Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2013

Έρευνα: Ηγεσία και Υποκίνηση στο χώρο της Εφοδιαστικής Αλυσίδας

Ξεκινά για πρώτη φορά στην Ελλάδα και στην Κύπρο η μεγαλύτερη έρευνα στο χώρο της εφοδιαστικής αλυσίδας με αντικείμενο "την ηγεσία και την υποκίνηση στο χώρο της εφοδιαστικής αλυσίδας" φιλοξενούμενη στον ευρωπαϊκό διαδικτυακό κόμβο www.papasotiriou.eu.

Αφορμή για την έρευνα είναι η σημερινή δύσκολη εποχή που χρειάζεται να διαφοροποιηθεί και να αναδειχθεί η σκληρή δουλειά κάθε logistician, αλλά και να εντοπιστούν όσα μπορούν να οδηγήσουν σε βέλτιστες πρακτικές διοίκησης του ανθρώπινου δυναμικού του κλάδου της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Η έρευνα έχει οργανωθεί από τους Νικολακόπουλο Κ. Logistics Manager της Intracom Telecom, Παπασωτηρίου Δ. σύμβουλο οργάνωσης εφοδιαστικής αλυσίδας και την Καλκαβούρα Μ. σύμβουλο επιχειρήσεων και οργανωτική / κλινική ψυχολόγο.  Πρόκειται για μια εφαρμοσμένη έρευνα που έχει ανάγκη ο κρίσιμος χώρος της εφοδιαστικής αλυσίδας με στόχο, η ηγετική ομάδα σε κάθε επιχείρηση / οργανισμό να:


•Κατανοήσει σε βάθος τη σημερινή κατάσταση της αγοράς
•Συγκρίνει θέματα: μισθολογικά, παροχές – προνόμια, ανάγκες εκπαίδευσης, εσωτερικής λειτουργίας
•Αναδείξει τις αποτελεσματικότερες μεθόδους άσκησης του ηγετικού ρόλου των στελεχών της εφοδιαστικής αλυσίδας
•Γίνει αφετηρία πρόκλησης καινοτομίας
•Διαμορφώσει πλαίσιο εσωτερικής ανάπτυξης
•Προτείνει αλλαγές προς όφελος της επιχείρησης
•Βελτιώσει την ενδοεταιρική επικοινωνία
•Συμμετέχει στην έμπνευση κοινού οράματος
•Συμβάλλει καθοριστικά σε θέματα εταιρικής αναδιοργάνωσης και μείωσης του κόστους λειτουργίας
•Αυξήσει τη δέσμευση των εργαζομένων προς την εταιρεία
•Δημιουργήσει κλίμα ψυχικής ενθάρρυνσης
•Ακτινογραφήσει σχέσεις με συναδέλφους, προϊσταμένους, υφισταμένους
•Διερευνήσει δυνατότητες προαγωγής και ανάπτυξης

Η έρευνα θα παραμείνει ανοικτή μέχρι την 15 Δεκ 2013. Τα αποτελέσματα θα παρουσιαστούν σε συνεδριακές εκδηλώσεις εντός του 2014 τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Κύπρο ενώ θα συνεχιστεί στην παγκόσμια κοινότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας κατά τα έτη 2015 & 2016, δίνοντας τη δυνατότητα σε ελληνικές και κυπριακές επιχειρήσεις να γίνουν γνωστές σε όλο τον κόσμο. Ενδεικτικό είναι ότι η αρχική ενημέρωση για την έρευνα στην Ελλάδα και Κύπρο θα προσεγγίσει περισσότερες από 100.000 ηλεκτρονικές διευθύνσεις, ενώ στο παγκόσμιο δίκτυο θα ξεπεράσει το 1.700.000 διευθύνσεις χωρίς να υπολογιζεται η δυναμική πολλαπλασιαμού. Χαρακτηριστικό της έρευνας είναι ότι δεν απαιτείται η καταχώρηση προσωπικών στοιχείων και δεδομένων κατά την ηλεκτρονική συμπλήρωση του δομημένου ερωτηματολογίου. Οι απαντήσεις που θα δοθούν είναι απόλυτα εμπιστευτικές και θα χρησιμοποιηθούν μόνο για ερευνητικούς σκοπούς.

Υποστηρικτές της έρευνας είναι το Ινστιτούτο Logistics Management Ελλάδος (ILME), η Κυπριακή Εταιρεία Logistics (Cyprus Logistics Association - CLA), το περιοδικό supply chain. Όλοι όσοι απαντήσουν στα ερωτήματα της έρευνας θα αποκτήσουν δικαίωμα συμμετοχής εφόσον επιθυμούν σε κλήρωση (με βάση τα δηλωθέντα mails) με εταιρικά ή ατομικά δώρα.

Δωροθέτες είναι οι εταιρείες μελετών και εκπαίδευσης Infolab και Project You, οι πάροχοι υπηρεσιών 3PL: Synergy - supply chain management systems και Δελατόλας όμιλος επιχειρήσεων, οι εταιρείες ΑΝΥ.ΜΗ και ΒΙΕΜΕΤ του ομίλου Τιτόπουλου, η Atermon SA ολοκληρωμένα συστήματα ανθρώπινου δυναμικού, η Quality & Safety εταιρεία εκπαίδευσης για την οδική ασφάλεια, η χρωματοβιομηχανία ΧΡΩΤΕΧ, η Empross σύμβουλοι στρατηγικής πληροφορικής, η Northwest Strategic Management, η Zscience συστήματα ενεργειακής αυτονόμησης & πληροφορικής, η οινοποιία Δερέσκου και η beyond the BEST σύμβουλοι οργάνωσης εφοδιαστικής αλυσίδας.
 

ΟΦΑΕ: Διαστάσεις επιδημίας η παράνομη μεταφορά ελληνικών προϊόντων

Η ανυπαρξία ελέγχων έχει αυξήσει σημαντικά το τελευταίο χρονικό διάστημα τα φαινόμενα παράνομης μεταφοράς από την Ελλάδα προς τρίτες χώρες, με τη χρήση εικονικών τιμολογίων ή δελτίων αποστολής
τα οποία εμφανίζουν ως αποστολέα των μεταφερομένων εμπορευμάτων πρόσωπο ή εταιρεία που δεν έχει έδρα στην Ελλάδα και αυτό προκειμένου με τον τρόπο αυτό να καταστρατηγηθεί η έλλειψη άδειας μεταφοράς από την Ελλάδα προς τρίτη χώρα που δεν υπάρχει.
Όπως αναφέρει η ΟΦΑΕ σε ανακοίνωσή της βάσει εγγράφου της, που έχει ως παραλήπτες όλους τους αρμόδιους κυβερνητικούς παράγοντες, οι μεταφορές αυτές γίνονται αποκλειστικά από ξένα φορτηγά, κάτι που συρρικνώνει ακόμη περισσότερο το ήδη περιορισμένο έργο που έχουν, λόγω της κρίσης, οι Έλληνες μεταφορείς. Η ανυπαρξία ελέγχων έχει αυξήσει σημαντικά το τελευταίο χρονικό διάστημα τα φαινόμενα παράνομης μεταφοράς από την Ελλάδα προς τρίτες χώρες, με την χρήση εικονικών τιμολογίων ή δελτίων αποστολής τα οποία εμφανίζουν ως αποστολέα των μεταφερομένων εμπορευμάτων πρόσωπο ή εταιρία που δεν έχει έδρα στην Ελλάδα και αυτό προκειμένου με τον τρόπο αυτό να καταστρατηγηθεί η έλλειψη άδειας μεταφοράς από την Ελλάδα προς τρίτη χώρα που δεν υπάρχει.
Η συνήθης πρακτική που ακολουθείται σε αυτές τις περιπτώσεις, είναι ότι οι συναλλασσόμενοι εφοδιάζουν τους αυτοκινητιστές με τιμολόγια και δελτία αποστολής τα οποία και εμφανίζουν ως αποστολές του εμπορεύματος (το οποίο φεύγει ... από την Ελλάδα), εταιρίες μεταφορών από άλλες χώρες, όπως για παράδειγμα, Τουρκία, Μολδαβία, Ρουμανία κτλ και παραλήπτες πρόσωπα από ίδιες ή παραπλήσιες χώρες.
Στις περιπτώσεις που κατόπιν καταγγελιών αναφέρονται τέτοια φαινόμενα, προς τις Αρχές από την ΟΦΑΕ και πάλι επιστρατεύονται τέτοιου είδους τιμολόγια προκειμένου να προσκομιστούν στις αρμόδιες τελωνειακές αρχές και να συνεχίσει απρόσκοπτα.
Η ΟΦΑΕ έχει προχωρήσει το τελευταίο διάστημα σε μηνυτήριες αναφορές προς τις αρμόδιες κατά τόπους εισαγγελίες, για περιστατικά που υπέπεσαν στην αντίληψή της.
Με βάση τα παραπάνω, η ΟΦΑΕ ζητάει από τους αρμόδιους, να υπάρξουν συντονισμένες ενέργειες, ώστε να βρεθούν αξιόπιστοι τρόποι ώστε, αν δεν εξαφανιστεί εντελώς το φαινόμενο της παράνομης μεταφοράς, τουλάχιστον να περιοριστεί στο ελάχιστον.
Ενδεικτικά μάλιστα η ΟΦΑΕ προτείνει να υπάρξει στα σχετικά παραστατικά (τιμολόγια, δελτία αποστολής) και τα έγγραφα φυτοϋγειονομικού  ελέγχου, όταν πρόκειται για μεταφορά αγροτικών ή γεωργικών προϊόντων, τα οποία δεν είναι δυνατό να εκδίδονται παρά μόνο στο έδαφος της χώρας εκκίνησης του φορτίου και αποκαλύπτουν τον πραγματικό αποστολέα.

ΟΦΑΕ: Πώς θα αυξηθούν οι εξαγωγές προς τη Ρωσία

Οκτώ άξονες προκειμένου οι εξαγωγές ελληνικών προϊόντων προς την Ρωσία να γίνονται ταχύτερα, ασφαλέστερα και με το χαμηλότερο δυνατό κόστος, έθεσε υπόψη των αρμοδίων 
ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ Απόστολος Κενανίδης, κατά τη διάρκεια ομιλίας του σε ημερίδα με θέμα: «Ο καταλυτικός ρόλος των μεταφορών στην ανάπτυξη των διμερών εμπορικών σχέσεων Ελλάδος – Ρωσίας» που διοργάνωσε το Ελληνορωσικό Επιμελητήριο, σε συνεργασία με το Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος και τον Ελληνικό Επιμελητηριακό Σύνδεσμο Μεταφορών στην Θεσσαλονίκη.
Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν εκτός των άλλων ο υπουργός Μακεδονίας - Θράκης Θ. Καράογλου και ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απ. Τζιτζικώστας.
Ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ τόνισε ότι οι εμπορικές σχέσεις των δύο χωρών εισέρχονται σε μια νέα εποχή, από την οποία μόνο οφέλη μπορεί να υπάρξουν και για τις δύο. Παράλληλα, θέλοντας να συμβάλλει στην καλύτερη διαχείριση των προβλημάτων που υπάρχουν, ώστε να πραγματοποιούνται απρόσκοπτα οι εξαγωγές, παρέθεσε μια σειρά από ενέργειες που θα πρέπει να γίνουν προς την κατεύθυνση αυτή.
- Η ταχύτητα και η απλοποίηση στις διαδικασίες χορήγησης βίζας Ρωσίας σε Έλληνες οδηγούς. Η διαδικασία αυτή διαρκεί μέχρι και δεκαπέντε μέρες, με αποτέλεσμα την αποθάρρυνση των εξαγωγικών δραστηριοτήτων και την καθυστέρηση των δρομολογίων. «Σκεφτείτε απλώς και μόνο το ενδεχόμενο να πρέπει να εκτελεσθεί ένα δρομολόγιο εκτάκτως από άλλον οδηγό που δεν έχει ακόμη αποκτήσει τη βίζα. Η καθυστέρηση θα αποβεί καταστροφική για το φορτίο, το μεταφορέα, τον αποστολέα και τον παραλήπτη και τελικά για τα συμφέροντα των δύο χωρών, αφού καθιστά προβληματική την εξαγωγική δραστηριότητα προς τη Ρωσία», σημείωσε.
- Η ταχύτητα του χρόνου εκτέλεσης των δρομολογίων από Ελλάδα προς Ρωσία. Ανάγκη άμεσης βελτίωσης των οδικών αξόνων και υποδομών, για τη μείωση του χρόνου μεταφοράς.
- Η άμεση, με τη συμβολή και των δύο χωρών, αποκατάσταση της δυνατότητας διέλευσης μέσω της Λευκορωσίας για τα δρομολόγια που προορίζονται για τη Βόρεια Ρωσία.
- Η απλοποίηση, από τις ρωσικές αρχές, των διαδικασιών πιστοποίησης και μείωση του χρόνου μεταφοράς και το κόστους εισαγωγής των ελληνικών -ευπαθών συνήθως- αγροτικών προϊόντων στη Ρωσία, τουλάχιστον εξίσωση των προϋποθέσεων με αυτές των αντίστοιχων εισαγωγών αγροτικών προϊόντων από άλλες χώρες στη Ρωσία.
- Η δημιουργία κινήτρων και προϋποθέσεων έμφορτης επιστροφής στα Ελληνικά φορτηγά που μεταφέρουν ελληνικά προϊόντα στη Ρωσία, με την ανάπτυξη των σχετικών διαμεταφορικών δραστηριοτήτων και την αντιστοίχηση εισαγωγικών και εξαγωγικών δραστηριοτήτων.
- Η μέριμνα για την απλοποίηση των ρωσικών τελωνειακών διατυπώσεων με σκοπό την άμεση παραλαβή των εισαγομένων στη Ρωσία Ελληνικών προϊόντων από τους παραλήπτες τους και την αποφυγή καθυστερήσεων που αυξάνουν το κόστος μεταφοράς.
- Ο έλεγχος και καταστολή των παράνομων μεταφορών εμπορευμάτων που εκτελούνται συχνά χωρίς την απαιτούμενη κατά περίπτωση άδεια, κυρίως από μεταφορείς άλλων χωρών.

Προκηρύχτηκε η γραμμή Κιάτο–Ροδοδάφνη, ύψους 273 εκατ.Στις 31/12 οι προσφορές

Στις 31 Δεκεμβρίου ορίστηκε η κατάθεση των προσφορών για το έργο της κατασκευής των υπολειπόμενων εργασιών υποδομής, επιδομής και σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης της σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη, ύψους 273 εκατ. ευρώ, χωρίς ΦΠΑ.
Το έργο εντάσσεται στο ευρύτερο έργο της κατασκευής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας  (ΣΚΑ)-Πάτρας και αποσκοπεί:
-στην μείωση του χρόνου διαδρομής της γραμμής Αθήνας-Πάτρας σε 2 ώρες από 3 ώρες 25’, μετά και την ολοκλήρωση των έργων έως τη Πάτρα.
-στην επέκταση του εκσυγχρονισμού του υπάρχοντος δικτύου σε μεγάλο μήκος του, πέραν του Κιάτου,  καθώς και στην εξασφάλιση της  διαλειτουργικότητάς του (ενιαίο εύρος γραμμής) με το βορείως της Αθήνας σιδηροδρομικό δίκτυο.

Συνολικές προβολές σελίδας