Παρασκευή 30 Ιανουαρίου 2015

1ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Τουριστικοί λιμένες, Μαρίνες» στις 12-14/10/15

Το Εργαστήριο Λιμενικών Έργων του Ε.Μ.Π. διοργανώνει το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Τουριστικοί λιμένες, Μαρίνες». Το Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα στις 12 – 14 Οκτωβρίου 2015. Στην διοργάνωση του επιστημονικού αυτού συνεδρίου συνεργάζονται το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και η Ένωση Μαρινών Ελλάδας.
Συμμετέχουν ο Σ.Ι.Τ.Ε. Σ.Α.Π. και η Ε.Π.Ε.Σ.Τ. Τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού και της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων. Αντικείμενό του είναι η παρουσίαση των συγχρόνων δεδομένων στο χώρο των επιστημών και των τεχνολογιών που σχετίζονται με τις μαρίνες και τις λοιπές λιμενικές εγκαταστάσεις εξυπηρετήσεως σκαφών αναψυχής στην Ελλάδα και την Κύπρο, την έρευνα, τον σχεδιασμό, την προστασία, την μελέτη, την κατασκευή και την διαχείριση, καθώς επίσης και την προστασία του περιβάλλοντός τους.
Στόχος του είναι η ενημέρωση, η ανταλλαγή απόψεων και η προώθηση της τεχνογνωσίας και πρακτικών στον χώρο των λιμένων και εγκαταστάσεων για σκάφη αναψυχής. Απευθύνεται στους διαχειριστές μαρινών, ερευνητές, μελετητές, κατασκευαστές, ΑΕΙ, δημόσιους φορείς, ΟΤΑ, Λιμενικά Ταμεία, περιβαλλοντικές οργανώσεις και υπηρεσίες, τους οποίους και προσκαλεί να παρουσιάσουν το έργο και τις εμπειρίες τους.
Οι ενδιαφερόμενοι για περισσότερες πληροφορίες μπορούν να απευθύνονται στο Εργαστήριο Λιμενικών Έργων Ε.Μ.Π., τηλ.: 210 7722367, 210 7722375 (Καθ. Κ. Μουτζούρης), fax: 210 7722368 e-mail : lhw@central.ntua.gr

Σε νέα δίκη, στο Εφετείο Πειραιά, οι υπεύθυνοι για το ναυάγιο του Sea Diamond

Το Ποινικό Τμήμα του Αρείου Πάγου, με την υπ΄ αριθμ. 63/2105 απόφασή του, αναίρεσε μερικά την απόφαση του Τριμελούς Εφετείου Πειραιά, με την οποία καταδικάστηκαν για πλημμελήματα τρία άτομα, αναφορικά με το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond της εταιρείας Louis Cruises, που βυθίστηκε το 2007 στη θαλάσσια περιοχή της Καλντέρας, στη Σαντορίνη.
Σύμφωνα με την αρεοπαγιτική απόφαση, τα τρία επίμαχα άτομα παραπέμπονται να δικαστούν και πάλι από το Εφετείο Πειραιά, από άλλους δικαστές, εκτός από αυτούς που δίκασαν την υπόθεση την πρώτη φορά.
Υπενθυμίζεται ότι από το Τριμελές Εφετείο Πειραιά καταδικάστηκαν, κατά συγχώνευση, ο πλοίαρχος του κρουαζιερόπλοιου σε 5 χρόνια φυλάκισης, για πρόκληση σοβαρής θαλάσσιας ρύπανσης, για διατάραξη της υδάτινης συγκοινωνίας, για παραμέληση διάσωσης ναυτιλιακών εγγράφων, για παραβίαση του κανονισμού αποφυγής συγκρούσεων, για ανθρωποκτονία εξ αμελείας και την πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια, με αποτέλεσμα τη βύθιση πλοίου και το θάνατο ανθρώπων. Ακόμη, καταδικάστηκε σε χρηματικό πρόστιμο 60.000 ευρώ ως αποζημίωση λόγω ηθικής βλάβης προς τον δήμο Θήρας και το Λιμενικό Ταμείο.
Ακόμη, ο γενικός διευθυντής επιχειρήσεων στόλου της εταιρείας Core Marine Limited (υπό την τεχνική διαχείριση της οποίας ήταν το Sea Diamond, ως θυγατρική της Louis Cruises) καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης 3 ετών, για το αδίκημα της πρόκλησης σοβαρής εξακολουθητικής θαλάσσιας ρύπανσης από αμέλεια. Επίσης, καταδικάστηκε σε χρηματικό πρόστιμο 60.000 ευρώ ως αποζημίωση λόγω ηθικής βλάβης προς τον δήμο Θήρας και το Λιμενικό Ταμείο.
Επιπλέον, στον ανθυποπλοίαρχο του Sea Diamond επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης 26 μηνών, για διατάραξη από αμέλεια υδάτινης συγκοινωνίας, πράξη από την οποία προέκυψε κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα, κίνδυνος για άνθρωπο και επήλθε θάνατος, για ανθρωποκτονία από αμέλεια, για πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια, με αποτέλεσμα την πρόκληση κοινού κινδύνου σε ξένα πράγματα, για παραβίαση κανονισμού προς αποφυγή συγκρούσεως από αμέλεια με αποτέλεσμα τη βύθιση πλοίου και το θάνατο ανθρώπων.
Οι καταδικασθέντες είχαν ασκήσει αναίρεση κατά της εφετειακής απόφασης στον Άρειο Πάγο. Στη συνέχεια ο Άρειος Πάγος έκρινε ότι καλώς καταδικάστηκε ο πλοίαρχος για το αδίκημα της παραμέλησης διάσωσης ναυτιλιακών εγγράφων, ενώ αναίρεσε την εφετειακή απόφαση γι' όλα τα άλλα αδικήματα, κρίνοντας ότι δεν έχει πλήρη, ειδική και εμπεριστατωμένη αιτιολογία, όπως απαιτούν οι συνταγματικές επιταγές.

Τα logistics «ψήφισαν». Tα όσα ειπώθηκαν στην εκδήλωση της Up Greek Logistics

Tην Πέμπτη 15 Iανουαρίου 2015 πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση του ΙLME (Ινστιτούτο Logistics Management Ελλάδος) και της πρωτοβουλίας Up Greek Logistics, στα Public Café Συντάγματος, με το επίκαιρο θέμα: «Ψηφίζουμε Logistics».
Στην εκδήλωση παρευρέθησαν στελέχη και επαγγελματίες των Logistics, εταιρείες του χώρου, αλλά και σημαντικός αριθμός νέων και φοιτητών, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν υψηλού επιπέδου παρουσιάσεις, αποκομίζοντας έτσι σοβαρή πληροφόρηση και τεχνογνωσία γύρω από τα τεκταινόμενα της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Οι ομιλητές της εκδήλωσης ήταν:
α) οι κ.κ. Διαμαντόπουλος Ιωάννης(CEO) και Παπανικολάου Κων/νος (Executive Director) από την ΑΡΧΙΚΟΝ Τεχνική Εταιρεία, οι οποίοι παρουσίασαν το νέο υπερσύγχρονο Κέντρο Διανομής 80.000τ.μ  που κατασκεύασαν για την πολυεθνική Delhaize στην Σερβία, με κέντρο βάρους τις καινοτομίες που εφαρμόστηκαν έτσι που το συγκεκριμένο έργο να θέτει τα πλέον υψηλά standards στο supply chain.
β) ο κ.Μπίσαλας Λάμπρος(Διευθυντής Πωλήσεων) της Sunlight System S.A παρουσίασε τις  ολοκληρωμένες καινοτόμες λύσεις σε συσσωρευτές που συνδυάζουν ποιότητα - σύγχρονη τεχνολογία και χαμηλότερο λειτουργικό κόστος διαχείρισης και ενέργειας, με τους οποίους η εταιρεία του εξόπλισε το Κέντρο Διανομής των 80.000τ.μ  της πολυεθνικής Delhaize στην Σερβία.
γ) ο κ.Χατζής Ιωάννης (Διευθυντής Ανάπτυξης Δικτύου) της Clever Services AE ο οποίος παρουσίασε μία νέα καινοτόμα λύση για τα  City Logistics, η οποία αφορά στην δημιουργία σημείων παραλαβής ή/και παράδοσης δεμάτων για την εξυπηρέτηση e-commerce.
δ) ο Πρόεδρος του ILME κ.Σπύρος Ολύμπιος παρουσίασε το «The ABC’s of Greece’s competitive advantages in the global supply chain»και αναφέρθηκε για τα πλεονεκτήματα της Ελλάδας στην εφαρμογή των Διεθνών Λογιστικών  προτύπων στον δημόσιο τομέα IPSAS,  τα οποία σε συνδυασμό με την γεωστρατηγική θέση και το υψηλού επιπέδου ανθρωπινό δυναμικό προκαλούν εντονο επενδυτικό ενδιαφέρον για το global supply chain και ενισχύουν την ανάπτυξη και την προσφορά θέσεων εργασίας.
ε) ο κ.Γιάννης Μπαλακάκης (Πρόεδρος) του Geo Routes Cultural Institute αναφερόμενος στον τουρισμό που αποτελεί την μεγαλύτερη βιομηχανία της χώρας, παρουσίασε μία νέα καινοτόμα πλατφόρμα logistics η οποία μπορεί να δημιουργήσει ευκαιρίες απασχόλησης στον θεματικό τουρισμό.
στ) η Γενική Γραμματέας του ILME, κα. Λίνα Πάλλη παρουσίασε τις δράσεις για το 2015, τις επερχόμενες εκδηλώσεις του ILME & Up Greek Logistics στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς και την ανακοίνωση για τα δεύτερα Ελληνικά Βραβεία Αριστείας στα Logistics.
Αξίξει να σημειωθεί ότι, από το 2015 ο ILME,  αποτελεί τον αποκλειστικό συνεργάτη του ELA (European Logistics Association) για την Πιστοποίηση ECBL. Το πλήρες πρόγραμμα πιστοποίησης θα παρουσιασθεί στο επόμενο χρονικό διάστημα.
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με το καθιερωμένο “networking cocktail” στο οποίο δόθηκε η ευκαιρία ανταλλαγής απόψεων και καλύτερης γνωριμίας των παρευρισκομένων, διαπιστώνοντας  πάντως όλοι ότι στην πιο διάσημη εκλογική πλατεία της Ελλάδας, θα ψηφίσουν αποκλειστικά και μόνο logistics.

Η συμβολή του άξονα Ε65 στην οικονομική ανάκαμψη της Θεσσαλίας

Πέντε αναγνώστες, προπτυχιακοί φοιτητές του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, αθρογραφούν στο ypodomes.com για τις υποδομές, τα έργα και την ανάπτυξη.

Ο Ε65 θα συνδέει τον κύριο οδικό και εν πολλοίς αναπτυξιακό άξονα ΠΑΘΕ με τον νέο, επίσης μεγάλης σημασίας άξονα, αυτόν της Εγνατίας Οδού. Το μεγαλύτερο τμήμα του θα διέρχεται από την περιφέρεια Θεσσαλίας και συγκεκριμένα από τις ΠΕ Καρδίτσας και Τρικάλων, χωρίς ωστόσο να περιορίζεται εκεί η εμβέλειά του.

Πέρα από την μείωση της χρονοαπόστασης μεταξύ των παραπάνω περιοχών και της Αθήνας, εξίσου σημαντική θα είναι η μείωση της χρονοαπόστασης από την Αθήνα και την Δυτική Θεσσαλία προς τα Ιωάννινα και την Ηγουμενίτσα καθώς και από την ΠΕ Τρικάλων προς την Θεσσαλονίκη.

Οικονομικό προφίλ της περιοχής
Ένας από τους κύριους μοχλούς ανάπτυξης της περιφέρειας Θεσσαλίας είναι οι εξαγωγές. Αξίζει να σημειωθεί ότι το εμπορικό ισοζύγιο από -172,518 εκατ. € το 2004 ανήλθε στα 69,908 εκατ. € το 2009 και 274,074 εκατ. € το 2010 ενώ παράλληλα ο λόγος εξαγωγών προς εισαγωγές ανήλθε από το 76,3% το 2004 στο 110% το 2009 και 144,6 % το 2010 (Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος, 2013).

Παρά την έλλειψη στοιχείων μετά το 2011, εύκολα συμπεραίνεται ότι πρόκειται για μια κατά κύριο λόγο εξαγωγική περιφέρεια που επηρεάζεται άμεσα απ’ την επάρκεια και την ποιότητα των μεταφορικών υποδομών. Όσον αφορά τον προορισμό των προϊόντων, το μεγαλύτερο μέρος τους προορίζεται για την Γερμανία, την Τουρκία και την Ιταλία.
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι τα έσοδα από τις εξαγωγές προς τις παραπάνω χώρες αυξήθηκαν με έντονο ρυθμό μετά την δημιουργία της Εγνατίας Οδού και την αναβάθμιση του ΠΑΘΕ (2004 – 2007) (Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος, 2013).

Το γεγονός αυτό αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στην μείωση του χρόνου που απαιτείται για την σύνδεση της Περιφέρειας με τις πύλες εξόδου της Χώρας (Λιμένας Ηγουμενίτσας, μεθοριακοί σταθμοί Προμαχώνα, Κήπων κ.α.) μιας και μεγάλο ποσοστό των εξαγώγιμων προϊόντων είναι τρόφιμα, συνήθως άμεσης κατανάλωσης. Σημαντική είναι επίσης η συμβολή του τουρισμού στο ΑΕΠ της Περιφέρειας λόγω του πλούσιου φυσικού και πολιτιστικού της περιβάλλοντος (Μετέωρα, νησιά Σποράδων, Πήλιο, λίμνη Πλαστήρα κ.α.).

Συμπερασματικά, η υλοποίηση του άξονα Κεντρικής Ελλάδος Ε65 θα επιφέρει τα εξής πλεονεκτήματα:
•    Ενίσχυση της τουριστικής ελκυστικότητας της περιοχής τόσο για τους εγχώριους όσο και για τους διεθνείς επισκέπτες καθώς θα διευκολυνθεί η πρόσβαση στην περιοχή από την Αθήνα, την Θεσσαλονίκη, την Εγνατία Οδό και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Δυτική Θεσσαλία θα είναι ο μόνος καθιερωμένος χειμερινός τουριστικός προορισμός που θα συνδέεται με την Αθήνα με κλειστό αυτοκινητόδρομο σε διάστημα μικρότερο των 3 ωρών ή λιγότερο.

•    Δυνατότητα δικτύωσης των χειμερινών προορισμών της Δυτικής Θεσσαλίας, των Τζουμέρκων, των Ζαγοροχωρίων, της Βασιλίτσας και του Πηλίου (μετά την υλοποιούμενη βελτίωση του άξονα Λαρίσης – Τρικάλων) με αμοιβαία και πολλαπλασιαστικά οφέλη.

•    Διευκόλυνση των εξαγωγών μιας και η πρόσβαση στις πύλες εξόδου της χώρας θα είναι λιγότερο χρονοβόρα και θα απαιτεί χαμηλότερο κόστος. Καθώς ένα μεγάλο τμήμα τους διενεργείται προς την Ιταλία, την Γερμανία και την Τουρκία, η ποιοτική αναβάθμιση της σύνδεσης της Θεσσαλίας με την Εγνατία Οδό θα συνεισφέρει ιδιαίτερα θετικά στην τόνωσή τους.

•    Αύξηση της συνολικής δυναμικότητας της περιοχής καθώς θα ενισχυθεί η δικτύωση των αναπτυξιακών πόλων της τόσο μεταξύ τους όσο και με τους αντίστοιχους της χώρας. Επιπλέον, δεν θα υπάρξει άμεση «απειλή» απομύζησης του πλούτου της από κάποιο μεγαλύτερο αστικό κέντρο μιας και οι περιοχές τις οποίες θα εξυπηρετεί έχουν ποσοτικά παρεμφερή παραγωγική βάση.

•    Ποιοτική αναβάθμιση της σύνδεσης του λιμένα Ηγουμενίτσας και του βόρειου τμήματος της Περιφέρειας Ηπείρου με τον λιμένα του Βόλου ενισχύοντας την πραγματοποίηση συνδυασμένων μεταφορών και αναβαθμίζοντας την σημασία του τελευταίου.

Πηγή τεκμηρίωσης
Έκθεση Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (2013): Θεσσαλία – οι απόψεις των πολιτών

Η παρούσα εργασία αποτελεί τμήμα προπτυχιακής εργασίας στο Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με θέμα «Σκοπιμότητα και Επιπτώσεις της Κατασκευής του Άξονα Κεντρικής Ελλάδας Ε65» που υποβλήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2013.  η συγκεκριμένη ενότητα της εργασίας  συντάχθηκε από τον Γ. Καλογεράκο ενώ το σύνολο της εργασίας συντάχθηκε  και επιμελήθηκε από όλα τα υπόλοιπα μέλη:

Αντωνίου Κωνσταντίνος, ετών 23
Καλογεράκος Γεώργιος, ετών 23
Καφαρίδης Γεώργιος, ετών 23
Σεντελές Αθανάσιος, ετών 23
Χωραφάς Πολύβιος, ετών 23


Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/afieromata/item/28589-4-%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%B1-ypodomescom-%CE%B7-%CF%83%CF%85%CE%BC%CE%B2%CE%BF%CE%BB%CE%AE-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%AC%CE%BE%CE%BF%CE%BD%CE%B1-%CE%B565-%CE%BB%CE%B1%CE%BC%CE%AF%CE%B1-%E2%80%93-%CE%B5%CE%B3%CE%BD%CE%B1%CF%84%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CE%BA%CE%B1%CE%BC%CF%88%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%87%CE%AE%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B8%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%AF%CE%B1%CF%82

Συνολικές προβολές σελίδας