Τετάρτη 24 Ιουνίου 2015

Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια στις 30 Ιουνίου, εξαιτίας κινητοποιήσεων της ΠΝΟ

Δεμένα θα παραμείνουν τα πλοία στα λιμάνια την Τρίτη 30 Ιουνίου, λόγω 24ωρης προειδοποιητικής απεργίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ). Η ΠΝΟ καταγγέλλει κατάφωρη παραβίαση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας των ναυτικών από ορισμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες, με σιωπηρή όπως μάλιστα τονίζει ανοχή των λιμενικών αρχών.
Τα ναυτεργατικά σωματεία που συμμετείχαν στη σημερινή συνεδρίαση της ΠΝΟ, ζήτησαν την υπογραφή νέων συλλογικών συμβάσεων εργασίας στην ακτοπλοΐα (οι συμβάσεις έχουν λήξει στις 31/12/2014), αλλά κυρίως την εφαρμογή των ήδη υφισταμένων που όπως ανέφεραν σε πολλές περιπτώσεις παραβιάζονται.
Για τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας που έληξαν, ανέφεραν ότι κάποια στιγμή θα πρέπει να ανανεωθούν, αλλά πρόσθεσαν επίσης ότι εφόσον τα συμβαλλόμενα μέρη (ακτοπλόοι-ναυτικοί) εξακολουθούν και τις εφαρμόζουν, ισχύουν οι ίδιοι όροι και προϋποθέσεις των υφιστάμενων.
Όπως κατήγγειλαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ συνδικαλιστικά στελέχη της ΠΝΟ δεν μπορεί ναυτικοί με ειδικότητα μηχανικού να εργάζονται 15 ώρες στο πλοίο για την εξαγωγή εμβόλων μηχανής και να μη δίδονται οι επιπλέον ώρες.
Ανέφεραν, επίσης, ότι ενώ είναι στην αρμοδιότητα των λιμενικών είναι να ελέγχουν στο λογιστήριο του πλοίου αν έχουν πληρωθεί όλα τα μέλη του πληρώματος βάσει των συμβάσεων που έχουν υπογραφεί, σε καμία περίπτωση δεν γίνονται τέτοιου είδους έλεγχοι.
Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία στην ανακοίνωσή της τονίζει ότι η μη πληρωμή των δεδουλευμένων στα πληρώματα ορισμένων εταιρειών συνεχίζεται, η ανεργία έχει ξεπεράσει το 50%, ενώ θέτει θέμα «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας, αλλά και ασφάλειας των ίδιων των πλοίων και των επιβατών από τις αλλεπάλληλες μειώσεις των οργανικών συνθέσεων.
Προσθέτει, επίσης, ότι η υποβάθμιση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων και της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των ναυτικών συνεχίζεται, υπογραμμίζοντας ότι η εφοπλιστική πλευρά και το υπουργείο Ναυτιλίας δεν έχουν προβεί έως τώρα σε καμία ενέργεια για την επίλυση έστω και ενός εκ των προβλημάτων που ταλανίζουν τον κλάδο, παρά τις εκάστοτε διαβεβαιώσεις ότι όλα θα «τακτοποιηθούν».
Η ΠΝΟ μιλά και για επερχόμενη χιονοστιβάδα αντεργατικών μέτρων και πολιτικών από τις απαιτήσεις των δανειστών που μόλις χθες ανακοινώθηκαν.
Η απεργία των ναυτικών, που αναμένεται να ξεκινήσει από τις 00:01 της Τρίτης 30 Ιουνίου έως τις 24:00 τα μεσάνυχτα τη ίδιας ημέρας πρόκειται να προκαλέσει αναστάτωση σε ταξιδιώτες και ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Έκπτωτη η ΝΕΛ από τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια: Σε καθεστώς προστασίας τα πληρώματα

Σε καθεστώς προστασίας τέθηκαν με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομίας Υποδομών Ναυτιλίας και Τουρισμού Θοδωρή Δρίτσα τα πληρώματα πέντε πλοίων της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου, που ζητούν την καταβολή δεδουλευμένων, ενώ η εταιρεία κηρύχθηκε έκπτωτη από τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια, όπως μετέδωσε το ΑΜΠΕ.
Ήδη η σχετική απόφαση αναρτήθηκε στη «Διαύγεια» από το μεσημέρι της Παρασκευή 19/06 και πρόκειται για τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία «European Εxpress», «Tαξιάρχης», «Aqua Jewel», «Μυτιλήνη» και «Θεόφιλος».
Η απόφαση έχει επιδοθεί προς κοινοποίηση στους 20 ναυτικούς του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «AQUA JEWEL», στους 33 του «European Express», στους 43 του «Μυτιλήνη», στους 37 του «Θεόφιλος» και στους 53 του «Ταξιάρχη».
Οι καταστάσεις αναμένεται να προωθηθούν στο ΝΑΤ, προκειμένου να γίνει η εκκαθάριση του ναυτολογίου για τους 186 ναυτικούς και η καταβολή των αποδοχών, μισθών και επιδομάτων τριών μηνών, από το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο.
Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας, μιλώντας στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο για το θέμα, ανέφεραν ότι ήδη τα πληρώματα των πλοίων είχαν ζητήσει από την περασμένη εβδομάδα συνάντηση με τον αρμόδιο υπουργό, ενώ το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτή τη στιγμή, αφορά τους 38 ναυτικούς του «Μυτιλήνη» στη Σάμο, οι οποίοι είναι αναγκασμένοι να παραμένουν σ’ αυτό μέχρι την εκκαθάριση του ναυτολογίου, καθώς έως τότε φέρουν ακέραια την ευθύνη για την ασφάλεια του πλοίου.
Στους ναυτικούς παρέχεται σίτιση και νερό από το δήμο, την εκκλησία, τους κατοίκους και φορείς. Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΜΠΕ, ήδη το υπουργείο Ναυτιλίας προωθεί σχετική τροπολογία για την απλήρωτη ναυτική εργασία.
Την περασμένη Παρασκευή 19/06, με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας και σχετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, η ΝΕΛ κηρύχθηκε έκπτωση από τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια, ενώ προκηρύχθηκε ήδη ο σχετικός διαγωνισμός, προκειμένου να κατατεθούν προτάσεις από τις ενδιαφερόμενες ακτοπλοϊκές εταιρείες για την εκτέλεσή τους - έως σήμερα Τρίτη 23/06 το μεσημέρι, με πλοία όμως έως 12 ετών.
Για τα συγκεκριμένα δρομολόγια δεν υπήρξε ενδιαφέρον από καμία ακτοπλοϊκή εταιρεία, και την Πέμπτη αναμένεται να συνεδριάσει για το θέμα το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, προκειμένου πιθανότατα να προχωρήσει σε αλλαγή της υπάρχουσας σύμβασης με αλλαγή των όρων και των προϋποθέσεων.
Οι δύο γραμμές θα καλυφθούν πιθανόν από πλοία της εταιρείας Hellenic Seaways, η οποία είχε εκφράσει το ενδιαφέρον παλαιότερα για την κάλυψή τους.
Η πρώτη γραμμή περιλαμβάνει τα εξής δρομολόγια: Σύρος-Κύθνος-Κέα-Λαύριο, Σύρος-Πάρος-Νάξος-Δονούσα-Αιγιάλη-Κατάπολα-Κουφονήσι-Σχοινούσα-Ηρακλειά-Νάξος-Πάρος-Σύρος, Σύρος-Πάρος-Νάξος-Φολέγανδρος-Σίκινος-Ίος-Θηρασιά-Θήρα-Ανάφη.
Η δεύτερη γραμμή περιλαμβάνει τα παρακάτω δρομολόγια: Σύρος-Κύθνος-Κέα-Λαύριο, Σύρος-Πάρος-Νάξος-Ίος-Σίκινος-Φολέγανδρος-Κίμωλος-Μήλος, Σύρος-Πάρος-Σέριφος-Κίμωλος-Μήλος και Σύρος-Τήνος-Άνδρος.Επίσης Σύρος-Τήνος-Άνδρος.

Διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών: Ο… μονόδρομος της ΕΕ προς την ανάπτυξη

Οι υπουργοί Μεταφορών από 12 κράτη - μέλη της Ευρώπης, ανώτατα διευθυντικά στελέχη και άνω των 1000 ενδιαφερομένων του κλάδου των μεταφορών συναντήθηκαν στη διάσκεψη υψηλού επιπέδου για τις μεταφορές με θέμα «Ημέρες ΔΕΔ-Μ», που διοργανώθηκε στη Ρίγα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε συνεργασία με τη λετονική Προεδρία.
Τα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), που αποτελούν τον πυρήνα της ενωσιακής πολιτικής για τις υποδομές, αποσκοπούν στην κάλυψη των χασμάτων μεταξύ των δικτύων μεταφορών των κρατών μελών, στην εξάλειψη των σημείων συμφόρησης ή στην υπερνίκηση των τεχνικών εμποδίων.
Η φετινή έκδοση της διάσκεψης «Ημέρες ΔΕΔ-Μ» επικεντρώθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα νέα διευρωπαϊκά δίκτυα (ΔΕΔ-Μ) για την προσέλκυση καινοτόμων χρηματοδοτικών λύσεων.
Η κ. Violeta Bulc, επίτροπος της ΕΕ αρμόδια για θέματα μεταφορών, δήλωσε σχετικά: «Πρέπει τώρα να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να γίνει πραγματικότητα το διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών.
Η βάση για τη μελλοντική μας πρόοδο είναι η υλοποίηση των προγραμμάτων εργασιών, συμπεριλαμβανομένων των βασικών διασυνοριακών έργων. Βασίζομαι σε όλους τους παράγοντες —εθνικούς και περιφερειακούς, δημόσιους και ιδιωτικούς— για να αξιοποιήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα μέσα μας, όπως ο χρηματοδοτικός μηχανισμός «Συνδέοντας την Ευρώπη» και το νέο Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων.
Από αυτή την άποψη, οι συστάσεις που διατυπώθηκαν στην έκθεση Christophersen, Bodewig και Secchi διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στην προσέλκυση των απαραίτητων ιδιωτικών επενδύσεων.»
Ο κ. Anrijs Matiss, υπουργός Μεταφορών της Λετονίας, δήλωσε: «Με μεγάλη χαρά καλωσορίζω τις «Ημέρες ΔΕΔ Μ» στη Ρίγα, μια σημαντική εκδήλωση που πραγματοποιείται τις παραμονές της επιτυχούς ολοκλήρωσης της ιστορικής πρώτης Προεδρίας της ΕΕ που άσκησε η Λετονία.
Διαπιστώνω με ικανοποίηση ότι η ανάπτυξη καινοτόμου και συνεκτικής υποδομής και τα μέσα χρηματοδότησής της κατέχουν εξέχουσα θέση στην παρούσα διάσκεψη υψηλού επιπέδου.
Το “Rail Baltica” αποτελεί εξαιρετικό παράδειγμα της εν λόγω συνεκτικής υποδομής. Η σιδηροδρομική αυτή γραμμή, όχι μόνο θα συνδέσει τις μεγάλες πόλεις της Βαλτικής, μέσω του ευρωπαϊκού τυποποιημένου εύρους τροχιάς, ανοίγοντας τον δρόμο για νέες λύσεις κινητικότητας για τους επιβάτες και τα εμπορεύματα, αλλά θα σηματοδοτήσει επίσης τη συμβολική επανασύνδεση της περιοχής της Βαλτικής με τον πυρήνα της Ευρώπης.
Χαιρόμαστε λοιπόν για το γεγονός ότι η δήλωση σχετικά με το έργο Rail Baltica έχει προσυπογραφεί επιτυχώς από όλους τους βασικούς ενδιαφερομένους.»
Το έργο Rail Baltica
Ένα από τα πολλά αποτελέσματα της εκδήλωσης «Ημέρες ΔΕΔ-Μ» αποτέλεσε η υπογραφή από τους υπουργούς της Φινλανδίας, της Εσθονίας, της Λετονίας, της Λιθουανίας και της Πολωνίας, δήλωσης σχετικά με την υλοποίηση του έργου Rail Baltica, που θα αποτελέσει τη ραχοκοκαλιά του διαδρόμου Βόρειας Θάλασσας - Βαλτικής του κεντρικού δικτύου.
Επιπλέον, η επίτροπος BULC και οι υπουργοί των κρατών των Δυτικών Βαλκανίων συμφώνησαν στην ενδεικτική επέκταση του κεντρικού δικτύου και των διαδρόμων στις χώρες των Δυτικών Βαλκανίων. Η εντολή των συντονιστών διαδρόμων θα επεκταθεί συνεπώς και στην περιοχή αυτή.
Με την ευκαιρία της διάσκεψης, η Επιτροπή παρουσίασε επίσης τα αποτελέσματα μελέτης για τους διαδρόμους του κεντρικού δικτύου.
Τα βασικά πορίσματα δείχνουν ότι ο αντίκτυπος των επενδύσεων της ΕΕ στις υποδομές μεταφορών είναι μεγάλος: αντιπροσωπεύει αύξηση του ΑΕΠ κατά 1,8% και δημιουργία 10 εκατομμυρίων θέσεων εργασίας στο μέλλον. Αυτές οι θετικές επιπτώσεις στην οικονομία και την αγορά εργασίας θα διαρκέσουν έως το 2030.
Επόμενα βήματα: Στις 10 Ιουλίου 2015 η επιτροπή του χρηματοδοτικού μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» θα διεξαγάγει ψηφοφορία σχετικά με τα έργα που έχουν επιλεγεί για την κατανομή των κονδυλίων.
Χρηματοδότηση της ΕΕ, ύψους 11,9 δισεκατομμυρίων ευρώ διατίθεται για τη βελτίωση των ευρωπαϊκών μεταφορικών συνδέσεων.

Συνολικές προβολές σελίδας