Δευτέρα 12 Ιανουαρίου 2015

Το μεγαλύτερο πλοίο μεταφοράς κοντέινερ στον κόσμο: CSCL Globe

Στα μέσα του παρθενικού του ταξιδιού βρίσκεται το CSCL Globe, το μεγαλύτερο καράβι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, όπως μετέδωσε το in.gr. 
Το τεράστιο φορτηγό-πλοίο, με μήκος 399 μέτρα κι εκτόπισμα 186.000 τόννους, μπάρκαρε στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου, από το λιμάνι της πόλης Κινγκντάο της Κίνας και πριν λίγες ημέρες έφτασε στο λιμάνι του Φέλιξστόου, στο Σάφολκ της Βρετανίας, ενώ την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να επισκεφτεί τα λιμάνια του Ρότερνταμ στην Ολλανδία, του Αμβούργου στη Γερμανία και της Μπριζ στο Βέλγιο. 
Κατόπιν, θα πάρει το δρόμο της επιστροφής για τη Κίνα, όπου και θα φτάσει στο λιμάνι Νινγκμπό στις 25 Φεβρουαρίου, ολοκληρώνοντας το παρθενικό του ταξίδι.
Το πλοίο, που έχει μέγεθος τεσσάρων ποδοσφαιρικών γηπέδων, δεν είναι μόνο το μεγαλύτερο στον κόσμο, αλλά θεωρείται από τους ειδικούς το οικονομικότερο σε κατανάλωση καυσίμων για την κατηγορία του: αν και είναι ικανό να μεταφέρει σχεδόν 19.100 κοντέινερ, δαπανά περίπου 20% λιγότερο καύσιμο, από πλοία με ικανότητα μεταφοράς μόλις 10.000 κοντέινερ.
Το CSCL Globe, που ναυπηγήθηκε στην Κορέα από την Hyundai Heavy Industries Co., Ltd για λογαριασμό της κινέζικης China Shipping Container Lines, είναι το πρώτο, από τα συνολικά πέντε μέγα-πλοία, που θέλει να κατασκευάσει η κορεατική κατασκευάστρια εταιρεία.
Ωστόσο, σε λίγες εβδομάδες, το CSCL Globe θα χάσει την επίζηλη πρωτιά του καθώς, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ιταλοελβετικής Mediterranean Shipping Company, παραδίδεται το φορτηγό-πλοίο MSC Oscar.
Το καράβι, με μήκος τα 395 μέτρα και εκτόπισμα 193,000 τόννων, θα φέρει σημαία Παναμά και θα γίνει το μεγαλύτερο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, καθώς θα μπορεί να μεταφέρει 19.224 εμπορευματοκιβώτια.

Εκδήλωση «Ψηφίζουμε Logistics», από ILME-Up Greek Logistics, στις 15/1

Το ILME και η Up Greek Logistics διεξάγουν, την Πέμπτη 15 Ιανουαρίου, «προεκλογική» και πρωτοχρονιάτικη εκδήλωση, με θέμα “Ψηφίζουμε Logistics”.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στις 19:00, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Public, στο Σύνταγμα, απέναντι από τη Βουλή.
Το πρόγραμμα της εκδήλωσης στο επισυναπτόμενο αρχείο. 


Εκτιμήσεις για διακίνηση 3,6 εκατ. TEU, το 2014, στον Πειραιά (ΟΛΠ+Cosco)

Eάν και δεν έχουν δημοσιοποιηθεί τα τελικά αποτελέσματα, το 2014 ΟΛΠ και Cosco υπολογίζεται ότι διακίνησαν 3,6 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 3,16 εκατ. το 2013, μέγεθος που αποτελεί νέο ρεκόρ.
Ανά εταιρεία, η Cosco εκτιμάται ότι διακίνησε 2,99 εκατ. TEU, έναντι 2,52 εκατ. το 2013. Αντίστοιχα, ο ΟΛΠ 0,6 εκατ. TEU, έναντι 0,64 εκατ. το 2013. Ο Πειραιάς, με βάση τα αποτελέσματα του 2013, κατείχε την 43η θέση στην παγκόσμια κατάταξη και την 8η στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα στοιχεία του «Containerisation International» της Lloyd’s List.
Η μείωση φορτίων στον προβλήτα του ΟΛΠ προήλθε, σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, από τη πτώση των μεταφορτώσεων, καθώς η MSC (κύριος πελάτης του ΟΛΠ) άρχισε να χρησιμοποιεί και λιμάνια της Τουρκίας. Μάλιστα, σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, εφέτος η μείωση των μεταφορτώσεων μπορεί να είναι μεγαλύτερη, καθώς η MSC θα αρχίσει να λειτουργεί δικό της terminal, στο Asya Port της Τουρκίας, στη Μαύρη Θάλασσα. Από την άλλη πλευρά, η Cosco θέτει, για το 2015, στόχο τα 3,5 εκατ. TEU.
Πάντως, με την ολοκλήρωση των επενδύσεων, ύψους 230 εκατ. ευρώ, που περιλαμβάνονται στη συμφωνία του φιλικού διακανονισμού (επέκταση Cosco στο δυτικό τομέα της προβλήτας ΙΙΙ), η κινεζική εταιρεία θα αυξήσει τη δυναμικότητα των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ στα 6,2 εκατ. ΤΕU ετησίως, από τα 3,7 εκατ. TEU, που προέβλεπε η αρχική σύμβαση του 2010.
Επομένως, η δυναμικότητα του Πειραιά, συμπεριλαμβανομένου και του προβλήτα Ι του ΣΕΜΠΟ που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ, θα υπερβεί τα 7,2 εκατ. ΤΕU. Σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις στελεχών της Cosco, στόχος της εταιρείας είναι η μετατροπή του Πειραιά στο Νο1 λιμάνι της Μεσογείου. 


«Δεν βλέπω τον λόγο η νέα κυβέρνηση να αλλάξει τη συμφωνία με την Cosco»

Προβληματισμό για τον βαθμό που η πολιτική αβεβαιότητα επηρεάζει τους πελάτες της εταιρείας, εκφράζει ο διευθύνων σύμβουλος του ΣΕΠ, τονίζοντας πως οι επιχειρήσεις θέλουν ένα σταθερό πολιτικό περιβάλλον στις χώρες που δραστηριοποιούνται.
Ο κάπτεν Fu Cheng Qiu, στην πρώτη του συνέντευξη («Ημερησία») μετά την επικύρωση του Φιλικού Διακανονισμού, με τον ΟΛΠ, από τη Βουλή, σημειώνει πως δεν βλέπει τον λόγο που μια μελλοντική κυβέρνηση θα έθετε θέμα επανεξέτασης της συμφωνίας και προσθέτει πως η Cosco θα συνεργαστεί και με τη νέα κυβέρνηση, προκειμένου να καταστεί ο Πειραιάς το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου και διαμετακομιστικός κόμβος για τα Βαλκάνια και την Ευρώπη.
Συνέντευξη στον Γιώργο Μανέττα
-Ύστερα από πολλές αναβολές και καθυστερήσεις ο περίφημος Φιλικός Διακανονισμός μεταξύ του ΟΛΠ και της ΣΕΠ επικυρώθηκε από τη Βουλή των Ελλήνων. Σε περίπτωση που δεν προχωρούσε η οριστικοποίηση της συμφωνίας υπήρχε Plan B, το οποίο περιελάμβανε και την αποχώρησής σας;
-Με δεδομένο ότι ο Φιλικός Διακανονισμός έχει ήδη επικυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων θα προτιμούσα να μην απαντήσω στην ερώτηση αυτή.
-Εάν τεθεί θέμα επαναδιαπραγμάτευσης της συμφωνίας από επόμενη κυβέρνηση της χώρας, τι προτίθεστε να κάνετε; Και το λέω αυτό, γιατί έχετε αντιμετωπίσει παρόμοιες καταστάσεις στο παρελθόν στη χώρα μας, όταν είχε τεθεί θέμα επανεξέτασης της σύμβασης από κόμμα που διεκδικούσε την εξουσία...
-Καταρχάς, πρέπει να πω ότι δεν έχουμε αντιμετωπίσει πότε παρόμοια κατάσταση στο παρελθόν. Παρόλα αυτά, πραγματικά δεν βλέπω το λόγο η κυβέρνηση να μπει σε μια τέτοια διαδικασία, τη στιγμή που η συμφωνία μεταξύ των δυο εταιρειών (ΟΛΠ και ΣΕΠ) έχει επικυρωθεί από την ελληνική Βουλή μετά και την ολοκλήρωση όλων των απαιτούμενων νομικών διαδικασιών στην Ελλάδα και στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
-Αμέσως μετά την κύρωση της σύμβασης από το ελληνικό Κοινοβούλιο δηλώσατε πως θα ξεκινήσατε άμεσα τις επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών του λιμανιού στον Πειραιά. Πότε αναμένεται να ξεκινήσουν οι πρώτες εργασίες κατασκευής και ποιο το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των επενδύσεων;
-Όπως έχω υποσχεθεί, θα ξεκινήσουμε τις επενδύσεις για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών του Πειραιά, δηλαδή την κατασκευή του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ μέσα στον Ιανουαρίου και εκτιμούμε ότι θα έχει ολοκληρωθεί νωρίτερα από το 2018.
-Πώς κρίνετε την μέχρι σήμερα παρουσία στην Ελλάδα και ποιοι είναι τώρα, οι επόμενοι στόχοι που θέτετε σε επίπεδο διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων;
-Όπως έχω πει ξανά στο παρελθόν, είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από την μέχρι σήμερα παρουσία μας στην Ελλάδα και τη συνεργασία με τους Έλληνες και την ελληνική πολιτεία. Ξεκινήσαμε το 2010, διακινώντας αρχικά 685.000 TEUS και στο τέλος του 2014 διαχειριστήκαμε σχεδόν 3.000.000 TEUS (εμπορευματοκιβώτια). Αυτή η υψηλή επίδοση είναι αποτέλεσμα σκληρής από την οικογένεια του ΣΕΠ (θυγατρική της Cosco), Κινέζων και Ελλήνων, μάνατζερ και εργαζομένων, όλων μαζί.
Να τονίσω ότι στον ΣΕΠ εργάζονται μόλις επτά Κινέζοι μάνατζερ και όλοι υπόλοιποι είναι Έλληνες. Είμαστε πεπεισμένοι ότι θα συνεχίσουμε με τον ίδιο τρόπο και τα επόμενα χρόνια. Στόχος μας είναι όταν ολοκληρωθεί και ο άλλος προβλήτας να φθάσουμε να διακινούμε συνολικά 6.000.000 TEUS (κοντέινερ).
Να σημειωθεί πως από την πρώτη στιγμή που ήρθε η Cosco στην Ελλάδα, το 2009, έχει επενδύσει περίπου 380 εκατ. ευρώ σε υποδομές, νέες τεχνολογίες και ανθρώπινο δυναμικό, φέρνοντας τον Πειραιά στην 43η θέση του πίνακα των 100 μεγαλύτερων λιμανιών του κόσμου, στην πρώτη δεκάδα των λιμανιών της Ευρώπης και στα πέντε μεγαλύτερα λιμάνια της Μεσογείου.
Σε δύο χρόνια από σήμερα, με τις νέες επενδύσεις στον ΣΕΜΠΟ ΙΙΙ του ΟΛΠ τα διακινούμενα εμπορευματοκιβώτια υπολογίζεται, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΛΠ, της Cosco και της Εθνικής Τράπεζας, να αγγίξουν τα 4,7 εκατομμύρια από περίπου 3 εκατομμύρια το 2012, εκτοξεύοντας τον Πειραιά σημαντικά υψηλότερα από το λιμάνι της Βαλένθια, που βρίσκεται τώρα στην πρώτη θέση της Μεσογείου με 4,2 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια ετησίως, σύμφωνα με στοιχεία της Containerization International. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται το Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου, στην τρίτη η Αλτζεσίρα της Ισπανίας και στην τέταρτη το τουρκικό Αμπαρλί.
Με τις νέες επενδύσεις που θα ξεκινήσει στο λιμάνι του Πειραιά, αναμένεται να δημιουργηθούν 200 θέσεις εργασίας στο στάδιο κατασκευής και στη συνέχεια 800 μόνιμες θέσεις απασχόλησης. Υπολογίζεται πως δύο χρόνια από την έναρξη των εργασιών θα έχουν κατασκευαστεί τα πρώτα 450 μέτρα, ενώ τα επόμενα 350 μέτρα και η ολοκλήρωση της κατασκευής θα έχει γίνει 15 μήνες αργότερα, μετατρέποντας τον Πειραιά σε κομβική πύλη για την είσοδο προϊόντων από την Ασία στη Νότια και Κεντρική Ευρώπη.
Τα σχέδια της Cosco αναφορικά με την παρουσία της στην Ελλάδα δεν σταματούν στον Φιλικό Διακανονισμό. Η πλευρά των Κινέζων έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την απόκτηση πλειοψηφικού ποσοστού στον ΟΛΠ στο πλαίσιο της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης και παράλληλα είναι ανάμεσα στους επενδυτές που έχουν καταθέσει πρόταση για την ανάπτυξη εμπορευματοκιβωτίου στο Θριάσιο Πεδίο.
-Αρκετοί ξένοι επιχειρηματίες εκφράζουν την ανησυχία τους για την πολιτική αβεβαιότητα και την επόμενη ημέρα της ελληνικής οικονομίας. Εσάς, πόσο σας προβληματίζει η πολιτική κατάσταση στη χώρα;
-Είναι προφανές ότι μας ενδιαφέρει η πολιτική κατάσταση στη χώρα, και πώς αυτή επηρεάζει ή θα επηρεάσει μελλοντικά τους πελάτες μας, οι οποίοι θέλουν ένα σταθερό πολιτικό και θρησκευτικό περιβάλλον στις χώρες που δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά. Εμείς, και τα πέντε χρόνια που είμαστε παρόντες στην Ελλάδα μάθαμε να συνεργαζόμαστε με την κυβέρνηση και να συμμορφωνόμαστε πλήρως με τους νόμους και την ελληνική νομοθεσία.
Αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε και με την επόμενη κυβέρνηση της χώρας, με στόχο μια αμοιβαία επωφελής συνεργασία για το καλό του Πειραιά και της Ελλάδας συνολικά. Το όραμά μας είναι να γίνει ο Πειραιάς το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου, κόμβος για το θαλάσσιο εμπόριο αλλά και διαμετακομιστικό κέντρο για τα Βαλκάνια και την Ευρώπη. Ένα διεθνές κέντρο διανομής που προσφέρει υψηλής προστιθέμενης αξίας μεταφορικές υπηρεσίες αλλά και κόμβος για τα εμπορεύματα που διακινούνται μέσω Ελλάδας.

Κωλυσιεργία στις έρευνες του Norman Atlantic διαπιστώνουν ναυτεργατικά σωματεία

Την κωλυσιεργία στις έρευνες, αναφορικά με τα αίτια της πυρκαγιάς στο μοιραίο πλοίο «Norman Atlantic», αλλά και για έλλειψη ενημέρωσης σε ό,τι αφορά τον ακριβή αριθμό των θυμάτων και των αγνοουμένων επεσήμαναν, σε συνέντευξη Τύπου, τέσσερα ναυτεργατικά σωματεία.
Ειδικότερα, η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), η Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής Εμπορικού Ναυτικού «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», η Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΑΓΕΝ) και η Πανελλήνια Ένωση Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών (ΠΕΠΡΝ), ανέφεραν ότι με αφορμή τη συγκεκριμένη ναυτική τραγωδία θα πρέπει να υπάρξει επανεξέταση των κανόνων ασφάλειας ναυσιπλοΐας για την προστασία της ανθρώπινης ζωή στη θάλασσα, ενώ παρουσιάστηκαν 10 προτάσεις, βάσει εμπειρίας από προηγούμενα ναυτικά ατυχήματα, για το τι θα πρέπει να γίνει.

Συγκεκριμένα:

1. Οι έλεγχοι της αξιοπλοΐας των πλοίων και η έκδοση των σχετικών πιστοποιητικών να γίνονται με κρατική ευθύνη και τη συμμετοχή των μελών των ναυτεργατικών σωματείων.

2. Καθορισμός νέων αυστηρών κανόνων ναυπήγησης των Ε/Γ - Ο/Γ πλοίων που θα ενισχύουν την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

3. Υποχρεωτική καθιέρωση συστήματος ρυμούλκησης στην πρύμνη, έτοιμο για άμεση και εύκολη χρήση και για τα Ε/Γ - Ο/Γ πλοία.

4. Απαγόρευση απόπλου των πλοίων στα οποία υπάρχουν παρατηρήσεις για σοβαρά προβλήματα ασφαλείας, εξασφάλιση της επάρκειας και καταλληλότητας των σωστικών και πυροσβεστικών μέσων.

5. Απαγόρευση απόπλου των επιβατικών πλοίων σε περίπτωση κακοκαιρίας και κατάργηση της ρύθμισης που μεταφέρει την ευθύνη στον πλοίαρχο.

6. Άμεσο, ειδικό έλεγχο της αξιοπλοΐας των παρήλικων επιβατικών πλοίων και των πλοίων που έχουν κάνει μετασκευές.

7. Προσαρμογή των οργανικών συνθέσεων στις ανάγκες των πλοίων υπολογίζοντας την περίπτωση εκτάκτων καταστάσεων που οι απαιτήσεις αυξάνονται.

8. Εξασφάλιση ουσιαστικής δημόσιας εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης των αξιωματικών και των πληρωμάτων των πλοίων, ειδικό βάρος στην εκπαίδευση για τα σωστικά-πυροσβεστικά μέσα και ειδική φροντίδα για την εξασφάλιση της ελληνομάθειας ως «κοινής γλώσσας» συνεννόησης.

9. Δημιουργία Σταθμών Έρευνας και Διάσωσης σε νησιά του Βορείου Αιγαίου, το Ιόνιο Πέλαγος και τη Μεσόγειο Θάλασσα με διακρατική συνεννόηση.

10. Εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του συστήματος GMDSS (Διεθνούς συστήματος για την ασφάλεια στη ναυτιλία και για τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης).


Συνολικές προβολές σελίδας