Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2015

Κίνδυνος και νέας εμπλοκής στους αυτοκινητοδρόμους. Αναζητούνται πόροι 600 εκατ.

«Το νέο ΕΣΠΑ είναι μικρό για να καλύψει τις μεγάλες ανάγκες ολοκλήρωσης των προγραμμάτων κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων και η κυβέρνηση βρίσκεται σε διεθνείς επαφές για να βρεθεί λύση στο θέμα».
Αυτό αποκάλυψε χθες ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης, ο οποίος σημείωσε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη διαπραγμάτευση του αρμόδιου υπουργείου με τους παραχωρησιούχους, αλλά και την Κομισιόν, η οποία δεν έχει καταλήξει ακόμη.
Η κατάσταση γίνεται δυσκολότερη, καθώς τα έργα έχουν ήδη μεταφερθεί μία φορά από το Γ’ ΚΠΣ, ως έργα-γέφυρα στην προγραμματική περίοδο 2007 - 2013 και σύμφωνα με τους αυστηρούς ευρωπαϊκούς κανονισμούς, δεν επιτρέπεται να μεταφερθούν εκ νέου.

Με τα έργα να κινδυνεύουν να χαρακτηριστούν εκπρόθεσμα, το υπουργείο ενδέχεται να αναζητήσει την απαραίτητα ρευστότητα από άλλες ευρωπαϊκές πηγές, αφού προχωρήσει η σχετική διαδικασία. Ενδεχομένως, να αξιολογηθούν εναλλακτικές χρηματοδότησης από διαφορετικά κοινοτικά κονδύλια.
Το νέο ΕΣΠΑ, που ακόμα δεν έχει ξεκινήσει (ΕΣΠΑ 2014-2020), έχει περιορισμένα κονδύλια και δεν έχει αρκετούς πόρους για να καλύψει τις μεγάλες ανάγκες χρηματοδότησης για την κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων.
«Οπως ξέρετε, το νέο ΕΣΠΑ έχει λίγα χρήματα για έργα υποδομής. Οι αυτοκινητόδρομοι χρειάζονται αρκετά χρήματα και επομένως εάν μεταφερθούν στο νέο ΕΣΠΑ θα καλύψουν τους πόρους του ισχύοντος, το οποίο έχει και τη γραμμή του μετρό.
Μέχρι τώρα δεν μπορούσαν να μεταφερθούν. Μπορούν εν δυνάμει να μεταφερθούν μετά μια διαπραγμάτευση, αλλά νομίζω ότι σε αυτή τη φάση πρέπει να αφήσουμε χρόνο να γίνει μια ουσιαστική συζήτηση για το σύνολο των αυτοκινητόδρομων, αναφορικά με τις συμβάσεις, τη διαπραγμάτευση δηλαδή που υπάρχει εν εξελίξει, καθώς και την ολοκλήρωσή τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, δεδομένου ότι ως κυβέρνηση έχουμε δεσμευθεί ότι θα ολοκληρωθούν», σημείωσε ο υπουργός Οικονομίας. 

Οδηγός νταλίκας τoυ Norman Atlantic ζητά αποζημίωση 308.000 ευρώ

Αίτηση ασφαλιστικών μέτρων κατά της ναυτιλιακής κοινοπραξίας Superfast - ANEK, την οποία υπέβαλε 70χρονος οδηγό νταλίκας που επέβαινε στο μοιραίο πλοίο Norman Alantic, συζητήθηκε την Δευτέρα στο μονομελές πρωτοδικείο Πειραιά, σύμφωνα με «Το Βήμα».
Ο αιτών υποστήριξε στο δικαστήριο ότι έχει υποστεί ζημιά στο σπόνδυλο και το πόδι, καθώς κατά τη διάρκεια της πυρκαγιάς που εκδηλώθηκε στο πλοίο τον περασμένο Δεκέμβριο βγήκε από την καμπίνα του στο κατάστρωμα και έπεσε υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες στη θάλασσα από ύψος 15 μέτρων.
Ανέφερε ακόμα ότι περισυνελέγη με δίχτυα από φορτηγό πλοίο που είχε σπεύσει για βοήθεια στην περιοχή.
Ο οδηγός της νταλίκας ζητά χρηματική αποζημίωση 300.000 για ηθική βλάβη και περίπου 8.000 ευρώ για απώλεια αντικειμένων, ενώ με τα ασφαλιστικά μέτρα ζητά προσωρινά από την κοινοπραξία να του δοθεί το ποσό των 36.000 ευρώ προκειμένου να αντιμετωπίσει τα έξοδα διαβίωσης και να αποζημιωθεί για μέρος της ηθικής του βλάβης.

Ο 70χρονος ανέφερε ότι θα καταθέσει αγωγή κατά της κοινοπραξίας (παραμένει άγνωστο αν το έχει κάνει), ενώ το δικαστήριο έδωσε προθεσμία μέχρι τις 15/10 να προσκομιστούν τα σχετικά έγγραφα αποδεικτικά στοιχεία αλλά και οι έγγραφοι χειρισμοί από τις δύο αντίδικες πλευρές.
Ο 70χρονος ότι αρνήθηκε πρόταση της εταιρείας για εξωδικαστικό συμβιβασμό, πρόταση που έχει γίνει και στους περισσότερους από τους 120 έλληνες επιβάτες.
Το πλοίο είχε ναυλωθεί από την ΑΝΕΚ, βάσει ναυλοσυμφώνου, από την εταιρεία VISEMARdi Navigazione S.R.l. Στο πλήρωμα περιλαμβάνονταν και κάποιοι Ελληνες ναυτικοί.

Εντείνονται οι πιέσεις για μείωση συνθέσεων στα πληρώματα πλοίων της ακτοπλοΐας

Την Τετάρτη στις 13.30 αναμένεται να συναντηθεί αντιπροσωπεία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα και ένα από τα θέματα που θα τεθούν είναι η μείωση των συνθέσεων στα πληρώματα των πλοίων της ακτοπλοΐας, ένα μοντέλο που εφαρμόζεται ήδη στα πλοία της Aδριατικής  και ζητείται να εφαρμοστεί ως υποχρέωση στο πλαίσιο της νέας συμφωνίας με τους δανειστές.
Υπενθυμίζεται πως ο κ.Δρίτσας κατά την ανάγνωση των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης στη Βουλή είχε πει μεταξύ άλλων ότι: 
«Η δεύτερη δεσμευτική υποχρέωση, αφορά στη σύνθεση των πληρωμάτων των μεγάλων επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων των εσωτερικών γραμμών....
Η δική μας προσπάθεια, ήταν να μην περάσει η μεταφορά του μοντέλου της Αδριατικής στις εσωτερικές γραμμές, αλλά με γνώμονα την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, να καθοριστούν τα επίπεδα στελέχωσης για όλες τις κατηγορίες προσωπικού. Δεν είναι δική μας επιλογή.

Τώρα, είμαστε στη φάση επεξεργασίας σχεδίων υλοποίησης. Θα επιδιώξουμε διάλογο μέσα στο πιεστικό χρονικό πλαίσιο, κατανοώντας σαφώς, ότι το θέμα έχει προφανή κοινωνική-εργασιακή διάσταση».
Ο Γενικός Γραμματέας της ΠΝΟ Γιάννης Χαλάς μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, αναφορικά  με τις απαιτήσεις των δανειστών για μείωση των συνθέσεων στα πληρώματα των πλοίων της ακτοπλοΐας, είπε ότι δεν είναι δημοσιονομικό θέμα και πρόσθεσε ότι αν αποφασιστεί κάτι τέτοιο  το κράτος και συγκεκριμένα το ΝΑΤ θα έχει μεγάλες οικονομικές απώλειες, ενώ κέρδη και μάλιστα μεγάλα θα έχουν μόνο οι ναυτιλιακές εταιρείες της ακτοπλοΐας.
Τόνισε ακόμη ότι οι συνθέσεις των πληρωμάτων στα πλοία της ακτοπλοΐας δεν είναι τυχαίες, ορίζονται βάση νόμου και με τις σχετικές προδιαγραφές των πλοίων και έχουν μεγάλη σημασία τόσο για την ασφάλεια των επιβατών όσο και τους πληρώματος σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης μέσα στη θάλασσα.
Σε αυτό το σημείο ανέφερε ως παράδειγμα το τραγικό δυστύχημα με τη φωτιά στο πλοίο Νorman Αtlantic και τη μείωση των συνθέσεων κατά 10% που είχε συντελεστεί στα πληρώματα των πλοίων της Αδριατικής και αφορούσε ξενοδοχειακό προσωπικό και κατώτερο πλήρωμα.

Η ΠΝΟ στη συνάντηση με τον υπουργό αναμένεται επίσης να θέσει επιπλέον την επικείμενη μεταφορά του κλάδου επικουρικής ασφάλισης ναυτικών από το ΝΑΤ στο ΕΤΕΑ (Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης) χωρίς όπως υποστηρίζει να υπάρχει καμία ιδιαίτερη μελέτη κάτι που θα οδηγήσει στη διάλυση του ΝΑΤ με ένταξη των ναυτικών σε άλλο φορέα.
Όπως αναφέρουν συνδικαλιστικές πηγές από την ΠΝΟ στο ΑΠΕ-ΜΠΕ όλα τα κράτη της ΕΕ και των ανεπτυγμένων χωρών παγκοσμίως, έχουν ξεχωριστούς φορείς για τα θέματα των ναυτικών, λόγο ιδιομορφίας του συγκεκριμένου επαγγέλματος.
Προσθέτουν επίσης ότι ο ναυτικός κλάδος επικουρικής ασφάλισης ναυτικών του ΝΑΤ εισπράττει αυτή τη στιγμή 2%  εισφορά από το ναυτικό και 2% από τον πλοιοκτήτη που αποτελούν σημαντικά έσοδα για το ταμείο.
Η ΠΝΟ ζητά εξάλλου  οι προσλήψεις των ναυτικών σε πλοία που φορολογούνται στην Ελλάδα και απολαμβάνουν φορολογικά προνόμια σύμφωνα με το νόμο 27 του 1975, να γίνονται μέσω του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, με τις αμοιβές των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της Διεθνούς Σύμβασης Εργασίας αλλά και με κοινωνικοασφαλιστική προστασία.
Σύμφωνα με στοιχεία που επικαλούνται τα στελέχη του συνδικαλιστικού σωματείου των ναυτικών το κόστος από τη μαύρη ανασφάλιστη εργασία ναυτικών σε τέτοια πλοία που φορολογούνται στην Ελλάδα ανέρχεται περίπου στο 1 δις. ευρώ, ενώ αναφέρουν ότι δεν υπάρχει ελεγκτικός μηχανισμός προκειμένου να ελέγξει αυτές τις εταιρείες και να εισπράξει χρήματα για λογαριασμό του ΝΑΤ που αυτή τη στιγμή επιδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Η εφοδιαστική αλυσίδα εντάχθηκε σε τομεακά προγράμματα του ΕΣΠΑ

Η εφοδιαστική αλυσίδα εντάχθηκε σε τομεακά προγράμματα του ΕΣΠΑ. Ειδικότερα, στο πρόγραμμα «Αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών υφιστάμενων επιχειρήσεων με την ανάπτυξη των ικανοτήτων τους στις νέες αγορές», το οποίο αποτελεί τμήμα του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα, Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ)», που έχει ως βασικό στόχο την αναβάθμιση του επιπέδου επιχειρηματικής οργάνωσης και λειτουργίας των ΜΜΕ, στους οκτώ στρατηγικούς τομείς της χώρας, προκειμένου αυτές να αξιοποιήσουν τα ανταγωνιστικά  τους πλεονεκτήματα, βελτιώνοντας τη θέση τους στις εθνικές και διεθνείς αγορές.
Επίσης, στο πρόγραμμα «Νεοφυής Επιχειρηματικότητα», το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ), στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ)» του ΕΣΠΑ 2014 – 2020 και με εφαρμογή της ρήτρας ευελιξίας για τη χρηματοδότηση παρεμβάσεων που εμπίπτουν στο πεδίο ενίσχυσης του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ).  

Αναλυτικές πληροφορίες στα επισυναπτόμενα αρχεία. 1 2


Συνολικές προβολές σελίδας