιχειρήσεων στο οικονομικό περιβάλλον των τελευταίων ετών.
Οσον αφορά στις προοπτικές του κλάδου, σημειώνεται ότι η βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών των επιχειρήσεων 3PL, η περαιτέρω χρησιμοποίηση νέων τεχνολογιών στις λειτουργίες τους και η εστίασή τους στην εξυπηρέτηση των εξωστρεφών επιχειρήσεων, σε συνδυασμό με τη γενικότερη τάση ανάθεσης εργασιών σε τρίτους, αποτελούν παράγοντες για την εξασφάλιση της βιωσιμότητάς τους, σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα και για μελλοντική ανάπτυξη.
Σημαντική κρίνεται και η συμβολή της Πολιτείας, με το νέο νόμο που ρυθμίζει την πολιτική για την εφοδιαστική αλυσίδα, με τον οποίο διασαφηνίζεται ο ορισμός των Logistics, καθορίζονται οι δραστηριότητές τους και καθιερώνεται ο ορισμός των συναφών επιχειρήσεων.

Συνολικές προβολές σελίδας