Δευτέρα 26 Ιανουαρίου 2015

Ολυμπία Οδός: Στην κυκλοφορία κλάδος 9χλμ στο τμήμα Ζευγολατιό-Κιάτο

Ολοκληρώθηκε η κατασκευή του βόρειου (δεξιού) κλάδου του νέου αυτοκινητόδρομου Κορίνθου-Πατρών από το ύψος του Ζευγολατιού (ΧΘ 97,9) έως το Κιάτο (ΧΘ 106,9) μήκους περί τα 9 χλμ., στον οποίο θα εκτραπεί προσωρινά -με τις κατάλληλες προσαρμογές- η κυκλοφορία και των δύο ρευμάτων της υφιστάμενης Ν.Ε.Ο. Κορίνθου-Πατρών, ως εξής:

- από τη ΧΘ 97,9 έως τη ΧΘ 105,5 σε μία λωρίδα πλάτους 3,60 μ και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, με σταθερούς εύκαμπτους οριοδείκτες στο ενδιάμεσο,
- από τη ΧΘ 105,5 έως και τη ΧΘ 106,9 σε μια λωρίδα πλάτους 3,25 μ. ανά κατεύθυνση, με κώνους στο ενδιάμεσο, ενώ κατά τις περιόδους υψηλού κυκλοφοριακού φόρτου θα δίδονται δύο λωρίδες κυκλοφορίας στην κατεύθυνση αιχμής.

Οι ανωτέρω ρυθμίσεις είναι απαραίτητες προκειμένου να εκτελεστούν οι απαραίτητες εργασίες κατασκευής του νότιου (αριστερού) κλάδου του νέου αυτοκινητοδρόμου, από τον αρμόδιο Κατασκευαστή (ΤΕΡΝΑ, μέλος της Κ/Ξ ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ) και προβλέπεται να διαρκέσουν από 27.01.2015 έως τις 25.09.2015.

Η Ολυμπία Οδός ευχαριστεί για την κατανόηση και παρακαλεί τους οδηγούς να συμμορφώνονται προς τη σχετική εργοταξιακή σήμανση και τις υποδείξεις της Τροχαίας, καθώς και να επιδείξουν αυξημένη προσοχή κατά τη διέλευσή τους από την εν λόγω περιοχή.

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/olumpia-odos/item/28524-%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CE%BA%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%BF%CF%82-9%CF%87%CE%BB%CE%BC-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%84%CE%BC%CE%AE%CE%BC%CE%B1-%CE%B6%CE%B5%CF%85%CE%B3%CE%BF%CE%BB%CE%B1%CF%84%CE%B9%CF%8C-%CE%BA%CE%B9%CE%AC%CF%84%CE%BF

Ενισχύεται η τελωνειακή συνεργασία Ελλάδας–Κίνας, εξαιτίας (κυρίως) του Πειραιά

Ενισχύεται η τελωνειακή συνεργασία Ελλάδας – Κίνας, εξαιτίας κυρίως του λιμένος Πειραιά και της σημαντικής παρουσίας, σε αυτό, της κινεζικής Cosco (διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ).
Η Γενική Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων κ. Αικ. Σαββαΐδου υπέγραψε, πριν από λίγες ημέρες, Μνημόνιο Κατανόησης Ελλάδας - Κίνας για την ενίσχυση της τελωνειακής συνεργασίας των δύο χωρών.
Πρόκειται για κείμενο που υπεγράφη, κατόπιν συντονισμένων διαπραγματεύσεων των Υπουργείων Εξωτερικών και Οικονομικών, με την κινεζική πλευρά και αποσκοπεί στον καλύτερο συντονισμό των αρμόδιων φορέων των δύο χωρών για την, σύμφωνα με τις απαραίτητες προδιαγραφές, διευκόλυνση των εμπορικών ανταλλαγών και της διακίνησης αγαθών σε ολόκληρη την Ευρώπη, μέσω του λιμανιού του Πειραιά.
Ειδικότερα, προβλέπεται διαδικασία απαλλαγής από το Φ.Π.Α. των εγχώριων εμπορευμάτων (πρώτων και βοηθητικών υλών), που τίθενται σε καθεστώς τελειοποίησης (μεταποίησης), με σκοπό να αποτελέσουν αντικείμενο εξαγωγής ή παράδοσης σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε., διαδικασία απαλλαγής από το Φ.Π.Α. εμπορευμάτων τρίτων χωρών, που τίθενται σε καθεστώς τελειοποίησης προς επανεξαγωγή (ενεργητικής τελειοποίησης) και διαδικασία μη κοινοτικών και εγχωρίων εμπορευμάτων (πρώτων και βοηθητικών υλών), που τίθενται σε καθεστώς τελειοποίησης προς επανεξαγωγή. 
Με την καθιέρωση των διαδικασιών αυτών εκτιμάται πως εξαλείφεται το μειονέκτημα των ελληνικών παραγωγικών επιχειρήσεων, έναντι των εισαγωγικών, οι οποίες μέχρι σήμερα είχαν το πλεονέκτημα της θέσης των εμπορευμάτων στο τελωνειακό καθεστώς της τελειοποίησης, με απαλλαγή καταβολής του Φ.Π.Α.
«Προστίθεται έτσι, άλλος ένας κρίκος στην αλυσίδα των δράσεων που πρόκειται να μετατρέψουν τον Πειραιά σε διαμετακομιστικό κέντρο πανευρωπαϊκής εμβέλειας, καθώς, μέσω της αναβάθμισης των εγκαταστάσεων του και της σιδηροδρομικής του σύνδεσης, με τη Βουδαπέστη, θα αποτελέσει μια από τις βασικές πύλες εισόδου προϊόντων προς τις αγορές της Ευρώπης», επισημαίνουν στελέχη εταιρειών εμπορευματικών μεταφορών.


Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το «στοίχημα» του κλάδου εμπορευμάτων. Το άνοιγμα στα Βαλκάνια

Έμφαση στην ανάπτυξη του τομέα των εμπορευματικών μεταφορών συνεχίζει να δίνει και την νέα χρονιά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία καταγράφει υπολογίσιμα αποτελέσματα από την στροφή στο εμπορευματικό κομμάτι, που έχει κάνει τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με το euro2day.gr.
Η συνεργασία της εταιρείας με την Cosco, προκειμένου να προωθούνται στις αγορές της κεντρικής Ευρώπης προϊόντα των πολυεθνικών - συνεργατών της κινεζικής εταιρείας αποτελεί κεντρικό πυλώνα της ανάπτυξης του κομματιού της εμπορευματικής μεταφοράς. Παράλληλα, όμως, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επενδύει ιδιαίτερα και στην καθιέρωση εμπορευματικών γραμμών τρένου με τις γειτονικές χώρες, εκτιμώντας ότι η ενδοχώρα των Βαλκανίων μπορεί να αποτελέσει ένα προνομιακό χώρο για την ελληνική εταιρεία.
Τον επόμενο μήνα ξεκινούν τακτικά δρομολόγια προς τα Σκόπια
Μέσα στον Φεβρουάριο θα ξεκινήσουν τα τακτικά εμπορευματικά δρομολόγια προς τα Σκόπια. Εμπορευματικά τρένα θα αναχωρούν κάθε Τετάρτη και Παρασκευή για την γειτονική χώρα. Το σχέδιο για την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών από τη Θεσσαλονίκη προς τα Σκόπια μελετάται από την διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εδώ και καιρό.
Μάλιστα, τους προηγούμενους μήνες γίνονταν περιοδικά δρομολόγια, όταν συγκεντρώνονταν τα φορτία. Ωστόσο, εκτιμάται ότι υπάρχουν οι προϋποθέσεις για την καθιέρωση τακτικών δρομολογίων. Εξάλλου, η τακτικότητα στην παροχή μιας υπηρεσίας είναι απαραίτητη προκειμένου αυτή να προσελκύσει χρήστες.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την συνεργασία της σκοπιανής εταιρείας ΜΖ έχουν συνεργαστεί το προηγούμενο διάστημα και έχουν επιλύσει τα τεχνικά θέματα, ενώ συμφωνία έχει επιτευχθεί και στα ζητήματα κόστους.
Να σημειωθεί ότι ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στην προσέλκυση των φορτίων από και προς την Σερβία, η οποία αποτελεί μια σημαντική αγορά. Πριν το πόλεμο, το μεγαλύτερο μέρος των εμπορευματικών μεταφορών της τότε Γιουγκοσλαβίας διακινούνταν με τον σιδηρόδρομο, μέσω του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Θεωρώντας ότι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια για την ανάπτυξη της συνεργασίας των δύο χωρών στο επίπεδο αυτό, εκπρόσωποι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρέθηκαν το προηγούμενο διάστημα στη Θεσσαλονίκη και είχαν συναντήσεις με τοπικούς φορείς-διακινητές, forwarders και πράκτορες. Στόχος των επαφών αυτών ήταν η προσέλκυση της διακίνησης των εμπορευμάτων της χώρας που υπολογίζονται σε περισσότερα από 100.000 κοντέινερ ετησίως.
Με την Θεσσαλονίκη στο επίκεντρο
Η πόλη της Θεσσαλονίκης κατέχει ξεχωριστή θέση στο σχέδιο ανάπτυξης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αφού θεωρείται στρατηγικό σημείο για την ανάπτυξη των συνδέσεων με όλες τις γειτονικές χώρες όχι μόνο για τις εμπορευματικές αλλά και τις επιβατικές μεταφορές με τρένο. Η δοκιμή που έγινε τον προηγούμενο χρόνο με τα δρομολόγια προς Σκόπια, Σερβία και Βουλγαρία ήταν επιτυχημένη και είχε ανταπόκριση από την πλευρά του επιβατικού κοινού. Κατά κύριο λόγο οι χρήστες των δρομολογίων προέρχονταν από τις χώρες των Βαλκανίων και σε μικρότερο ποσοστό από την Ελλάδα.
Το επόμενο σημαντικό βήμα στα διεθνή επιβατικά δρομολόγια είναι η επαναδρομολόγηση τρένου στην γραμμή Θεσσαλονίκη – Κωνσταντινούπολη. Οι εκτιμήσεις της διοίκησης του ΤΡΑΙΝΟΣΕ συγκλίνουν στο ότι ακόμη και ένα καθημερινό δρομολόγιο μεταξύ Θεσσαλονίκης – Κωνσταντινούπολης, μπορεί να είναι βιώσιμο οικονομικά, καθώς η τουριστική αλλά και η εμπορική κίνηση μεταξύ των δύο χωρών είναι ιδιαίτερα αυξημένη.
Ωστόσο για να ξεκινήσει ένα δρομολόγιο θα πρέπει προηγουμένως να εξασφαλισθούν οι σχετικές άδειες αλλά και να γίνουν, όπου απαιτούνται, βελτιωτικές παρεμβάσεις στην σιδηροδρομική υποδομή, ώστε να επιτυγχάνονται ικανοποιητικές ταχύτητες. Μάλιστα η εξασφάλιση ταχύτητας και αξιοπιστίας του δρομολογίου είναι απαραίτητη προκειμένου αυτό να μπορέσει να αντιμετωπίσει ανταγωνιστικά τις αεροπορικές μεταφορές που τα τελευταία χρόνια έχουν αναπτύξει σημαντική δραστηριότητα μεταξύ των δύο πόλεων.
Μείωση κόστους
Η προηγούμενη χρονιά έκλεισε για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με κύκλο εργασιών κοντά στα 76 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η κερδοφορία της εκτιμάται ότι κινήθηκε ελαφρώς υψηλότερα από τα 2 εκατομμύρια ευρώ. Σημαντική οικονομική ανάσα στην εταιρεία δίνει η μεγάλη πτώση που έχει καταγράψει τους τελευταίους μήνες η τιμή του πετρελαίου μειώνοντας το λειτουργικό κόστος.
Ακόμη, ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του βασικού σιδηροδρομικού δικτύου παραμένει ντιζελοκίνητο, καθώς δεν έχουν ολοκληρωθεί τα έργα ηλεκτροκίνησης με συνέπεια το ενεργειακό κόστος να είναι υψηλότερο εν συγκρίσει με τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας. Το πρόβλημα αυτό θα λυθεί οριστικά, εφόσον όλα εξελιχθούν ομαλά, στις αρχές του 2017, οπότε και ο σχεδιασμός προβλέπει ότι θα έχουν ολοκληρωθεί στο σύνολό τους τα έργα που εκτελούνται στο δίκτυο.
Για το τρέχον έτος θεωρείται ότι υπάρχουν οι προϋποθέσεις για καλυτέρευση των οικονομικών δεδομένων της εταιρείας, καθώς αναμένεται τουλάχιστον διπλασιασμός των εμπορευματικών μεταφορών. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει προχωρήσει σε μια ακόμη συμφωνία, αυτή τη φορά με την εταιρεία Cisco. Επίσης στα σκαριά, σε προχωρημένο στάδιο, υπάρχουν και νέες συνεργασίες για τη διενέργεια μεταφορά προϊόντων και άλλων εταιρειών ηλεκτρονικών και πληροφοριακών συστημάτων.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Α. Ζηλιασκόπουλο, το 2015 αναμένεται να διακινηθούν συνολικά 500 τρένα μέσα από τις συμφωνίες που έχουν προχωρήσει με τις εταιρείες «HUAWEI», «SONY» και «HP» και Cisco. Από την αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών αναμένεται ότι ο τζίρος των εμπορευματικών μεταφορών μπορεί να φτάσει στα 30 εκατομμύρια ευρώ φέτος.

Τροποποίηση συμφωνίας για τις διεθνείς μεταφορές ευπαθών τροφίμων (ΑΤΡ)

Σε τροποποίηση της οικ.50786/3319/2−9−2014 (ΦΕΚ Β΄ 2418) κ.u.α. «Αποδοχή της Συμφωνίας για τις διεθνείς μεταφορές ευπαθών τροφίμων και για τον ειδικό εξοπλισμό που θα χρησιμοποιείται γι’ αυτές τις μεταφορές (ΑΤΡ), όπως υπογράφηκε στη Γενεύη την 1η Σεπτεμβρίου 1970, καθώς και των τροποποιήσεων της που τέθηκαν σε ισχύ έως την 23η Σεπτεμβρίου 2013, λαμβανομένου υπόψη και του διορθωτικού που δημοσιεύτηκε στην σχετική ιστοσελίδα του ΟΗΕ τον Μάιο του 2014», προχώρησαν τα υπουργεία Εξωτερικών και Μεταφορών.
Για περισσότερες πληροφορίες, στο σχετικό ΦΕΚ.  


Συνολικές προβολές σελίδας