Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2013

Ανεβαίνει επίπεδο και ελαχιστοποιεί απώλειες το cargo του «Ελ. Βενιζέλος»

Ανεβαίνει επίπεδο και ελαχιστοποιεί την πτώση του μεταφερόμενου όγκου το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος». Στο αεροδρόμιο εγκαινιάστηκε η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα που αφορά στην εισαγωγή εμπορευμάτων και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το τελωνείο (και το ταμείο του), για την πληρωμή δασμών και φόρων, είναι ανοιχτό έως τις 21.00, οδηγεί σε… ευρωπαϊκά αεροδρομιακά πρότυπα.     
Παράλληλα, όπως φανερώνουν τα στοιχεία κίνησης του ΔΑΑ, το «Ελ. Βενιζέλος» συνεχίζει να γνωρίζει πτώση φορτίου, αλλά αυτή βαίνει μειούμενη. Έτσι, το 2013 αναμένεται να κλείσει με μείωση 1-2%, σε σχέση με το 2012. Το 2012, ο ΔΑΑ διακίνησε 76,4 εκατ. τόνους, σημειώνοντας πτώση 11%, σε σχέση με το 2011.
Το γεγονός ότι, εφέτος, η κίνηση θα κλείσει με οριακή μείωση (στο πρώτο εξάμηνο του έτους έκλεισε με -2,9%) φανερώνει ότι «τα χειρότερα έχουν περάσει». Βέβαια, από την άλλη πλευρά, για να φτάσει τα μεγέθη του 2008, με πάνω από 120.000 τόνους, θα πάρει αρκετό καιρό.
Το air freight δοκιμάζεται και οδηγείται σε μείωση χωρητικότητας  
Η airfreight αγορά θα συνεχίσει να σημειώνει «ακανόνιστη ανάπτυξη» για αρκετό καιρό ακόμη, καθώς η τιμή του πετρελαίου και οι αβέβαιες οικονομικές συνθήκες θα συνεχίσουν να επηρεάζουν την αγορά.

«Το 2014, θα είναι ένα ακόμη ταραχώδες έτος για την αεροπορική εμπορευματική μεταφορά», εκτιμά ο ανώτερος αντιπρόεδρος πωλήσεων και marketing της Cargolux, Robert Van de Weg. «Οι υψηλές τιμές καυσίμων θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τη ζήτηση στις αερομεταφορές. Ωστόσο, η αυξημένη εμπιστοσύνη των καταναλωτών μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο.
Η "πλαδαρή" χωρητικότητα θα συνεχίσει να τονώνεται και να αυξάνεται, αλλά η freight χωρητικότητα, κατά πάσα πιθανότητα, θα συνεχίσει να βαίνει μειούμενη. Εκτιμούμε ότι η γενική εικόνα προσφοράς-ζήτησης μπορεί να αναπτυχθεί κάπως πιο ευνοϊκά το 2014, έναντι με το 2013».
«Προς το παρόν εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα», σημειώνει ο James Woodrow, διευθυντής cargo της Cathay Pacific Airways. «Αυτά που είναι σίγουρο είναι ότι χρειαζόμαστε μια αξιοπρεπή αύξηση του ΑΕΠ, ώστε οι αγορές να μπουν στο σωστό δρόμο.
Η αστάθεια των τιμών του πετρελαίου ήταν μια πρόκληση για την κερδοφορία της εκάστοτε αεροπορικής εταιρείας. Παρόλα αυτά, η στρατηγική της κάθε εταιρείας θα πρέπει να εξισορροπεί ανάμεσα στη ζήτηση και τη χωρητικότητα», καταλήγει.
Βάσω Βεγιάζη
(δημοσιογράφος του metaforespress.gr)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Συνολικές προβολές σελίδας