Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2013

Δημιουργία ηλεκτρονικού συστήματος εποπτείας και διαχείρισης οδικής ασφάλειας

Στο πλαίσιο του Εθνικού Πλαισίου Ανάπτυξης (ΕΣΠΑ), ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Παπαδόπουλος υπέγραψε με την Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε. την υλοποίηση έργου με τίτλο “Ολοκληρωμένο πλαίσιο διαδικασιών και εφαρμογών για την εποπτεία και τη διαχείριση της Οδικής Ασφάλειας – e-ΣΔΟΑ”.
Σκοπός του έργου αυτού είναι, αφενός μεν η διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου πλαισίου διαδικασιών για την εποπτεία και διαχείριση της οδικής ασφάλειας και αφετέρου η δημιουργία στο υπουργείο Υποδομών Μεταφορών δικτύων ενός μηχανισμού με το οποίο θα καταστεί δυνατή:
-Η αποτίμηση της κατάστασης της χώρας όσον αφορά τα οδικά ατυχήματα.
-Η κατανόηση των αιτιών που προκαλούν τα αιτήματα αυτά.
-Η παρακολούθηση και αξιολόγηση των δράσεων/ πρωτοβουλιών που αναλαμβάνονται από την χώρα με στόχο τη μείωση των οδικών ατυχημάτων.
Oι βασικοί στόχοι που επιδιώκονται με το έργο αυτό είναι κυρίως η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού συστήματος εποπτείας και διαχείρισης της οδικής ασφάλειας, το οποίο για όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες, θα έχει την δυνατότητα να παρακολουθεί και να αξιολογεί τις πραγματοποιηθείσες δράσεις και τα μέτρα για την οδική ασφάλεια, να παρακολουθεί τις ανάγκες για εξειδικευμένο προσωπικό π.χ. μηχανικοί που ασχολούνται με μελέτες οδοποιίας οδοστρωμάτων κ.λ.π.) και να προχωρά στην δημιουργία ενός κόμβου διαρκούς ενημέρωση, γνώσης και αξιοποίησης των στοιχείων όχι μόνο για τους Έλληνες πολίτες, αλλά και για τους Ευρωπαίους και λοιπούς χρήστες που εμπλέκονται στον τομέα της οδικής ασφάλειας.

Στην Planning, έναντι 145.140 ευρώ, το εθνικό σχέδιο για τα logistics

H εταιρεία Planning, έναντι 145.140 ευρώ, ανέλαβε το έργο «Ανάπτυξη εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού και σύγχρονου νομικού πλαισίου για την Εφοδιαστική (Logistics) στην Ελλάδα», έπειτα από απόφαση του υπουργείου Μεταφορών.
Της Βάσως Βεγιάζη
Το έργο που οφείλει να παραδώσει η μελετητική εταιρεία περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τα εξής:
α) Απαιτείται η συγκέντρωση, ταξινόμηση και επισκόπηση του συνόλου των μελετών, ερευνών και άλλων εργασιών (τρεχουσών, πρόσφατων και παλαιότερων) σχετικά με την ανάλυση της αγοράς των υπηρεσιών εφοδιαστικής στην Ελλάδα.
Στόχος είναι ο προσδιορισμός, ταξινόμηση και ιεράρχηση των ενδεχόμενων παρεμβάσεων βελτίωσης και εκσυγχρονισμού του τομέα της εφοδιαστικής.
β) Συγκέντρωση, καταγραφή και αξιολόγηση υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου. Στόχος είναι η συγκέντρωση, καταγραφή και αξιολόγηση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου, που αφορά στη λειτουργία της εφοδιαστικής.
Η συγκέντρωση του υλικού θα πραγματοποιηθεί από διάφορους νόμους και συναφή διατάγματα σχετικά με τις μεταφορές, τις προϋποθέσεις ίδρυσης και αδειοδότησης επιχειρήσεων, τους κανόνες άσκησης επαγγελματικών δικαιωμάτων, τους αντίστοιχους περιορισμούς και οριοθετήσεις που οδηγούν σε τμηματοποιήσεις της αγοράς, την αδειοδότηση και εγκατάσταση αποθηκών, τους αναπτυξιακούς νόμους που σχετίζονται με αποθήκευση, διαμετακόμιση κλπ.

Στο πλαίσιο αυτό, αναμένεται επίσης η καταγραφή θεσμοθετημένων τύπων χρήσεων γης, που αντιστοιχούν σε λειτουργίες σχετικές με το ευρύτερο φάσμα δραστηριοτήτων της εφοδιαστικής.
Πέραν της καταγραφής των προαναφερομένων νομικών θεμάτων, απαιτείται ο εντοπισμός, η καταγραφή και συστηματοποίηση του συνόλου των διαδικασιών που διέπουν τις σχέσεις κράτους και επιχειρήσεων του συνολικού φάσματος της εφοδιαστικής (διαμεταφορά, πρακτόρευση, αποθήκευση και διαχείριση φορτίου σε αποθήκη κλπ) συμπεριλαμβανομένων και των εμπορευματικών μεταφορών.
Πιο συγκεκριμένα, απαιτείται ο εντοπισμός και η ανάλυση καλών πρακτικών (Best Practices) από τουλάχιστον πέντε ευρωπαϊκές χώρες με σημαντική τεχνογνωσία και παράδοση στην Εφοδιαστική (Ολλανδία, Βέλγιο, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Γερμανία), όπου η υψηλή ανάπτυξη της αγοράς και των σχετικών επαγγελματικών κλάδων συνδυάζεται και με εθνική στρατηγική και αποτελεσματικό θεσμικό πλαίσιο.

Ευρεία σύσκεψη για τη διέλευση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα

Με πρωτοβουλία της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Μεταφορών (ΕΔΑΜ) , του υπουργείου Μεταφορών, σε συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ, πραγματοποιήθηκε εχθές Τετάρτη 30/10/2013 στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ Τεχνική Συνάντηση, με θέμα την επιλογή της λύσης διέλευσης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από την πόλη των Πατρών.
Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Δήμαρχος Πατρέων κ. Γ. Δημαράς, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πάτρας κ. Κ. Πλατυκώστας, ο αρμόδιος Βοηθός Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδος κ. Γ. Αθανασόπουλος, η Προϊσταμένη της ΕΔΑΜ κα Μ. Οικονόμου, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Κ. Σπηλιόπουλος, ο Διευθυντής Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης του ΟΣΕ κ. Γ. Σαμπατακάκης, καθώς και στελέχη των ανωτέρω Φορέων.
Στη συνάντηση συμμετείχε επίσης ο Σύμβουλος της ΕΔΑΜ, ο οποίος έχει αναλάβει την εκπόνηση της μελέτης σκοπιμότητας και της ανάλυσης κόστους – οφέλους της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας – Πάτρας, καθώς και της σιδηροδρομικής πρόσβασης στην πόλη και το λιμάνι της Πάτρας. Η μελέτη αυτή θα υποβληθεί στις Υπηρεσίες της Ε.Ε. για την τεχνικοοικονομική τεκμηρίωση της κοινοτικής συγχρηματοδότησης για την υλοποίηση των εκτελούμενων και προγραμματιζόμενων έργων επί του άξονα αυτού.
Ο Σύμβουλος αναφέρθηκε στην αξιολόγηση όλων των εναλλακτικών λύσεων διέλευσης της σιδηροδρομικής γραμμής από την πόλη της Πάτρας, μεταξύ των οποίων και η λύση της πλήρους υπογειοποίησης της γραμμής, η οποία είχε μεν προβλεφθεί στον αρχικό σχεδιασμό, αλλά το κόστος κατασκευής της προκύπτει απαγορευτικό με βάση τα σημερινά δημοσιονομικά δεδομένα.
Ο Σύμβουλος παρουσίασε τη βέλτιστη τεχνικοοικονομικά εναλλακτική λύση, η οποία προβλέπει πολύ ηπιότερες επεμβάσεις, σαφώς χαμηλότερου κόστους, στην εν λόγω περιοχή, η οποία εξασφαλίζει την εναρμόνιση και συνύπαρξη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής εντός του αστικού ιστού της πόλης, αποκαθιστά πλήρως την οδική επικοινωνία στο κέντρο της πόλης (περιοχή Αγ. Διονυσίου) και αναβαθμίζει εν γένει την εν λόγω περιοχή δημιουργώντας νέους κοινόχρηστους χώρους (πλατεία, χώρους στάθμευσης, κλπ).
Παράλληλα, η λύση αυτή εξασφαλίζει τόσο την προαστιακή εξυπηρέτηση της ευρύτερης περιοχής της πόλης και μάλιστα με προοπτική περαιτέρω επέκτασής της βορείως και νοτίως της πόλης, όσο και την υπεραστική κίνηση επιβατών και τη σιδηροδρομική διακίνηση εμπορευμάτων από και προς την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, μέσω Ιταλίας. Τέλος διευκολύνει την ελεύθερη πρόσβαση της πόλης προς τη θάλασσα.
Τονίσθηκε ότι η λύση θα συμβάλλει, ώστε, στο πλαίσιο της εκπονούμενης μελέτης κόστους – οφέλους, να προκύψουν ικανοποιητικοί δείκτες κοινωνικοοικονομικής αξιολόγησης, αναγκαία προϋπόθεση για να συγχρηματοδοτηθούν οι αντίστοιχες επενδύσεις από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο σχεδιασμός αυτός έγινε κατ’ αρχήν θετικά αποδεκτός από όλους τους συμμετέχοντες, οι οποίοι ζήτησαν από τον Σύμβουλο να τεκμηριώσει αναλυτικότερα τις κοστολογικές εκτιμήσεις των εναλλακτικών λύσεων, ενώ συμφωνήθηκε ότι θα ήταν χρήσιμο να γίνει αναλυτική παρουσίαση του προτεινόμενου σχεδιασμού στους ενδιαφερόμενους τεχνικούς, οικονομικούς και λοιπούς Φορείς της περιοχής στο πλαίσιο μίας ευρείας Τεχνικής Συνάντησης που θα πραγματοποιηθεί στην Πάτρα, όπου θα τεκμηριωθούν τα στοιχεία ωφελειών και κόστους της προτεινόμενης λύσης και της προοπτικής συγχρηματοδότησής της από κονδύλια της Ε.Ε.   

Μ. Χρυσοχοΐδης:Έως το 2020 ο Πειραιάς θα γίνει Ρότερνταμ. Τι κάνουμε για τα logistics

Στην αναγκαιότητα αναβάθμισης των υποδομών της χώρας, αλλά και στον σημαντικό ρόλο της “Εθνικής Επιτροπής για τα Logistics” αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Μεταφορών Μ. Χρυσοχοΐδης, στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης της World Bank για τα logistics στην Ελλάδα. Ακολουθούν τα βασικά σημεία ομιλίας του υπουργού, ενώ ολόκληρη η έκθεση της World Bank είναι στο επισυναπτόμενο αρχείο στο τέλος:
-Έχει μεγάλη αξία η Επιτροπή, που σύστησε ο κ. Χατζηδάκης πριν αρκετό καιρό. Ήταν από τα πρώτα ζητήματα, για τα οποία με ενημέρωσε ο ίδιος, όταν παρέλαβα το Υπουργείο ως διάδοχός του, σε ό,τι αφορά στις μεταφορές και τις υποδομές.
-Εμείς έχουμε να κάνουμε δύο πράγματα εδώ: Το ένα είναι να ολοκληρώσουμε τις υποδομές. Θέλω να σας πω, ότι αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στη φάση εφαρμογής ενός σχεδίου ολοκλήρωσης των σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας. Πιστεύω, ότι σε τρία χρόνια από σήμερα θα έχει ολοκληρωθεί η κεντρική σιδηροδρομική γραμμή και θα έχει ηλεκτροδοτηθεί. Θα συνδέεται έτσι η Ελλάδα με ηλεκτροκίνητη γραμμή με την Ευρώπη.
-Προχωράμε στη συνένωση και σύνδεση των σιδηροδρομικών μας γραμμών με τα βασικά λιμάνια της χώρας, τον Πειραιά, τη Θεσσαλονίκη, την Αλεξανδρούπολη, την Καβάλα, όλα τα μεγάλα εμπορικά λιμάνια, έτσι ώστε να είναι δυνατή η σύνδεση των επιχειρήσεων με τους μεγάλους εμπορευματικούς λιμενικούς σταθμούς της χώρας.
-Ολοκληρώνουμε αυτές τις μέρες και πάμε στη Βουλή τις συμβάσεις για τους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας, Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη, Αθήνα-Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα-Σπάρτη, τον Ε65, την κεντρική δηλαδή οδό της χώρας, το τμήμα της Ιόνιας Οδού από το Αντίρριο μέχρι τα Γιάννενα. Έτσι, η χώρα πλέον, μέχρι το τέλος του 2015, σε δυο χρόνια από σήμερα, θα έχει αποκτήσει ένα πλήρες, ολοκληρωμένο, σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων. Μαζί με την Εγνατία θα αποτελούν χρήσιμα και κρίσιμα εργαλεία για τις εμπορευματικές μεταφορές.

-Σε λίγους μήνες, όπως ακούσατε προηγουμένως από τον κ. Χατζηδάκη, ολοκληρώνεται η διαδικασία ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων. Είναι μια κρίσιμη διαδικασία, διότι θα αυξήσει σημαντικά την προστιθέμενη αξία στην οικονομία, που μπορούν να δώσουν τα περιφερειακά αεροδρόμια. Ήδη φέτος, με την αύξηση του τουρισμού, υπήρξε πολύ σημαντική συμβολή τους στη δημιουργία πλεονάσματος στην ελληνική οικονομία.
-Επίσης, προχωρά η ιδιωτικοποίηση ορισμένων μεγάλων λιμανιών, όπως είναι της Θεσσαλονίκης, του Πειραιά, τα οποία μπαίνουν μπροστά. Πολύ σύντομα θα προχωρήσει και η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία θα δώσει τη δυνατότητα στο νέο επενδυτή, να κάνει μεγαλύτερες επενδύσεις και να αυξήσει τη δυνατότητα της εμπορευματικής μεταφοράς στο εσωτερικό, αλλά κυρίως στο εξωτερικό.
-Μέχρι το 2020, ο Πειραιάς θα έχει τα μεγέθη του Ρότερνταμ και να σκεφθούμε, ότι το 2008, λίγο πριν την ιδιωτικοποίηση μέρους του ΟΛΠ, ο Πειραιάς εκπροσωπούσε 15 χιλιάδες το χρόνο container και σήμερα έχουμε 2 χιλιάδες τη μέρα και το 2020 θα έχουμε 10 χιλιάδες τη μέρα, όσα έχει σήμερα το Ρότερνταμ.  

Ελληνο – ιταλική ναυμαχία στην ακτοπλοΐα. Το δίπολο που δημιουργείται

Εντείνεται η ελληνο – ιταλική ναυμαχία στον εγχώριο ακτοπλοϊκό κλάδο. H Μinoan Lines που ανήκει στον Ιταλό επιχειρηματία Εμανουέλ Γκριμάλντι πρόκειται να καταθέσει, εκ νέου, αίτηση για τη δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή Πειραιάς – Χανιά, η οποία μονοπωλείται από την ΑΝΕΚ.
Του Φώτη Φωτεινού
Η πρόθεση των Μινωικών Γραμμών για δρομολόγηση πλοίων στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά έγινε γνωστή στο περιθώριο του διεθνούς συνεδρίου που διοργάνωσε και εφέτος ο όμιλος Γκριμάλντι. To 17th Euro-Med Convention «From Land to Sea» πραγματοποιήθηκε, το διάστημα 24-27 Οκτωβρίου, στο νησί Ischia, στον κόλπο της Νάπολης.
Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που ακολούθησε, ο Εμανουέλ Γκριμάλντι αναρωτήθηκε «γιατί να μην είναι παρούσα στη γραμμή των Χανίων η Minoan Lines, μία εταιρεία, με έδρα το Ηράκλειο Κρήτης, η οποία θα δρομολογήσει ελληνικά πλοία με Έλληνες ναυτικούς».

Στις δηλώσεις του αναφέρθηκε και στην κατάσταση της ελληνικής ακτοπλοΐας, σημειώνοντας, μεταξύ άλλων, ότι εξαρτάται πλήρως από τις τράπεζες. Μάλιστα, ξεχώρισε δύο εταιρείες, τη Μinoan Lines και την Attica Group (BlueStar, Superfast) που ανήκει στη MIG,  οι οποίες έχουν σύγχρονα πλοία, ενώ ειδική αναφορά έκανε στη ΝΕΛ, σημειώνοντας ότι με πλοία ηλικίας κοντά στα 40 χρόνια, καρπώνεται επιδοτήσεις 20 εκατ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο, μέσω των άγονων γραμμών.
Σύμφωνα με αναλυτές της εγχώριας ακτοπλοϊκής αγοράς, ο Ιταλός επιχειρηματίας ουσιαστικά προανήγγειλε το «αύριο της αγοράς». Όλες οι ενδείξεις συνηγορούν ότι θα οδηγηθούμε στην περαιτέρω σύμπραξη ή και μετοχική συνεργασία του ομίλου Attica με την ANEK, με «αντίπαλο» την Minoan Lines και την Hellenic Seaways, στην οποία μετέχει κατά 33,35% ο ιταλικός όμιλος Γκριμάλντι.   
Το βασικό κλειδί στις τράπεζες
Είναι γεγονός ότι όλες οι προαναφερθείσες ακτοπλοϊκές εταιρείες παραμένουν ζημιογόνες, κάτι το οποίο προβληματίζει τους μετόχους. Σημαίνοντα ρόλο στις εξελίξεις θα διαδραματίσει η Τράπεζα Πειραιώς, που διαθέτει την πλειοψηφία στη μετοχική σύνθεση της Hellenic Seaways, στην οποία ο ιταλικός όμιλος Γκριμάλντι, που ελέγχει την Minoan Lines, κατέχει το 33,34% του μετοχικού κεφαλαίου.
Επίσης, η Τράπεζα Πειραιώς έχει, άμεσα ή έμμεσα, τραπεζική σχέση με την ΑΝΕΚ και την Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (μέσω της Millennium Βank) και εικάζεται ότι οι πρωτοβουλίες για την αναδιάρθρωση των ακτοπλοϊκών εταιρειών θα τελεστούν με δική της συγκατάθεση.  
Ξέχωρα των ανωτέρω, ο ιδιοκτήτης της Minoan και μεγαλομέτοχος της HSW Εμανουέλ Γκριμάλντι εκτίμησε, στο προαναφερθέν συνέδριο, ότι εξακολουθεί να υπάρχει υπερπροσφορά χωρητικότητας στις γραμμές της Αδριατικής, υποστηρίζοντας ότι δέκα πλοία, σε όλες τις γραμμές, θα ήταν αρκετά, προκειμένου να εξυπηρετηθεί το μεταφορικό έργο.
Σήμερα στην Αδριατική δραστηριοποιούνται 14 πλοία, εκ των οποίων επτά σχετίζονται με τον όμιλο Γκριμάλντι (τρία στη γραμμή της Αγκόνας, δύο στη γραμμή του Μπρίντιζι, ένα στη γραμμή Ραβέννα - Μπρίντιζι και ένα της Hellenic Seaways που δραστηριοποιείται στη γραμμή Porto Marghera-Κόρινθος). Επίσης, τρία διαχειρίζονται από την ΑΝΕΚ και τέσσερα από την Atticα Group.
Υπενθυμίζεται ότι, από το 2009, η κρίση «κατάπιε» 3,04 εκατ. επιβάτες, 541.000 ΙΧ και 115.000 φορτηγά στις 5 μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου (ANEK, Minoan, Attica, NEΛ, HSW).

Κ. Χατζηδάκης: Καλύτερα logistics σημαίνουν ανταγωνιστικότητα και εξαγωγές

Έως το τέλος του έτους θα έχει παρουσιαστεί η εθνική στρατηγική για τα logistics και αμέσως μετά θα κατατεθεί το σχετικό νομοσχέδιο που αφορά στον κλάδο, όπως π.χ. για τις αδειοδοτήσεις σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής αλυσίδας και για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου των επιχειρηματικών κέντρων, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης της World Bank για τα logistics στην Ελλάδα.
Ολόκληρη η έκθεση της World Bank στο επισυναπτόμενο αρχείο στο τέλος.
Tα κύρια σημεία της ομιλίας του Κωστή Χαζηδάκη έχουν ως εξής:  
-Εάν κάποιος δει κάπως προσεκτικότερα, εύκολα θα διακρίνει τρεις τουλάχιστον βασικούς λόγους για να ενισχύσουμε τον κλάδο των logistics:
Πρώτον, η γεωγραφική θέση της χώρας: Καθένας μας ξέρει πως η Ελλάδα βρίσκεται στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων. Επιπλέον είναι γνωστό πως ο Πειραιάς είναι ένα από τα μεγαλύτερα και το πλέον αξιοποιήσιμο λιμάνι της Μεσογείου. Και μαζί με τη Θεσσαλονίκη, βρίσκονται πάνω σε έναν εκ των κυριότερων διαδρόμων της ναυσιπλοΐας και πάνω στους κεντρικούς άξονες που συνδέουν την Δυτική με την αναπτυσσόμενη, Ανατολική Ευρώπη. Αυτό είναι ένα συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας που πρέπει επιτέλους να αξιοποιήσουμε. 

Δεύτερον: Καλύτερα logistics σημαίνουν ανταγωνιστικότητα και περισσότερες εξαγωγές. Μειώνοντας το κόστος και το χρόνο στις διαδικασίες, αγοράζουμε φθηνότερα από το εξωτερικό και πουλάμε περισσότερα ελληνικά προϊόντα στις διεθνείς αγορές.  Με την αλλαγή του κανονιστικού πλαισίου, επίσης, μπορούμε να ενισχύσουμε τη συνεργασία μεταξύ των επιχειρήσεων, να δημιουργηθούν οικονομίες κλίμακος και να διευκολυνθούν ιδιαίτερα οι ΜμΕ. Έτσι μειώνουμε το εμπορικό μας έλλειμμα και δημιουργούμε νέα έσοδα για  τις επιχειρήσεις μας και τη χώρα. 
Τρίτον: Καλύτερα logistics σημαίνουν νέες επενδύσεις και νέες δουλειές για τους ανέργους. Το καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό μας, οι υποδομές, αλλά και η ελληνική ναυτιλία, συντελούν ώστε η πατρίδα μας να αποτελέσει πόλο έλξης για τους διεθνείς επενδυτές που θέλουν να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. 
Βελτιώνοντας το επιχειρηματικό και επενδυτικό περιβάλλον, προσελκύουμε επίσης "παίκτες" από τις αναδυόμενες αγορές που έχουν έντονο εξαγωγικό προσανατολισμό και δημιουργούν σήμερα νέα εμπορικά δίκτυα. 
-Παράλληλα, ήδη από το Μάρτιο συγκροτήθηκε η Μόνιμη Επιτροπή Logistics, για τον εκσυγχρονισμό του σχετικού νομοθετικού πλαισίου με ισχυρή την παρουσία του ιδιωτικού τομέα – χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Ομάδα Πρωτοβουλίας του ΣΕΒ. 
Κλειδί, όμως, για τη στρατηγική μας, αποτελεί η συνεργασία με την Παγκόσμια Τράπεζα για την ανταγωνιστικότητα.
-Έμφαση δίνεται:  στη βελτίωση των υποδομών, στον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, στην ενίσχυση του ανταγωνισμού και στην απλοποίηση των αδειοδοτήσεων. 
-Θα μελετήσουμε σε βάθος την Έκθεση και τις προτάσεις που περιέχει. Από εκεί και πέρα, ως κυβέρνηση, θα οριστικοποιήσουμε και θα παρουσιάσουμε την Εθνική Στρατηγική για τα logistics, μέχρι το τέλος του έτους. 
Αμέσως μετά, χωρίς καθυστερήσεις, θα κατατεθεί το σχετικό νομοσχέδιο, που αφορά στον κλάδο, όπως π.χ. για τις αδειοδοτήσεις σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής αλυσίδας και για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου των επιχειρηματικών κέντρων. Από πλευράς μας, θα συνεχίσουμε να κινούμαστε γρήγορα  για να έχουμε άμεσα, απτό αποτέλεσμα.

«Μορέας» (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα): Νέος αριθμός έκτακτης ανάγκης 1025

Ο αριθμός έκτακτης ανάγκης στον αυτοκινητόδρομο "Μορέας" άλλαξε. Στο εξής οι οδηγοί του Μορέα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης μπορούν να καλούν αντί του 1866 - που καταργείται οριστικά- το 1025, τον ίδιο δηλαδή τετραψήφιο που λειτουργεί και στην ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ (βλ. σχετικό χάρτη παρακάτω). Με την επέκταση της λειτουργίας του 1025 και στον ΜΟΡΕΑ, οι οδηγοί έχουν πλέον στη διάθεσή τους έναν κοινό αριθμό έκτακτης ανάγκης και για τους δύο αυτοκινητοδρόμους που εξυπηρετούν τις διαδρομές από την Ελευσίνα ως την Πάτρα και την Καλαμάτα.
Ο αριθμός έκτακτης ανάγκης λειτουργεί όλο το 24ωρο και οι οδηγοί μπορούν  να αναφέρουν σε αυτόν:
-Τυχόν εμπόδιο στο δρόμο,
-Βλάβη του οχήματός τους,
-Τροχαίο συμβάν ή άλλο πρόβλημα,
-Οτιδήποτε σχετίζεται με την ασφάλεια και τη συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου,
-Καθώς και για να ζητήσουν πληροφορίες προορισμών.
Για κάθε άλλη πληροφορία σχετικά με τον αυτοκινητόδρομο, οι οδηγοί μπορούν να καλούν την Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών του ΜΟΡΕΑ στο 2710-56.2020 (εργάσιμες ημέρες και ώρες).
Οι κλήσεις προς το 1025 από κινητό παρέχονται δωρεάν από την εταιρεία VODAFONE. Για τις υπόλοιπες εταιρείες κινητής τηλεφωνίας ενδέχεται να υπάρχουν χρεώσεις, οι οποίες καθορίζονται βάσει των συμβολαίων που έχουν συνάψει με τους πελάτες τους.
Τέλος, υπενθυμίζεται ότι, βάσει των διατάξεων του Κ.Ο.Κ., η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση επιτρέπεται μόνο όταν αυτό είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση ή όταν χρησιμοποιείται με ακουστικό ασύρματης επικοινωνίας.




 


 Πηγή: http://www.metaforespress.gr/aftokinitodromoi/item/5643-moreas-korinthos-tripoli-kalamata-neos-arithmos-ektaktis-anagkis-1025.html

Συνολικές προβολές σελίδας