Πέμπτη 28 Ιουλίου 2016

Η ΗSW ανακατασκεύασε το «Νήσος Σάμος». Δρομολόγια Πειραιάς - Μεστά - Μυτιλήνη - Λήμνος – Θες/νίκη

Στο πλαίσιο υλοποίησης του επενδυτικού της πλάνου, η Hellenic Seaways προχώρησε στην ανακατασκευή του ΕΓ/ΟΓ «Νήσος Σάμος».
Το «Νήσος Σάμος» αποτελεί το τρίτο στη σειρά πλοίο, που παραλαμβάνεται πλήρως ανασκευασμένο και εγκαινιάζεται την εφετινή περίοδο, έπειτα από τα ταχύπλοα Hellenic Highspeed και Highspeed 7, με το κόστος της επένδυσης να αγγίζει τα 15 εκατ., αποκλειστικά από ίδια κεφάλαια.
Το νέο πλοίο έχει ανακατασκευασθεί πλήρως σε επίπεδο συστημάτων ασφαλείας και ξενοδοχειακών υποδομών και εξοπλισμού (καθίσματα, χώροι υποδοχής, χώροι εστίασης), με τις εργασίες να διεξάγονται στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος. 
Θα εξυπηρετεί τη γραμμή Πειραιάς - Μεστά Χίου - Μυτιλήνη - Λήμνος – Θεσσαλονίκη, με τα δρομολόγια να εκκινούν στις 29 Ιουλίου.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaways Α. Αγαπητός δήλωσε «με σκληρή δουλειά, όραμα και πίστη στις δυνατότητές μας, η διοίκηση της Hellenic Seaways κατάφερε να αντιστρέψει το κλίμα και να θέσει την εταιρεία σε αναπτυξιακή και, απολύτως οικονομικά υγιή, τροχιά.
Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για το νέο, πολυτελές, άνετο, γρήγορο και φυσικά ασφαλές πλοίο που δρομολογούμε, καθώς προσφέρουμε ακόμη περισσότερες επιλογές στον ταξιδιώτη, ενώ παράλληλα ενισχύουμε έμπρακτα τους κατοίκους των νησιών του ΒΑ Αιγαίου. Άλλωστε η ενίσχυση της νησιωτικότητας είναι μεταξύ των προτεραιοτήτων μας». 

Πόσο Κοστίζει μια Διέλευση από το Νέο Κανάλι του Παναμά?

Εδώ και λίγες βδομάδες έχει δοθεί προς χρήση το νέο τμήμα της διώρυγας του Παναμά. Είναι πολύ εντυπωσιακές οι εικόνες που έχουμε δει από τα πλοία που ξεκίνησαν να χρησιμοποιούν τις νέες δεξαμενές. Η ναυπηγική βιομηχανία κατασκεύασε τα νέου τύπου πλοία τα οποία μπορούν να εκμεταλλευτούν τις νέες δεξαμενές, έτσι από τα πλοία τύπου Panamax έχουμε περάσει στην εποχή των πλοίων Neopanamax. Πόσο κοστίζει όμως η διέλευση ενός πλοίου?
CD3XSBNVEAI6CrH
Σύμφωνα με την αρχή διαχείρισης του καναλιού, για το πρώτο πλοίο το οποίο διέσχισε τη νέα διώρυγα το (COSCO Shipping Panama) καταβλήθηκε κόμιστρο διέλευσης ύψους $575,545. Αν το ποσό σας φαίνεται μεγάλο τότε σίγουρα το ύψος του κομίστρου που πλήρωσε η Mitsui O.S.K. Lines για την διέλευση του 10,000 TEU’s Neopanamax «MOL Benefactor» θα φανεί υπερβολικό. Το ποσό ξεπέρασε τα $800,000 φτάνοντας τα $829,468. Το πλοίο αυτό είναι το πρώτο Neopanamax Containership το οποίο διέσχισε την νέα διώρυγα.
Για τον υπολογισμό του κόστους λαμβάνεται υπόψη ο τύπος του πλοίου καθώς και η χωρητικότητά του, συγκεκριμένα για πλοία ξηρού φορτίου λαμβάνεται υπόψη το νεκρό βάρος και η χωρητικότητα σε μετρικούς τόνους, στα πλοία μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) και Υγραερίου (LPG) η μέτρηση βασίζεται σε κυβικά μέτρα, τα δεξαμενόπλοια τιμολογούνται ανάλογα με τους τόνους φορτίου και με το σύστημα μέτρησης της Διώρυγα του Παναμά (PC / UMS) σε τόνους. Τέλος, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα συνεχίσουν να τιμολογούνται βάση μεταφορικής ικανότητάς τους σε TEUs καθώς επίσης θα απολαμβάνουν προνομιακής τιμολόγησης οι εταιρίες που χρησιμοποιούν τακτικά την νέα διώρυγα (customer-loyalty program) αναλόγως τον αριθμό των TEUs που διακινούν δια μέσω της διώρυγας του Παναμά.
Λεπτομέρειες για τις χρεώσεις μπορείτε να δείτε ΕΔΩ 

Έκθεση Paris MoU 2015, η Ελληνικη Σημαία Παραμένει στην Λευκή Λίστα

Εκδόθηκε και φέτος η ετήσια έκθεσή του Paris MoU. Η έκθεση δείχνει μεγάλη μείωση του αριθμού των περιστατικών ελλείψεων σε πλοία σε σύγκριση με το 2014.
f689a1f430a99c1961a7aa179ba157f1_XL
Συγκεκριμένα, από τις 17.858 επιθεωρήσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2015, ο Paris MoU αναφερθεί 11 απαγορεύσεις, ή άρνηση πρόσβασης, σε σύγκριση με 20 το 2014. Το ποσοστό κράτησης παρέμεινε σταθερό στο 3,33%, ενώ ο αριθμός των ελλείψεων υποχώρησε κατα 10% σε σύγκριση έως το 2014.
Όσων αφορά τις Λευκές, Γκρι και Μαύρο λίστες η συνολική κατάσταση φαίνεται να σταθεροποιείται. Παρόλο που μεμονωμένες σημαίες έχουν αλλάξει λίστες, ο συνολικός αριθμός χωρών στην Λευκή Λίστα παρέμεινε ίση με το 2014 (43).
Ειδικότερα η Ελληνική σημαία βρίσκεται στην 19η θέση ενώ τις πέντε πρώτες θέσεις στη Λευκή Λίστα καταλαμβάνουν κατά φθίνουσα σειρά η Σουηδία, η Βρετανία, η Γαλλία, η Δανία και η Νορβηγία.
Η Πορτογαλία και η Ισπανία έχουν τόσο μετακινηθεί από την Γκρι Λίστα στην Λευκή, ενώ η Ινδία και η Ελβετία μετακινήθηκαν από την Λευκή Λίστα στην Γκρι Λίστα και ο Άγιος Χριστόφορος και το Νέβις μετακινούνται από την Γκρι Λίστα στην Μαύρη Λίστα. Το 2015, υπάρχουν συνολικά 11 σημαίες στην Μαύρη Λίστα, με την Ενωμένη Δημοκρατία της Τανζανίας έχει την χειρότερη επίδοση για τρίτη συνεχόμενη χρονιά.
Επίσης οριστικοποιήθηκε ο πίνακας απόδοσης των αναγνωρισμένων Οργανισμών (RO) για τα έτη 2013 – 2015 εκ των οποίων τις 12 πρώτες θέσεις καταλαμβάνουν μέλη του IACS και ο τουρκικός Νηογνώμονας.
Μεταξύ των Αναγνωρισμένων Οργανισμών (RO), τις καλύτερες επιδόσεις κατά την περίοδο 2013-2015 είχε ο Νορβηγικός Νηογνώμονας, ακολουθούμενος από τον Det Norske Veritas (DNV) και τον American Bureau of Shipping (ABS). Την χειρότερη απόδοση το 2015 έιχε ο International Register of Shipping ακολουθούμενος από τον Universal Shipping Bureau και τον Βουλγαρικό Νηογνώμονα.
Ο Paris MoU σημειώνει ότι ο συνολικός αριθμός των επιθεωρήσεων μειώθηκε λίγο το 2015 σε σύγκριση με το 2014 (18.430 επιθεωρήσεις). Από το 2011, το μέσο ποσοστό κράτησης αυξήθηκε σε ετήσια βάση μέχρι το 2013 (3,78%), αλλά μειώθηκε το 2014 – 3,32%. Το 2015 το ποσοστό κράτησης παρέμεινε σταθερό στο 3,33%. Η Ισπανία, η Ιταλία, η Ολλανδία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ελλάδα και το Ηνωμένο Βασίλειο συνέβαλαν περισσότερο στις συνολικές προσπάθειες ελέγχου ως προς το ποσοστό, καθώς όλες μαζί είχαν πάνω από το 51% του συνόλου.
Ανάμεσα στα πλοία που βρίσκονται στη Μαύρη Λίστα, έγιναν 1.166 επιθεωρήσεις και 131 κρατήσεις με ποσοστό απαγόρευσης απόπλου του 11,24%, παρόμοιο με το 2014 και το 2013. Για τα πλοία που βρίσκονται στη Γκρι Λίστα, το ποσοστό κράτησης ήταν 8,58%, σημαντικά υψηλότερο από 2014 (6,27%). Για τα πλοία που βρίσκονται στη Λευκή Λίστα το ποσοστό κράτησης είναι 2,50%, ποσοστό που βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με το 2014.
Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι από 1ης Ιουλίου οι σχετικοί πίνακες θα είναι σε πλήρη εφαρμογή και θα χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό του προφίλ επικινδυνότητας των πλοίων ενώ τονίζεται ότι πλοία που φέρουν σημαία η οποία περιλαμβάνεται στην Μαύρο ή Γκρι Λίστα υπόκεινται σε αυξημένους και στοχευμένους ελέγχους.
Οι 5 πιο συχνές ελλείψεις για το 2015 ήταν ο ISM (4,3%, 1797), οι πυροστεγείς θύρες / ανοίγματα αυτών (2,5%,  1044), ναυτιλιακές εκδόσεις (2,5%, 1016) χάρτες (2,4%, 996) και βιβλίο πετρελαίου (1,6%, 645).
Ο Paris MoU είναι ένας οργανισμός που αποτελείται από 27 συμμετέχουσες ναυτικές αρχές και καλύπτει τα ύδατα των ευρωπαϊκών παράκτιων κρατών και τη βορειοατλαντική λεκάνη από τη Βόρεια Αμερική προς την Ευρώπη.
Τα σημερινά κράτη μέλη του Paris MoU περιλαμβάνουν το Βέλγιο, τη Βουλγαρία, τον Καναδά, την Κροατία, Κύπρος, Δανία, Εσθονία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ισλανδία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λετονία, Λιθουανία, Μάλτα, την Ολλανδία, τη Νορβηγία, την Πολωνία, η Πορτογαλία, η Ρουμανία, η Ρωσική Ομοσπονδία, η Σλοβενία, η Ισπανία, η Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Συνολικές προβολές σελίδας