Κυριακή 16 Μαρτίου 2014

Το 1,25 δισ. ευρώ ξεπερνούν τα έσοδα από τα διόδια την περίοδο 2008-2013

Το 1,25 δισ. ευρώ ξεπερνούν τα έσοδα από τα διόδια το 2008-2013 στους τέσσερις παραχωρημένους άξονες που πρόσφατα επανεκκινήθηκαν. Αν μάλιστα οι τέσσερις εταιρείες έχουν το 2014 και 2015 τα ίδια έσοδα από τα διόδια με το 2013, το συνολικό ποσό που θα έχει καταβάλει το Δημόσιο μέσω χρηματοδοτήσεων, αποζημιώσεων και διοδίων για τους 4 άξονες ξεπερνά τα 5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με την «Καθημερινή».
Απαντώντας σε επερώτηση της βουλευτού των ΑΝΕΛ Χρυσούλας-Μαρίας Γιαταγάνα, ο κ. Μιχ. Χρυσοχοΐδης ήταν ο πρώτος υπουργός Υποδομών που έδωσε στη δημοσιότητα πλήρη και αναλυτικά στοιχεία για τα έσοδα των παραχωρησιούχων από τα διόδια, τη χρηματοδοτική συμβολή και την πρόσθετη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου στα έργα. Οπως προκύπτει:
Νέα Οδός
Μέχρι στιγμής έχουν δοθεί από τη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου στο έργο 253,5 εκατ. ευρώ (από τα 360 εκατ. ευρώ της αρχικής συμβολής). Επιπλέον, ο κατασκευαστής έχει λάβει 84,3 εκατ. ευρώ από τα 106,5 εκατ. ευρώ της ορισθείσας αποζημίωσης. Θα λάβει επίσης 279 εκατ. ευρώ για την κάλυψη του χρηματοδοτικού κενού του έργου και τις σήραγγες της Κλόκοβας. Συνολικά, συνεπώς, θα λάβει 745 εκατ. ευρώ.
Οσον αφορά τα έσοδα από διόδια, η Νέα Οδός έχει λάβει το 2008-2013 συνολικά 452 εκατ. ευρώ, τα περισσότερα από τους τέσσερις παραχωρησιούχους.
Ολυμπία Οδός
Μέχρι στιγμής έχουν καταβληθεί 243 εκατ. ευρώ από τη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου (συνολικά 608 εκατ. ευρώ) και 140 εκατ. ευρώ από τη συμφωνηθείσα πρόσθετη χρηματοδοτική συμβολή (συνολικά 250 εκατ. ευρώ). Επίσης, ο παραχωρησιούχος έχει λάβει αποζημίωση 91,1 εκατ. ευρώ για την καθυστέρηση στην ημερομηνία έναρξης παραχώρησης και ο κατασκευαστής 130 εκατ. ευρώ σε αποζημιώσεις.

Τέλος, έχουν καταβληθεί 20 εκατ. ευρώ (από 93 συνολικά) για την αναθεώρηση του κόστους κατασκευής (είναι η μόνη από τις 4 κοινοπραξίες που θα λάβει ανάλογη αποζημίωση). Συνολικά, συνεπώς, θα λάβει 1,17 δισ. ευρώ.
Οσον αφορά τα έσοδα από διόδια, η Ολυμπία Οδός έχει λάβει το 2008-2013 συνολικά 445,2 εκατ. ευρώ.
Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου
Eχει καταβληθεί το σύνολο της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου στο έργο, ήτοι 296,4 εκατ. ευρώ, καθώς και 205 εκατ. ευρώ από τη συμφωνηθείσα πρόσθετη χρηματοδοτική συμβολή στο έργο (συνολικά 400,9 εκατ. ευρώ). Επιπλέον, έχει λάβει αποζημίωση 8,8 εκατ. ευρώ (καθυστέρηση έναρξης παραχώρησης), 59 εκατ. ευρώ (στον κατασκευαστή, από τα 84 εκατ. ευρώ), 2,4 εκατ. ευρώ (στον παραχωρησιούχο). Και επιπλέον 167 εκατ. ευρώ, με συμπληρωματική σύμβαση, για την προσθήκη λωρίδας έκτακτης ανάγκης στις σήραγγες. Συνολικά, συνεπώς, θα λάβει 959,5 εκατ. ευρώ.
Οσον αφορά τα έσοδα από διόδια, η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου έχει λάβει το 2008-2013 συνολικά 324,5 εκατ. ευρώ.

Κεντρική Οδός (Ε65)
Εχει λάβει 200,3 εκατ. ευρώ από τη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου (από τα 500 εκατ. ευρώ) και 67,2 εκατ. ευρώ από τη συμφωνηθείσα πρόσθετη χρηματοδοτική συμβολή (συνολικά 215 εκατ. ευρώ). Επίσης ο κατασκευαστής έχει λάβει 38,7 εκατ. ευρώ σε αποζημιώσεις (από τα 83,5 που έχουν συμφωνηθεί) και 2 εκατ. ευρώ ο παραχωρησιούχος. Συνολικά θα λάβει 800,5 εκατ. ευρώ. Οσον αφορά τα έσοδα από διόδια, η Κεντρική Οδός έχει λάβει, το 2008-2013, 33 εκατ. ευρώ.

Ο διαχωρισμός των εσόδων
Τι προκύπτει από τα στοιχεία αυτά; Παρά την τακτική των εργολάβων να διαχωρίζουν τα έσοδα παραχωρησιούχου και κατασκευαστή (καθώς πρόκειται για χωριστές κοινοπραξίες, ακόμα κι αν περιλαμβάνουν περίπου τις ίδιες εταιρείες), έχει αξία να δούμε πόσα έχουν έως τώρα καταβληθεί άμεσα (χρηματοδοτική συμβολή, αποζημιώσεις) και έμμεσα (διόδια) για την ανακατασκευή των τεσσάρων δρόμων: Ιόνια Οδός: 789,8 εκατ. ευρώ, Ολυμπία Οδός: 624,1 εκατ. ευρώ, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: 858,1 εκατ. ευρώ, Κεντρική Οδός: 341,2 εκατ. ευρώ.
Αν αυθαίρετα υποθέσουμε ότι η καθεμία από τις 4 κοινοπραξίες θα έχει το 2014 και το 2015 ακριβώς τα ίδια έσοδα που είχε από τα διόδια το 2013 (δηλαδή Ολυμπία Οδός 68,1 εκατ. ευρώ, Νέα Οδός 67,1 εκατ. ευρώ, Κεντρική Οδός 9,9 εκατ. ευρώ και Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου 61,5 εκατ. ευρώ), τότε στο τέλος του 2015 το Δημόσιο θα έχει διαθέσει άμεσα και έμμεσα στους τέσσερις άξονες τα ακόλουθα: Νέα Οδός: 1,33 δισ. ευρώ, Ολυμπία Οδός: 1,75 δισ. ευρώ, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: 1,4 δισ. ευρώ, Κεντρική Οδός: 853,5 εκατ. ευρώ.

Προωθούνται τα οδικά έργα στην Π.Ε.Ο. Τρίπολης - Σπάρτης

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννης Μανιάτης, υπέγραψε την Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) για την κατασκευή και λειτουργία του οδικού έργου βελτίωσης της υφιστάμενης Εθνικής Οδού Τρίπολης-Σπάρτης στο Τμήμα Τρίπολη (από Α/Κ Σπάρτης) μέχρι την αρχή της παράκαμψης Μανθυρέας (Καμάρι) Αρκαδίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου συνολικού μήκους 7,7 km περίπου. 
Με την παρούσα Απόφαση ολοκληρώνεται η περιβαλλοντική αδειοδότηση ενός σημαντικού οδικού τμήματος της εθνικής οδού Τρίπολης, συμβάλλοντας στη βελτίωση των οδικών μετακινήσεων διανομαρχιακού χαρακτήρα.
Το έργο θα συμβάλλει στην αρτιότερη σύνδεση της υπόλοιπης Πελοποννήσου με την ευρύτερη περιοχή της Λακωνίας, αποτελώντας σημαντικό οδικό άξονα πρόσβασης σε αυτήν. Επίσης, αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τις εμπορικές μετακινήσεις, αφού ο κύριος εμπορευματικός όγκος που διέρχεται από την Τρίπολη προς άλλους προορισμούς διακινείται στον άξονα Αθήνα – Κόρινθος – νοτιοδυτική Πελοπόννησος καθώς και των τουριστικών μετακινήσεων προς άλλες περιοχές της Πελοποννήσου.

Προωθούνται έργα 16 εκ. ευρώ στη Θεσσαλία

Εγκρίσεις μελετών, τευχών δημοπράτησης και αποτελέσματα διαγωνισμών για έργα συνολικού προϋπολογισμού 16.068.212,43 € ενέκρινε η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Θεσσαλίας, υπό την προεδρία της περιφερειακής συμβούλου κας Ελένης Αργυροπούλου. Αναλυτικά:
- Έγκριση αποτελέσματος δημοπρασίας για την ανάδειξη αναδόχου κατασκευής του έργου: «Βελτίωση οδού Αγιοπηγής-Κέδρου (τμήμα Αγιοπηγή-Ζαίμι Β΄ εργολαβία)» προϋπολογισμού 800.000,00 € (με ΦΠΑ).
- Έγκριση αποτελέσματος διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου κατασκευής του έργου: «Αποκατάσταση οδικού δικτύου λόγω κατολισθητικών φαινομένων Π.Ε Καρδίτσας», προϋπολογισμού: 100.000,00 € (με ΦΠΑ). 
- Έγκριση τευχών δημοπράτησης της μελέτης «Μελέτη 2ου αγωγού εναλλακτικής υδροληψίας του συνδέσμου ύδρευσης Καρδίτσας – Σοφάδων και πέριξ κοινοτήτων από τη Λίμνη Πλαστήρα για τη διασφάλιση υδροδότησης της Καρδίτσας», προϋπολογισμός: 300.000,00 € (με ΦΠΑ).
- Έγκριση  του κτηματολογικού διαγράμματος και του κτηματολογικού πίνακα της μελέτης του έργου «Αντιπλημμυρικά έργα στον ποταμό Μέγα του Νομού Καρδίτσας».
- Έγκριση  διάθεσης πίστωσης και έγκριση δαπάνης για την προμήθεια φαρμάκου για την καταπολέμηση αρουραίων σε καλλιέργειες του νομού Καρδίτσας προϋπολογισμού 15.000 € (με ΦΠΑ).
- Έγκριση αποτελέσματος της δημοπρασίας για την ανάδειξη αναδόχου κατασκευής του Έργου: «Κατασκευή τεχνικών έργων δρόμου Καρύτσα - Σπηλιά από Χ.Θ.0.0 - Χ.Θ.8,8» προϋπολογισμού: 1.000.000,00 € (με ΦΠΑ).  
- Έγκριση δημοπρασίας του έργου: «Ανέγερση 1ου 12/θ δημοτικού σχολειού Ελασσόνας» προϋπολογισμού: 4.341.999,94 € (με ΦΠΑ). 
- Έγκριση αποτελέσματος δημοπρασίας για την ανάδειξη αναδόχου κατασκευής του έργου: «Κατασκευή λεωφόρου Καραμανλή Λάρισας (πάλαια Ε.Ο. Αθηνών-Θες/νίκης από την οδό Διγενή Χ.Θ. 5+700 μέχρι την οδό Βαρδουσίων Χ.Θ. 6+630)» προϋπολογισμός έργου: 5.000.000,00 € (με ΦΠΑ).  
- Έγκριση αποτελέσματος δημοπρασίας για την ανάδειξη αναδόχου κατασκευής του έργου:  «Βελτίωση αθλητικών εγκαταστάσεων σε γυμναστήρια της Π.Ε. Λάρισας» προϋπολογισμού: 298.890,00 € (με ΦΠΑ).
- Συντήρηση του σταθμού μέτρησης ατμοσφαιρικής ρύπανσης Π.Ε Λάρισας και έγκριση σύναψης σύμβασης προϋπολογισμού 3.500 € (με ΦΠΑ).    
- Επαναδημοπράτηση του έργου: «Βελτιώσεις στο δίκτυο από Ε.Ο. Λάρισας- Θες/νίκης μέχρι Καστρί – Μεσάγγαλα-Παλαιόπυργος », προϋπολογισμού: 180.000,00 € (με ΦΠΑ).
- Έγκριση διαγωνισμού του έργου «Σύστημα ηλεκτρονικής διοικητικής πληροφόρησης και υποστήριξης λήψης αποφάσεων Περιφέρειας Θεσσαλίας» προϋπολογισμού: 522.000,00 € (με ΦΠΑ).   
- Έγκριση δημοπράτησης του έργου:  «Γυμνάσιο – λύκειο Πλατυκάμπου: στατική ενίσχυση και προσθήκη κατ` επέκταση», προϋπολογισμού: 1.180.000,00 € (με ΦΠΑ).
- Έγκριση δημοπράτησης του έργου: «Κατασκευή πρόχειρων φραγμάτων στον Πηνειό 5oυ  αντλιοστασίου - Ομόλιο – Παλαιόπυργος  & Εννιπέα», προϋπολογισμού: 200.000,00 € (με ΦΠΑ).
- Έγκριση της μελέτης του έργου: «Συγκοινωνιακή και τοπογραφική (κτηματογραφική) μελέτη του δρόμου Χάνια - Κισσός»,  προϋπολογισμού 14.919,20 € (με ΦΠΑ).
- Έγκριση αποτελέσματος δημοπρασίας για την ανάδειξη αναδόχου κατασκευής του έργου «Καθαρισμός ποταμών Π.Ε. Μαγνησίας & Σποράδων»,  προϋπολογισμού 100.000,00 € (με ΦΠΑ).
- Επαναδημοπράτηση του έργου «Συντήρηση οδικού δικτύου Ν. Μαγνησίας (Ασφαλτικά – Σήμανση)», προϋπολογισμού: 500.000,00 € (με ΦΠΑ).
- Έγκριση αποτελέσματος του διαγωνισμού ανάδειξης αναδόχου μελετητή της μελέτης «Μελέτη οριοθέτησης – διευθέτησης ρέματος παιδόπολης στην Αγριά» 121.394,24 € (με ΦΠΑ).
- Διεξαγωγή κλήρωσης για την ανάδειξη αναδόχου του έργου: «Ηλεκτροφωτισμός οδικού δικτύου Π.Ε. Μαγνησίας», προϋπολογισμού : 200.000,00 € (με ΦΠΑ).
- Έγκριση δημοπράτησης του έργου «Ανάδειξη παλαιών πέτρινων σχολείων Ν. Τρικάλων σε λαογραφικά μουσεία (β΄ εργολαβία)  προϋπολογισμού 27.000,00  € (με ΦΠΑ).
- Έγκριση πρακτικού δημοπρασίας και ανάθεσης κατασκευής του έργου : «Ασφαλτόστρωση οδού Παναγιά Πολυνερίου προς Μυρόφυλλο» προϋπολογισμού 200.000,00 € (με ΦΠΑ).
- Έγκριση δημοπράτησης της μελέτης: «Μελέτη γέφυρας για την διάβαση πεζών στην περιφερειακή οδό στον οικισμό Κηπάκι Τρικάλων» προϋπολογισμού : 36.900,00 € (με ΦΠΑ).
- Έγκριση δημοπράτησης του έργου «Βελτίωση-συντήρηση-καθαρισμός (περιβαλλοντική προστασία) ποταμών Ν. Τρικάλων-αντιπλημμυρική προστασία εργολαβία 2014» προϋπολογισμού 400.000,00 € (με ΦΠΑ).
- Έγκριση δαπανών για τα έργα: α) «Αποκατάσταση βατότητας –αποχιονισμοί με χρήση Ι.Χ. μηχανημάτων Π.Ε. Τρικάλων περιόδου  2013-2014»  β) «Αποχιονισμοί 2013 Περιφέρειας Θεσσαλίας» προϋπολογισμού 226.609,05 €
Επαναδημοπράτηση του έργου: «Συντήρηση-υποκατέστηςη ζημιών, κατασκευή τεχνικών, στο οδικό δίκτυο Π.Ε. Τρικάλων 2013», προϋπολογισμού 300.000,00 € (με ΦΠΑ).

Σε εξέλιξη τα έργα κατασκευής του δακτυλίου της Λάρισας

Με γρήγορους ρυθμούς προχωρούν οι εργασίες του δακτυλίου της Λάρισας, όπως διαπίστωσε κατά την επίσκεψή του ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός, συνοδευόμενος από τον πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου κ. Γρηγόρη Παπαχαραλάμπους, τον αντιπεριφερειάρχη κ. Χρήστο Καλομπάτσιο, τους εντεταλμένους περιφερειακούς συμβούλους κ.κ. Μαρία Μαμάρα και Χρήστο Σιδερόπουλο τον γενικό διευθυντής της Περιφέρειας κ. Κώστα Μέγα και την προϊσταμένη της δ/νσης Τεχνικών Έργων. κα. Σταυρούλα Καρρά.
Πρόκειται για τα δύο έργα στις οδούς Σανδράκη και Καράγιωργα συνολικού προϋπολογισμού 36,5 εκατομμυρίων ευρώ τα οποία προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς και ικανοποιητική απορρόφηση.
Τα νέα στοιχεία που αφορούν το έργο έγκεινται στο γεγονός, ότι τόσο στην έξοδο της Καράγιωργα και της σύνδεσή της με την Παλαιά Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης-Αθηνών (στο ύψος του βιολογικού καθαρισμού), όσο και στην σύνδεση της Σανδράκη με την οδό Κοζάνης πρόκειται να κατασκευαστούν round about (κυκλικοί κόμβοι) για την καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των οχημάτων. Παράλληλα στην οδό Αεροδρομίου στο ύψος των παλαιών σφαγείων η Περιφέρεια Θεσσαλίας πραγματοποιεί τις απαραίτητες εργασίες, ώστε οι περιπατητές οι οποίοι βαδίζουν στην όχθη του Πηνειού να μπορούν να συνεχίζουν απρόσκοπτα τον περίπατό τους. Σημειώνεται ότι Διευθύνουσα Υπηρεσία του έργου είναι η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Θεσσαλίας.
Ως έργα ιδιαίτερης σημασίας και μεγάλης χρησιμότητας τα χαρακτήρισε ο κ. Κ. Αγοραστός σημειώνοντας τα εξής: «Το πρώτο έργο, της παράκαμψης της Λάρισας στην οδό Καράγιωργα, βρίσκεται στη φάση της σύνδεσης με την παλιά εθνική οδό στο ύψος του παλιού μηχανολογικού.  Στο σημείο αυτό έχουν κηρυχθεί οι απαλλοτριώσεις από το Δήμο Λαρισαίων, την πληρωμή των οποίων πρόκειται να αναλάβει η αιρετή Περιφέρεια. ούτως ώστε η κατασκευάστρια εταιρεία να μπορέσει γρηγορότερα να το συνεχίσει και να παραδοθεί προς χρήση στους Λαρισαίους. Παράλληλα επισκεφτήκαμε και το δεύτερο έργο του δακτυλίου από την Β΄ Γέφυρα  Πηνειού έως την οδό Κοζάνης, στο ύψος το Αλκαζάρ, όπου και εκεί συνεχίζονται οι εργασίες. Αυτά τα δύο μεγάλα έργα μαζί με τα έργα που εκτελεί η ΔΕΥΑΛ με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ για τη μεταφορά, τον εκσυγχρονισμό και την αντικατάσταση των αγωγών πόσιμου νερού είναι προϋπολογισμού 36,5 εκατομμυρίων ευρώ και ολοκληρώνουν την παράκαμψη της Λάρισας. Παράλληλα αναβαθμίζουν αισθητικά τις συγκεκριμένες περιοχές, περιπατητικά και εμπορικά». 
Ο περιφερειάρχης υπογράμμισε την κατασκευή των τριών κόμβων, ο πρώτος στη νέα γέφυρα της Ν. Σμύρνης, που θα είναι ο μεγαλύτερος και ίσως ο καλύτερος κυκλικός κόμβος στη χώρα, ένας δεύτερος κυκλικός κόμβος στην έξοδο προς στην παλιά εθνική οδό και τέλος ένας τρίτος κυκλικός κόμβος που θα γίνει πάνω στο δρόμο της Κοζάνης, εκεί όπου ενώνεται με τη Β΄ Γέφυρα Πηνειού. «Με αυτόν τον τρόπο πρόκειται να ολοκληρωθεί ο περιφερειακός δρόμος της Λάρισας, ενώ παράλληλα δημιουργείται και ένας καινούργιος συνεχής πεζόδρομος από την παλιά γέφυρα μέχρι και τα σφαγεία, οπότε και αναβαθμίζεται και η περιοχή, καθώς θα έχουμε έναν διπλό δρόμο με πλήρη ηλεκτροφωτισμό, φανάρια και ισόπεδες διαβάσεις, ούτως ώστε να εξασφαλίζεται και η ασφαλής διέλευση των πεζών στην περιοχή. Πέρα από τον κυκλοφοριακό ρόλο, το έργο συντελεί και στην βελτίωση της αντιπλημμυρικής προστασίας, καθώς η νέα αρτηρία, λειτουργεί και ως αντιπλημμυρικό ανάχωμα του ποταμού Πηνειού, για την προστασία της συνοικίας της Νέας Σμύρνης.».
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΔΟΥ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑ
Τεχνικό αντικείμενο του έργου «Κατασκευή Οδού Καράγιωργα, Τεχνικού Τ1 & Οδού Αεροδρομίου» προϋπολογισμού 18,6 εκατ. ευρώ είναι η κατασκευή της νέας οδού Καράγιωργα δίπλα στο αντιπλημμυρικό ανάχωμα της συνοικίας Νέας Σμύρνης, ώστε να επιτυγχάνεται η βορειοδυτική παράκαμψη της Λάρισας. Η σύνδεση της με τον εσωτερικό δακτύλιο Πόλεως Λάρισας γίνεται με διαμόρφωση ισόπεδου κυκλικού κόμβου στη θέση που συμβάλλουν η οδός Ηρώων Πολυτεχνείου και η οδός Αεροδρομίου. Η διαμόρφωση του κυκλικού κόμβου απαιτεί την ανακατασκευή και διαπλάτυνση της οδού Αεροδρομίου. Το έργο αποτελείται από τα εξής επί μέρους τμήματα:
α) Οδός Καράγιωργα, συνολικού μήκους αρτηρίας 1,90 χιλιομέτρων με ημιπλάτος 7,50μ, κεντρική νησίδα 4,0μ και πεζοδρόμια αριστερά πλάτους 3,50μ και δεξιά 2,50μ, με ισόπεδους κόμβους στην συμβολή της με τις οδούς Ευκλείδου και Αρτεμισίου και την έξοδο της επί της Π.Ε.Ο. Λάρισας - Θεσσαλονίκης.
    β)  Γέφυρα Τ1 που γεφυρώνει την τάφρο Τ1 και συνδέει την οδό Καράγιωργα με τον εσωτερικό δακτύλιο Λάρισας.  Η διατομή της γέφυρας είναι με πλάτος 29,50μ και μήκος σε άξονα έδρασης 60,50μ καθώς αποτελείται από δύο ανοίγματα μήκους 30,25μ το καθένα, ενώ για τη θεμελίωσή της προβλέπεται βαθιά θεμελίωση με πασσάλους Φ150 σε ομάδα 22τεμαχίων ανά βάθρο (2 ακρόβαθρα και 1 μεσόβαθρο).
    γ) Οδός Αεροδρομίου και Γεωργιάδου.
Οι οδοί Αεροδρομίου και Γεωργιάδου ανακατασκευάζονται σε συνολικό μήκος 0,70 χιλιομέτρων. Στο μεγαλύτερο μήκος της υπό διαμόρφωση οδού το συνολικό πλάτος είναι μεταβαλλόμενο από 19,00μ- 25,00μ με 4 λωρίδες κυκλοφορίας, ενδιάμεσα νησίδα μεταβαλλόμενου πλάτους 1,00μ -4,00μ, πεζοδρόμιο αριστερά πλάτους 1,50-2,00μ και δεξιά από 2,00μ και άνω.
    δ) Κατασκευή κυκλικού κόμβου στην διασταύρωση των οδών Καράγιωργα – Εσωτερικού Δακτυλίου Λάρισας – Αεροδρομίου – Ηρώων Πολυτεχνείου.
    ε) Προβλέπεται ο ηλεκτροφωτισμός όλων των οδών και η φωτεινή σηματοδότηση των ισόπεδων κόμβων καθώς και του κυκλικού κόμβου, για πεζοδιαβάσεις.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΔΟΥ ΣΑΝΔΡΑΚΗ
Τα δύο έργα που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας έχουν συνολικό προϋπολογισμό ένταξης 14.076.000 και είναι τα εξής:
1 . «Κατασκευή τμήματος από Β’ Γέφυρα Πηνειού έως την οδό Κοζάνης». Με ποσό σύμβασης 6.736.552,22€ με φορέα υλοποίησης την  Περιφέρεια Θεσσαλίας 
 2. «Μετατόπιση δικτύων  ΔΕΥΑΛ ύδρευση για την κατασκευή του έργου – Κατασκευή τμήματος από Β’ Γέφυρα Πηνειού έως την οδό Κοζάνης» με ποσό σύμβασης  877.664,29 € με φορέα υλοποίησης την  ΔΕΥΑ Λάρισας 
Ενώ από τον συνολικό προϋπολογισμό του έργου έχουν αποπληρωθεί οι απαλλοτριώσεις αλλά και οι μετατοπίσεις δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας.
Η κατασκευή της νέας οδού Σανδράκη θα έχει μήκος 1,54 χλμ  με  πλάτος οδοστρώματος 7,50μ ( 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση ), νησίδα πλάτους 4,00μ σε όλο το μήκος της οδού ενώ τα πεζοδρόμια εκατέρωθεν έχουν πλάτος 2,50μ.   και θα συνδεθεί με την ΕΟ Λάρισας – Κοζάνης και του ήδη κατασκευασμένου δακτυλίου  με την κατασκευή ισόπεδου κυκλικού κόμβου.
  Ως  έργο τοπικής σημασίας για την πόλη της Λάρισας θα συμβάλλει στα ακόλουθα:
 - Εξυπηρέτηση και αναβάθμιση  των συνοικισμών στο βόρειο τμήμα της πόλης
- Μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης των βασικών αρτηριών του αστικού ιστού από οχήματα που κινούνται από Θεσσαλονίκη προς Τρίκαλα και Κοζάνη.
- Αποφυγή του κυκλοφοριακού φόρτου του κέντρου της πόλης και του χρόνου μετακίνησης οχημάτων από διαμπερείς κινήσεις.
- Βελτίωση αντιπλημμυρικής προστασίας της πόλης
Ως  έργο περιφερειακής  σημασίας με την ολοκλήρωση όλου του  δακτυλίου από ΔΕΥΑΛ έως την έξοδο προς Θεσσαλονίκη  μέσω της οδού Καράγιωργα αναμένεται να βελτιώσει τη λειτουργικότητα της πόλης αναδεικνύοντας τον μητροπολιτικό χαρακτήρα της.

Συνολικές προβολές σελίδας