Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2015

Κάθετος Εγνατίας Φλώρινα-Νίκη: Τέλος Νοεμβρίου στην κυκλοφορία το έργο

Ολοκληρώνονται τα έργα για το οδικό τμήμα Φλώρινα - Νίκη που περιλαμβάνεται στον κάθετο άξονα της Εγνατίας Κοζάνη-Νίκη. Τα έργο μήκους 14,5χλμ με προϋπολογισμό δημοπράτησης 80.000.000 ευρώ ξεκίνησε να κατασκευάζεται στις αρχές του 2012 με σκοπό να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο που μας πέρασε. Τελικά με απόφαση της Εγνατίας Οδού το έργο παρατάθηκε για τις 28 Νοεμβρίου 2015. Ο λόγος της παράτασης ήταν τα πολύ μεγάλα προβλήματα που αντιμετώπισε το έργο με τα capital controls.

Σήμερα η πρόοδος του έργου είναι αρκετά προχωρημένη και έχει ξεπεράσει τα μεγάλα προβλήματα που συνάντησε στο παρελθόν. Ανάδοχος εταιρεία είναι η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ-ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ με έκπτωση 17,35%. Η  χρηματοδότησή του έργου γίνεται από το ΕΣΠΑ και το επιχειρησιακό πρόγραμμα Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας. Αυτή την εποχή τα έργα έχουν προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό και δεν παρατηρείται κάποια καθυστέρηση στην εξέλιξη του έργου.

Το έργο Φλώρινα-Νίκη είναι το βόρειο τμήμα του κάθετου άξονα «Κοζάνη - Φλώρινα - Νίκη» με μήκος 78,5 χλμ. Ανήκει στο  Διευρωπαϊκό Οδικό Δίκτυο και αποτελεί τμήμα του  Δέκατου Πανευρωπαϊκού  Διαδρόμου, συνδέει την Εγνατία Οδό από τη Κοζάνη  με το Συνοριακό σταθμό Νίκης και  μέσω του εδάφους της ΠΓΔΜ, συνδέεται με το Βελιγράδι και τη Βουδαπέστη. Η ολοκλήρωση του τμήματος Φλώρινα-Νίκη αναμένεται να αναβαθμίσει σημαντικά τις οδικές μεταφορές από και προς τα Σκόπια που παρατηρείται συνεχής αύξηση τα τελευταία χρόνια.

Επιμέρους τμήματα του άξονα ,όπως το τμήμα "Α/Κ Κοζάνης - Πτολεμαΐδα", μήκους 22 χλμ. έχουν ήδη κατασκευαστεί στο πλαίσιο παλαιότερων προγραμμάτων. Από το Υπουργείο μελετάται επίσης το τμήμα Πτολεμαϊδα - Φλώρινα.
 
Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Ο Θ. Δρίτσας αντιδρά στο "μοντέλο Αδριατικής" στην εγχώρια ακτοπλοΐα

Στις επιπτώσεις του 3ου μνημονίου στον κλάδο της ναυτιλίας εστίασαν, κατά τη συνάντησή τους, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), με τον υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα.
Ειδική μνεία έγινε για τη νομοθεσία που επιβάλλει τον εναρμονισμό των συνθέσεων των πληρωμάτων της ακτοπλοΐας, με εκείνων που ισχύουν στις διεθνείς γραμμές (Αδριατική).
«Όπως όλοι γνωρίζουν η κυβέρνησή μας έχει εξαναγκαστεί σε πολιτικές επιλογές που δεν είναι δικές μας, πολύ περισσότερο, μάλιστα, που η ρύθμιση αυτή δεν στοχεύει σε δημοσιονομικά αποτελέσματα, αλλά σε ενίσχυση της επιχειρηματικής ισχύος σε βάρος της εργασίας», εξήγησε ο κ. Δρίτσας.
Ο υπουργός τόνισε ότι η ρύθμιση αυτή μπορεί να γεννήσει κινδύνους, αναφορικά με την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής - όπως συνέβη στο Norman Atlantic - και άμεσες επιπτώσεις στην αύξηση της ανεργίας, ενώ δεσμεύτηκε ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει τη διαπραγμάτευση, προκειμένου οι δανειστές να την επανεξετάσουν.

Παράλληλα, παρουσίασε μία σειρά πρωτοβουλιών του υπουργείου που άπτονται:
-Της άμεσης υλοποίησης της πρόσφατης νομοθετικής ρύθμισης για την εξόφληση των απλήρωτων ναυτικών μέσω της κατάπτωσης των εγγυητικών επιστολών,
- Της διευθέτησης θεμάτων του Οίκου Ναύτου,
-Της έναρξης διαλόγου με τους εμπλεκόμενους φορείς για την αποστολή και το έργο του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας
-Της προώθησης των διαδικασιών για την διευθέτηση της εκκρεμότητας ασφάλισης των Ελλήνων ναυτικών που εργάζονται σε πλοία με ιταλική σημαία,
-Της άμεσης εξέτασης κάθε συγκεκριμένης καταγγελίας για παραβίαση εργατικής νομοθεσίας,
-Της ανάληψης πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση της ανεργίας και την αύξηση της απασχόλησης των Ελλήνων ναυτικών.

Συνολικές προβολές σελίδας