Δευτέρα 18 Μαΐου 2015

Οι δρόμοι της ανάπτυξης ανοίγουν με τους οδικούς άξονες



Σημαντικές επενδύσεις σε όλους τους τομείς των υποδομών, τόσο από την Ελλάδα, όσο και από το εξωτερικό, μπορεί να προσελκύσει η οικονομία, όταν βγει από το σημερινό καθεστώς αβεβαιότητας, με τους αυτοκινητοδρόμους και τα μεγάλα έργα παραχώρησης να δημιουργούν ιδανικές συνθήκες αυτοτροφοδοτούμενης ανάπτυξης. 
«Οι οδικοί άξονες είναι ένας τρόπος για να έχεις σύντομη ανάπτυξη και μάλιστα, αυτοτροφοδοτούμενη ανάπτυξη, καθώς μεταφέρουν παντού, δυνατότητα περαιτέρω αναπτυξιακής δυναμικής και δευτερογενώς, επειδή ακριβώς συνεισφέρουν ώστε να υπάρξουν περαιτέρω αναπτυξιακές δράσεις στην περιφέρεια», όπως επισήμανε ο πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ, Γιώργος Συριανός, στο πρόσφατο συνέδριο «Υποδομές, Επενδύσεις, Ανάπτυξη». 
Μάλιστα, όπως τονίζει, «υπάρχει η ανάγκη ενός εθνικού σχεδιασμού, ισόρροπης και αειφόρου ανάπτυξης, για την περιφερειακή σύγκλιση. Είναι δεδομένο όμως ότι αυτή η αρμοδιότητα ανήκει σε μεγάλο βαθμό στην πολιτεία, η οποία θα πρέπει να την υλοποιήσει και να τη σχεδιάσει και με τη συνεργασία τη δική μας, γιατί έχουμε συγκεκριμένες απόψεις και προτάσεις πάνω στη στρατηγική». 
Οι οδικοί άξονες είναι ένας τρόπος για να έχεις σύντομη ανάπτυξη και μάλιστα, αυτοτροφοδοτούμενη 
Σύμφωνα με τον Γ. Συριανό, βρισκόμαστε σε μια περίοδο ιδιότυπου χαρακτήρα, στην Ελλάδα της κρίσης, που ανέτρεψε τους αρχικούς σχεδιασμούς για τα έργα, καθώς υπήρξε ένα χρονικό διάστημα περίπου δυόμισι χρόνων, όπου οι οικονομικές επιπτώσεις οδήγησαν σε διακοπή εργασιών, μη επιτρέποντας στα έργα να προχωρήσουν, όπως ήταν σχεδιασμένα.
«Στα έργα παραχώρησης υπήρχαν προβλέψεις για συγκεκριμένες καταβολές του Δημοσίου, της χρηματοδοτικής συμβολής του, σε συγκεκριμένους χρόνους. Αν αυτή η καταβολή καθυστερήσει κατά κάποιο χρονικό διάστημα, τότε οι τράπεζες έχουν δικαίωμα να προχωρήσουν σε draw stop, σε διακοπή χρηματοδότησης, ή ακόμα, μέσω μιας συγκεκριμένης διαδικασίας, και στην καταγγελία της σύμβασης», όπως προειδοποιεί ο Γ. Συριανός, επισημαίνοντας πως «εκείνο που πρέπει να είναι γνωστό είναι ότι υπουργοί Υποδομών υπογράφουν, οι αποφάσεις μπαίνουν στη Διαύγεια, πηγαίνουν στην τράπεζα της ελλάδος και το Γενικό Λογιστήριο δεν επιτρέπει την πληρωμή».
Την ίδια στιγμή, ο Γ. Συριανός, αναφορικά με το κόστος των διοδίων στην Ελλάδα, τονίζει ότι «υπάρχει αυτός ο μύθος που ακούγεται και επαναλαμβάνεται... Ακόμα και στην Πορτογαλία και στην Ισπανία που είναι πολύ κοντά σε εμάς, θα δείτε ότι τα διόδια είναι κατά τι μεγαλύτερα. Στην Ισπανία έχει δύο δρόμους που είναι χαμηλότερα, έχει όμως και δύο που είναι πολύ υψηλότερα», καταλήγοντας - ωστόσο - πως «είμαστε κάτω από τον μέσο όρο».
Παράλληλα, ο πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ, υπογραμμίζοντας ότι εκπροσωπεί τις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες, επισημαίνει πως «δεν είναι δυνατόν να θεωρείται ψόγος το να είσαι μεγάλη εταιρεία. Υπάρχει μια διάχυτη αντίληψη στην κοινή γνώμη, η οποία εκπαιδεύεται κατάλληλα από διάφορους καλοθελητές που διαμορφώνουν συνείδηση, αλλά και πολιτική συνείδηση.
Και εδώ είναι το πρόβλημα... Οι μεγάλες εταιρείες παράγουν έργο, συνεισφέρουν στην ανάπτυξη, συνεργάζονται με ξένες εταιρείες σε μια αγαστή συνεργασία και αξιόμαχα, ανταγωνίζονται στο εξωτερικό, αντίπαλα συμφέροντα με ένα τρόπο που είναι καθοριστικός.
Εάν πληγούν αυτές οι εταιρείες, και υπάρχουν κάποιες κινήσεις, οι οποίες γίνονται από συγκεκριμένα κέντρα συχνά με αφετηρία το εξωτερικό - είναι δεδομένο ότι θα διαμορφωθεί ένα κενό στην Ελλάδα.
Και είναι προφανές ότι, όταν κάποια στιγμή επιστρέψουμε στην ανάπτυξη, το κενό αυτό θα καλυφθεί από κάπου και κάποιους ενδιαφερόμενους, όχι από τους συνεργάτες μας προφανώς, με τους οποίους έχουμε στενή σχέση, αλλά από άλλους παράγοντες, που τους ενδιαφέρει πάρα πολύ να μην υπάρχει ανταγωνισμός στο εξωτερικό. Ο τεχνικός κλάδος, οι κατασκευαστικές εταιρείες και μάλιστα οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες είναι συναρτημένες με τον πυρήνα της ανάπτυξης της χώρας.
Κάθε κτύπημα ανοίκειο σε αυτές, τελικά καταλήγει να είναι κτύπημα, πλήγμα στην ίδια την ανάπτυξη της χώρας».
Γεώργος Συριανός
(πρόεδρος ΣΤΕΑΤ), αναδημοσίευση από την «Ημερησία»

Το Taxibeat συμπλήρωσε τέσσερα χρόνια, από την ίδρυσή του, στην Αθήνα

Το Taxibeat γιορτάζει 4 χρόνια από την ίδρυσή του στην Αθήνα, κατά την διάρκεια των οποίων αναδιαμόρφωσε ριζικά τον κλάδο του ταξί, τις συνήθειες του κοινού και, τελικά, την ίδια την μετακίνηση στην πόλη. Η διαδρομή αυτή συνεχίζεται, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.
Σε σύγκριση με τον Μάιο του 2014, δηλαδή κατά τους τελευταίους 12 μήνες, οι μετακινήσεις με Taxibeat στην Αθήνα έχουν αυξηθεί κατά 100%. Από τον Μάιο του 2011, όταν και ξεκίνησε να λειτουργεί η εφαρμογή, περισσότεροι από 300.000 χρήστες έχουν εγγραφεί στην υπηρεσία, ενώ το Taxibeat έχει εξυπηρετήσει περισσότερους από 150.000 επιβάτες.
Σε σχέση με το προφίλ των επιβατών, οι iOS χρήστες είναι περισσότεροι από τους Android χρήστες, με ποσοστό 55% και 43,5% αντίστοιχα, ενώ μόλις το 1,5% των επιβατών καλεί Taxibeat από τον υπολογιστή του. Φαίνεται έτσι, ότι οι επιβάτες επιλέγουν ολοένα και περισσότερο την άνεση του να καλέσουν οδηγό από το κινητό τους τηλέφωνο, με το πάτημα ενός κουμπιού. Αναφορικά με το φύλο των χρηστών του Taxibeat, οι γυναίκες έχουν το προβάδισμα (60%), ενώ οι ηλικίες που χρησιμοποιούν την εφαρμογή είναι συνήθως 24 και άνω.
Τον Μάιο του 2011, ο αρχικός στόλος του Taxibeat αριθμούσε μόλις μόνο 85 οδηγούς ταξί, ενώ προοδευτικά περισσότεροι απο 10.500 οδηγοί έχουν κάνει αίτηση για να ενταχθούν σε αυτόν. Σήμερα ο στόλος απαρτίζεται από 3.500 συνεργαζόμενους οδηγούς. Η έκταση του στόλου δίνει τη δυνατότητα στους επιβάτες του Taxibeat να επωφελούνται από τον πολύ μικρό χρόνο αναμονής, καθώς ο οδηγός που καλούν μέσω του Taxibeat φτάνει στην πόρτα τους, κατά μέσο όρο, μόλις σε 4 λεπτά. Ο χρόνος αυτός μειώνεται δραστικά, σε μόλις 1-2 λεπτά, όταν η κλήση πραγματοποιείται στο κέντρο της Αθήνας.
Το Taxibeat δίνει στους επιβάτες τη δυνατότητα να επιλέξουν τον οδηγό με τον οποίο θέλουν να ταξιδέψουν. Σημαντικό ρόλο στην επιλογή τους παίζει η βαθμολογία που έχει συγκεντρώσει ο κάθε οδηγός από προηγούμενους επιβάτες. Οι επιβάτες και μόνον αυτοί αξιολογούν τον επαγγελματισμό και την εξυπηρέτηση των οδηγών, σε κάθε διαδρομή τους. Το σύστημα αξιολόγησης επιδρά καταλυτικά στην ποιοτική αναβάθμιση της υπηρεσίας καθώς η μέση βαθμολογία όλων των συνεργαζόμενων οδηγών είναι σήμερα 4.8 στα 5.
Το Taxibeat μεγαλώνει κυρίως με τη βοήθεια των ίδιων των επιβατών του, οι οποίοι το συστήνουν ανεπιφύλακτα σε φίλους τους, για την ευκολία, την ποιότητα, την ασφάλεια και την εξοικονόμηση χρόνου στις διαδρομές τους. Σύμφωνα τις απαντήσεις που δίνουν σε σχετική έρευνα, συντριπτικό ποσοστό των νέων χρηστών, το οποίο ξεπερνά το 60% απαντά ότι ενημερώθηκε για την εφαρμογή από κάποιον φίλο, ήδη χρήστη της υπηρεσίας.
Οργανώνοντας τα επόμενα βήματά της, η εταιρεία θα δοκιμάσει νέες ιδέες και υπηρεσίες, πέρα από τις μετακινήσεις με ταξί, στο πλαίσιο της αναδυόμενης on demand οικονομίας.

Αυτοκινητόδρομος Μορέας: Νεα 5μηνη παράταση για τη μεταλλική γέφυρα της Τσακώνας

Νέα πεντάμηνη παράταση έδωσε το Υπουργείο Υποδομών στην ανάδοχο εταιρεία ΤΕΡΝΑ για την ολοκλήρωση ενός ακόμα "αιώνιου έργου", που αφορά την μεταλλική γέφυρα Τσακώνας, τμήμα του έργου Παραδείσια-Τσακώνα.

Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης που διαθέτει το ypodomes.com το έργο παρατείνεται λόγω των δυσμενών καιρικών φαινομένων του χειμώνα που περάσε καθώς όπως αναφέρεται είχε ως αποτέλεσμα "σχεδόν την διακοπή των έργασιών του έργου, η διεξαγωγή των οποίων λόγω της μορφής του έργου, απαιτούσε ήπιες καιρικές συνθήκες (χαμηλή ταχύτητα ανέμου, απουσία βροχόπτωσης). Η νέα ημερομηνία ολοκλήρωσης είναι στις 30 Σεπτεμβρίου 2015.

Να θυμίσουμε πως το έργο Παραδείσια-Τσακώνα ξεκίνησε να κατασκευάζεται από τις 28 Ιουνίου 2006 με αρχική προθεσμία ολοκλήρωσης το 2009 και ολοκλήρωθηκε πλην της μεταλλικής γέφυρας Τσακώνας, το 2012.

Το κόστος του έργου ήταν 110εκ.ευρώ και με την έκπτωση ξεκίνησε με 83,1εκ.ευρώ. Ωστόσο στην πορεία του έργου υπήρξαν συμπληρωματικές συμβάσεις της τάξεως των 31εκ.ευρώ(2010) και 6,24εκ.ευρώ (2012) ανεβάζοντας τελικά το κόστο στα 120εκ.ευρώ. Σε αυτό το ποσό πρέπει να προστεθεί και ποσό 3,7εκ.ευρώ για συμβουλευτικές υπηρεσίες άλλης εταιρείας στο ΥΠΟΜΕΔΙ.

Σήμερα αποτελεί τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Μορέα ενώ στην κατασκευή του τμήματος παρατηρείται έλλειψη ΛΕΑ και είναι εμφανώς πιο στενο το τμήμα Παραδείσια-Τσακώνα από τον υπόλοιπο αυτοκινητόδρομο.

ΛΙΓΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΛΛΙΚΗ ΓΕΦΥΡΑ ΤΣΑΚΩΝΑΣ
Η γέφυρα της Τσακώνας, μήκους 390 μέτρων στηρίζεται σε τρία σημεία: ένα σε κάθε άκρο της (ακρόβαθρα) και ένα που βρίσκεται πλησιέστερα στην αρχή της (μεσόβαθρο).

Αυτό το τελευταίο είναι και το σημαντικότερο: πρόκειται ουσιαστικά για μια γιγάντια «πρόκα», η οποία θα εξασφαλίσει τη σταθερότητα της γέφυρας. Από το μεσόβαθρο ξεκινά το τοξωτό μέρος της γέφυρας, μέγιστου ύψους 30 μέτρων, που καταλήγει στην απέναντι άκρη. Στα δύο τόξα, ένα σε κάθε πλευρά, στηρίζεται το μεταλλικό κομμάτι της γέφυρας, πάνω στο οποίο βρίσκεται το οδόστρωμα.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Συνολικές προβολές σελίδας