Τετάρτη 24 Αυγούστου 2016

Σπάει όλα τα ρεκόρ η COSCO στο Λιμάνι του Πειραιά

Από ρεκόρ σε ρεκόρ πάει το Λιμάνι του Πειραιά η COSCO. Σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα από την COSCO PACIFIC οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στον Πειραιά που διαχειρίζεται η Κινεζική εταιρεία κατέγραψαν εντυπωσιακή αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.
Συγκεκριμένα για το πρώτο επτάμηνο, έσπασε το φράγμα των 2εκ.εμπορευματοκιβωτίων με αύξηση 14,2% σε σχέση με την ίδια περυσινή περίοδο ανεβαίνοντας στην 11η θέση στη λίστα των λιμανιών της COSCO που αριθμεί 36 λιμένες παγκοσμίως.
Το σημαντικότερο για το λιμάνι του Πειραιά που πλέον περνά ολόκληρο στη διαχείριση του πολυεθνικού κολοσσού είναι πως πλέον είναι το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι στη Μεσόγειο ενώ οι προοπτικές του θεωρούνται πολύ μεγάλες.
Στα σχέδια της COSCO είναι η άνοδος στα 10 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια, νούμερο που δείχνει απόλυτα εφικτό με τη πλήρη λειτουργία και των 3 προβλήτων σταδιακά μέχρι το 2018.

Να σημειώσουμε απο τον Αύγουστο θα αρχίσει να μετράει και η διακίνηση του πρώτου προβλήτα που μέχρι πρότινως άνηκε στον ΟΛΠ. Τώρα αυτό που απομένει κατασκευαστικά στην περιοχή είναι η ολοκλήρωση του δυτικού μέρους του Προβλήτα ΙΙΙ που αναμένεται το 2018.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Τουρκικά φορτηγά υποκλέπτουν μεταφορικό έργο μεταξύ Ελλάδας – Ιράκ

Έπειτα από συνεχείς προσπάθειες και επικοινωνίες με κάθε αρμόδια Αρχή, η ΟΦΑΕ κατέθεσε γραπτή καταγγελία για την παράνομη διενέργεια μεταφορικού έργου στη διαδρομή Ελλάδα - Ιράκ από οχήματα ταξινομημένα στην Τουρκία.
«Πρόκειται για ένα φαινόμενο παράνομης μεταφοράς και παραπλάνησης των ελεγκτικών Αρχών, με αθέμιτες πρακτικές από Τούρκους μεταφορείς, το οποίο πλήττει τον κλάδο», επισημαίνει η ΟΦΑΕ.
Στη καταγγελία της ΟΦΑΕ απάντησε το υπουργείο Οικονομικών, το οποίο – με επιστολή στα τελωνεία της χώρας – επισήμανε ότι «η μεταφορά εμπορευμάτων από την Ελλάδα στο Ιράκ με τουρκικά φορτηγά δεν είναι δυνατή, διότι πρόκειται για τριγωνική μεταφορά.
Η χώρα μας δεν ανταλλάσσει άδειες για τριγωνικές μεταφορές με την Τουρκία. Επιπλέον, η εν λόγω μεταφορά δεν είναι δυνατή ούτε με τη χρήση άδειας ΕΔΥΜ, διότι το Ιράκ δεν είναι συμβαλλόμενο μέρος της ΕΔΥΜ», ζητώντας αυστηροποίηση των ελέγχων.    
Η καταγγελία της ΟΦΑΕ
Όπως πολύ καλά γνωρίζετε, για την διενέργεια τριγωνικής μεταφοράς απαιτείται είτε η άδεια ΕΔΥΜ ή τριγωνική άδεια μεταφορών, και καμία από τις δύο αυτές περιπτώσεις δεν ισχύει για το Ιράκ, το οποίο δεν είναι μέλος ούτε της Σύμβασης ΕΔΥΜ ούτε και ανταλλάσει τριγωνικές άδειες μεταφορών.
 
Τα Τούρκικα οχήματα διενεργούν κατά παράβαση τέτοια δρομολόγια προσκομίζοντας ως συνοδευτικό τελωνειακό έγγραφο το Δελτίο TIR το οποίο υποχρεωτικά αναφέρει ως διαδρομή «Ελλάδα - Τουρκία», καθώς το Ιράκ δεν είναι συμβαλλόμενο κράτος στην Διεθνή Σύμβαση TIR, κι επομένως στην επικράτειά του ισχύουν εθνικά συστήματα διαμετακόμισης.
Επομένως, το δελτίο TIR τερματίζει στο συνοριακό τελωνείο εξόδου από Τουρκία προς το Ιράκ, αλλά αυτό σε καμία περίπτωση δεν υποδεικνύει τον τελικό προορισμό των εμπορευμάτων.
Η εξακρίβωση του τελικού προορισμού των εμπορευμάτων γίνεται από το τιμολόγιο αγοράς που συνοδεύει τα εμπορεύματα, καθώς επίσης και από το πιστοποιητικό υγειονομικού ελέγχου, το οποίο συνήθως δεν υποβάλλεται στις τελωνειακές αρχές ως γνήσιο, αλλά ως απλό αντίγραφο το οποίο είναι και παραποιημένο.
Πολύ συχνά έχει διαπιστωθεί και το φαινόμενο των πλαστών εγγράφων τα οποία χρησιμοποιούν οι Τούρκοι για την παραπλάνηση των ελληνικών αρχών, τηρώντας τα γνήσια συνοδευτικά έγγραφα καλά κρυμμένα στο όχημά τους.
Γεγονός, που απαιτεί και την συνέργια των εξαγωγικών επιχειρήσεων, οι οποίες θα πρέπει να είναι πλήρως ενημερωμένες για την νομιμότητα μια διεθνούς μεταφοράς καθώς και τις συνέπειες παραπλάνησης των ελεγκτικών αρχών.
Το φαινόμενο της παράνομης μεταφοράς με διάφορες μεθόδους, όπως αυτή της παραπλάνησης των τελωνειακών αρχών, είναι ένα φαινόμενο που παρατηρείται πολύ έντονα και αποτελεί μάστιγα για τον κλάδο των οδικών μεταφορών αλλά και για την εθνική μας οικονομία στο σύνολο.
Ζητάμε από τις ελεγκτικές Αρχές σας τον αυστηρό έλεγχο του φορτηγού οχήματος, γιατί με τη διαδικασία αυτή ενισχύεται ο αθέμιτος ανταγωνισμός με τα ελληνικά και αντίστοιχα άλλα ευρωπαϊκά φορτηγά οχήματα.

Τεράστια γραφειοκρατία επιφέρει η απαγόρευση του παράπλευρου οδικού δικτύου, καταγγέλλει η ΓΕΠΟΕΤ

Μεγάλα γραφειοκρατικά εμπόδια επιφέρει η απαγόρευση χρήσης του παράπλευρου οδικού δικτύου για τα τουριστικά λεωφορεία, όπως καταγγέλλει η ΓΕΠΟΕΤ.
Η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού απέστειλε επείγουσα επιστολή στο υπουργείο Μεταφορών, υποστηρίζοντας ότι η συγκεκριμένη απόφαση παρεμποδίζει την λειτουργία των οδικών επιβατικών μεταφορών στον τουρισμό και ζητώντας την τροποποίησή της.
Υπενθυμίζεται ότι είχε προηγηθεί αντίστοιχη επιστολή από τα φορτηγά ΔΧ και ειδικότερα, τον ΠΣΧΕΜ, αφού το εν λόγω μέτρο συμπεριλαμβάνει τα φορτηγά.  
Η επιστολή της ΓΕΠΟΕΤ

"Η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού απέστειλε σήμερα εξαιρετικά επείγουσα επιστολή στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κύριο Χρήστο Σπίρτζη με κοινοποίηση την Υπουργό Τουρισμού κυρία Κουντουρά, αναφορικά με τα τεράστια γραφειοκρατικά εμπόδια  που δημιουργεί στον κλάδο η υπ’ αριθμ.  ΔΝΣγ/οικ. 53494/ΦΝ 393 Απόφασή του Υπουργού Υποδομών (ΦΕΚ 2481 Β- 11/8/16), αναφορικά με τον "Kαθορισμό εξαιρέσεων από την απαγόρευση διέλευσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο", στο σκέλος που αφορά τα τουριστικά λεωφορεία ΔΧ.
Σύμφωνα με την προαναφερθείσα Υπουργική Απόφαση, προκειμένου τα τουριστικά λεωφορεία να κινηθούν στο παράπλευρο οδικό δίκτυο είναι υποχρεωμένα να επιδείξουν επικυρωμένη από δημόσια αρχή σύμβαση, από την οποία προκύπτει ότι εκτελείται δρομολόγιο μεταφοράς μαθητών ή επικυρωμένο από δημόσια υπηρεσία (όπως εφορία) συμφωνητικό μίσθωσης, στο οποίο αναγράφεται η διαδρομή / το πρόγραμμα της εκδρομής και ο ακριβής προορισμός όταν πρόκειται για μεταφορά εκδρομέων.
Η ΓΕΠΟΕΤ διαμαρτύρεται εντόνως για την άνευ προηγουμένου γραφειοκρατική διαδικασία η οποία θεσμοθετείται και είναι αδύνατο να τηρηθεί καθώς η φύση του έργου του τουριστικού λεωφορείου είναι ιδιαίτερη και αφορά τακτικές και έκτακτες μετακινήσεις 24 ώρες το 24ωρο.
Είναι αδύνατο για οποιαδήποτε επιχείρηση τουριστικών λεωφορείων να λειτουργήσει αν πρώτα πρέπει να θωρήσει το συμφωνητικό μίσθωσης σε κάποια Δ.Ο.Υ προκειμένου να αναχωρήσει το οποιοδήποτε τουριστικό της λεωφορείο οπουδήποτε στην χώρα, πόσο μάλλον αν το κάθε τουριστικό λεωφορείο εξυπηρετεί ημερησίως πολλαπλά γκρουπ διαφορετικών πελατών που είναι και ο κανόνας.
Παράλληλα τα προγράμματα των τουριστικών γραφείων που εκτελούν τα τουριστικά λεωφορεία χαρακτηρίζονται από ευελιξία και από αλλαγές μέχρι και την τελευταία στιγμή είτε για λόγους ανωτέρας φύσεως είτε λόγω απαιτήσεων του πελάτη, ιδιαίτερα στα πανοραμικά περιηγητικά τουρ που περιλαμβάνουν την επίσκεψη αξιοθέατων στην ενδοχώρα.
Η συγκεκριμένη απόφαση αναιρεί πλήρως την ευελιξία αυτή και παρεμποδίζει ουσιαστικά την λειτουργία των οδικών επιβατικών μεταφορών στον τουρισμό. Η Ομοσπονδία ζητά την τροποποίηση της Υπουργικής Απόφασης και την άμεση απαλοιφή της εν λόγω πρόβλεψης, καθώςσε αντίθετη περίπτωση ο κλάδος αδυνατεί να λειτουργήσει.
Παράλληλα, ζητά οποιαδήποτε απόφαση επηρεάζει τις τουριστικές υπηρεσίες της χώρας να τίθεται σε διαβούλευση με τον κλάδο προκειμένου να μην οδηγούμαστε σε προφανή αδιέξοδα, διαδικασία η οποία για ακόμη μία φορά δεν τηρήθηκε".

Συνολικές προβολές σελίδας