Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016

Η αξία του ελληνόκτητου στόλου μεγαλύτερη αθροιστικά από γερμανικό-αμερικανικό-αγγλικό

Αδιαφιλονίκητοι ηγέτες στην ποντοπόρο ναυτιλία παραμένουν οι Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι κόντρα στο δυσμενές περιβάλλον κατάφεραν να διατηρήσουν για ακόμη μια χρονιά τα σκήπτρα της πρωτιάς, στη σχετική λίστα που δημοσιεύει η εταιρεία Vesselsvalue και δημοσίευσε η «Ημερησία».
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Vesselvalue, η αξία του ελληνόκτητου στόλου ανέρχεται φέτος στα 95,2 δισ. δολάρια, η μεγαλύτερη σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ αθροιστικά είναι μεγαλύτερη απ’ ό,τι η αξία του στόλου της Γερμανίας, των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου μαζί.
Η υπεροπλία των Ελλήνων εφοπλιστών δεν σταματάει στην αξία του στόλου τους, αλλά επεκτείνεται και σε επίπεδο χωρητικότητας, καθώς ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί περίπου 4.500 πλοία που αντιπροσωπεύουν το 19,63% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dwt, και το 49,96% σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Τα παραπάνω στοιχεία έρχονται λίγες ημέρες μετά το ηχηρό μήνυμα που έστειλε ο κ. Θ. Βενιάμης από το βήμα της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών με αφορμή την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για αλλαγή του φορολογικού πλαισίου των ναυτιλιακών επιχειρήσεων στην Ελλάδα, λέγοντας πως «η ναυτιλία των Ελλήνων ήταν, είναι και θα παραμείνει ‘πρωταθλήτρια’ στον διεθνή ναυτιλιακό στίβο, σε πείσμα των αθέμιτων χτυπημάτων που δέχεται».
Επιπλέον, ο κ. Βενιάμης παρότι δεν έκρυψε τον προβληματισμό του για την κατακόρυφη πτώση των ναύλων ξηρού φορτίου και τη δυστοκία δανεισμού και χρηματοδότησης, εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες θα καταφέρουν να ξεπεράσουν και αυτή την κρίση, όπως έκαναν και στο παρελθόν ενώ τόνισε πως πέρα από τις προκλήσεις υπάρχουν και ευκαιρίες.
Να σημειωθεί πως την υψηλότερη αποτίμηση στον ελληνόκτητο στόλο έχουν τα τάνκερ με 44,2 δισ. δολ. και ακολουθούν τα bulker (πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου) με 21,1 δισ. δολ., τα κοντέινερ (μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων) με 11,4 δισ. δολ., τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένο φυσικού αερίου (LNG) με 13,4 δισ. δολ., τα πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG) και τέλος τα μικρούς μεγέθους πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου (small dry) με 246 εκατ. δολ.
Οι υπόλοιποι της λίστας... 
Την Ελλάδα, στη λίστα της Vesselsvalue ακολουθεί η Ιαπωνία, με την αξία του στόλου της να διαμορφώνεται στα 80,8 δισ. δολάρια, η Κίνα με 67,4 δισ. δολ., η Γερμανία με 43,6 δισ. δολ., ενώ την πεντάδα συμπληρώνει η Σιγκαπούρη με 36,94 δισ. δολ.
Από εκεί και πέρα, στην έκτη θέση βρίσκονται οι ΗΠΑ, με 32,14 δισ. δολ., και έπονται η Νορβηγία με 28,3 δισ. δολ., η Ν. Κορέα με 23,4 δισ. δολ., η Δανία με 22,9 δισ. δολ., ενώ τη δεκάδα ολοκληρώνει το Ηνωμένο Βασίλειο με 18,5 δισ. δολ.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η αξία των στόλων με εξαίρεση της Δανίας υποχώρησε σημαντικά σε σχέση με την περσινή χρονιά, με τη μεγαλύτερη κάμψη να καταγράφει ο στόλος του Ηνωμένου Βασιλείου (-19%), της Νορβηγίας (-17%) και της Γερμανίας (-14%) ενώ η αξία του ελληνόκτητου στόλου μειώθηκε κατά 11% σε σχέση με το 2015.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, η εξέλιξη αυτή είναι απόρροια της γενικότερης κρίσης που βιώνει η παγκόσμια ναυτιλία από την πρωτοφανή πτώση των ναύλων ξηρού φορτίου, τα οποία έχουν υποχωρήσει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα (πριν από μερικές ημέρες ο δείκτης BDI έσπασε ακόμη και το «φράγμα» των 300 μονάδων).
Ο ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas, σε πρόσφατη ανάλυσή του, περιέγραψε την κατάσταση αυτή ως την «τέλεια καταιγίδα» και εκτίμησε πως η πορεία των ναύλων θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τον αριθμό των πλοίων που θα προστεθούν στον παγκόσμιο στόλο τους επόμενους μήνες.
Επιπλέον, ο αναλυτής του οίκου Γιώργος Λογοθέτης επισημαίνει πως το αρνητικό περιβάλλον δεν επηρεάζει μόνο τους πλοιοκτήτες αλλά και τον ευρύτερο κλάδο, όπως τα ναυπηγεία τα οποία βλέπουν τις παραγγελίες να καταγκρεμνίζονται.
Είναι χαρακτηριστικό πως μεγάλος αριθμός ναυπηγείων στην Κίνα είτε έκλεισε είτε είναι στα πρόθυρα χρεωκοπίας, καθώς το 2015 οι παραγγελίες κατέγραψαν υποχώρηση πάνω από 60% και αυτή τη στιγμή πολλά ναυπηγεία αποζητούν κρατική επιχορήγηση για να παραμείνουν ανοιχτά.
Το 2015 μόνο 69 κινεζικά ναυπηγεία υπέγραψαν παραγγελίες έναντι 126 ναυπηγείων το 2014 και 147 το 2013.

Παράταση έως τις 30 Ιουνίου για άδεια οδικού µεταφορέα από πρώην νοµαρχιακούς µεταφορείς

Με την υπ' αριθµ. Β1/38102/1952/3-8-2015 (Α∆Α Ω3Ζ4465ΦΘΘ-Ν1Κ) εγκύκλιο του υπουργείου Μεταφορών δόθηκε προθεσµία, µέχρι τις 31.12.2015, στους νοµαρχιακούς µεταφορείς να αποκτήσουν άδεια άσκησης επαγγέλµατος οδικού µεταφορέα και να αντικαταστήσουν το έντυπο της άδειας κυκλοφορίας του οχήµατός τους, ώστε να αναγράφει "Εθνικές" ή "Εθνικές και ∆ιεθνείς" µεταφορές.
Η υποχρέωση αφορά τους νοµαρχιακούς µεταφορείς κάθε κατηγορίας, όπως κατόχους Φ∆Χ του ν. 1073/1980, του ν.δ. 531/1970 και κατόχους νοµαρχιακών βυτιοφόρων µεταφοράς λυµάτων.
Κατόπιν υποµνηµάτων των ενώσεων µεταφορέων, από τα οποία προκύπτουν σοβαροί λόγοι που καθιστούν αναγκαία την παράταση της προθεσµίας, το υπουργείο Μεταφορών όρισε ως νέα προθεσµία για την συµµόρφωση, προς τις ανωτέρω υποχρεώσεις, την 30η Ιουνίου 2016. 

 

Συνολικές προβολές σελίδας