Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2013

ΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ:17ου ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ LOGISTICS

Με την επίσημη ανακοίνωση της Εθνικής Στρατηγικής για τα Logistics από τον Υπουργό Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας, Κωστή Χατζηδάκη, ξεκίνησαν φέτος οι εργασίες του 17ου  Πανελλήνιου Συνεδρίου Logistics της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, το οποίο αποτέλεσε για μια ακόμα φορά το μεγαλύτερο θεσμικό γεγονός για την εφοδιαστική αλυσίδα στη χώρα μας.
Η Εθνική Στρατηγική για τα Logistics
Στη διάρκεια του επίσημου δείπνου του συνεδρίου, στις 28 Νοεμβρίου, ο Υπουργός ανακοίνωσε το σχέδιο της Εθνικής Στρατηγικής για τα Logistics, που διαμορφώθηκε από τη Μόνιμη Επιτροπή Logistics. Στόχοι: α) να καταστεί η  Ελλάδα  το σημαντικότερο κέντρο logistics στη Νοτιο-Ανατολική Ευρώπη, β) να ενισχυθεί η εφοδιαστική αλυσίδα της χώρας προκειμένου να υποστηριχθεί η ανάκαμψη όλων των άλλων κλάδων της οικονομίας: βιομηχανία, εμπόριο, αγροτική παραγωγή και τουρισμός.
Βασικοί άξονες της στρατηγικής είναι: α) Η ανάπτυξη ενός σύγχρονου, αποτελεσματικού Θεσμικού Πλαισίου για τα Logistics, β) η ενίσχυση της τεχνογνωσίας και οργάνωσης των επιχειρήσεων της εφοδιαστικής αλυσίδας, γ) η ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού δικτύου, των οδικών αξόνων, η διασύνδεσή  τους με τα λιμάνια του Πειραιά και της  Θεσσαλονίκης και η ανάδειξη του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος ως διαμετακομιστικού κόμβου διεθνούς εμβέλειας, καθώς και δ) η επέκταση και αξιοποίηση της "ενδοχώρας" του λιμανιού του Πειραιά.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κ. Χατζηδάκης, η προσπάθεια για τα Logistics θα υποστηριχθεί και από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020, ενώ σημείωσε πως το επόμενο χρονικό διάστημα, και σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία, θα κατατεθεί νομοσχέδιο για την εφοδιαστική αλυσίδα στη χώρα μας το οποίο θα στηρίζεται στο σχέδιο  της Μόνιμης Επιτροπής.
Με την ανακοίνωση αυτή από την πλευρά της κυβέρνησης, γίνεται αντιληπτό πως όλες οι προσπάθειες της Ελληνικής Εταιρείας Logistics για ανάδειξη του κλάδου των Logistics ως κυρίαρχου μοχλού της οικονομίας, ευοδώνονται.
Η Παγκόσμια Τράπεζα, το λιανεμπόριο και τα Omni Channels
Τόσο την πρώτη, όσο και την δεύτερη μέρα, οι εργασίες του συνεδρίου ξεκίνησαν με τρεις κύριους προσκεκλημένους ομιλητές (Key Note Speakers) οι οποίοι κέντρισαν το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων μέσα από τις τοποθετήσεις τους.
Ο Jean-François Marteau, Sector Leader for Transport in the Eastern Europe Region της Παγκόσμιας Τράπεζας, τόνισε πως τα Logistics αποκτούν πλέον όλο και μεγαλύτερη σημασία λόγω της ανόδου του παγκόσμιου εμπορίου και της μείωσης των εισαγωγικών δασμών. Επισήμανε πως οι πολιτικές που αποσκοπούν στη βελτίωση της απόδοσης της αλυσίδας εφοδιασμού είναι ζωτικής σημασίας, καθώς αποτελούν καθοριστικό παράγοντα εθνικής ανταγωνιστικότητας.
Κατά τη δεύτερη μέρα του συνεδρίου, στις 29 Νοεμβρίου, ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, Διευθύνων Σύμβουλος των Super Market ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ, μίλησε για τα Logistics και τον κλάδο του λιανεμπορίου αναφέροντας χαρακτηριστικά τις ιδιαίτερες πολυπλοκότητες που έχει να αντιμετωπίσει μια αλυσίδα Super Market. Αναφορικά με το μέλλον τόνισε πως η αύξηση μεριδίου οργανωμένου λιανεμπορίου, οι λιγότερες και μεγαλύτερες αλυσίδες, με περισσότερα και καλύτερα κέντρα διανομής οδηγούν στην κεντρικοποίηση με απώτερο στόχο πάντα την παροχή καλύτερης ποιότητας προς τον τελικό καταναλωτή.
O Δρ. Μιχάλης Μπουρλάκης, Καθηγητής Εφοδιαστικής Αλυσίδας στο Πανεπιστήμιο του Cranfield, κατά τη διάρκεια της παρουσίασής του επισήμανε ότι έρχονται μεγάλες αλλαγές στην εφοδιαστική αλυσίδα, λόγω των νέων τεχνολογιών. Οι καταναλωτές έχουν σήμερα τη δυνατότητα να ψωνίζουν προϊόντα μέσα από το Ίντερνετ, τα tablets, τα κινητά. Πρόκειται για τα Omni Channels στα οποία πρωταγωνιστής αναδεικνύεται η Εφοδιαστική αλυσίδα, από άποψη έμφασης στην εξυπηρέτηση και διανομής του προϊόντος, εκεί που επιθυμεί ο καταναλωτής.
Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών
Tα νέα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Mεταφορών και τα οφέλη για την Ελλάδα, ήταν επίσης ένα θέμα που συζητήθηκε διεξοδικά κατά τη διάρκεια του 17ου Πανελληνίου Συνεδρίου Logistics, μέσα από την συμμετοχή του Γιώργου Κουμουτσάκου, Ευρωβουλευτή – Μέλους της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού και της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Δημ. Υγείας και Ασφάλειας Τροφίμων, στο ιδιαίτερα ενδιαφέρον πάνελ «Καινοτομία και Περιβάλλον». Τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών καθώς και ο Κανονισμός για το νέο χρηματοδοτικό τους εργαλείο "Συνδέοντας την Ευρώπη" τα οποία εγκρίθηκαν από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αποτελούν το μεγαλύτερο αναπτυξιακό πρόγραμμα υποδομών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για τα επόμενα 15 χρόνια.
Καινοτόμα Case Studies και προτάσεις για βέλτιστες πρακτικές
Στις τέσσερις θεματικές ενότητες του συνεδρίου, παρουσιάστηκαν σημαντικά case studies και καινοτόμες πρακτικές logistics. Κατά τη διάρκεια της στρογγυλής τράπεζας στην οποία συμμετείχαν κεντρικά πρόσωπα της επιχειρηματικής ζωής του τόπου μας, καθώς και εκπρόσωποι θεσμικών φορέων, αναπτύχθηκε η στρατηγική και οι συνέργειες στον κλάδο των Logistics.
Η αξιοποίηση του κόμβου και των υποδομών του Πειραιά, το θαλάσσιο clustering μέσω σύγχρονων λιμενικών υποδομών, οι μεταβαλλόμενες διεθνείς ροές και ο ρόλος των ελληνικών λιμένων και η Λιμενική Επιχειρηματική Συστάδα (port cluster) συνέθεσαν την ενότητα Ναυτιλία και Logistics.
Στο πάνελ των Agro-Logistics έγινε παρουσίαση του ελληνικού γκότζι και της μελέτης περίπτωσης οργάνωσης στον πρωτογενή τομέα, παρουσιάστηκαν ιδιαίτερα σημαντικές διαδικασίες εξαγωγής ελαιολάδου σε τρίτες χώρες, όπως ΗΠΑ, Κίνα και Ρωσία, ενώ δόθηκε έμφαση στον ελαιοκομικό τομέα και στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Τέλος, στην τελευταία θεματική της καινοτομίας και του περιβάλλοντος συζητήθηκε το ανθρακικό αποτύπωμά, η σημασία του cloud computing στα logistics, ενώ παρουσιάστηκαν σημαντικές μελέτες περίπτωσης, όπως η καινοτομική διατροπική μεταφορά στο Perpignan της Γαλλίας.
Το φετινό συνέδριο χαιρέτησαν οι κκ. Ν. Σταθόπουλος, Γ.Γ. Μεταφορών, Στ. Κομνηνός, Γ.Γ. Εμπορίου, Μιχαήλ Μαϊλλης, Πρόεδρος ΔΣ. Ελληνο-Γερμανικού Επιμελητηρίου, Κωνσταντίνος Γιαννίδης Πρόεδρος ΔΣ Ελληνο-Κινεζικού Επιμελητηρίου, Β. Μπαρμπαγιάννης, Πρόεδρος ΣΥΝΔΕΕ&L, ενώ χαιρετισμό απέστειλε και ο Κ. Μίχαλος Πρόεδρος ΕΒΕΑ.

Πηγή: http://www.eel.gr/%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF-%CE%B4%CE%B5%CE%BB%CF%84%CE%B9%CE%BF-%CF%84%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%85-17%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BF%CF%85-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B5%CE%B4%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%85-logistics

Ανεβαίνει επίπεδο και ελαχιστοποιεί απώλειες το cargo του «Ελ. Βενιζέλος»

Ανεβαίνει επίπεδο και ελαχιστοποιεί την πτώση του μεταφερόμενου όγκου το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος». Στο αεροδρόμιο εγκαινιάστηκε η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα που αφορά στην εισαγωγή εμπορευμάτων και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το τελωνείο (και το ταμείο του), για την πληρωμή δασμών και φόρων, είναι ανοιχτό έως τις 21.00, οδηγεί σε… ευρωπαϊκά αεροδρομιακά πρότυπα.     
Παράλληλα, όπως φανερώνουν τα στοιχεία κίνησης του ΔΑΑ, το «Ελ. Βενιζέλος» συνεχίζει να γνωρίζει πτώση φορτίου, αλλά αυτή βαίνει μειούμενη. Έτσι, το 2013 αναμένεται να κλείσει με μείωση 1-2%, σε σχέση με το 2012. Το 2012, ο ΔΑΑ διακίνησε 76,4 εκατ. τόνους, σημειώνοντας πτώση 11%, σε σχέση με το 2011.
Το γεγονός ότι, εφέτος, η κίνηση θα κλείσει με οριακή μείωση (στο πρώτο εξάμηνο του έτους έκλεισε με -2,9%) φανερώνει ότι «τα χειρότερα έχουν περάσει». Βέβαια, από την άλλη πλευρά, για να φτάσει τα μεγέθη του 2008, με πάνω από 120.000 τόνους, θα πάρει αρκετό καιρό.
Το air freight δοκιμάζεται και οδηγείται σε μείωση χωρητικότητας  
Η airfreight αγορά θα συνεχίσει να σημειώνει «ακανόνιστη ανάπτυξη» για αρκετό καιρό ακόμη, καθώς η τιμή του πετρελαίου και οι αβέβαιες οικονομικές συνθήκες θα συνεχίσουν να επηρεάζουν την αγορά.

«Το 2014, θα είναι ένα ακόμη ταραχώδες έτος για την αεροπορική εμπορευματική μεταφορά», εκτιμά ο ανώτερος αντιπρόεδρος πωλήσεων και marketing της Cargolux, Robert Van de Weg. «Οι υψηλές τιμές καυσίμων θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τη ζήτηση στις αερομεταφορές. Ωστόσο, η αυξημένη εμπιστοσύνη των καταναλωτών μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο.
Η "πλαδαρή" χωρητικότητα θα συνεχίσει να τονώνεται και να αυξάνεται, αλλά η freight χωρητικότητα, κατά πάσα πιθανότητα, θα συνεχίσει να βαίνει μειούμενη. Εκτιμούμε ότι η γενική εικόνα προσφοράς-ζήτησης μπορεί να αναπτυχθεί κάπως πιο ευνοϊκά το 2014, έναντι με το 2013».
«Προς το παρόν εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα», σημειώνει ο James Woodrow, διευθυντής cargo της Cathay Pacific Airways. «Αυτά που είναι σίγουρο είναι ότι χρειαζόμαστε μια αξιοπρεπή αύξηση του ΑΕΠ, ώστε οι αγορές να μπουν στο σωστό δρόμο.
Η αστάθεια των τιμών του πετρελαίου ήταν μια πρόκληση για την κερδοφορία της εκάστοτε αεροπορικής εταιρείας. Παρόλα αυτά, η στρατηγική της κάθε εταιρείας θα πρέπει να εξισορροπεί ανάμεσα στη ζήτηση και τη χωρητικότητα», καταλήγει.
Βάσω Βεγιάζη
(δημοσιογράφος του metaforespress.gr)

Συνολικές προβολές σελίδας