Τετάρτη 15 Απριλίου 2015

Ημέρες Θάλασσας, Πάμε Πειραιά!

Ο Δήμος Πειραιά διοργανώνει φέτος για πρώτη φορά στις 30 & 31 Μαΐου τη μεγάλη γιορτή «Ημέρες Θάλασσας», στο πλαίσιο του εορτασμού της  Ευρωπαϊκής Ημέρας Θάλασσας.

Για δύο ημέρες, το Σάββατο 30 και την Κυριακή 31 Μαΐου οι Πειραιώτες, οι κάτοικοι των γύρω πόλεων και οι τουρίστες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν μέσα από πλήθος δράσεων την πόλη, τα γνωστά ή λιγότερο γνωστά αξιοθέατα, τις διαδρομές, τους ανθρώπους, καθώς και όλο το εύρος δραστηριοτήτων που αναπτύσσονται γύρω από και με αφετηρία τη θάλασσα του Πειραιά.

Με ένα πανόραμα εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται σε περισσότερα από 14 κεντρικά σημεία, οι «Ημέρες Θάλασσας» μας καλούν να «Πάμε Πειραιά!». Εκθέσεις, ξεναγήσεις, συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, παραδοσιακοί χοροί, γεύσεις, κινηματογραφικές προβολές, διαγωνισμοί, ποδηλατοδρομίες, δράσεις αθλητισμού, parties και πολλές ακόμα εκπλήξεις περιμένουν τους επισκέπτες σε μια διήμερη γιορτή στον Πειραιά.

Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας καθιερώθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εορτάζεται κάθε χρόνο στις 20 Μαΐου, με στόχο να τονίσει τον ζωτικό ρόλο που παίζει η θάλασσα στη ζωή των πολιτών, αλλά και στη βιώσιμη ανάπτυξη. Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας καλωσορίζει τη συνεχώς αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή κοινότητα και συγκεντρώνει τους φορείς χάραξης πολιτικής, με σκοπό το διάλογο και την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών στον τομέα της ναυτιλίας. Η θάλασσα και οι ευκαιρίες που προσφέρει βρίσκονται πάντα στο επίκεντρο των συζητήσεων.

Κάθε χρόνο οι εκδηλώσεις λαμβάνουν χώρα σε διαφορετική πόλη - λιμάνι της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ο Πειραιάς είναι η τιμώμενη πόλη για το 2015.  Ο εορτασμός της Ευρωπαϊκής Ημέρας Θάλασσας περιλαμβάνει δύο άξονες. Σε πρώτο χρόνο θα πραγματοποιηθεί διεθνές συνέδριο, έκθεση και μια σειρά από workshops στις 28 και 29 Μαΐου. Ο δεύτερος άξονας αφορά στις «Ημέρες Θάλασσας», που θα πραγματοποιηθούν στον Πειραιά στις 30 και 31 Μαΐου.

 Ο Πέτρος Κόκκαλης στην εκπομπή «Ημέρες Θάλασσας - Πάμε Πειραιά» στο Δημοτικό Ραδιόφωνο του Πειραιά
Ο κ. Πέτρος Κόκκαλης, Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας και επικεφαλής της ομάδας εργασίας για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας, θα βρίσκεται μαζί με το δημοσιογράφο Νίκο Μπαρδούνια στο Δημοτικό Ραδιόφωνο του Πειραιά «Κανάλι Ένα 90,4 FM», για έξι προγραμματισμένες εκπομπές, με αφορμή τη μεγάλη γιορτή «Ημέρες Θάλασσας» που διοργανώνει ο Δήμος Πειραιά στις 30 & 31 Μαΐου.

Η εκπομπή με τίτλο «Ημέρες Θάλασσας - Πάμε Πειραιά» θα μεταδίδεται κάθε Τετάρτη, 19.00-21.00 και θα έχει πλούσια θεματολογία σχετικά με την πόλη του Πειραιά.

Η πρώτη εκπομπή θα πραγματοποιηθεί σήμερα, Τετάρτη 15 Απριλίου και είναι αφιερωμένη στον Πολιτισμό, με καλεσμένες την κυρία Ευαγγελία Μπαφούνη, της Διεύθυνσης Πολιτισμού του Δήμου Πειραιά, την  κυρία Αναστασία Παλούμπη, Πρόεδρο του Ναυτικού Μουσείου της Ελλάδος και την κυρία Στέλλα Χρυσουλάκη, προϊσταμένη της ΚΣΤ´ Εφορείας Αρχαιοτήτων.

Κατά τη διάρκεια των εκπομπών οι κύριοι Κόκκαλης και Μπαρδούνιας θα δέχονται ερωτήσεις των ακροατών. Οι εκπομπές θα προβάλλονται και μέσω του WebTv στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://e-kanaliena.gr/web-tv-2/.

Επίσημη ιστοσελίδα της διοργάνωσης «Ημέρες Θάλασσας»: www.emdpiraeus.gr

Επίσημη ιστοσελίδα European Maritime Day:

www. ec.europa.eu/maritimeaffairs/maritimeday/en



  «European Maritime Day Piraeus»:  www.facebook.com/EmdPiraeus


twitter-Για να μένετε ενημερωμένοι ακολουθείτε το #Piraeus2015

Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/loipa-erga/item/29837-%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%B5%CF%82-%CE%B8%CE%AC%CE%BB%CE%B1%CF%83%CF%83%CE%B1%CF%82-%CF%80%CE%AC%CE%BC%CE%B5-%CF%80%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%AC

Το crash test των επιδόσεων του ΟΛΠ: Όλα κερδοφόρα, εκτός από την προβλήτα Ι

Ποιος τομέας των λειτουργιών του ΟΛΠ έχει κέρδη και ποιος ζημιές; Όλοι παρουσιάζουν κέρδη, πλην της προβλήτας Ι.
Του Φώτη Φωτεινού
Ειδικότερα, σε επίπεδο τελικού οικονομικού αποτελέσματος (κέρδη ή ζημιές), κρουαζιέρα, ακτοπλοΐα, car terminal, ναυπηγοεπισκευή και φυσικά παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ, παρουσιάζουν κερδοφορία. Ο μόνος τομέας που είναι ζημιογόνος είναι η προβλήτα Ι.    
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα του ΟΛΠ για το 2014:
-Η κρουαζιέρα είχε πέρσι έσοδα 11,9 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά από φόρους 1,2 εκατ. Στον τομέα της κρουαζιέρας καταγράφηκε μείωση στη διακίνηση επιβατών κατά 19,2%, λόγω κυρίως των πολεμικών γεγονότων στη Μέση Ανατολή (Συρία, Ισραήλ, Αίγυπτος, Ιράκ, κλπ).
-Η ακτοπλοΐα είχε έσοδα 9,7 εκατ. και κέρδη 0,6 εκατ.  Στον τομέα της ακτοπλοΐας, η διακίνηση - από τον Κεντρικό Λιμένα Πειραιά - ανήλθε σε 8.093.501 επιβάτες, καταγράφοντας αύξηση 5,9%, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Η αύξηση αυτή είναι πολύ σημαντική, όχι μόνο για το ποσοστό βελτίωσης αυτό καθ’ αυτό, αλλά γιατί καταγράφεται, για πρώτη φορά, μετά από τέσσερα συνεχή έτη μείωσης.
-Το car terminal είχε έσοδα 11,9 εκατ. και κέρδη 2,3 εκατ. Στον τομέα αυτοκινήτων, η συνεχιζόμενη οικονομική κρίση των χωρών της ευρωπαϊκής Μεσογείου, η κρίση στην Κριμαία που αποτελεί σημαντικό τελικό προορισμό οχημάτων μεταφόρτωσης, μέσω του Πειραιά και η μείωση της μέσης τιμής του καυσίμου που μειώνει το κόστος παρέκκλισης, επέδρασαν αρνητικά στη διακίνηση οχημάτων μεταφόρτωσης και καταγράφηκε μείωση κατά 28,7%.
Ταυτόχρονα όμως, η θετική πορεία της εξέλιξης του εγχωρίου φορτίου συνεχίστηκε και εντός του 2014, με αύξηση κατά 35,9%, σε συνέχεια της αύξησης κατά 12,8% που είχε καταγραφεί το 2013.
-Η ναυπηγοεπισκευή είχε έσοδα 7,2 εκατ. και κέρδη 0,011 εκατ.
-Τέλος, οι παραχωρήσεις των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ απέφεραν, στον ΟΛΠ, έσοδα 36,9 εκατ. και κέρδη 24,7 εκατ. Πρόκειται για τις προβλήτες της Cosco, οι οποίες διακίνησαν πέρσι 3 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.  
-Αντίθετα, η προβλήτα Ι του ΟΛΠ είχε έσοδα 23,3 εκατ. και ζημιές 17,7 εκατ., λόγω του μεγάλου λειτουργικού της κόστους (εξοπλισμός, έξοδα προσωπικού, κ.α.). Στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ διακίνησε 598.255 TEU, καταγράφοντας μείωση 7,1%, μετά από τέσσερις συνεχείς χρονιές αύξησης.

Μάλιστα, εκτιμάται ότι, στο νέο πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς (συμμαχίες εταιρειών/πελατών, αύξηση δυναμικότητας ΣΕΠ, λιμενικός και ενδολιμενικός ανταγωνισμός), δεν αναμένεται σημαντική αύξηση διακίνησης.
Υπενθυμίζεται ότι πέρσι ο ΟΛΠ είχε έσοδα 104,3 εκατ. και κέρδη μετά φόρων 5,8 εκατ. Ουσιαστικά, το 1/3 των εσόδων του προέρχεται από το μίσθωμα που καταβάλλει η Cosco για τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, το οποίο αποτελεί τον «κύριο πυλώνα» της κερδοφορίας του οργανισμού.  

Διακίνησις, Diakinisis Port και PCDC «αιχμή του δόρατος» για την ΕΛΓΕΚΑ

Ο τομέας των εμπορευματικών μεταφορών και των logistics αναδεικνύεται σε «αιχμή του δόρατος» για την ΕΛΓΕΚΑ.
Η εισηγμένη εταιρεία κατατάσσει, ως βασικούς πυλώνες ανάπτυξης, τις υπηρεσίες logistics και την αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (private label), τομείς οι οποίοι παρουσιάζουν μεγάλη δυναμική στην εγχώρια οικονομία.
Toυ Φώτη Φωτεινού 
Πέρσι, ο κύκλος εργασιών του ομίλου της ΕΛΓΕΚΑ ανήλθε σε 275,4 εκατ. ευρώ, έναντι 311,5 εκατ. ευρώ το 2013, παρουσιάζοντας μείωση κατά 11,59%. Ωστόσο, ο όμιλος παρουσίασε κέρδη προ φόρων 9,2 εκατ., έναντι ζημιών 13 εκατ.
Η εν λόγω πτώση, σύμφωνα με στελέχη του ομίλου, οφείλεται στην αρνητική συμβολή του τομέα «Εμπορία τροφίμων και λοιπών καταναλωτικών αγαθών», ο οποίος πλήττεται έντονα από την εγχώρια ύφεση και παράλληλα αποτελεί και τη σημαντικότερη, από άποψη μεγέθους, δραστηριότητα του ομίλου.
Αντίθετα, ο τομέας της «Παροχής Υπηρεσιών Logistics» βρίσκεται σε συνεχή αναπτυξιακή πορεία, παρουσιάζοντας αξιοσημείωτη αύξηση πωλήσεων, κυρίως λόγω της διαρκώς εντεινόμενης συνεργασίας με την Cosco, καθώς και της εκμετάλλευσης των ευκαιριών που ανακύπτουν, μέσω της αναδιανομής των μεριδίων που πραγματοποιείται στην εγχώρια αγορά.
Η ακτινογραφία του τομέα logistics
Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος ΕΛΓΕΚΑ δραστηριοποιείται στον κλάδο της «Παροχής υπηρεσιών logistics», μέσω των εταιριών «ΔΙΑΚΙΝΗΣΙΣ Α.Ε.», «DIAKINISIS PORT ΚΑΙ ΣΙΑ Ε.Ε.», «DIAKINISIS LOGISTICS SERVICES (CY) LTD», καθώς και της κοινοπραξίας «PCDC Α.Ε.».
«Η βαθιά γνώση του χώρου και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που έχει αναπτύξει τα τελευταία έτη, μέσω της «ΔΙΑΚΙΝΗΣΙΣ Α.Ε.», καθώς επίσης και η στρατηγική συνεργασία με τον Όμιλο της «Cosco» στο λιμάνι του Πειραιά, επιτρέπουν στον Όμιλο ΕΛΓΕΚΑ τη διεύρυνση των μεριδίων του στη συγκεκριμένη αγορά (αύξηση των πωλήσεων κατά 8,31% το 2014)», σύμφωνα με τον όμιλο. Συνολικά, οι πωλήσεις του τομέα των logistics έφτασαν τα 79,1 εκατ. ευρώ.   
Επιπλέον, οι αλλαγές που πραγματοποιούνται, εντός του ομίλου σε οργανωτικό και επιχειρησιακό επίπεδο, είχαν ως αποτέλεσμα την περαιτέρω μείωση της κοστολογικής του βάσης και τη βελτίωση των περιθωρίων κέρδους του, με συνέπεια ο τομέας των «Υπηρεσιών logistics» να παρουσιάζει αύξηση του EBITDA από 1.697 χιλ. ευρώ το 2013, σε 5.119 χιλ. ευρώ το 2014, όπως αναφέρεται.
Ειδικότερα, η εταιρία «ΔΙΑΚΙΝΗΣΙΣ Α.Ε.», η οποία δραστηριοποιείται στην παροχή υπηρεσιών αποθήκευσης, διανομής και συσκευασίας, κατάφερε κατά τη διάρκεια του 2014 να διατηρήσει τις πωλήσεις της σε σχετικά σταθερό επίπεδο (πτώση κατά 3,03% σε σχέση με το 2013), εντούτοις, ύστερα από μία σειρά συντονισμένων δράσεων σε όλα τα επίπεδα, πέτυχε βελτίωση των περιθωρίων κέρδους της (μικτό περιθώριο κέρδους 7,61% από 2,75% το 2013, περιθώριο EBITDA 6,82% από 1,01% το 2013).
«Οι ανακατατάξεις που πραγματοποιούνται στον κλάδο λόγω της ύφεσης της ελληνικής οικονομίας, με ένα μεγάλο μέρος της πολυδιασπασμένης αγοράς να αποχωρεί από αυτήν, καθώς και η συγκέντρωση των σχετικών δραστηριοτήτων στους ισχυρούς του κλάδου ωφελούν σημαντικά την ως άνω θυγατρική εταιρία.
Κατά τη διάρκεια των προηγούμενων ετών, η «ΔΙΑΚΙΝΗΣΙΣ Α.Ε.» είχε επικεντρωθεί στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς της, μέσω της ποιοτικής και ποσοτικής ανάπτυξης των οργανωτικών υποδομών της.
Ως συνέπεια, η θυγατρική έχει στη διάθεσή της τις απαραίτητες σύγχρονες υποδομές προκειμένου να εξυπηρετήσει τις πιο απαιτητικές ανάγκες της αγοράς με το χαμηλότερο δυνατό κόστος.
Σε συνδυασμό με τις ενέργειες εξορθολογισμού του κόστους που πραγματοποιήθηκαν το 2014, οι οποίες αναμένεται να συνεχιστούν και το 2015, αναμένεται να οδηγήσουν τη θυγατρική εταιρία σε περαιτέρω βελτίωση των οικονομικών της μεγεθών το νέο έτος», επισημαίνει ο όμιλος.
Αντίστοιχα, η «DIAKINISIS PORT ΚΑΙ ΣΙΑ Ε.Ε.», η οποία αποτελεί τον αποκλειστικό πάροχο υπηρεσιών διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων για την «PCT», θυγατρική του Ομίλου «Cosco», συνεχίζει να καταγράφει έντονους ρυθμούς ανάπτυξης (αύξηση πωλήσεων κατά 19,64% το 2014), ενώ για το 2015 τα μεγέθη αναμένονται ακόμα καλύτερα, ακολουθώντας την ολοένα και εντεινόμενη ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της «Cosco» στην Ελλάδα.

Συνολικές προβολές σελίδας