Σάββατο 12 Απριλίου 2014

Δύο «οικολογικά» δεξαμενόπλοια για την Aegean Shipping Management

Στο πλαίσιο των επιχειρηματικών της σχεδίων για τη δημιουργία Οικολογικού Στόλου (GreenFleet), η Aegean Shipping Management παρέλαβε τα πρώτα 2 από τα 4 δεξαμενόπλοια τα οποία κατασκευάστηκαν στα ναυπηγεία Dae Sun Shipbuilding, που βρίσκονται στο Busan της Κορέας.
Τα δεξαμενόπλοια M/T Green Planet και M/T Green Sea ανήκουν στα πλοία που ενσωματώνουν τις πιο σύγχρονες και ταυτοχρόνως οικολογικές τεχνολογίες, με αποτέλεσμα να μην επιβαρύνουν το περιβάλλον, αφού εκπέμπουν μειωμένους ρύπους, ενώ η χρήση νέας υψηλής τεχνολογίας σε όλα τα συστήματα του πλοίου εξασφαλίζει μειωμένο κόστος λειτουργίας αυξάνοντας ταυτοχρόνως τη συνολική απόδοση σε ένα ευρύ φάσμα τομέων.
Συγκεκριμένα, τα νέα δεξαμενόπλοια ενσωματώνουν προηγμένη τεχνολογία και στον τομέα της σχεδίασης, αλλά και στις κύριες μηχανές τους (MAN Diesel & Turbo), οι οποίες μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος λειτουργίας εξασφαλίζουν υψηλές αποδόσεις με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Άλλα νέα  τεχνολογικά χαρακτηριστικά είναι ο Δείκτης Απόδοσης Ενεργειακού Σχεδιασμού (EEDI), το Σχέδιο Ενεργειακής Διαχείρισης (SEEMP), η νέα αντί ρυπαντική βαφή, τα υδροπτερύγια εξοικονόμησης ενεργείας και ένα εξελιγμένο σύστημα διαχείρισης ηλεκτρικής ενέργειας σε ολόκληρο το πλοίο.

Την τελετή παρακολούθησε ο πλοιοκτήτης και επικεφαλής της Aegean Shipping SA Γιώργος Μελισσανίδης, συνοδευόμενος από ανώτερα στελέχη της εταιρείας, ενώ παρέστη και ο ίδιος ο πρόεδρος της Dae Sun Jae Yong - Ahn μαζί με ανώτερα διοικητικά στελέχη της Dae Sun Shipbuilding.
Ο κ. Μελισσανίδης, μιλώντας στην τελετή, δήλωσε ότι «με αυτή την τελετή η Aegean Shipping Management SA εισέρχεται σε μια νέα εποχή. Εμείς προσφέρουμε πλέον στη ναυτιλία πλοία που έχουν τα υψηλότερα επίπεδα απόδοσης. Η Dae Sun Shipbuilding έκανε μια εξαιρετική δουλειά στην κατασκευή των δεξαμενοπλοίων, ακολουθώντας και εφαρμόζοντας τις υψηλότερες προδιαγραφές, γεγονός που θα μας επιτρέψει να ανταγωνιστούμε στο επίπεδο που επιθυμούμε. Ανυπομονώ για την ολοκλήρωση ολόκληρου του Πράσινου Στόλου (GreenFleet), που θα δώσει ακόμα μεγαλύτερη ώθηση στην Aegean Shipping».
Από την πλευρά τους, ο κ. Yong - Ahn, των ναυπηγείων Dae Sun Shipbuilding, είπε «συγχαίρουμε την Aegean Shipping Management SA και τον κ. Γιώργο Μελισσανίδη προσωπικά, για την άριστη συνεργασία που είχαμε από την πρώτη μέρα. Η Aegean μάς μετέδωσε το όραμά της, που ήταν σαφέστατο: Μας είπαν ότι θέλουν παγκόσμιας κλάσης επιδόσεις για τα πλοία τους, με ταυτόχρονη μείωση του κόστους αλλά και των εκπεμπομένων ρύπων, για ελάχιστη επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Είμαστε περήφανοι που συνεργαζόμαστε με την Aegean και δεσμευόμαστε ότι θα υπηρετήσουμε αυτούς τους στόχους και στο μέλλον».
Το M/T Green Planet θα παραδοθεί σε λειτουργία περί τις 15 Απριλίου και το M/T Green Sea περί τις 31 Μαΐου 2014.

Αναγκαία η δημιουργία Logistics Hub στη Θεσσαλονίκη, υποστηρίζει ο ΣΕΒΕ

Η συμβολή των τελωνειακών διαδικασιών και των logistics στην ανάπτυξη των ελληνικών εξαγωγών βρέθηκε στο επίκεντρο της εκδήλωσης, που διοργάνωσε πρόσφατα ο ΣΕΒ, σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ).
Στην ομιλία του ο αντιπρόεδρος του ΣΕΒΕ, Κυριάκος Λουφάκης, αναφέρθηκε στην εφοδιαστική αλυσίδα ως «ραχοκοκαλιά» του διεθνούς εμπορίου. Ο κ. Λουφάκης τόνισε την ανάγκη δημιουργίας ενός Logistics Hub στην Θεσσαλονίκη, διευκρινίζοντας ότι «δεν εννοούμε μια απλή μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, αλλά τη δημιουργία μιας περιοχής, η οποία θα προσφέρει υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας, όπως συναρμολόγηση και εργασίες τελειοποίησης, εκμεταλλευόμενοι δύο στρατηγικά ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα: αυτό της στρατηγικής γεωγραφικής θέσης και του ανθρώπινου δυναμικού».
Καθοριστική για την ανάπτυξη της οικονομίας της ευρύτερης περιοχής της Βόρειας Ελλάδας είναι -σύμφωνα με τον κ. Λουφάκη- η επείγουσα πλέον παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ, σε στρατηγικό αξιόπιστο επενδυτή διεθνούς εμβέλειας, ως προς τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, που θα πετύχει την επαναπροσέλκυση διεθνών ναυτιλιακών γραμμών και την ανάπτυξη του διαμετακομιστικού εμπορίου προς τις αγορές της Νοτιοανατολικής, αλλά και της Κεντρικής Ευρώπης, με όποιο τρόπο και αν αυτή αποφασισθεί, αρκεί να μην χαθεί άλλος χρόνος.
Επιπλέον, καίριας σημασίας είναι η ανάπτυξη συνδυασμένης μεταφοράς, κυρίως ως προς το σιδηρόδρομο, που θα ενισχύσει το στρατηγικό πλεονέκτημα του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε περιφερειακό επίπεδο
Στη διάρκεια της ίδιας εκδήλωσης, ο επικεφαλής του Γραφείου Εξωστρέφειας και Διεθνών Σχέσεων του ΣΕΒ, Γεώργιος Ξηρογιάννης, παρουσίασε το νέο πλαίσιο για τη στήριξη της παραγωγής, της καινοτομίας, της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας.
Αναφέρθηκε στους άξονες της νέας βιομηχανικής πολιτικής, που στηρίζονται σε ένα διεθνώς ανταγωνιστικό και διαχρονικά σταθερό φορολογικό σύστημα, διεθνώς ανταγωνιστικό κόστος ενέργειας, νέα κανάλια χρηματοδότησης, δομική μείωση της δημόσιας δαπάνης, εξυγίανση των δημόσιων επιχειρήσεων, νέα κριτήρια στην κατανομή των πόρων του νέου ΕΣΠΑ, κατάργηση γραφειοκρατικών περιορισμών, ενίσχυση της εξωστρέφειας και ενιαίο χώρο καινοτομίας, τεχνολογίας και έρευνας.
Ο πρόεδρος του ΟΛΘ, Στέλιος Αγγελούδης, αναφέρθηκε στη συνέχεια στο ρόλο του Λιμανιού της θεσσαλονίκης στη δημιουργία εμπορευματικής πύλης που αποτελεί μοχλό ανάπτυξης της πόλης και της περιοχής της Βόρειας Ελλάδας.
Επίσης, παρουσίασε τα θετικά αποτελέσματα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης και μίλησε για το μοναδικό πλεονέκτημα της Θεσσαλονίκης, που είναι η εγγύτητα του Λιμένος με το Σιδηροδρομικό Δίκτυο που ενώνει τη Θεσσαλονίκη με όλα τα Βαλκάνια.  

Συνολικές προβολές σελίδας