Πέμπτη 16 Μαρτίου 2017

Η Minoan, η οποία «επιτίθεται» στον Αν. Αγαπητό, ζητά έκτακτη γενική συνέλευση στην HSW

Τη διεξαγωγή έκτακτης γενικής συνέλευσης στην Hellenic Seaways ζητά η Minoan Lines, η οποία «επιτίθεται» εναντίον του διευθύνοντος συμβούλου της HSW Aντώνη Αγαπητού.
Η Minoan, η οποία κατέχει το 48,53% της εταιρείας και διεκδικεί το 40,5% που κατέχει σε αυτήν η Τράπεζα Πειραιώς, εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
Η ναυτιλιακή εταιρεία «ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Α.Ν.Ε.», με ιστορία από το 1972 στην Ελληνική ακτοπλοΐα, συμμετέχουσα σήμερα με ποσοστό 48,53% στο μετοχικό κεφάλαιο της «ΧΕΛΛΕΝΙΚ ΣΗΓΟΥΕΪΣ Α.Ν.Ε.» (η «HSW»), που την κατατάσσει στην πρώτη θέση των μετόχων της, μη επηρεάζοντας εντούτοις τις αποφάσεις των αρμοδίων οργάνων της και μη συμμετέχοντας στο τρόπο διοίκησης και λειτουργίας της, αισθάνεται την ανάγκη να εκφράσει με το παρόν τα ακόλουθα σχετικά με τη διοίκηση της HSW μετά το  2009:
Κατά την περίοδο του ελέγχου της HSW από την Εκτελεστική Διοίκηση της ΑΝΕΚ,  τα οικονομικά αποτελέσματα της HSW εμφάνισαν αισθητή επιδείνωση, ιδίως κατά τα έτη 2010-2013.
Συγκεκριμένα, ενώ τα Ίδια Κεφάλαια της HSW ανέρχονταν σε Ευρώ 238 εκατ. την 31/12/2009, μειώθηκαν κατά την επόμενη 4ετία μέσω διαδοχικών ζημιογόνων χρήσεων συνολικού ύψους ζημιών περί τα Ευρώ 150 εκατ., ώστε τελικώς να κατέλθουν σε Ευρώ 86 εκατ. την 31/12/2013.
Η επιδείνωση αυτή των οικονομικών μεγεθών της HSW, μερικώς μόνο μπορεί να αποδοθεί στη γενικότερη δυσμενή οικονομική κατάσταση της Ελληνικής αγοράς κατά την περίοδο αυτή, καθώς η κύρια ευθύνη ανήκει στα εκτελεστικά μέλη υπό τον τότε εκτελεστικό Πρόεδρο της HSW και στις ολέθριες επιχειρηματικές επιλογές τους.
Σημειώνεται ότι τον Ιούνιο του 2013,  ο τότε εκτελεστικός Πρόεδρος παραιτήθηκε από το Δ.Σ της HSW υπό το βάρος των δυσμενών οικονομικών αποτελεσμάτων της, αλλά επίσης και συγκεκριμένων περιστατικών σύγκρουσης συμφερόντων, κακοδιοίκησης και εσφαλμένων επενδυτικών ενεργειών που είχαν επισημανθεί από τα τότε μέλη των Μινωικών Γραμμών στο Δ.Σ. της  HSW.
Δυστυχώς οι επιλογές της μετέπειτα εκτελεστικής διοίκησης,  δεν καθιστούν πιστευτό ότι αυτή ασκείται «όπως επιβάλλει η χρηστή και συνετή διαχείριση».
Συγκεκριμένα, η εκτελεστική διοίκηση της HSW υπό τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Αντώνη Αγαπητό, προχώρησε σε αγορές και πωλήσεις πλοίων που στερούνται στρατηγικού πλάνου, καθώς και σε εκτεταμένες μετασκευές τους, ενίοτε κατά παραβατική υπέρβαση του κόστους προϋπολογισμού τους, ενέργειες που οδήγησαν την εταιρεία σε υψηλές ταμιακές εκροές και τελικώς στη δεινή οικονομική θέση που βρίσκεται σήμερα.
Κατόπιν των πιο πάνω, η εταιρεία μας στερούμενη άλλης επιλογής, υποχρεώθηκε να υποβάλλει αίτημα του άρθρου 39 παρ. 1 του κν. 2190/1920 στο Διοικητικό Συμβούλιο της HSW για τη σύγκληση έκτακτης Γενικής Συνέλευσης με θέματα:
-την πώληση του πλοίου HIGHSPEED 6  χωρίς την προηγούμενη ενημέρωση της εταιρείας μας και το δικαιολογητικό λόγο της πώλησής του και της απόσυρσης του από την εκμετάλλευση κερδοφόρων ακτοπλοϊκών γραμμών,
-την απραξία της εκτελεστικής διοίκησης για τον έλεγχο και κατανομή ευθυνών και  τη λήψη αναγκαίων δικαστικών μέτρων για υπερβάσεις μετασκευών πλοίων και
την αξιολόγηση και εξηγήσεις της για τα πραγματικά αποτελέσματα της HSWμετά την τελευταία Τακτική Συνέλευση.
Παρακαλούμε περαιτέρω την Τράπεζα Πειραιώς, τη μεγαλύτερη Τράπεζα της Ελλάδας και σημαντικό μέτοχο της HSW, όπως στηρίξει το δίκαιο αίτημα μας προκειμένου να προστατεύσουμε από κοινού την περιουσία των μετόχων μας.

Πηγή: https://www.metaforespress.gr/naftilia/%ce%b7-minoan-%ce%b7-%ce%bf%cf%80%ce%bf%ce%af%ce%b1-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%84%ce%af%ce%b8%ce%b5%cf%84%ce%b1%ce%b9-%cf%83%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%b1%ce%bd-%ce%b1%ce%b3%ce%b1%cf%80%ce%b7/

Έτοιμη η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για την αδειοδότηση εταιρειών logistics

Πλήρη ετοιμότητα έχει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για την έκδοση νέων αδειών λειτουργίας σε εταιρείες του κλάδου των logistics, που ενδιαφέρονται να προχωρήσουν σε επενδύσεις στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης.
Αυτό διαβεβαίωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κώστας Γιουτίκας στη σημερινή συνάντησή του με τους εκπροσώπους διεθνών και εγχώριων επιχειρήσεων διαμεταφορικού εμπορίου και logistics, στις νέες εγκαταστάσεις της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
«Αν και υπάρχει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον από τον ιδιωτικό τομέα για την περαιτέρω ανάπτυξη των logistics στο νομό Θεσσαλονίκης, ο Ν. 4302 του 2014 που ρυθμίζει τα θέματα λειτουργίας Μεταφορικών Εταιρειών και Logistics, δεν έχει ακόμη ενεργοποιηθεί, επειδή δεν έχει εκδοθεί η απαιτούμενη Κοινή Υπουργική Απόφαση που θα τον θέσει σε ισχύ», τόνισε ο κ. Γιουτίκας.
Οι εκπρόσωποι των εταιρειών επισήμαναν στον κ. Γιουτίκα ότι περιμένουν εναγωνίως την ενεργοποίηση του νόμου και εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για τη σημερινή ενημέρωση και για τις προσπάθειες που καταβάλλει ο ίδιος και η διοίκηση της Περιφέρειας, σε συνεχείς επαφές με τα συναρμόδια Υπουργεία, καθώς αυτές οι προσπάθειες έφεραν αποτέλεσμα, αφού η Κοινή Υπουργική Απόφαση, έχει πλέον συνταχθεί και βρίσκεται στο τελικό στάδιο πριν την υπογραφή της.
Οι εκπρόσωποι των εταιριών συμφώνησαν μάλιστα στην ενδυνάμωση της συνεργασίας τους με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Όπως υπογράμμισαν, υπάρχουν περισσότερες από 100 επιχειρήσεις εγκατεστημένες εντός και πέριξ της βιομηχανικής ζώνης της Θεσσαλονίκης, που ενδιαφέρονται να επεκτείνουν τη δραστηριότητά τους στον κλάδο των logistics ή να εκσυγχρονίσουν τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις τους, αλλά η πρόθεση τους για επενδύσεις μπλοκάρει στην αδυναμία έκδοσης αδειών, εξαιτίας της μη ενεργοποίησης του Ν. 4302.
Στο πλαίσιο της σημερινής συνάντησης αποφασίστηκε εκπρόσωποι των ενδιαφερόμενων εταιρειών και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας να αποστείλουν κοινή επιστολή προς τα συναρμόδια Υπουργεία για την επίσπευση των διαδικασιών έκδοσης της ΚΥΑ.
Από την πλευρά του ο κ. Γιουτίκας, τους ενημέρωσε ότι το Τμήμα Αδειοδοτήσεων της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος είναι πανέτοιμο για να προχωρήσει χωρίς καθυστερήσεις στην έκδοση των πρώτων αδειών, αμέσως μόλις τεθεί σε ισχύ ο νόμος.
Στη συνάντηση παρέστη και ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Λ. Χαραλάμπους, ο οποίος κατά τη διάρκεια της συζήτησης κατέγραψε ειδικότερα ζητήματα που του έθεσαν οι εκπρόσωποι των εταιρειών σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων του νόμου και εξουσιοδοτήθηκε από τον Αντιπεριφερειάρχη να επικοινωνήσει στο πλαίσιο των υπηρεσιακών του καθηκόντων με τα Υπουργεία για να ζητήσει τις απαραίτητες διευκρινίσεις.
«Ο στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας για να βάλουμε την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σε τροχιά ανάπτυξης και ο ρόλος μας είναι ν’ ανοίγουμε τους δρόμους προς αυτή την κατεύθυνση. Αυτό κάνουμε και τίποτε περισσότερο.
Ο Ν. 4302 ρυθμίζει και εξειδικεύει όλα τα θέματα που αφορούν στον κλάδο των logistics, από την κατηγοριοποίηση των νέων αδειών που θα εκδίδει πλέον η Περιφέρεια έως τους όρους δόμησης των διαμεταφορικών κέντρων και των κέντρων logistics, τα ζητήματα ασφάλειας των εργαζομένων και την κυκλοφοριακή σύνδεση αυτών των κέντρων με το υφιστάμενο εθνικό επαρχιακό, ακόμη και το αγροτικό οδικό δίκτυο.
Είναι ένα σημαντικό εργαλείο που δεν μπορούσαμε να το αφήσουμε αναξιοποίητο. Όταν μάλιστα υπάρχει ζωηρό ενδιαφέρον του ιδιωτικού κόσμου για νέες επενδύσεις. Η συνεργασία που καθιερώσαμε, η οποία επισφραγίστηκε στη σημερινή συνάντηση, μπορεί να αποδώσει ουσιαστικά οικονομικά οφέλη και να σηματοδοτήσει το αναπτυξιακό πρόσημο που έχει ανάγκη η Θεσσαλονίκη και η Κεντρική Μακεδονία», δήλωσε ο κ. Γιουτίκας.

Συνολικές προβολές σελίδας