Τρίτη 7 Ιουλίου 2015

Αναγκαία η θεσμοθέτηση ελάχιστου κόστους μεταφοράς. Oι θέσεις του ΠΣΧΕΜ

Στην ανάγκη θεσμοθέτησης του ελάχιστου κόστους μεταφοράς αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ), Πέτρος Σκουλικίδης, στην εσπερίδα «Οδικές Εμπορευματικές Μεταφορές και Ανάπτυξη – Ο Ρόλος των Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών», σύμφωνα με δημοσίευμα του ηλεκτρονικού Τύπου.
Ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ, αφού πρώτα παρουσίασε την υπάρχουσα, δυσμενή, κατάσταση του κλάδου των φορτηγών ΔΧ, τάχθηκε υπέρ της θεσμοθέτησης του ελάχιστου κόστους μεταφοράς, δεδομένου ότι, σήμερα, οι οδικοί μεταφορείς λειτουργούν με κόμιστρα κάτω του λειτουργικού κόστους.
«Θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα παρατηρητήριο κομίστρων στο υπουργείο Οικονομίας και Υποδομών, το οποίο θα όρισε το ελάχιστο κόστος μεταφοράς, ανάλογα με τις διακυμάνσεις των τιμών.
SKOULIKIDIS276
Δεν ζητούμε προστατευτισμό, όπως πολλοί άλλοι κλάδοι έχουν πετύχει. Ωστόσο, η υιοθέτηση του ελάχιστου κόστους μεταφοράς, θα μας βοηθήσει να ανταπεξέλθουμε στον ανταγωνισμό που δεχόμαστε από τα ελληνόκτητα φορτηγά, που έχουν εγκατασταθεί σε χώρες χαμηλού κόστους και σήμερα, λόγω ανυπαρξίας ελέγχων, υφαρπάζουν παράνομα μεγάλο μερίδιο του μεταφορικού έργου», επισήμανε ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ.
«Ενώ οι Έλληνες μεταφορείς στοχοποιούνται και διώκονται συνήθως για παραβάσεις ΚΟΚ, οι ξένοι μεταφορείς κυκλοφορούν ανενόχλητοι, στερώντας την ελληνική οικονομία από ΦΠΑ, φόρους εισοδήματος και εισφορές σε ασφαλιστικά ταμεία», κατήγγειλε ο κ. Σκουλικίδης.
Μάλιστα, η μείωση του μεταφορικού έργου, ο παράνομος ανταγωνισμός από τα αλλοδαπά φορτηγά και τα κόμιστρα κάτω του κόστους, έχουν αναγκάσει Έλληνες μεταφορείς να καταθέτουν πινακίδες, μεταφορικές επιχειρήσεις να χρεοκοπούν κι ένα μεγάλο ποσοστό αυτοκινητιστών να μη μπορεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις προς εφορίες.
Σύμφωνα με τον κ. Σκουλικίδη, ο κλάδος των φορτηγών ΔΧ αποτελεί ένα από τα πρώτα «θύματα» του μνημονίου, αφού ο νόμος 3887/10 επέβαλε άναρχη απελευθέρωση, οδηγώντας σε οικονομική καταστροφή τους ιδιοκτήτες, μηδενίζοντας την αξία της άδειας.
Τα κόμιστρα δε είναι στο χαμηλότερο επίπεδο, τουλάχιστον κάτω έως 25% του λειτουργικού κόστους. Σαν να μην έφτανε αυτό, σε μεγάλο ποσοστό τα φορτηγά Δ.Χ. είναι ανενεργά ή και έχουν παύσει τη λειτουργία τους.
Στο σημείο αυτό, ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ κατέκρινε το γεγονός ότι, από την 1/1/2014 και για λόγους απλοποίησης, καταργήθηκε με το νόμο 4093/14 η φορτωτική και το – υποχρεωτικό μέχρι τότε – δελτίο αποστολής, με αποτέλεσμα να χάνεται καθημερινώς κι άλλο έργο από τα ΙΧ φορτηγά, αφού μπορούν να κυκλοφορούν χωρίς παραστατικά, που πιστοποιούν, εάν τα φορτία που μεταφέρουν, είναι του ιδιοκτήτη του ΙΧ φορτηγού ή τρίτων.
«Είναι κοινώς αποδεκτό ότι τα 33.000 φορτηγά Δ.Χ. πλήρωσαν ακριβά το τίμημα της κρίσης, έχοντας χάσει το 52% του τζίρου από το 2009 και δουλεύοντας με κόμιστρα κάτω έως και 25% του λειτουργικού κόστους, όπως φανερώνει πρόσφατη μελέτη του ΙΜΕΤ», κατέληξε ο κ. Σκουλικίδης.
Για το σχετικό video από την ομιλία του προέδρου του ΠΣΧΕΜ, πατήστε ΕΔΩ. 

Πηγή: http://www.psxem.gr/anagkaia-h-thesmothethsh-elaxistoy-kostoys-metaforas-oi-theseis-toy-psxem/

Διαδικασίες - εξπρές για να εξέλθουν του σοκ αιτούνται οι εξαγωγείς. Τι προτείνει ο ΣΕΒΕ

Ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος εξέφρασε την ανάγκη εθνικής ενότητας και ομοψυχίας για την αντιμετώπιση της κρίσης και επίτευξης σωτήριας συμφωνίας με τους εταίρους, ώστε η χώρα να επανέλθει σταδιακά στην ομαλότητα και στην ανάπτυξη.
Επίσης, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την, ανεξάρτητα από το τελικό ποσοστό του ΝΑΙ/ΟΧΙ, επιβεβαίωση από τον Πρωθυπουργό της ευρωπαϊκής προοπτικής της Ελλάδας και της παραμονής στο ευρώ και την πρωτοβουλία για συμβούλιο των πολιτικών αρχηγών.
Παράλληλα, επισήμανε τη δραματική αγωνία των Ελλήνων εξαγωγέων, καθώς τα γεγονότα των τελευταίων ημερών έχουν καταστήσει τη συνεργασία τους με το εξωτερικό σχεδόν αδύνατη.
Ήδη, ο ΣΕΒΕ πληροφορήθηκε από διεθνούς οίκους  creditrisk ότι, με δεδομένες τις πρόσφατες πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις, το σύνολο των ελληνικών εταιριών είναι υπό εξέταση, λόγω του περιορισμού των οικονομικών συναλλαγών εντός της Ελλάδας και της αδυναμίας πραγματοποίησης οικονομικών συναλλαγών, με χώρες του εξωτερικού.
«Επιτακτική είναι επίσης η ανάγκη να ληφθούν άμεσα πρακτικά μέτρα για να δοθούν λύσεις στα προβλήματα που έχουν δημιουργήσει η τραπεζική αργία και ο έλεγχος κεφαλαίων. 
Η ζημία που έχει προκληθεί είναι ανυπολόγιστη, καθώς οι επιχειρήσεις αδυνατούν να λειτουργήσουν ομαλά, να αγοράσουν πρώτες ύλες από το εξωτερικό για την παραγωγή τους και να μεταφέρουν τα προϊόντα τους στο εξωτερικό.
Οι επιπτώσεις μπορεί να γίνουν ανεξέλεγκτες, καθώς οι ξένοι βάζουν τέλος στις χρόνιες συνεργασίες τους με αξιόπιστες ελληνικές επιχειρήσεις. Τείνει να γενικευθεί τοφαινόμενο άρνησης οποιασδήποτε εμπορικής συναλλαγής εντός και εκτός της χώρας με οποιοδήποτε τρόπο πέραν των μετρητών που βεβαίως είναι ανύπαρκτα», επισημαίνει ο ΣΕΒΕ.
Τα μέτρα αντιμετώπισης της κρίσης που προτείνει ο ΣΕΒΕ
Ο ΣΕΒΕ ζητά να προβλεφθεί ειδική διαδικασία εξπρές για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις που είναι οι μόνες – μαζί με τον τουρισμό – που φέρνουν χρήματα από το εξωτερικό, ώστε  να τυποποιηθεί και να συντμηθεί η διαδικασία ελέγχου και έγκρισης εμβασμάτων-μεταφορών στο εξωτερικό.
Προτείνει μάλιστα τη μερική αποκέντρωση της όλης διαδικασίας και την αποσυμφόρηση των callcenters των τραπεζών και της Επιτροπής Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών που έχει συσταθεί στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και τον ορισμό ανά περιφέρεια αρμόδιων επιχειρηματικών κέντρων/καταστημάτων για την υποβολή σχετικών αιτημάτων και εισήγηση σε Ειδική για τις εξαγωγές Επιτροπή προς τελική έγκριση.
Λύσεις θα πρέπει να βρεθούν άμεσα με τη συνεργασία των Υπουργείων Οικονομικών και Οικονομίας, της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών και των επιχειρηματικών φορέων και για τα παρακάτω θέματα, μέσα από ένα καλύτερο συντονισμό μεταξύ τους και συνεχή και πλήρη ενημέρωση τωνσυναλλασσόμενων:
● της άμεσης αποδέσμευσης εμβασμάτων από το εξωτερικό και της μετατροπής σε ευρώ εισερχόμενων εμβασμάτων σε άλλο νόμισμα,
● των επιταγών ώστε να είναι δυνατές οι ηλεκτρονικές πληρωμές στο εσωτερικό,
● της έκδοσης εγγυητικών επιστολών, των ανέκκλητων πιστώσεων και της λήψης ή επιστροφής φορτωτικών εγγράφων από τις τράπεζες,
● της μεταφοράς προϊόντων καθώς οι μεταφορείς απαιτούν μετρητά για τη μεταφορά προϊόντων (για αγορά πετρελαίου), τα οποία δεν διαθέτουν οι εξαγωγικές επιχειρήσεις,
● της παράτασης της δυνατότητας ασφάλισης μέσω κρατικών εγγυήσεων εξαγωγικών πιστώσεων προς την Ελλάδα,
● της καταβολής αμοιβών προσωπικού σε περιπτώσεις όπως το εποχιακό προσωπικό στις αγροτικές επιχειρήσεις και επιχειρήσεων που δεν διαθέτουνe-banking.
Ειδική μέριμνα θα πρέπει να ληφθεί σε όλα τα παραπάνω για τη συγκομιδή, τυποποίηση/διακίνηση/μεταποίηση, μεταφορά, εισαγωγή και εξαγωγή των ευπαθών προϊόντων, καθώς υφίσταται άμεσος κίνδυνος για αλλοίωση ή καταστροφή τους.
O ΣΕΒΕ είναι στη διάθεση των εμπλεκομένων για κάθε σχετική συνεργασία και εξεύρεση λύσεων σε καθημερινά επιτακτικά προβλήματα των επιχειρήσεων, καθώς από τη Δευτέρα 29 Ιουνίου, οπότε και εφαρμόστηκε η τραπεζική αργία και ο περιορισμός στη διακίνηση κεφαλαίων, βρίσκεται σε ανοικτή, καθημερινή επικοινωνία, τόσο με τα μέλη του για την καταγραφή των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί, όσο και με τις αρμόδιες Αρχές για ενημέρωση και εξεύρεση λύσεων.

«Ξεμένουν» από ρευστό και οι οδικοί μεταφορείς. Συνάντηση ομοσπονδιών με Γ. Σταθάκη

Το πρόβλημα ρευστότητας των οδικών μεταφορέων και διαμεταφορέων και οι αρνητικές συνέπειες στη λειτουργία του κλάδου αναλύθηκαν στην συνάντηση που είχαν εκπρόσωποι από την ΟΦΑΕ, το ΠΣΧΕΜ και το ΣΥΝΔΔΕ&L με τον υπουργό Οικονομίας και Υποδομών Γιώργο Σταθάκη.
Ο υπουργός κάλεσε σε έκτακτη συνάντηση τις ομοσπονδίες του κλάδου, μεταξύ των οποίων τον πρόεδρο της ΟΦΑΕ Απόστολο Κενανίδη, τον πρόεδρο του ΠΣΧΕΜ Πέτρο Σκουλικίδη, καθώς και τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς & Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος (ΣΥΝΔΔΕ&L ) Βασίλη Μπαρμπαγιάννη.
Κύριο θέμα συζήτησης ήταν η αναμενόμενη νέα Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, που θα καθορίζει τα έκτακτα μέτρα, σε ότι αφορά τις τραπεζικές συναλλαγές.
Ο υπουργός Οικονομίας αναγνώρισε ότι η σημασία των οδικών μεταφορών είναι ζωτικής σημασίας για το σύνολο της αγοράς και της εθνικής οικονομίας και για το λόγο αυτό, ζήτησε προτάσεις για την ομαλότερη δυνατή λειτουργία του κλάδου.
Στο πλαίσιο αυτό, οι οδικοί μεταφορείς έδωσαν αναλυτικά στοιχεία, σχετικά με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην καθημερινή λειτουργία, λόγω της έλλειψης ρευστότητας, της εξάλειψης κάθε πιστωτικής πολιτικής και γενικά, την πρωτοφανή αδρανοποίηση της αγοράς, κατά τις τελευταίες ημέρες.
«Εξηγήσαμε πως τα προβλήματα ξεκινούν από τον εφοδιασμό με πετρέλαιο, την αδυναμία πληρωμής των διοδίων και των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.
Ενδεικτικά, αναφέραμε πως το κόστος για τα λειτουργικά έξοδα και μόνο ενός δρομολογίου μεταξύ Ελλάδας και Κεντρικής Ευρώπης, κυμαίνεται από 4.000 μέχρι 5.000ευρώ, ποσό που δεν δύναται να καταβάλλει κανείς τοις μετρητοίς», επισημαίνουν στελέχη της ΟΦΑΕ.
Επίσης, οι οδικοί μεταφορείς τόνισαν:
-Τον υπαρκτό κίνδυνο ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των αλλοδαπών οχημάτων, έναντι των ελληνικών, κάτι το οποίο θα αποτελέσει και τη χαριστική βολή για τον κλάδο που μαστίζεται από τον αθέμιτο ανταγωνισμό, εδώ και χρόνια.
-Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν δεκάδες οδικοί μεταφορείς, οι οποίοι έχουν «εγκλωβιστεί» σε ξένες χώρες, καθώς δεν διαθέτουν, σε ρευστό, τα απαραίτητα χρήματα για να επιστρέψουν στις οικογένειές τους.
Τέλος, υπήρξε αισιοδοξία ότι η νέα ΠΝΠ θα είναι πιο ευέλικτη, διευκολύνοντας περισσότερες τραπεζικές συναλλαγές. 

Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Τι ζητεί ο Θ. Βενιάμης, λόγω των capital controls

Την κίνηση της κυβέρνησης, προκειμένου να καθορίσει άμεσα τον τρόπο λειτουργίας των ναυτιλιακών εταιρειών στην Ελλάδα, για όσο διάστημα διαρκέσει ο περιορισμός στην κίνηση κεφαλαίων, αναμένει η ναυτιλιακή κοινότητα της χώρας, σύμφωνα με την «Ναυτεμπορική».
Να ανοίξει η κυβέρνηση δίοδο «τραπεζικής επικοινωνίας» με το εξωτερικό, για τα ναυτιλιακά γραφεία που εδρεύουν στη χώρα, αναμένει ο κλάδος.
Η ναυτιλία είναι ένας από τους λίγους τομείς που μπορεί να στηρίξει άμεσα την ανάπτυξη στη χώρα, σημειώνει στη «Ν» ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης.
«Χρειάζεται όμως να καθοριστεί με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, το πλαίσιο κάτω από το οποίο θα λειτουργήσουν τα γραφεία, αυτή την περίοδο», προσέθεσε.
Ο κ. Βενιάμης έφερε για παράδειγμα την Κύπρο, στην οποία επεβλήθησαν capital controls, το 2013. Η κυβέρνηση της Μεγαλονήσου, με διάταγμα που εξέδωσε τότε, έθεσε τους κανόνες λειτουργίας των ναυτιλιακών εταιρειών, σε ό,τι αφορά τη διακίνηση κεφαλαίων.
Οπως εξηγεί στη «Ν» ο γενικός διευθυντής του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, Θωμάς Καζάκος, η δυνατότητα αυτή δόθηκε για πολύ συγκεκριμένες πληρωμές, όπως είναι η εξόφληση των εφοδιαστών των πλοίων, σε όλο τον κόσμο, αλλά και των πληρωμάτων.
Σύμφωνα με τον κ. Καζάκο, αυτό ήταν πολύ σημαντικό, ώστε να διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα το στάτους της σημαίας των πλοίων. Να μην καταγραφούν, δηλαδή, φαινόμενα, όπου προμηθευτές ή μέλη του πληρώματος επιχειρήσουν να «κρατήσουν» πλοία στο εξωτερικό, προκειμένου να εξοφληθούν, λόγω αδυναμίας των τραπεζών να αποστείλουν εμβάσματα.
Το πιο σημαντικό από όλα είναι ότι η αποστολή των εμβασμάτων γινόταν μέσα σε 24 ώρες, συμπεριλαμβανομένου και του ελέγχου των αποδεικτικών στοιχείων.

Συνολικές προβολές σελίδας