Τρίτη 15 Μαρτίου 2016

Αυξημένος κατά 35 πλοία ο ελληνόκτητος στόλος, το 2016, σύμφωνα με το Committee του Λονδίνου

Σε 4.092, συνολικής χωρητικότητας 320.597.574 τόνων (DWT), ανέρχονται τα πλοία ελληνικών συμφερόντων, με βάση τα στοιχεία που αφορούν την 26η Φεβρουαρίου 2016, όπως προκύπτει από έκθεση της «Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας» του Λονδίνου (GSCC- Committee).
Σε σύγκριση με τα δεδομένα του προηγούμενου έτους, το επίπεδο αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση κατά 35 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 6.141.123 DWT.

Να σημειωθεί ότι στα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται και 347 πλοία, διαφόρων κατηγοριών, που βρίσκονται υπό παραγγελία σε ναυπηγεία.
Ωστόσο, τα υπό ελληνική σημαία πλοία μειώθηκαν κατά 30, φτάνοντας τα 809 πλοία.

Οδηγίες για τη διενέργεια μεταφορικού έργου μεταξύ Ελλάδας – Ιράν

Με το ν. 2087/ΦΕΚ 175/11-11-1992 κυρώθηκε η «Συμφωνία Οδικών Μεταφορών Ελλάδας – Ιράν». Με τη συμφωνία αυτή έχει καθορισθεί το πλαίσιο διενέργειας οδικών εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών μεταξύ των δύο χωρών.
Οι διμερείς και τράνζιτ μεταφορές διενεργούνταν, χωρίς τον καθορισμό ποσόστωσης αδειών, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών.  
Για το λόγο αυτό, το υπουργείο για κάθε φόρτωση ιρανικού φορτηγού οχήματος, με προορισμό το Ιράν, εξέδιδε ειδική έγκριση φόρτωσης, με την οποία ενημέρωνε τα Τελωνεία φόρτωσης και εξόδου της χώρας.
Κατά τη σύγκληση της Μικτής Επιτροπής Οδικών Μεταφορών Ελλάδας – Ιράν που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα στις 21-22 Οκτωβρίου 2015, οι δύο πλευρές υπέγραψαν Πρωτόκολλο συνεργασίας σε θέματα διεθνών οδικών εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών.

Σύμφωνα με το Πρωτόκολλο αυτό, οι διμερείς και τράνζιτ εμπορευματικές μεταφορές με οχήματα των δύο χωρών θα διενεργούνται πλέον με την προσκόμιση εντύπων – αδειών φόρτωσης που θα ανταλλάξουν άμεσα τα δύο μέρη.
Τα έντυπα αυτά θα δίνουν τη δυνατότητα στα φορτηγά οχήματα των δύο χωρών να διενεργούν μια διμερή ή τράνζιτ μεταφορά, χωρίς την καταβολή τελών.
Επειδή τα δύο μέρη δεν έχουν ανταλλάξει ακόμη αυτά τα έντυπα - άδειες, τα ιρανικά φορτηγά οχήματα θα γίνονται δεκτά να διενεργούν μεταφορικό έργο στη χώρα μας διμερώς ή τράνζιτ χωρίς το έντυπο αυτό και χωρίς την έγκριση με την οποία το υπουργείο ενημέρωνε σχετικά μέχρι την έκδοση της παρούσης.
Ομοίως τα ελληνικά φορτηγά μπορούν να διενεργούν μεταφορές προς τη χώρα αυτή, χωρίς σχετικό έντυπο άδειας φόρτωσης.
Επισημαίνεται επίσης ότι η διενέργεια μεταφορικού έργου, από και προς τρίτες χώρες, δεν επιτρέπεται (άρθρο 4 γ΄), δηλαδή δεν έχει τη δυνατότητα π.χ ένα ιρανικό φορτηγό όχημα να διενεργήσει μεταφορικό έργο από Ελλάδα για Τουρκία και αντίστροφα.
Επίσης, οι ενδομεταφορές (μεταφορά π.χ από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη και αντίστροφα) βάσει της ίδιας Συμφωνίας Οδικών Μεταφορών (άρθρο 6) δεν επιτρέπονται.

Eπενδύσεις 309 εκατ. έως το 2021 προβλέπει το business plan του ΟΛΘ

Επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές και εξοπλισμούς ύψους 309 εκατ. ευρώ προβλέπει το μεσοπρόθεσμο επιχειρησιακό πρόγραμμα της ΟΛΘ ΑΕ για την πενταετία 2017-2021, σύμφωνα με το voria.gr.
Το ύψος των επενδύσεων ανεβαίνει στα 830 εκατ. ευρώ σε βάθος 35ετίας, σύμφωνα με το master plan για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Τα παραπάνω προκύπτουν μετά την έγκριση, ομόφωνα, του master plan της ΟΛΘ ΑΕ από το ΔΣ της εταιρείας.
Ωστόσο, το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, το οποίο επίσης εγκρίθηκε, πέρασε με 7 ψήφους υπέρ 2 κατά και ένα λευκό.
H πρόβλεψη για τον κύκλο εργασιών της ΟΛΘ ΑΕ το 2021 είναι 80 και πλέον εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι ο ΟΛΘ βρίσκεται σε τροχιά αποκρατικοποίησης. 


Συνολικές προβολές σελίδας