Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου 2015

Δριμεία επίθεση της ΠΕΝΕΝ κατά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών

Τους ισχυρισμούς της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών - ΕΕΕ περί μεγάλης εισροής ναυτιλιακού συναλλάγματος και απασχόλησης (άμεσης και έμμεσης) Ελλήνων ναυτικών στην ποντοπόρο, αντικρούει η ΠΕΝΕΝ. Στην μακροσκελή ανακοίνωσή της αναφέρει τα ακόλουθα:     
«Σχετικά με την ομιλία του Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (Ε.Ε.Ε) στην Συνέλευση που έγινε στις 4/2/2015 θέλουμε να σημειώσουμε τα παρακάτω:
Ο ελληνικός εφοπλισμός και η νόμιμη εκπροσώπησή του στην παραπάνω Συνέλευση για άλλη μια φορά παρουσίασε τα «επιτεύγματα» της ελληνικής ναυτιλίας και μεταξύ των άλλων σημείωσε ότι η ελληνόκτητη ναυτιλία εκπροσωπεί το 16% της διεθνούς χωρητικότητας και σε ορισμένες κατηγορίες πλοίων όπως τα Δ/Ξ κατέχει το 23% ενώ στα πλοία χύδην μεταφορών το 18,5% σε παγκόσμια κλίμακα είναι υπό την ελληνική πλοιοκτησία. Ταυτόχρονα εκτίμησε ότι στα LNG στην διεθνή ναυλαγορά διατηρούν υψηλές αποδόσεις ενώ ανάλογες θετικές είναι και οι προοπτικές για τα δεξαμενόπλοια.
Παράλληλα επανέλαβε για πολλοστή φορά ότι από αυτήν την ανάπτυξη της ελληνόκτητης ναυτιλίας έχει σημαντικό όφελος η Ελλάδα σε τρείς τομείς: εισροή συναλλάγματος, θέσεις εργασίας και αυξημένο κύρος στην διεθνή και οικονομική σκηνή.
Δεν παρέλειψε να αναφέρει επίσης διατυπώνοντας και έμμεση απειλή ότι οι εφοπλιστές έχουν δελεαστικές προτάσεις για μετεγκατάσταση των επιχειρήσεων τους σε ευρωπαϊκές και τρίτες χώρες του κόσμου. Συμπλήρωσε όμως ότι οι εφοπλιστές έχουν επιλέξει τον τόπο τους για να αναπτύξουν την επιχειρηματική τους δράση.
Αναφερόμενος στο έργο της απερχόμενης Διοίκησης της Ε.Ε.Ε έκανε αναφορά στην πρωτοβουλία τους για υπογραφή συνυποσχετικού οικειοθελούς συνεισφοράς και επισήμανε ως θετική την απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης και της Βουλής η οποία την 1/10/2014 κατήργησε την επίμαχη διάταξη για υποχρεωτική φορολόγηση με νομοθετική ρύθμιση και σημείωσε ότι η μεγάλη πλειοψηφία των εφοπλιστών ανταποκρίθηκε και εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις της. Δεν είπε ποιοί από τους μεγαλοσχήμονες του εφοπλιστικού κεφαλαίου δεν εκπλήρωσαν έως τώρα αυτές τις «υποχρεώσεις». Αυτήν την υποχρέωση την αναλαμβάνει η ΠΕΝΕΝ και θα δώσει τα σχετικά στοιχεία στην δημοσιότητα το επόμενο διάστημα.

Επίσης χαιρέτησε την ενεργοποίηση από το ΥΝΑ του νομοθετικού πλαισίου για την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης, των λεγόμενων ΝΕΚΕ. Υιοθετήθηκε το πλαίσιο για την λειτουργία ιδιωτικών τμημάτων βραχείας επιμόρφωσης με την προοπτική να ακολουθήσουν οι κανονιστικές πράξεις για ιδιωτικά ΚΕΣΕΝ. Ταυτόχρονα υπογράμμισε την ανάγκη μαζί με τις δημόσιες ΑΕΝ να υπάρχουν και να λειτουργούν ιδιωτικές Ναυτικές Ακαδημίες. Παράλληλα επανήλθε στην «μελέτη» του ΙΟΒΕ σημειώνοντας ότι οι Ναυτιλιακές και παραναυτιλιακές δραστηριότητες προσφέρουν πάνω από 190.000 θέσεις εργασίας!!!
Σχετικά με το επίδικο και επίμαχο σημείο που αφορά την απασχόληση Ελλήνων Ναυτικών στην ελληνική και ελληνόκτητη Ναυτιλία αποσαφήνισε για άλλη μια φορά «ότι βασική προϋπόθεση για να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας στα ελληνόκτητα πλοία είναι η επικράτηση μισθολογικών συνθηκών σύμφωνα με τα διεθνή κρατούντα στην διεθνή Ναυτιλία». Μάλιστα συμπληρώνοντας εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι περιμένει από την νέα κυβέρνηση «σύντομα να υπάρξουν οι αναγκαίες κανονιστικές ρυθμίσεις που θα εξασφαλίσουν τις προαπαιτούμενες συνθήκες για την απασχόληση ελλήνων ναυτικών στα ελληνόκτητα πλοία». Σημειώνουμε εμείς ότι η ελληνική Βουλή στις 28/4/2013 με συντριπτική πλειοψηφία απέρριψε την εφοπλιστικής έμπνευσης διάταξη περί ατομικών συμβάσεων.
Δεν παρέλειψε επίσης να αναφέρει στον απολογισμό της Ε.Ε.Ε ότι υπάρχουν «Αγαστές σχέσεις με την ηγεσία των Ναυτεργατικών σωματείων» και υπογράμμισε «ότι έχουμε καταφέρει να συνεχίσουμε την εποικοδομητική συνεργασία μας με στόχο την διαμόρφωση κοινών θέσεων και απόψεων σε θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος»!!!
Κλείνοντας απεύθυνε σαφή προειδοποίηση προς την νέα κυβέρνηση λέγοντας τα εξής: «Το Δ.Σ της Ε.Ε.Ε θέλει να διαμηνύσει στην πολιτεία και στην κοινωνία ότι η ελληνόκτητη ναυτιλία ως εθνικό κεφάλαιο με καθοριστική οικονομική, πολιτική και στρατηγική σημασία για την πατρίδα μας ήταν είναι και επιθυμεί να παραμείνει παρούσα στον τόπο της. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να την αφήσουμε εκτός πολιτικών αντιπαραθέσεων, σεβόμενοι πλήρως το θεσμικό της πλαίσιο για να συνεχίσει να δραστηριοποιείται με τις αξιοθαύμαστες επιδόσεις που επιδεικνύει προσφέροντας στην Ελλάδα το ύψιστο προνόμιο να κατέχει την πρώτη Ναυτιλία διεθνώς»!        
Οι αλήθειες και οι απειλές του εφοπλιστικού κεφαλαίου  
Αναφορικά με όσα δήλωσε ο Πρόεδρος της ΕΕΕ συμφωνούμε απόλυτα μαζί του στα παρακάτω: Πράγματι η ελληνόκτητη ναυτιλία κατέχει και διατηρεί πρωτεύοντα ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία. Επιβεβαίωση για αυτό αποτελούν τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην Γ.Σ της Ε.Ε.Ε αλλά και το γεγονός ότι από πλευράς αγορών – παραγγελιών και παραλαβής πλοίων νεότευκτων και second hand είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής στον διεθνή ναυτιλιακό στίβο.
Το ίδιο συμβαίνει με την κερδοφορία των ελληνόκτητων ναυτιλιακών επιχειρήσεων αφού όπως προκύπτει από επίσημα στοιχεία τα κέρδη τους έχουν εκτοξευθεί σε ιλιγγιώδη και αστρονομικά ποσά εν μέσω κρίσης και αγγίζουν τα 30 δις ευρώ αυτά ακριβώς τα χρόνια. Αν δε, μιλήσουμε για την προ κρίσης περίοδο αυτά αγγίζουν το ήμισυ του δημόσιου χρέους της χώρας μας.
Επίσης πολύ εύστοχες και σωστές είναι οι διαπιστώσεις του Προέδρου της Ε.Ε.Ε σχετικά με την επιτυχή κατάληξη της ανατροπής που πέτυχαν για την υποχρεωτική φορολόγηση των πλοίων και φυσικά για το γεγονός ότι η προηγούμενη κυβέρνηση άφησε ανέγγιχτο το προκλητικό καθεστώς των 59 φοροαπαλλαγών και την διαιώνιση της φοροασυλίας που απολαμβάνουν μέσα από το νεοαποικιακό θεσμικό πλαίσιο.
Επίσης σωστά εκτίμησε ότι η επιδίωξή τους για την δημιουργία ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης είχε υιοθετηθεί πλήρως και για τον σκοπό αυτό έγιναν τα πρώτα βήματα σε αυτήν την κατεύθυνση με την ίδρυση και δημιουργία των ΝΕΚΕ.
Το ίδιο ισχύει για την αυξημένη οικονομική και πολιτική ισχύ που έχει το εφοπλιστικό κεφάλαιο διεθνώς, και αυτό να προσθέσουμε ενισχύθηκε από τις κυβερνητικές πολιτικές οι οποίες στήριξαν ποικιλοτρόπως αυτήν την ισχύ και επιρροή κυρίως με το γεγονός ότι η κυβερνητική ναυτιλιακή πολιτική ταυτίζονταν σε όλα τα σημεία σε επίπεδο διεθνών οργανισμών (Ευρωπαϊκή Ένωση – I.M.O – Δ.Γ.Ε – στις διακρατικές σχέσεις κ.λπ) με τα συμφέροντα και την στρατηγική του εφοπλιστικού κεφαλαίου.
Πως καταρρίπτονται οι μύθοι
Ένα βασικό προπαγανδιστικό επιχείρημα του εφοπλιστικού κεφαλαίου όλα αυτά τα χρόνια ήταν και παραμένει ο μύθος για την εισροή του ναυτιλιακού συναλλάγματος. Εδώ θέλουμε να σημειώσουμε τα εξής που δεν επιδέχονται την παραμικρή αμφισβήτηση.
Παίρνοντας υπόψη τα επίσημα στοιχεία της τράπεζας της Ελλάδας για το 2013 προκύπτει ότι το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρρευσε στην χώρα μας ανήλθε  στα 12 δις, από αυτά τα 5,5 δις επανεξήχθησαν στο εξωτερικό για δραστηριότητες των εταιριών.
Από τα 6,5 δις του συνόλου του συναλλάγματος που έμεινε στην χώρα μας, πάνω από το 50% αποτελούσαν μισθούς, δαπάνες κοινωνικής ασφάλισης και εμβάσματα των Ναυτικών προς τις οικογένειές τους!
Είναι προφανές ότι οι εφοπλιστές, επενδύοντας στην άγνοια και στην σκόπιμη σιωπή ενός μεγάλου μέρους του πολιτικού – δημοσιογραφικού και συνδικαλιστικού τους προσωπικού (που υπηρετούν τα συμφέροντά τους), έχουν φθάσει στο σημείο να εκμεταλλεύονται επικοινωνιακά τους μισθούς των Ναυτικών παρουσιάζοντας μια εντελώς στρεβλή εικόνα για το ναυτιλιακό συνάλλαγμα!
Σχετικά με τις 190.000 θέσεις εργασίας, επίσης αποτελεί ένα ασύστολο ψεύδος για τους εξής λόγους: α) Η αναφορά της Ε.Ε.Ε πρέπει να αφορά αποκλειστικά και μόνο την ποντοπόρο ναυτιλία (και όχι το σύνολό της), β) οι θέσεις εργασίας των Ελλήνων Ναυτικών στην κατηγορία αυτή είναι 4.000 + 1.500 (που ανακυκλώνονται σε ετήσια βάση) και 10.000 έως 11.000 το προσωπικό των ναυτιλιακών γραφείων και περίπου 1.000 θέσεις εργασίας που το αντικείμενό τους είναι παραναυτιλιακές δραστηριότητες συνδεδεμένες αποκλειστικά με την ποντοπόρο ναυτιλία. Το σύνολο είναι 17.000!!!
Σημειώνουμε ότι η αναφορά στην ποντοπόρο ναυτιλία δεν αφορά τα 820 ελληνικής σημαίας πλοία αλλά το σύνολο των ναυτιλιακών επιχειρήσεων που είναι εγκατεστημένες στην χώρα και οι οποίες εκπροσωπούν περίπου 3500 ελληνόκτητα πλοία από τα οποία τα 2700 έχουν σημαίες ευκολίας!

Άξια σχολιασμού είναι η αναφορά του Προέδρου της Ε.Ε.Ε για «αγαστές σχέσεις με τις ηγεσίες των Ναυτεργατικών σωματείων». Ενδιαφέρον έχει να πληροφορηθούμε για ποια σωματεία γίνεται ο λόγος, σε ποιο επίπεδο υπάρχει αγαστή συνεργασία και ποια είναι τα θέματα που υπάρχει αυτή η συνεργασία.
Εκείνο που δημόσια γνωρίζει η ΠΕΝΕΝ είναι ότι η Ε.Ε.Ε επί μια 5ετία συστηματικά αντιδρά και δεν δέχεται να υπογράψει τις ΣΣΕ με την ΠΝΟ και τα Ναυτεργατικά Σωματεία και αυτό αποτελεί ανοικτή υπονόμευση των συλλογικών διαπραγματεύσεων και του θεσμού των ΣΣΕ. Το ίδιο αφορά και την πρωτοβουλία της Ε.Ε.Ε να καταργηθούν οι ΣΣΕ στην ποντοπόρο ναυτιλία και να αντικατασταθούν με ατομικές συμβάσεις!
Ο ελληνικός εφοπλισμός επί δεκαετίες στην φαρέτρα του είχε ως μόνιμη απειλή την αλλαγή σημαίας και την εκδίωξη των Ελλήνων Ναυτεργατών από τα ελληνικά πλοία και το χρησιμοποιούσε ως μοχλό πίεσης προς τις εκάστοτε κυβερνήσεις για να διεκδικεί και να επιτυγχάνει νέα προνόμια από το ελληνικό κράτος. Με αυτόν τον τρόπο (και όχι μόνο) κατάφερε την τελευταία 25ετία να μειώσει 10 φορές τις οργανικές συνθέσεις αποβάλλοντας με πρωτοφανή κοινωνική και επιχειρηματική αναλγησία πάνω από 50.000 Ναυτεργάτες με την υπόσχεση κάθε φορά ότι έτσι θα ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα και θα αυξηθούν τα πλοία (και οι θέσεις εργασίας) στο εθνικό νηολόγιο.
Αποδείχθηκε άνθρακες ο θησαυρός!!! Το 2006 Ε.Ε.Ε – Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας και ο τότε Υπουργός Ε.Ν  Μ. Κεφαλογιάννης διαβεβαίωναν σε όλους τους τόνους ότι εάν μειωθούν περαιτέρω οι συνθέσεις με την εκδίωξη των εναπομεινάντων πληρωμάτων σε ένα χρόνο θα είχαμε  πάνω από 1000 πλοία στην ελληνική σημαία!!! Στην πραγματικότητα την περίοδο 2006-2014 είχαμε μείωση πάνω από 200 ποντοπόρα πλοία από την ελληνική σημαία!!!

Στις σημερινές συνθήκες φαίνεται να έχουν εφεύρει νέο επιχείρημα - εκβιασμό, ότι θα προβούν σε μετεγκατάσταση των εταιριών τους σε άλλες χώρες της Ευρώπης ή και του τρίτου κόσμου εάν  απειληθεί το σαθρό και βαθύτατα αντικοινωνικό θεσμικό πλαίσιο των φοροαπαλλαγών και της μαύρης ανασφάλιστης εργασίας των χαμηλόμισθων αλλοδαπών που απασχολούνται κατά 80% στην ελληνική σημαία και κατά 99% στα ελληνόκτητα πλοία. Μάλιστα με περισσή θρασύτητα καλούν την νέα κυβέρνηση να προωθήσει τις απαιτούμενες κανονιστικές πράξεις για την απασχόληση ελλήνων ναυτικών σύμφωνα με τα διεθνή κρατούντα, δηλαδή όσα ισχύουν στις σημαίες ευκαιρίας. ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ: Ανασφάλιστοι Ναυτεργάτες – τριτοκοσμικοί μισθοί – χωρίς ΣΣΕ και με εργασιακές συνθήκες γαλέρας!!! Και φυσικά χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα….
Αυτό το εργασιακό μοντέλο (εργασιακός μεσαίωνας) οραματίζεται και σχεδιάζει ο ελληνικός εφοπλισμός για τους έλληνες Ναυτεργάτες…… και ζητά από την νέα κυβέρνηση να το υλοποιήσει.
Αυτό το άθλιο τριτοκοσμικό μοντέλο τους απαντούμε ότι εμείς το πετάμε στον κάλαθο των απορριμμάτων και καλούμε την κυβέρνηση να πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα που αναλυτικά έχουμε προτείνει για την απασχόληση των ελλήνων Ναυτεργατών με πλήρη και συγκροτημένα δικαιώματα.
Ο βασικός και γνήσιος δεσμός του ελληνικού πλοίου με την χώρα μας είναι η απασχόληση ελλήνων Ναυτεργατών και αυτό θα συντελέσει στην αύξηση των φορολογικών εσόδων, στην παραπέρα αύξηση του ναυτιλιακού συναλλάγματος, στην βελτίωση των εσόδων των ασφαλιστικών μας ταμείων , στην ουσιαστική αντιμετώπιση της ανεργίας που έχει ξεπεράσει το 50% στον χώρο της ναυτεργασίας!».

Στις 21-22/5, στον ΟΛΠ, το 12ο συνέδριο του ESPO, με θέμα «Λιμάνια και Ενέργεια»

Στο λιμάνι του Πειραιά, στις 21-22 Μαΐου, θα διεξαχθεί το 12ο ετήσιο συνέδριο του ESPO (European Sea Ports Organization), με θέμα «Λιμάνια και Ενέργεια».
Ο οργανισμός, ο οποίος χαρακτηρίζει τον Πειραιά ως το πιο σημαντικό επιβατικό λιμάνι της Ευρώπης, σημειώνει ότι, πρόσφατα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε την στρατηγική της ενεργειακής της ασφάλειας, στην οποία ανέπτυξε μια σειρά βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων μέτρων, ώστε να εξασφαλίσει μια σταθερή και άφθονη παροχή ενέργειας για τους ευρωπαίους πολίτες και την οικονομία.
Τον Οκτώβριο του 2014, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ενέκρινε το 27% των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και το 30% των στόχων βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης.
Επί του παρόντος, η ΕΕ εισάγει περισσότερο από το ήμισυ της ενέργειας που καταναλώνει. Οι περισσότερες, από αυτές τις εισαγωγές, διοχετεύονται μέσω των ευρωπαϊκών λιμένων. Αυτό σημαίνει ότι, περίπου το 40% του συνόλου των εμπορευμάτων που διακινούνται στα ευρωπαϊκά λιμάνια, είναι πηγές ενέργειας.
Επιπλέον, οι ευρωπαϊκοί λιμένες είναι σημαντικά συμπλέγματα της βιομηχανίας. Είναι αυτονόητο ότι μια αλλαγή στην ενεργειακή πολιτική θα αλλάξει τις επιχειρηματικές διεργασίες στους ευρωπαϊκούς λιμένες.

Το συνέδριο «ESPO 2015» έχει ως στόχο να εξετάσει το ρόλο των λιμένων στο μεταβαλλόμενο πλαίσιο της ενεργειακής πολιτικής. Το συνέδριο θα έχει ως εναρκτήριο λάκτισμα, τη σαφή εικόνα του τι διακυβεύεται σήμερα στην Ευρώπη και στον ευρύτερο κόσμο.
Ποια είναι τα πιο ρεαλιστικά σενάρια ενέργειας και πώς αυτά θα επηρεάσουν τις μεταφορές, τα λιμάνια και τη λιμενική βιομηχανία; Το συνέδριο θα εξετάσει, επίσης, τον τρόπο με τον οποίο τα λιμάνια μπορούν να ανταποκριθούν και ενδεχομένως να επωφεληθούν από αυτές τις εξελίξεις.
Πώς θα γίνει η στροφή, προς εναλλακτικές πηγές ενέργειας, στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών και άλλων τρόπων μεταφοράς; Σε ποιο βαθμό μπορεί να γίνει απεξάρτηση από τον άνθρακα; Πώς μπορούν τα λιμάνια να βελτιώσουν την ενεργειακή τους απόδοση στην καθημερινή λειτουργία, κ.α.;
Το συνέδριο θα είναι, επίσης, μια ευκαιρία να συμμετάσχουν οι σύνεδροι σε μια ανταλλαγή απόψεων, σχετικά με τις προτεραιότητες πολιτικής της νέας Επιτρόπου Μεταφορών, Βιολέτα Βουλτς.
Και με τη συμμετοχή του ευρωβουλευτού, Knut Fleckenstein, εισηγητή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την «Λιμενική Πολιτική», είναι σαφές ότι το ανωτέρω θέμα θα παραμείνει ψηλά στην ατζέντα του συνεδρίου.
Βάσω Βεγιάζη 

Το «τέρας της γραφειοκρατίας» εναντίον των φορτηγών ΔΧ του Norman Atlantic

Ολοκληρώθηκαν, χθες στην Θεσσαλονίκη και σήμερα στην Αθήνα, οι συναντήσεις που είχε η ΟΦΑΕ με τους συγγενείς των οδηγών θυμάτων, αλλά και με τους αυτοκινητιστές που κατάφεραν να βγουν ζωντανοί από το Norman Atlantic.   
Η τραγωδία του Norman Atlantic αφήνει πίσω της σωρεία προβλημάτων που καθημερινά αυξάνονται για τους ιδιοκτήτες φορτηγών που είχαν την τύχη να γλιτώσουν την ζωή τους, αλλά έχασαν την περιουσία τους σε μία στιγμή.
Κατά την διάρκεια της συνάντησης οι άνθρωποι που έδωσαν το παρόν έθεσαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, μεταξύ των οποίων είναι:
-Άμεση ψυχολογική στήριξη,
-Οφειλές σε τράπεζες,
-Ασφαλιστική κάλυψη των εμπορευμάτων,
-Βεβαιώσεις ότι τα φορτηγά τους κάηκαν,
-Αίτημα για άτοκο δάνειο για αγορά αυτοκινήτου,
-Αποζημιώσεις ,
-Και άλλα θέματα νομικής φύσεως.
Όπως αποκάλυψε ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ Απόστολος Κενανίδης κατά την διάρκεια της συνέντευξης τύπου, οι ιδιοκτήτες φορτηγών μέλη της ΟΦΑΕ καλούνται να παλέψουν το τέρας της γραφειοκρατίας για έκδοση νέων πιστοποιητικών – πινακίδων, την ανεπάρκεια του τομέα υγείας, καθώς όσοι ζήτησαν ψυχολογική υποστήριξη μετά την τραγωδία παραπέμπονται από τα νοσοκομεία στο μακρινό μέλλον, αλλά και τις διάφορες νομικές περιπλοκές που έχουν παρουσιαστεί με ελληνικές και ιταλικές αρχές και για τις οποίες μόνος σύμμαχος τους είναι η νομική υπηρεσία της ΟΦΑΕ.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα όμως έχει να κάνει με την ασφάλιση τους καθώς καλούνται ακόμα και σήμερα να πληρώνουν ασφαλιστικές εισφορές! Ζήτημα για το οποίο απαιτείται άμεση νομοθετική παρέμβαση.
«Η διαφύλαξη και προαγωγή των συμφερόντων των Ελλήνων αυτοκινητιστών αποτελεί τον κύριο και πρωταρχικό καταστατικό σκοπό της Ομοσπονδίας μας, και πάντα εργαζόμαστε για την επίτευξή του. Στην προκειμένη περίπτωση καλούμαστε να συνεισφέρουμε και να σας στηρίξουμε πρωτίστως ως άνθρωποι και στην συνέχεια ως εκπρόσωποι του επαγγελματικού συνδικαλιστικού φορέα που διασφαλίζει τα νόμιμα δικαιώματα των αυτοκινητιστών», τόνισε ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ Απόστολος Κενανίδης.
Παράλληλα, σημείωσε πως η ΟΦΑΕ θα κάνει κάθε τι δυνατό για «την υποβοήθηση των επιβαινόντων και των οικογενειών των θυμάτων και αγνοουμένων αυτοκινητιστών ή οδηγών, καθώς των μεταφορικών επιχειρήσεων  που οχήματά τους βρίσκονταν στο καράβι, για την αναζήτηση της αλήθειας, τη διαπίστωση των αιτιών του ατυχήματος, την δίωξη των υπευθύνων και την διεκδίκηση των αποζημιώσεων τους». 

Αρωγή ΟΟΣΑ σε υπ. Οικονομίας για την αναβάθμιση μεταφορών-logistics

Ολιγόμηνη συνεργασία με τον Οργανισμό Οικονομικής Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), με στόχο τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, αναμένεται να έχει η ελληνική κυβέρνηση, όπως ανέφερε, σε δηλώσεις του μετά το γεύμα εργασίας που είχε με τον γραμματέα του οργανισμού Άνχελ Γκουρία, ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης.
Υποδομές, δημόσιες προμήθειες, ανταγωνισμός, απλοποίηση αδειοδοτήσεων, αναβάθμιση της Επιτροπής Ανταγωνισμού είναι οι τομείς στους οποίους θα εστιαστεί μία νέα ολιγόμηνη συνεργασία με τον οργανισμό, εξήγησε ο υπουργός, όπως μετέδωσε το ΑΠΕ.
Σύμφωνα με τον κ. Σταθάκη, η συνεργασία θα έχει αναπτυξιακή διάσταση, θα είναι ολιγόμηνη, με βασικό άξονα την αναβάθμιση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, την προστασία του καταναλωτή, την αναβάθμιση του Παρατηρητηρίου Τιμών, τις συνδυασμένες μεταφορές και τα logistics.
Αναφορικά με άλλα θέματα του υπουργείου, στις δηλώσεις του ο κ. Σταθάκης ανέφερε ότι την επόμενη εβδομάδα θα έχει ετοιμαστεί και θα δημοσιοποιηθεί το σχέδιο νόμου για το «πάγωμα» των πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας, ενώ μέσα στο επόμενο δίμηνο θα ψηφιστεί από τη Βουλή νομοσχέδιο για τη συνολική αντιμετώπιση των κόκκινων δανείων.

Συνολικές προβολές σελίδας