Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2015

Παρατείνεται η ιστορική ύφεση στη ναυλαγορά των bulkers

Στην παγκόσμια ναυλαγορά, το τέλος του τρίτου τριμήνου της φετινής χρονιάς επιβεβαιώνει ότι η φετινή χρονιά αποτέλεσε ιστορική ύφεση για τη ναυλαγορά των bulkers και θα διαρκέσει και τους επόμενους μήνες, σύμφωνα με τα «Ναυτικά Χρονικά».  
Οι σημερινές εκτιμήσεις υποδεικνύουν ότι η τωρινή ύφεση της ναυλαγοράς των bulkers δε θα τερματίσει νωρίτερα από το τέλος του 2016.
Εν αντιθέσει, η εφορία στη ναυλαγορά των tankers δε δείχνει ότι θα διακοπεί βίαια με την απότομη πτώση των τιμών του πετρελαίου να στηρίζει έντονα την ενεργειακή ζήτηση, τόσο στις αναπτυγμένες, όσο και στις αναπτυσσόμενες οικονομίες.
Στην αγορά των bulkers - πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου - ο γενικός δείκτης BDI έκλεισε χθες στις 922 μονάδες, 39 μονάδες άνω από το κλείσιμο της προηγούμενης βδομάδας και 18% κάτω από το κλείσιμο του Σεπτεμβρίου 2014, όταν η μέση τιμή του δείκτη ήταν 1123 μονάδες.

Η κατώτατη τιμή που έχει συναντήσει ποτέ ο δείκτης είναι 509 μονάδες στις 18 Φεβρουαρίου 2015 και έσπασε το ιστορικό κατώτατο ρεκόρ (554) μονάδες που είχε σημειωθεί στις 31 Ιουλίου, 1986.
Στη ναυλαγορά των crude tankers – πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου- η διαδρομή AG/USG για τα πλοία very large crude carriers, παρουσιάζει άνοδο σε επίπεδα ναυλαγοράς άνω από το όριο WS30, παρουσιάζοντας αύξηση 11 μονάδων από τις αρχές του Σεπτεμβρίου.
Στην αγορά των containers – πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων - o γενικός δείκτης Shanghai Container Freight Index διακυμαίνεται κάτω από τις 700 μονάδες τις τελευταίες δυο βδομάδες, ενώ επιμένει κάτω από τις 1,000 μονάδες από το κλείσιμο του Φεβρουαρίου 2014.
Ο δείκτης τερμάτισε στο κλείσιμο της περασμένης βδομάδας στις 623 μονάδες, 51 μονάδες κάτω από την περασμένη βδομάδα, με τη διαδρομή Ασία-Ευρώπη να παρουσιάζει 17% εβδομαδιαία μείωση και 69% ύφεση από τις αρχές του Αυγούστου 2014.
Το υψηλότερο επίπεδο του δείκτη ήταν στις αρχές του Αυγούστου 2014 που πλησίαζε στις 1.200 μονάδες.

Tα σενάρια που εξετάζει το υπ. Οικονομικών για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας

Σε νέο κύκλο συζητήσεων εισέρχεται το οικονομικό επιτελείοαναφορικά με τα τέλη κυκλοφορίας που θα πληρώσουν εκατομμύρια ιδιοκτήτες Ι.Χ. 
Η καταβολή των τελών, που γίνεται παραδοσιακά μέχρι το τέλος του έτους, θα αλλάξει φέτος, καθώς η κυβέρνηση σχεδιάζει  διαφορετικό τρόπο υπολογισμού.
Πληροφορίες που επικαλείται το capital.gr, αναφέρουν ότι στο τραπέζι έχουν πέσει τα εξής σενάρια:
- Να μπαίνει το κριτήριο του συνολικού αριθμού ΙΧ ανά νοικοκυριό. Τα νοικοκυριά με δυο ενήλικες που έχουν τρίτο ή και τέταρτο ΙΧ θα επιβαρυνθούν σε σχέση με όσα καταβάλλουν σήμερα. Αντίστοιχα το νοικοκυριό με έναν φορολογούμενο και περισσότερα από ένα ΙΧ επίσης θα επιβαρυνθούν.
- Η εισαγωγή κριτηρίου αθροίσματος κυβικών των ΙΧ κάθε νοικοκυριού. "Όποιος έχει ένα οικογενειακό ΙΧ και ένα "χιλιάρι" για δεύτερο δεν θα επιβαρυνθεί", λένε αρμόδια στελέχη του ΥΠΟΙΚ που επεξεργάζονται τις σχετικές προτάσεις. "Γιατί όμως να μην πληρώσει περισσότερα το εύπορο νοικοκυριό που διαθέτει δύο ή τρία οχήματα μεγάλου κυβισμού.
-Η εισαγωγή κριτηρίου εμπορικής αξίας, κυρίως για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά και σήμερα τα ύψος των τελών υπολογίζεται αποκλειστικά με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους.
Τονίζουν στο υπουργείο Οικονομικών ότι αυτός ο υπολογισμός ευνοεί σημαντικά φορολογούμενους που αγοράζουν ακριβά ΙΧ σε σχέση με φορολογούμενους που έχουν ΙΧ με τα ίδια περίπου χαρακτηριστικά αλλά είναι μοντέλα πριν το 2010.
Τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας ανήλθαν, το 2014, στα περίπου 1,1 δις. ευρώ και με τις παραπάνω παρεμβάσεις εκτιμάται ότι θα υπάρξει αύξηση των κρατικών εσόδων, αλλά με επιβάρυνση, όπως υποστηρίζουν στο υπουργείο Οικονομικών, των νοικοκυριών που διαθέτουν φοροδοτική ικανότητα. Ουσιαστικά θα επιβαρυνθούν όσοι έχουν περισσότερα των δύο αυτοκίνητα και κυρίως οι έχοντες Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού ή μεγάλης αξίας.

Συνολικές προβολές σελίδας