Σάββατο 19 Απριλίου 2014

Ταχογράφοι-Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Η σωστή χρήση και λειτουργία του ταχογράφου από τους οδηγούς και τις εταιρείες αποτελεί μείζον θέμα της καθημερινότητας του επαγγέλματος. Το youtruck Magazine έψαξε και σας παρουσιάζει όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε.

Τι πρέπει να κάνει ένας οδηγός


Εάν οδηγείτε όχημα με αναλογικό ταχογράφο τότε πρέπει να συμπληρώνετε σωστά τον δίσκο του ταχογράφου, τόσο πριν ξεκινήσετε το δρομολόγιό σας όσο και μετά το πέρας του. Αρχικά, θα πρέπει να συμπληρώσετε στα ανάλογα σημεία του δίσκου τα εξής στοιχεία:
-Ονοματεπώνυμο
-Ημερομηνία Εκκίνησης
-Αριθμός κυκλοφορίας
-Τόπος Εκκίνησης
-Χιλιόμετρα κατά την εκκίνηση

Αφού τελειώσετε συμπληρώνετε τα εξής:
-Τόπος άφιξης
-Ημερομηνία Άφιξης (τέλος διαδρομής)
-Χιλιόμετρα κατά την άφιξη
-Διαφορά χιλιομέτρων

Εάν αλλάξετε όχημα με αναλογικό ταχογράφο και συνεχίσετε την εργασία σας σε ένα άλλο με επίσης αναλογικό ταχογράφο, θα πρέπει να πάρετε μαζί σας στο νέο όχημα τους δίσκους από το προηγούμενο φορτηγό μαζί με τη βεβαίωση-βεβαιώσεις των δραστηριοτήτων. ΠΡΟΣΟΧΗ! Σε αντίθετη περίπτωση δεν θα είστε καλυμμένοι σε πιθανό έλεγχο.

Εάν αλλάξετε από όχημα με αναλογικό ταχογράφο με κλίμακα ταχύτητας π.χ 125km/h, σε όχημα με αναλογικό ταχογράφο κλίμακας 180km/h, θα πρέπει τόσο να πάρετε τους δίσκους από το προηγούμενο όχημα όσο και να χρησιμοποιήσετε νέο δίσκο ανάλογο με την κλίμακα.

Όταν οδηγείτε όχημα με ψηφιακό ταχογράφο θα πρέπει να χρησιμοποιείτε ορθά την κάρτα σας. Σύμφωνα με τον κανονισμό της Ε.Ε 581/2010 της 1ης Ιουλίου, οδηγοί και εταιρείες υποχρεούνται να τηλεφορτώνουν τα δεδομένα από την κάρτα οδηγού ψηφιακού ταχογράφου κάθε 28 ημέρες, ενώ τα δεδομένα από τον ψηφιακό ταχογράφο κάθε 90 ημέρες.

Σε περίπτωση ελέγχου πρέπει να αποδείξετε τις δραστηριότητες των τελευταίων 28 ημερών, είτε με τους δίσκους των αναλογικών ταχογράφων, είτε με τη βεβαίωση δραστηριοτήτων ή με τις εκτυπώσεις από τον ψηφιακό ταχογράφο.

Χρόνος στο τιμόνι

Ο χρόνος που βρίσκεστε πίσω από το τιμόνι καθημερινά δεν πρέπει να υπερβαίνει τις 9 ώρες. Ωστόσο, ο ημερήσιος χρόνος οδήγησης μπορεί να παρατείνεται σε 10 ώρες κατά ανώτατο όριο, και όχι περισσότερο από 2 φορές στη διάρκεια της εβδομάδας.

Μετά από συνεχομένη οδήγηση τεσσερισήμισι ωρών (4,5h), θα πρέπει να κάνετε διάλειμμα τουλάχιστον 45 λεπτών χωρίς διακοπή, εκτός αν λάβετε περίοδο ανάπαυσης. Το διάλειμμα αυτό μπορεί να αντικαθίσταται από διάλειμμα τουλάχιστον 15 λεπτών, που ακολουθείται από διάλλειμα τουλάχιστον 30 λεπτών.

Βεβαίωση λειτουργίας ταχογράφων

Η βεβαίωση / πιστοποιητικό του αναλογικού και του ψηφιακού ταχογράφου ισχύει για 2 έτη, υπό την προϋπόθεση ότι δεν υπήρξε στο όχημα ή στον ταχογράφο μεταβολή, που να συνεπάγεται την έκδοση νέας (για παράδειγμα αλλαγή διαστάσεων ελαστικών στο όχημα).

Η πεποίθηση ότι το πιστοποιητικό ταχογράφου είναι απαραίτητο προκειμένου να περάσετε το ΚΤΕΟ είναι εντελώς λάθος. Ο ταχογράφος επιβάλλεται να δουλεύει πάντα σωστά και το πιστοποιητικό του να βρίσκεται συνέχεια σε ισχύ. Πρέπει να είναι σφραγισμένος με τους κωδικούς συνεργείου, οι οποίοι κωδικοί πρέπει να συμβαδίζουν με την βεβαίωση / πιστοποιητικό  που εκδίδεται. Μην συνδέετε το ΚΤΕΟ με την βεβαίωση του ταχογράφου.


Βιβλιαράκι βλαβών ταχογράφου

Κάθε όχημα πρέπει να φέρει το δικό του βιβλίο βλαβών ταχογράφων. ΠΡΟΣΟΧΗ! Το κάθε όχημα, όχι ο οδηγός. Σε περίπτωση που δημιουργηθεί βλάβη στον ταχογράφο, έχετε τη δυνατότητα να μεταβείτε στο πλησιέστερο Αστυνομικό Τμήμα Τροχαίας και να σας το σφραγίσουν (να δηλωθεί η βλάβη).
Έπειτα μπορείτε να επισκευάσετε τον ταχογράφο εντός 5 ημερών.

Πως διαμορφώνονται τα Πρόστιμα

Tα πρόστιμα έχουν μειωθεί σημαντικά από τον Αύγουστο του 2013. Γενικότερα θα πρέπει να γνωρίζετε ότι υπάρχουν τριών ειδών παραβάσεις:
-οι πολύ σοβαρές παραβάσεις (ΠΣΠ)
-οι σοβαρές παραβάσεις (ΣΠ)
-οι ελαφριές παραβάσεις (ΕΠ)
Ανάλογα με την κατηγοριοποίηση της παράβασης επιβάλλεται και το αντίστοιχο πρόστιμο. Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν τον Αύγουστο του 2013 υπήρχαν επτά ποινές με πρόστιμο 5.000€, ενώ τώρα μόνο μια, αυτή της μη εγκατάστασης ταχογράφου ή εγκατάστασης μη εγκεκριμένου τύπου (4.000€ στην εταιρεία, 1.000€ στον οδηγό).

Στην κατηγορία των πολύ σοβαρών παραβάσεων (ΠΣΠ) τα πρόστιμα πριν τον Αύγουστο ανέρχονταν στα 900€, ενώ τώρα κυμαίνονται στα 550€ (400€ στην εταιρεία και 150€ στον οδηγό) και στα 280€ (220€ εταιρεία, 60€ οδηγός).

ΠΣΠ με πρόστιμο ύψους 550€ μεταξύ άλλων είναι:
-Η πλαστογραφία, αφαίρεση, καταστροφή δεδομένων καταχωρημένων σε φύλλα καταγραφής, αποθηκευμένων στη συσκευή ελέγχου ή στην κάρτα οδηγού ή εκτυπωμάτων από τη συσκευή ελέγχου
-Η επέμβαση στη συσκευή ελέγχου, στο φύλλο καταγραφής ή στην κάρτα οδηγού, που μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα την παραποίηση δεδομένων ή/και πληροφοριών εκτυπωμάτων
-Η κατοχή του οδηγού περισσοτέρων από μια ισχύουσες κάρτες

Όσον αφορά στην κατηγορία των σοβαρών παραβάσεων (ΣΠ) οι ποινές άγγιζαν τα 700€ ενώ τώρα διαμορφώνονται στα 265€ (210€ εταιρεία, 55€ οδηγός). Μερικές από τις ΣΠ είναι:
-Η παραβίαση του 9ωρου εργασίας μέχρι και δύο ώρες (10-11ώρες οδήγησης)
-Η έλλειψη αρκετών φύλλων καταγραφής στο όχημα
-Η παράλειψη υποβολής εντός 7 ημερών αίτησης αντικατάστασης για κάρτα οδηγού φθαρμένη, που λειτουργεί πλημμελώς ή έχει χαθεί ή έχει κλαπεί

Τέλος, στην κατηγορία με τις ελαφριές παραβάσεις (ΕΠ) τα πρόστιμα ήταν στα 500€, ενώ τώρα είναι στα 250€ (200€ εταιρεία, 50€ οδηγός). Μεταξύ άλλων ΕΠ είναι:
-Η έλλειψη του τόπου έναρξης ή τέλους χρήσης του φύλλου
-Η έλλειψη του αριθμού κυκλοφορίας στο φύλλο καταγραφής
-Η χρήση ακάθαρτων ή φθαρμένων φύλλων-καρτών οδηγού και αναγνώσιμων δεδομένων

Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/market-news/item/1297-taxografoi-ola-osa-prepei-na-gnorizete

Συγχωνεύονται Hapag-Lloyd και CSAV, δημιουργώντας τον 4ο μεγαλύτερο liner

Δεσμευτική σύμβαση με την Compania Sud Americana de Vapores για να αναλάβει, μέσω συγχώνευσης, το τμήμα των containerships των χιλιανού ομίλου υπέγραψε η HapagLloyd. Η συμφωνία, για να υλοποιηθεί, θα πρέπει να εγκριθεί από την Ομοσπονδιακή Ναυτιλιακή Επιτροπή των ΗΠΑ.
Σε περίπτωση που εγκριθεί η συμφωνία, η νέα εταιρεία θα αποτελέσει τον τέταρτο μεγαλύτερο liner στο κόσμο, μετά τις Maersk line, Mediterranean Shipping Co και CMA CGM.
Ο νέος όμιλος, με ετήσια έσοδα 12 δις. δολ., θα διαθέτει στόλο από 200 πλοία, συνολικής μεταφορικής δυνατότητας 7,5 εκατ. teu. Τα κεντρικά γραφεία θα βρίσκονται στο Αμβούργο, έδρα της Hapag, ενώ στη Χιλή θα αναπτυχθεί η περιφερειακή διοίκηση.
Η Hapag-Lloyd, αυτή τη στιγμή, είναι ο έκτος μεγαλύτερος Liner στον κόσμο, αφού διαχειρίζεται ένα στόλο με χωρητικότητα 760.000 teu, ενώ η CSAV είναι στη 19η θέση με 327.300 teu.
Μέσω της συγχώνευσης, η CSAV θα γίνει ο νέος μεγαλομέτοχος στη Hapag Lloyd, αφού θα διαθέτει το 30% των μετοχών, με το δήμο του Αμβούργου να διαθέτει 25,8% και την Kuehne Maritime 19,7%.


H ΕΕ αναπτύσσει πολιτικές μείωσης των ρύπων στον ναυτιλιακό τομέα

Ψηφίστηκε στις 16/04/2014, από την ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η έκθεση του Θόδωρου Σκυλακάκη, ευρωβουλευτή της Ομάδας της Συμμαχίας των Φιλελευθέρων και Δημοκρατών για την Ευρώπη (ALDE) και Προέδρου της Δράσης, σχετικά με την παρακολούθηση, την υποβολή εκθέσεων και την επαλήθευση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τις θαλάσσιες μεταφορές (ΠΥΕ).
Ο κλάδος των θαλάσσιων μεταφορών διαδραματίζει καίριο ρόλο στην ευρωπαϊκή οικονομία. Εξαιτίας της εξάρτησης του κλάδου από την καύση ορυκτών καυσίμων και λόγω του γεγονότος ότι αποτελεί μία από τις λιγότερο ρυθμιζόμενες ανθρωπογενείς πηγές εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, οι εκπομπές του κλάδου των θαλάσσιων μεταφορών συντελούν τόσο στην ατμοσφαιρική ρύπανση όσο και στην κλιματική αλλαγή. 
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο συζήτησε επί σχετικής προτάσεως της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το ΠΥΕ , η οποία χαρακτηρίστηκε ως ευκαιρία για μια πανευρωπαϊκή προσέγγιση τόσο για τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, όσο και για τις εκπομπές ατμοσφαιρικών ρύπων που προέρχονται από τον ναυτιλιακό τομέα.
Αυτή η προσέγγιση θα επιτρέψει στην Ευρώπη να αναπτύξει πολιτικές μείωσης των εκπομπών για τον ναυτιλιακό τομέα στο εγγύς μέλλον, σύμφωνες με τις συνολικές πολιτικές για το κλίμα, την ατμοσφαιρική ρύπανση και την προστασία της υγείας του ανθρώπου.
Παράλληλα διασφαλίστηκε ότι ο κανονισμός θα καλύπτει τις εκπομπές από τις θαλάσσιες μεταφορές με όσο το δυνατόν πιο συνεκτικό τρόπο, είχε επίσης κρίσιμη σημασία να εστιασθεί η προσοχή στα ουσιώδη ζητήματα ώστε να περιοριστούν το κόστος εφαρμογής και ο διοικητικός φόρτος.
Σεβόμενος τον αναγκαίο περιορισμό του κόστους εφαρμογής και του διοικητικού φόρτου, ο Θ. Σκυλακάκης πέτυχε να εξαιρεθεί το μεταφορικό έργο από τις συναφείς πληροφορίες του ΠΥΕ, καθώς δεν σχετίζεται με τις μετρήσεις των εκπομπών καυσαερίων.
Επίσης, με παρέμβαση του Θ. Σκυλακάκη, στο σχέδιο κανονισμού που εγκρίθηκε, προστατεύτηκαν οι ευαίσθητες εμπορικές πληροφορίες του ΠΥΕ, κάτι που αρχικά δεν προέβλεπε η πρόταση της Επιτροπής.
Τέλος, η έκθεση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου προβλέπει ότι η τροποποίηση του ευρωπαϊκού κανονισμού για το ΠΥΕ θα συνδέεται με οποιαδήποτε μελλοντική διεθνή συμφωνία στα πλαίσια του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας, ενώ για πρώτη φορά εισάγεται σε νομοθετικό κείμενο του Κοινοβουλίου η δυνατότητα προσφυγής σε τέλος ως εναλλακτικό του συστήματος εμπορίου ρύπων, κάτι που αποτελεί πάγιο αίτημα της ναυτιλίας. 

Ευρωπαϊκή διάσκεψη για τις οδικές μεταφορές εμπορευμάτων στο Παρίσι

Μετά από τη συνάντηση του Υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ, κ, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, με την Υπουργό Οικολογίας, Βιώσιμης Ανάπτυξης και Ενέργειας της Γαλλίας, κας Σεγκολέν Ρουαγιάλ, παρουσία του Υφυπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ, κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου, και του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου, κ. Νίκου Σταθόπουλου, ο Υφυπουργός μαζί με τον Γενικό Γραμματέα συμμετείχαν στην πρώτη Ευρωπαϊκή Διάσκεψη, αφιερωμένη εξ ολοκλήρου στις οδικές μεταφορές εμπορευμάτων που διοργανώθηκε στο Παρίσι στις 16 Απριλίου, μετά από πρόταση του Υφυπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ, και σε συνεννόηση με τον Γάλλο Υπουργό Μεταφορών, κ. Cuvillier.
Η Διάσκεψη ετέθη υπό την αιγίδα της Ελληνικής Προεδρίας του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και συγκέντρωσε πολλούς Υπουργούς Μεταφορών, Γάλλους βουλευτές, εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και εκπροσώπους των επαγγελματικών και των συνδικαλιστικών οργανώσεων στον τομέα αυτό.
Οι διαβουλεύσεις στη Διάσκεψη βασίστηκαν σε δύο άξονες:
-Σε πιο ομοιογενείς και αποτελεσματικούς ελέγχους: Οι συμμετέχοντες στη διάσκεψη συμφώνησαν για τη σημασία της εναρμόνισης των πρακτικών και των κυρώσεων. Μόνο η ενισχυμένη συνεργασία μεταξύ των κρατών μελών θα δημιουργήσει ένα σταθερό πλαίσιο για τον περιορισμό των παράνομων πρακτικών, συμπεριλαμβανομένου του παράνομου “cabotage” και θα ενισχύσει τον υγιή ανταγωνισμό.
-Στην κοινωνική σύγκλιση: η διαδικασία της εναρμόνισης των συνθηκών εργασίας των οδηγών δεν προόδευσε με τον ίδιο ρυθμό με την απελευθέρωσης των αγορών. Το φαινόμενο αυτό προωθεί την ανάπτυξη του κοινωνικού ντάμπινγκ, που πλήττει τους οδηγούς όλης της Ευρώπης.
Η οικοδόμηση της μεγάλης εσωτερικής αγοράς  συμβολίζει την επιτυχία της συνεργασίας μεταξύ κρατών-μελών για αρκετές δεκαετίες. Αλλά η σύγκλιση των συνθηκών εργασίας και των πρακτικών ελέγχου στο χώρο των οδικών μεταφορών αποτελεί σήμερα προτεραιότητα για την οικοδόμηση της Ευρώπης του αύριο.
Λίγες εβδομάδες πριν τις ευρωπαϊκές εκλογές οι εμπλεκόμενοι στις οδικές μεταφορές δήλωσαν την επιθυμία τους να δουν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το νέο Κοινοβούλιο να ενισχύει την  προστασία των οδηγών.
Οι συζητήσεις οδήγησαν σε τρεις άξονες δράσης:
-Την προστασία των Ευρωπαίων εργαζομένων, μέσω της ομογενοποίησης του δικαίου εργασίας και του δικαίου των μεταφορών σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
-Την καταπολέμηση των κοινωνικών πρακτικών ντάμπινγκ με την ενδυνάμωση των οδικών ελέγχων και την  εφαρμογή αποτρεπτικών κυρώσεων.
-Την ενίσχυση των κανονισμών που ισχύουν για τα ελαφρά οχήματα, στο πλαίσιο της ανάπτυξης των διεθνών μεταφορών και τον έλεγχο των παρανόμων μεταφορών.
Κατά τη διάρκεια του Συμβουλίου των Υπουργών Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που  θα συγκληθεί από την Ελληνική Προεδρία στις 8 Μαΐου στην Αθήνα, ο Γάλλος Υπουργός θα ενημερώσει τους Ευρωπαίους ομολόγους τους για την επιτακτική ανάγκη να βελτιωθεί η συνεργασία μεταξύ των υπηρεσιών της εποπτείας των κρατών μελών.
Οι παραπάνω τομείς προτεραιοτήτων θα πρέπει να ενσωματωθούν στο πρόγραμμα εργασίας της νέας Επιτροπής μετά τις ευρωεκλογές.  

Συνολικές προβολές σελίδας