Ποιος τομέας των λειτουργιών του ΟΛΠ έχει κέρδη και ποιος ζημιές; Όλοι παρουσιάζουν κέρδη, πλην της προβλήτας Ι.
Του Φώτη Φωτεινού
Ειδικότερα,
σε επίπεδο τελικού οικονομικού αποτελέσματος (κέρδη ή ζημιές),
κρουαζιέρα, ακτοπλοΐα, car terminal, ναυπηγοεπισκευή και φυσικά
παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ, παρουσιάζουν κερδοφορία. Ο μόνος
τομέας που είναι ζημιογόνος είναι η προβλήτα Ι.
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα του ΟΛΠ για το 2014:
-Η κρουαζιέρα είχε πέρσι έσοδα 11,9 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά από φόρους 1,2 εκατ. Στον τομέα της κρουαζιέρας καταγράφηκε
μείωση στη διακίνηση επιβατών κατά 19,2%, λόγω κυρίως των πολεμικών
γεγονότων στη Μέση Ανατολή (Συρία, Ισραήλ, Αίγυπτος, Ιράκ, κλπ).
-Η ακτοπλοΐα είχε έσοδα 9,7 εκατ. και κέρδη 0,6 εκατ. Στον τομέα της ακτοπλοΐας, η
διακίνηση - από τον Κεντρικό Λιμένα Πειραιά - ανήλθε σε 8.093.501
επιβάτες, καταγράφοντας αύξηση 5,9%, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Η
αύξηση αυτή είναι πολύ σημαντική, όχι μόνο για το ποσοστό βελτίωσης
αυτό καθ’ αυτό, αλλά γιατί καταγράφεται, για πρώτη φορά, μετά από
τέσσερα συνεχή έτη μείωσης.
-Το car terminal είχε έσοδα 11,9 εκατ. και κέρδη 2,3 εκατ. Στον τομέα αυτοκινήτων,
η συνεχιζόμενη οικονομική κρίση των χωρών της ευρωπαϊκής Μεσογείου, η
κρίση στην Κριμαία που αποτελεί σημαντικό τελικό προορισμό οχημάτων
μεταφόρτωσης, μέσω του Πειραιά και η μείωση της μέσης τιμής του καυσίμου
που μειώνει το κόστος παρέκκλισης, επέδρασαν αρνητικά στη διακίνηση
οχημάτων μεταφόρτωσης και καταγράφηκε μείωση κατά 28,7%.
Ταυτόχρονα
όμως, η θετική πορεία της εξέλιξης του εγχωρίου φορτίου συνεχίστηκε και
εντός του 2014, με αύξηση κατά 35,9%, σε συνέχεια της αύξησης κατά
12,8% που είχε καταγραφεί το 2013.
-Η ναυπηγοεπισκευή είχε έσοδα 7,2 εκατ. και κέρδη 0,011 εκατ.
-Τέλος, οι παραχωρήσεις των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ
απέφεραν, στον ΟΛΠ, έσοδα 36,9 εκατ. και κέρδη 24,7 εκατ. Πρόκειται για
τις προβλήτες της Cosco, οι οποίες διακίνησαν πέρσι 3 εκατ.
εμπορευματοκιβώτια.
-Αντίθετα, η προβλήτα Ι
του ΟΛΠ είχε έσοδα 23,3 εκατ. και ζημιές 17,7 εκατ., λόγω του μεγάλου
λειτουργικού της κόστους (εξοπλισμός, έξοδα προσωπικού, κ.α.). Στον
τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ διακίνησε 598.255 TEU, καταγράφοντας μείωση 7,1%, μετά από τέσσερις συνεχείς χρονιές αύξησης.
Μάλιστα,
εκτιμάται ότι, στο νέο πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς (συμμαχίες
εταιρειών/πελατών, αύξηση δυναμικότητας ΣΕΠ, λιμενικός και ενδολιμενικός
ανταγωνισμός), δεν αναμένεται σημαντική αύξηση διακίνησης.
Υπενθυμίζεται
ότι πέρσι ο ΟΛΠ είχε έσοδα 104,3 εκατ. και κέρδη μετά φόρων 5,8 εκατ.
Ουσιαστικά, το 1/3 των εσόδων του προέρχεται από το μίσθωμα που
καταβάλλει η Cosco για τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, το οποίο αποτελεί τον
«κύριο πυλώνα» της κερδοφορίας του οργανισμού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου