Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2014

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ LOGISTICS

Η ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΗΤΑΝ ΑΝΕΚΑΘΕΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΜΟ ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ. Ο ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΕ ΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΕΙΝΑΙ Ο ΥΠ’ ΑΡΙΘΜΟΝ 3850/2010.
Του Ιωάννη Ν. Γουσγούνη*
Ειδικά στον τομέα των logistics, όπου ανάλογα με τη δραστηριότητα της κάθε επιχείρησης ο βαθμός επικινδυνότητας ενδέχεται να διαφέρει, συστήνεται να μη γίνονται προβλέψεις και εκτιμήσεις για την κατηγορία επικινδυνότητας που ανήκει η κάθε επιχείρηση, αλλά να ερωτάται και το αρμόδιο ΚΕΠΕΚ.
Τα εργατικά ατυχήματα και το κόστος που αυτά συνεπάγονται, τόσο για τους εργοδότες όσο και για τους εργαζόμενους, έχουν οδηγήσει στην ανάγκη λήψης μέτρων σχετικών με την υγεία και την ασφάλεια και σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο των logistics. Από πηγές του Υπουργείου (http://www.ypakp.gr/uploads/docs/6810.pdf) για το έτος 2012 αναφέρονται στο σχετικό στοιχεία που προέρχονται από υπηρεσίες επιθεώρησης της υγείας και ασφάλειας στην εργασία.
Πέρα από το κόστος λόγω των προστίμων που επιβάλλουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του σώματος επιθεωρητών εργασίας, υπάρχει και το κόστος των αποζημιώσεων (ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, ηθική βλάβη, δικαστικές δαπάνες κ.ο.κ.) που πρέπει να καταβάλει ο εργοδότης. Το συνολικό κόστος είναι συχνά πολύ μεγαλύτερο από το κόστος πρόληψης εργατικών ατυχημάτων μέσω της λήψης μέτρων και της εκπαίδευσης των εργαζομένων.
Ο κλάδος των logistics
O χώρος των logistics είναι ένας ιδιαίτερα νευραλγικός για την οικονομία τομέας και συνεπώς συντρέχουν πολλοί λόγοι ώστε να τηρούνται όλα τα απαραίτητα μέτρα και να εφαρμόζεται η νομοθεσία ώστε να περιορίζεται ακόμα και ο επιχειρηματικός κίνδυνος από ατυχήματα μεγάλης έκτασης. Ορισμένοι κίνδυνοι που απαντώνται συνήθως στο χώρο των logistics είναι:
* Πτώση από ύψος (π.χ. ράφια αποθηκών).
* Ατυχήματα μέσω περονοφόρων οχημάτων ή φορτιστών αυτών.
* Αποθήκευση και μεταφορά επικίνδυνων (π.χ. εκρηκτικών) ουσιών.
* Κόπωση κατά την οδήγηση (π.χ. φορτηγών).
* Μη πρόβλεψη αντισεισμικής προστασίας σε ράφια αποθηκών.
* Έλλειψη μέσων ατομικής προστασίας (ΜΑΠ, π.χ. κράνη).
* Ανεπαρκής συντήρηση κτιριακών και ηλεκτρομηχανολογικών εξοπλισμών.
Ο ρόλος του τεχνικού ασφαλείας
Σύμφωνα με τη νομοθεσία (ν.3850/2010), όλες οι επιχειρήσεις που απασχολούν τουλάχιστον ένα εργαζόμενο πρέπει να απασχολούν τεχνικό ασφαλείας. Ανάλογα, μεταξύ άλλων, με την κατηγορία επικινδυνότητας (Α, Β ή Γ) και τον αριθμό των εργαζομένων που ανήκει η κάθε επιχείρηση, προδιαγράφονται τα απαιτούμενα προσόντα και οι ώρες απασχόλησης του τεχνικού ασφαλείας, που σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να είναι ο ίδιος ο ιδιοκτήτης μετά από σχετική επιμόρφωση.
Η πιο ίσως σημαντική εργασία (εκτός των άλλων συμβατικών υποχρεώσεων του) που οφείλει να κάνει ο τεχνικός ασφαλείας είναι η σύνταξη της γραπτής εκτίμησης επαγγελματικού κινδύνου. Η απουσία αυτής δικαιολογεί (σύμφωνα με τη νομοθεσία) την επιβολή σημαντικών προστίμων από τις ελεγκτικές αρχές του Υπουργείου.
Σύνοψη
Η απασχόληση τεχνικού ασφαλείας είναι νομοθετική απαίτηση για κάθε επιχείρηση που απασχολεί έστω και έναν εργαζόμενο. Οι πίνακες προσωπικού είναι έγκυρες εφόσον φέρουν τον «αριθμό τεχνικού ασφαλείας» (αριθμός πρωτοκόλλου). Ο ρόλος του τεχνικού ασφαλείας σε μια επιχείρηση είναι καθαρά συμβουλευτικός. Η παράλειψη των απαιτούμενων μέτρων υγείας και ασφάλειας σε μια επιχείρηση μπορεί να έχει τις εξής σημαντικές επιπτώσεις:
* Επιβολή προστίμων από τις αρμόδιες αρχές.
* Αναστολή (προσωρινή ή μόνιμη) της λειτουργίας μιας επιχείρησης.
* Δυσφήμιση της εταιρείας.
* Υψηλό κόστος (π.χ. αποζημιώσεις λόγω εργατικών ατυχημάτων).
* Απώλεια της αφοσίωσης του ηθικού των εργαζομένων για την επιχείρηση.
Ο κλάδος των logistics είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένος σε εργατικά ατυχήματα, λόγω της φύσης πολλών εργασιών και δραστηριοτήτων, και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή κατά το σχεδιασμό και την εφαρμογή μέτρων υγείας και ασφάλειας στη εργασία. Το κόστος από την ανυπαρξία ασφάλειας είναι συχνά μεγαλύτερο από το κόστος εναρμόνισης με τη νομοθεσία.

*Ο Ιωάννης Ν. Γουσγούνης είναι ιδρυτής και ιδιοκτήτης της SUCCESSKeysGR. Περισσότερες πληροφορίες στο http://www.successkeysgr.com.

Πηγή: http://www.logistics-management.gr/news/892

Κατατέθηκε στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο για τις μεταφορές. Τι προβλέπει

Στη βουλή κατατέθηκε το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, υπό τον τίτλο «Ρυθμίσεις θεμάτων Μεταφορών, Τηλεπικοινωνιών και Δημοσίων Έργων», μέσω του οποίου ρυθμίζεται μια σειρά θεμάτων που απασχολούν τον κλάδο των μεταφορών.
Μεταξύ άλλων, το σχέδιο νόμου τακτοποιεί τα προαπαιτούμενα που αφορούν τις αποκρατικοποιήσεις των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, προβλέπει τη μεταβίβαση του τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού στη ΓΑΙΑΟΣΕ, την ανάθεση των επιδοτούμενων σιδηροδρομικών γραμμών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έως το 2019, με ετήσια αποζημίωση 50 εκατ. ευρώ και την ανάθεση της συντήρησης του τροχαίου υλικού στην ΕΕΣΣΤΥ, για διάστημα 10 ετών, με όρους αγοράς.
Σημειώνεται ότι το πολυνομοσχέδιο τίθεται σε ισχύ από την ημέρα δημοσίευσής του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Μετά από "σαράντα κύματα", εγκρίθηκε ο φιλικός διακανονισμός ΟΛΠ - Cosco

Στο γραφείο του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ, Γιώργου Ανωμερίτη πραγματοποιήθηκε, τελικά, η σημερινή Γενική Συνέλευση του Οργανισμού, η οποία ενέκρινε τον τροποποιημένο φιλικό διακανονισμό με την Cosco.
Στη συνέλευση, που έγινε στο γραφείο της διοίκησης, λόγω έντονων αντιδράσεων των εργαζομένων, παρέστησαν μέτοχοι που εκπροσωπούσαν το 82,62% των μετόχων.
Μιλώντας στους μετόχους, ο κ. Ανωμερίτης τόνισε πως η συμφωνία θα επιφέρει σημαντικά έσοδα και κέρδη στον ΟΛΠ, ξεκαθαρίζοντας ότι ουδεμία σχέση έχει με την επιχειρούμενη πώληση του 67% των μετοχών του Οργανισμού.
Παρουσιάζοντας τις βασικές παραμέτρους του έργου και τις αναγκαίες προσαρμογές που έγιναν λόγω της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ο κ. Ανωμερίτης επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι:
-Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 230.000.000 ευρώ.
-Αυξάνεται η ετήσια δυναμικότητα των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ σε 6.200.000 TEU (κιβώτια), από 3.700.000.
-Το μεταβλητό αντάλλαγμα παραμένει σταθερό στο 24,5% επί των εσόδων της ΣΕΠ, ενώ επεκτείνονται τα σταθερά ανταλλάγματα Ι και ΙΙ (ενοίκια έκτασης και μήκος προβλητών) και στο Δυτικό Προβλήτα ΙΙΙ.
-Στη θέση του ελαχίστου εγγυημένου ανταλλάγματος μετά το 2021, το οποίο υπό όρους αναστέλλεται, καθιερώνεται ως αντιστάθμισμα αυξημένη «εγγυημένη δυναμικότητα» και «ελάχιστη εγγυημένη δυναμικότητα», ύψους 4.750.000 TEU και 3.087.500 TEU αντιστοίχως.
-Η Καθαρά Παρούσα Αξία της Σύμβασης ΣΕΠ αυξάνεται από 498 εκατ. ευρώ, σε 678 - 1.073 εκατ. ευρώ και
-Κατασκευάζεται από τη ΣΕΠ Α.Ε., για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε., ο νέος Προβλήτας Πετρελαιοειδών με ευνοϊκούς χρηματοοικονομικούς όρους.
Σημειώνεται ότι το συνολικό έργο θα κατασκευασθεί σε θαλάσσιο χώρο και δεν παραχωρείται, όπως έγινε το 2009, ενεργός παραγωγικός χώρος, ενώ δεν θα υπάρξει επίπτωση στις θέσεις εργασίας και το εργασιακό καθεστώς του ΟΛΠ.
Κατόπιν έγκρισης από τη Γενική Συνέλευση και την υπογραφή της συμφωνίας, το τελικό κείμενο θα αποσταλεί στο Υ.Ν.Α., προκειμένου να προωθηθεί στη Βουλή για ψήφιση.
Μετά το πέρας της συνέλευσης, ο κ. Ανωμερίτης δήλωσε: «Είναι κρίμα να εμποδίζεται μια ανοιχτή εταιρική διαδικασία με αντιδημοκρατικό τρόπο από μικρή ομάδα συνδικαλιστών, των οποίων δύο εκπρόσωποι συμμετέχουν στο Διοικητικό Συμβούλιο και παγίως στις Γενικές Συνελεύσεις λαμβάνουν το λόγο εκθέτοντας τις απόψεις τους.
Και είναι ακόμη πιο κρίμα γιατί με έναν τέτοιο τρόπο επιχειρείται να παρεμποδισθεί μια επένδυση 230 εκατ. ευρώ, για την οποία ακολουθήθηκαν όλες οι διαδικασίες διαφάνειας επί δύο χρόνια και η οποία φέρει στον ΟΛΠ Α.Ε. σημαντικά κέρδη και στην εθνική οικονομία αναπτυξιακές προοπτικές».
«Μπλόκο» εργαζομένων στη Γενική Συνέλευση του ΟΛΠ
Υπενθυμίζεται ότι, νωρίτερα, την αναβολή της σημερινής γενικής συνέλευσης ζητούσαν, από τον πρόεδρο του ΟΛΠ Γιώργο Ανωμερίτη, οι εργαζόμενοι του Οργανισμού, δια μέσου της ΟΜΥΛΕ.
Οι εργαζόμενοι, οι οποίοι είχαν μπλοκάρει την είσοδο της αίθουσας της γενικής συνέλευσης, χαρακτήρισαν επιζήμιο το νέο φιλικό διακανονισμό, ζητώντας την, εκ νέου, αποστολή του στο Ελεγκτικό Συμβούλιο.
Ο κ. Ανωμερίτης, φανερά ενοχλημένος, προσπάθησε να τους μεταπείσει. Τελικά, κατευθύνθηκε προς το γραφείο του, κάνοντας λόγο για «αποχώρηση».

Η Ρωσία μπλοκάρει τα φορτηγά με εμπορεύματα της Λιθουανίας στα σύνορα

Η Λιθουανία κατηγόρησε χθες τη Μόσχα ότι μπλοκάρει τα οχήματα και τα αγαθά της στα ρωσικά σύνορα και κάλεσε για διαμαρτυρία το Ρώσο πρέσβη, όπως μετέδωσε το euractiv.gr.
Οι μεταφορές και η υλικοτεχνική υποστήριξη για το εμπόριο με τη Ρωσία συνιστούν κρίσιμο μέρος για την οικονομία της Λιθουανίας, και στο παρελθόν έχουν πραγματοποιηθεί εμπάργκο, που παρακώλυσαν την εμπορική δραστηριότητα.
Ωστόσο, η κατάσταση σήμερα είναι ακόμη πιο περίπλοκη. Η Πρόεδρος της Λιθουανίας Dalia Grybauskaitė δεσμεύθηκε χθες να παράσχει στην Ουκρανία στρατιωτική βοήθεια, εναντίον των φιλορώσων αυτονομιστών.
Την περασμένη εβδομάδα επίσης, αποκάλεσε τη Ρωσία «κράτος τρομοκρατίας», καθώς αρνείται να ταυτοποιήσει, ως Ρώσους, τους στρατιώτες που δραστηριοποιούνται στην ανατολική Ουκρανία.
Το Βίλνιους είπε ότι κατά τη διάρκεια του σαββατοκύριακου η Ρωσία δεν επέτρεψε την είσοδο στην περιοχή του Καλίνινγκραντ στα αυτοκίνητα ή τα φορτηγά που ήταν εγγεγραμμένα στη Λιθουανία.
«Είπα στον πρέσβη πως η Λιθουανία πιστεύει ότι οι Ρώσοι υπάλληλοι που εμποδίζουν τα οχήματα, που είναι εγγεγραμμένα στη Λιθουανία, τα φορτηγά, τα αγαθά που παράγονται ή φορτώνονται στη Λιθουανία.. κάνουν διακρίσεις», τόνισε ο υφυπουργός εξωτερικών της χώρας, Andrius Krivas. Το ρωσικό υπουργείο Mεταφορών αρνήθηκε να σχολιάσει.

Συνολικές προβολές σελίδας