Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2013

Κ. Χατζηδάκης: Καλύτερα logistics σημαίνουν ανταγωνιστικότητα και εξαγωγές

Έως το τέλος του έτους θα έχει παρουσιαστεί η εθνική στρατηγική για τα logistics και αμέσως μετά θα κατατεθεί το σχετικό νομοσχέδιο που αφορά στον κλάδο, όπως π.χ. για τις αδειοδοτήσεις σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής αλυσίδας και για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου των επιχειρηματικών κέντρων, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης της World Bank για τα logistics στην Ελλάδα.
Ολόκληρη η έκθεση της World Bank στο επισυναπτόμενο αρχείο στο τέλος.
Tα κύρια σημεία της ομιλίας του Κωστή Χαζηδάκη έχουν ως εξής:  
-Εάν κάποιος δει κάπως προσεκτικότερα, εύκολα θα διακρίνει τρεις τουλάχιστον βασικούς λόγους για να ενισχύσουμε τον κλάδο των logistics:
Πρώτον, η γεωγραφική θέση της χώρας: Καθένας μας ξέρει πως η Ελλάδα βρίσκεται στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων. Επιπλέον είναι γνωστό πως ο Πειραιάς είναι ένα από τα μεγαλύτερα και το πλέον αξιοποιήσιμο λιμάνι της Μεσογείου. Και μαζί με τη Θεσσαλονίκη, βρίσκονται πάνω σε έναν εκ των κυριότερων διαδρόμων της ναυσιπλοΐας και πάνω στους κεντρικούς άξονες που συνδέουν την Δυτική με την αναπτυσσόμενη, Ανατολική Ευρώπη. Αυτό είναι ένα συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας που πρέπει επιτέλους να αξιοποιήσουμε. 

Δεύτερον: Καλύτερα logistics σημαίνουν ανταγωνιστικότητα και περισσότερες εξαγωγές. Μειώνοντας το κόστος και το χρόνο στις διαδικασίες, αγοράζουμε φθηνότερα από το εξωτερικό και πουλάμε περισσότερα ελληνικά προϊόντα στις διεθνείς αγορές.  Με την αλλαγή του κανονιστικού πλαισίου, επίσης, μπορούμε να ενισχύσουμε τη συνεργασία μεταξύ των επιχειρήσεων, να δημιουργηθούν οικονομίες κλίμακος και να διευκολυνθούν ιδιαίτερα οι ΜμΕ. Έτσι μειώνουμε το εμπορικό μας έλλειμμα και δημιουργούμε νέα έσοδα για  τις επιχειρήσεις μας και τη χώρα. 
Τρίτον: Καλύτερα logistics σημαίνουν νέες επενδύσεις και νέες δουλειές για τους ανέργους. Το καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό μας, οι υποδομές, αλλά και η ελληνική ναυτιλία, συντελούν ώστε η πατρίδα μας να αποτελέσει πόλο έλξης για τους διεθνείς επενδυτές που θέλουν να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. 
Βελτιώνοντας το επιχειρηματικό και επενδυτικό περιβάλλον, προσελκύουμε επίσης "παίκτες" από τις αναδυόμενες αγορές που έχουν έντονο εξαγωγικό προσανατολισμό και δημιουργούν σήμερα νέα εμπορικά δίκτυα. 
-Παράλληλα, ήδη από το Μάρτιο συγκροτήθηκε η Μόνιμη Επιτροπή Logistics, για τον εκσυγχρονισμό του σχετικού νομοθετικού πλαισίου με ισχυρή την παρουσία του ιδιωτικού τομέα – χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Ομάδα Πρωτοβουλίας του ΣΕΒ. 
Κλειδί, όμως, για τη στρατηγική μας, αποτελεί η συνεργασία με την Παγκόσμια Τράπεζα για την ανταγωνιστικότητα.
-Έμφαση δίνεται:  στη βελτίωση των υποδομών, στον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, στην ενίσχυση του ανταγωνισμού και στην απλοποίηση των αδειοδοτήσεων. 
-Θα μελετήσουμε σε βάθος την Έκθεση και τις προτάσεις που περιέχει. Από εκεί και πέρα, ως κυβέρνηση, θα οριστικοποιήσουμε και θα παρουσιάσουμε την Εθνική Στρατηγική για τα logistics, μέχρι το τέλος του έτους. 
Αμέσως μετά, χωρίς καθυστερήσεις, θα κατατεθεί το σχετικό νομοσχέδιο, που αφορά στον κλάδο, όπως π.χ. για τις αδειοδοτήσεις σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής αλυσίδας και για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου των επιχειρηματικών κέντρων. Από πλευράς μας, θα συνεχίσουμε να κινούμαστε γρήγορα  για να έχουμε άμεσα, απτό αποτέλεσμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας