Τετάρτη 6 Μαΐου 2015

Οι δηλώσεις του Γ.Σταθάκη για ΟΛΠ που «ξεσήκωσαν» ΤΑΙΠΕΔ και Maersk

Αντιδράσεις στο εσωτερικό, αλλά και στο… εξωτερικό δημιούργησαν οι δηλώσεις του υπουργού Οικονομίας και Ναυτιλίας Γιώργου Σταθάκη στη Βουλή για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ.
Του Φώτη Φωτεινού
Η δήλωσή του ότι «η κυβέρνηση βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την Cosco, ώστε να αναζητηθούν όροι και προϋποθέσεις, στον ισχύοντα αυτήν τη στιγμή διαγωνισμό, που μπορούν να αλλάξουν και πρέπει να αλλάξουν, για να γίνουν περισσότερο επωφελείς για τη χώρα μας» προκάλεσαν την αντίδραση του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων (τουλάχιστον, αυτό φάνηκε με την έκδοση δελτίου Τύπου), έτερων διεκδικητών του λιμανιού και φυσικά της ΟΜΥΛΕ, που αντιτάσσεται στη συνέχιση του διαγωνισμού αποκρατικοποίησης.
Ειδικότερα, το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων προσπάθησε να «διασκεδάσει» τις εντυπώσεις από τις δηλώσεις του κ. Σταθάκη, που (ουσιαστικά) εννοούσε ότι η κυβέρνηση διεξάγει απευθείας συζητήσεις με την Cosco, εκδίδοντας δελτίο τύπου, στο οποίο αναφερόταν ότι «το ΤΑΙΠΕΔ τηρεί απαρέγκλιτα τους όρους διαφάνειας και ίσης μεταχείρισης των επενδυτών και ενημερώνει ότι επεξεργάζεται μικρής έκτασης τροποποίηση των όρων, τους οποίους και θα επικοινωνήσει άμεσα σε όλους τους επενδυτές που βρίσκονται στη Β’ φάση του διαγωνισμού».
Οι δηλώσεις του Γ. Σταθάκη «ακούγεται» ότι προκάλεσαν την αντίδραση και της APM Terminals (θυγατρικής της Maersk).
«Η κυβέρνηση δεν τηρεί καν τα προσχήματα», ανέφερε χθες ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ Γ. Γεωργακόπουλος, εκφράζοντας την αντίθεση της ομοσπονδίας στη συνέχιση του διαγωνισμού πώλησης του ΟΛΠ.
Υπενθυμίζεται ότι είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την πώληση του 67% του ΟΛΠ, ο οποίος βρίσκεται στη φάση της κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών. Φαίνεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ επεξεργάζεται διάφορα σενάρια, όπως πώληση μικρότερου ποσοστού (ίσως του 51%) και εξαίρεση της ακτοπλοΐας.  
Σύμφωνα με τηλεγράφημα του Reuters, το ΤΑΙΠΕΔ θα προσκαλέσει τους επενδυτές να υποβάλουν, έως τον Ιούλιο, προσφορές για το 51% του ΟΛΠ, με τη δυνατότητα το μερίδιο αυτό να αυξηθεί στο 67%, μέσα σε πέντε χρόνια.
Η ομιλία του υπουργού Οικονομίας Γ. Σταθάκη στη Βουλή για ΟΛΠ
-Γιώργος Σταθάκης: Όλοι γνωρίζουμε ότι το λιμάνι του Πειραιά -όπως και άλλα λιμάνια της χώρας- αποτελεί κρίσιμο πυλώνα για την ανάπτυξη της χώρας, αποτελεί έναν από τους βασικότερους διαμετακομιστικούς κόμβους αυτήν τη στιγμή στην ελληνο-ιταλική μεσόγειο και την κεντρική πύλη της Ευρώπης, με τεράστιες προοπτικές αναβάθμισης και λειτουργίας του ως κέντρου μεγάλης εμβέλειας για το διαμετακομιστικό εμπόριο.
Η Κυβέρνηση έχει πρόθεση -και είναι δεσμευμένη- να προχωρήσει σε μια στρατηγική αναβάθμιση όλης της λιμενικής νομοθεσίας, προκειμένου να υπάρξει ένα μοντέλο διαχείρισης των λιμανιών απόλυτα συμβατό με τις αναγκαιότητες που υπάρχουν, καθώς και να ανταποκρίνεται στις αρχές και στους κανόνες ενός σύγχρονου λιμενικού συστήματος. Οι βάσεις αυτού του μοντέλου που θα κάνει η Κυβέρνηση βρίσκεται αυτήν τη στιγμή εν μέσω δύο σημαντικών εξελίξεων και διαπραγματεύσεων.
H μία πλευρά αφορά τη διαπραγμάτευση που γίνεται αυτήν τη στιγμή με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς για να προσδιοριστούν τα όρια και οι προϋποθέσεις για τις τρέχουσες «ιδιωτικοποιήσεις», που αφορούν τις εν εξελίξεις ιδιωτικοποιήσεις που είχαμε κληρονομήσει από το παρελθόν.
Αυτό αφορά το ένα σκέλος της διαπραγμάτευσης. Και δεν είναι μόνο οι εν εξελίξει είναι φυσικά και άλλες που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή στη λίστα και δεν έχουν έρθει στη συζήτηση.
Η πολιτική μας απέναντι σε αυτήν τη διαπραγμάτευση είναι πάρα πολύ σαφής, πάρα πολύ συγκροτημένη και επιδιώκει να μεγιστοποιήσει και να αλλάξει τους όρους και τις προϋποθέσεις για την εκμετάλλευση της δημόσιας περιουσίας προς όφελος του Δημοσίου.
Από την άλλη πλευρά, η Κυβέρνηση, στους λίγους αυτούς μήνες, έχει αναπτύξει μια πολύπλευρη γεωπολιτική και οικονομική στρατηγική, η οποία αφορά την ανάπτυξη πολύπλευρων σχέσεων και με την Κίνα, με τις πρωτοβουλίες και τις επισκέψεις στελεχών της Κυβέρνησης, και μια πολύ μεγάλη προσπάθεια που γίνεται να υπάρξει μια αμοιβαία επωφελής ανάπτυξη των διακρατικών και εμπορικών σχέσεων με την Κίνα.
Το δεύτερο σημείο αφορά την ίδια τη σύμβαση, που αυτήν τη στιγμή είναι εν εξελίξει. Η κυβέρνηση –το ΤΑΙΠΕΔ περισσότερο- βρίσκεται φυσικά σε διαπραγματεύσεις με την COSCO, ώστε να αναζητηθούν όροι και προϋποθέσεις στον ισχύοντα αυτήν τη στιγμή διαγωνισμό, που μπορούν να αλλάξουν και πρέπει να αλλάξουν, για να γίνουν περισσότερο επωφελείς για τη χώρα μας και να ανταποκρίνονται πληρέστερα στο αρχικό σημείο της τοποθέτησής μου, που αφορά ένα σύγχρονο μοντέλο διαχείρισης των λιμανιών.
Αυτές οι διπλές διαπραγματεύσεις είναι εν εξελίξει. Δεν έχει κανένα απολύτως νόημα αυτήν τη στιγμή να υπάρξει μία συζήτηση, ούτε για το τι ακριβώς συζητιέται ή πού θα καταλήξει η κυβέρνηση, πριν ολοκληρωθούν οι δύο αυτές παράλληλες συζητήσεις, που, επαναλαμβάνω, αφορούν και τη συζήτηση για μια συμφωνία με τους θεσμούς που επιδιώκει η Κυβέρνηση και τη συζήτηση που γίνεται για την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων με την COSCO.
-Νίκος Κούζηλος: Θα ήθελα να σας πω, κύριε Σταθάκη, ότι αυτήν τη στιγμή υπάρχει θέμα συνέπειας γιατί σε δήλωσή του στη «Real News» στις 22-2-2015 ο κ. Λαφαζάνης απαντώντας σε ερώτηση της «Real News» αν θα ταχθεί υπέρ της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, λέει: «Δεν νομίζω να αποδόθηκαν σωστά οι δηλώσεις του Υπουργείου Οικονομικών. Δεν τίθεται κανένα θέμα ιδιωτικοποίησης, πολύ περισσότερο ξεπουλήματος του ΟΛΠ. Η Ελλάδα δεν είναι μπανανία». Ο κ. Δρίτσας είχε πει ότι «θα επαναδιαπραγματευτούμε όλες τις συμβάσεις της COSCO». Επίσης, δεν μας είπατε κάτι για το φιλικό διακανονισμό που υπάρχει.
Ακόμα, θέλουμε να μας πείτε αν είναι αλήθεια ότι η τρόικα είχε ζητήσει από το ΠΑΣΟΚ και τη Νέα Δημοκρατία να πουληθεί το 23%. Υπάρχουν πληροφορίες και δημοσιεύματα. Γιατί αυτήν τη στιγμή πουλάμε πάνω από το 23% του ΟΛΠ; Θα τηρήσετε την προεκλογική σας δέσμευση. Υπάρχουν δελτία Τύπου, συνεντεύξεις. Μάλιστα σε μια συνέντευξη του στην «Εφημερίδα των Συντακτών», στις 28-1-2015, ο κ. Δρίτσας ερωτάται πώς θα παγώσουν οι ιδιωτικοποιήσεις του ΟΛΠ και απαντά: «Το ΤΑΙΠΕΔ θα αναστείλει τις διαδικασίες».
Επίσης, ο κ. Δρίτσας είχε δηλώσει για τον ΟΛΠ το Γενάρη του 2015: «Η σύμβαση με την COSCO βοηθά σε μια κερδοφορία της εταιρείας. Απλά δεν προσδίδει προστιθέμενη αξία στην ελληνική παραγωγική διαδικασία. Άρα χρειαζόμαστε επανεξέταση των πάντων».
Ξαναρωτάμε το εξής: Θα επανεξετάσετε όλη τη διαδικασία, το φιλικό διακανονισμό; Τελικά, σε ποιο στάδιο βρισκόμαστε; 
-Γιώργος Σταθάκης: Νομίζω ότι έχετε συμφωνήσει ότι διαχειριζόμαστε μία κατάσταση, την οποία δεν δημιουργήσαμε εμείς. Αυτό είναι δεδομένο.
Τούτου δοθέντος, η Κυβέρνηση καλείται σήμερα – επαναλαμβάνω, στο πλαίσιο του συνόλου των διαπραγματεύσεων και των ανοιγμάτων που έχει κάνει σε γεωπολιτικό και οικονομικό επίπεδο - να την διαχειριστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, αλλάζοντας ριζικά μία σειρά από πλευρές που αφορούν τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς.
Επιμένουμε - και αυτή είναι η πρόθεση - να διενεργείται η συνολική διαχείριση του Λιμανιού, υπό τη σκέπη του Δημοσίου, ούτως ώστε να διασφαλίζεται πλήρως το δημόσιο συμφέρον.
Από εκεί και πέρα, όσον αφορά τη συγκεκριμένη μορφή και τις εξελίξεις στο επίμαχο θέμα που με ρωτάτε, θα πρέπει να περιμένουμε λίγο πριν πάρουμε τις οριστικές αποφάσεις που θα γίνουν γνωστές από τις εν εξελίξει διαπραγματεύσεις. 

Το Επιχειρηματικό Πάρκο Σχιστού υπέρ της αξιοποίησης ΟΛΠ-Συνάντηση με ΤΑΙΠΕΔ

Συνάντηση πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του ΤΑΙΠΕΔ, μεταξύ του Δ.Σ. του Επιχειρηματικού Πάρκου Σχιστού και του Προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ κ. Στέργιου Πιτσιόλα, παριστάμενων και Μελών του Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΒΙΠΑΣ ΑΕ. Κατά την σύσκεψη αυτή έγινε εκτενής αναφορά στα θέματα του λιμανιού του Πειραιά και ειδικά στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος.
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του Επιχειρηματικού Πάρκου Σχιστού κ. Ιωάννης Πολυχρονόπουλος και το Μέλος του Δ.Σ. κ. Θεόδωρος Πιτσιρίκος παρουσίασαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις του Επιχειρηματικού Πάρκου Σχιστού, λόγω της απαξίωσης και ουσιαστικά της υπολειτουργίας της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος, κατά τα τελευταία χρόνια.
«Η παρούσα αρνητική κατάσταση προέρχεται κατά κύριο λόγο από την στασιμότητα που παρατηρείται σχετικά με την ιδιωτικοποίηση ου Ο.Λ.Π. Α.Ε. η οποία ιδιωτικοποίηση μας βρίσκει σύμφωνους.
Τονίσθηκε ότι αυτή η απραξία των τελευταίων ετών δεν μπορεί να συνεχισθεί διότι θα συμπαρασύρει στην καταστροφή τον Κλάδο της Ναυπηγοεπισκευής γενικά, με συνέπεια την απώλεια των θέσεων εργασίας τόσον της κύριας απασχόλησης όσον και της δευτερεύουσας.
Ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Στέργιος Πιτσιόλας άκουσε με πολύ ενδιαφέρον όσα προτάθηκαν και υπεσχέθη ότι θα κάνει ότι είναι δυνατόν για την επίλυση των προβλημάτων εντός των πλαισίων που θα αποφασίσει η Ελληνική Κυβέρνηση», αναφέρεται σχετικά.  


Υπ.Υποδομών: Οι δείκτες για τα διόδια δεν συνάδουν με τη πραγματικότητα

Λύση στο "γόρδιο δεσμό" των διοδίων και της ολοκλήρωσης των οδικών αξόνων προσπαθεί βρει το υπουργείο Υποδομών. Διευκρινίσεις για την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων έδωσε, απαντώντας σε επίκαιρες ερωτήσεις στη Βουλή, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, τονίζοντας ότι η πρόταση του υπουργείου προβλέπει μείωση των διοδίων, με μεταβολή σταθερών δεδομένων σε μεταβλητά και εισαγωγή αναπτυξιακών και κοινωνικών δεικτών στον τρόπο υπολογισμού τους. 
Ειδικότερα ο κ. Σπίρτζης σημείωσε: “... Εμείς δεν μιλάμε για μείωση των διοδίων με αύξηση του χρόνου παραχώρησης. Λέμε ότι ο χρόνος θα πρέπει να είναι μεταβλητό δεδομένο.
Εάν δηλαδή αυξάνεται ο κυκλοφοριακός φόρτος θα μειώνεται ο χρόνος παραχώρησης. Όταν μεγιστοποιείται ο κυκλοφοριακός φόρτος, άρα και τα έσοδα, θα μειώνεται ο χρόνος. 
Σε καιρούς κρίσης σαν τη σημερινή, δεν θέλουμε να αναπαράγεται ένα φαινόμενο που είναι να αυξάνουμε τα διόδια. Δεν μπορούν οι πολίτες και η κοινωνία να ανταπεξέλθουν και όποιο παράδρομο -και μη ασφαλή μάλιστα- να χρησιμοποιήσουν.
Άρα, έχουμε μείωση των εσόδων για τους αυτοκινητοδρόμους. Πώς αντιμετωπίζεται αυτό; Με δεύτερη αύξηση των διοδίων. Αυτό είναι μια αλυσίδα που είναι καταστροφική για την κοινωνία, για την ανάπτυξη, για τα ίδια τα έργα, για όλους. Και αυτό θα πάμε να ανατρέψουμε. 

Απλά, δεν πάμε σε μια λογική μείωσης των διοδίων και αύξησης του χρόνου παραχώρησης. Πάμε σε μια λογική, όπου δύο, τρία μεγέθη από αυτά που σήμερα θεωρούνται σταθερά, όπως είναι ο χρόνος και η απόδοση κεφαλαίων, να είναι μεταβλητά.
Διότι σήμερα έχει προβλεφθεί το IRR, δηλαδή η απόδοση κεφαλαίων, να είναι πάρα πολύ υψηλό, λόγω της οικονομικής κατάστασης της χώρας. Σε μικρό χρονικό διάστημα, όπως ευελπιστούμε, που θα είναι άλλη η οικονομική κατάσταση της χώρας, δεν είναι δυνατόν να είναι στα ύψη, που έχει προβλεφθεί από την αναθεώρηση των συμβάσεων.
Άρα, εκεί πρέπει να μειώνεται. Άρα, έχουμε τουλάχιστον δύο δεδομένα, δύο χαρακτηριστικά, των συμβάσεων που πρέπει να μείνουνε σταθερά, άρα μεταβλητά.
Οι έξι στόχοι του υπουργείου Υποδομών
Και αυτό πιστεύουμε ότι και τεχνοκρατικά βγαίνει, αλλά και υπέρ της κοινωνίας και ιδιαίτερα της Δυτικής Έλλάδας που έχει ταλαιπωρηθεί και από τον αυτοκινητόδρομο, από την Ολυμπία Οδό, από την Ιόνια Οδό αλλά και από το ύψος των διοδίων που έχει η γέφυρα. Εκεί πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη βαρύτητα.
-Στόχοι επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης
“... Έχουμε επανειλημμένα πει για τους έξι στόχους που έχουμε σε σχέση με τη διαπραγμάτευση όλων των παραχωρήσεων, που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή στη χώρα, είτε βρίσκονται σε εξέλιξη τα έργα για την υλοποίηση τους, είτε έχουν ολοκληρωθεί και είμαστε στη δεύτερη φάση, στη λειτουργία τους.
Τα επαναλαμβάνω:
•Το πρώτο είναι η δημιουργία του πρώτου πανελλαδικού υβριδικού αναλογικού συστήματος διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας.
•Το δεύτερο είναι η μείωση των διοδίων.
•Το τρίτο είναι η χρήση δεικτών για την πορεία της οικονομίας σε σχέση με τη μεθοδολογία της τιμής των διοδίων, δηλαδή η χρήση άλλου από αυτό το μοντέλο που έχουμε σήμερα και υπολογίζονται τα διόδια, που δεν λαμβάνουν υπ’ όψιν ούτε την οικονομική κατάσταση των πολιτών, ούτε της χώρας.
•Το τέταρτο είναι να υπάρχουν ελεύθερες διελεύσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες συμπολιτών μας, όπως είναι τα ΑΜΕΑ.
•Το πέμπτο είναι το να μπορούν να διέρχονται δωρεάν οι πολίτες στα γεωγραφικά όρια ενός δήμου, γιατί έχουμε δήμους που έχουν έξι ή εφτά σταθμούς διοδίων.
•Το (έκτο) τελευταίο είναι η θέσπιση συγκεκριμένου αριθμού δωρεάν διελεύσεων ανάλογα με αυτό που θα  βγει από το μοντέλο, ώστε να μπορούν οι μόνιμοι κάτοικοι συγκεκριμένων περιοχών να έχουν ελεύθερη πρόσβαση στις εργασίες τους.
Κάποιοι δείκτες για τα διόδια δεν συνάδουν με τη πραγματικότητα
Από εκεί και πέρα, ετοιμάζουμε ένα εξειδικευμένο σχέδιο ανά παραχώρηση, προκειμένου να καλέσουμε τους παραχωρησιούχους για διαπραγμάτευση. Έχουμε πει ότι μέσα σ’ αυτήν τη διαπραγμάτευση θα καλέσουμε και τη «Γέφυρα» και την «Αττική Οδό». Θα σας παρακαλέσω, όμως, να κάνετε τον κόπο να δείτε τη σύμβαση των παραχωρήσεων, όχι μόνο της «Γέφυρας», αλλά και της «Αττικής Οδού» και όλων των υπολοίπων.
Θα διαπιστώσετε ότι υπάρχουν κάποιοι δείκτες, όπως ο δείκτης τιμών καταναλωτή ή ο πληθωρισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή άλλοι, που δεν συνάδουν για περιόδους κρίσης, σαν τη σημερινή να υπολογίζονται βάσει αυτών τα διόδια.
Το πώς υπολογίζονται τα διοδίων δεν είναι στην ευθύνη του κράτους. Είναι συγκεκριμένος τύπος και υπολογίζονται από τον παραχωρησιούχο. Επομένως, η διαπραγμάτευση ή η επαναδιαπραγμάτευση τέτοιου είδους συμβάσεων δεν είναι πολύ εύκολη ιστορία.
Θεωρώ ότι αν θέλουν οι παραχωρησιούχοι να υπάρχει μία πραγματική βιώσιμη κατάσταση και στα έργα και στην ελληνική κοινωνία, θα ανταποκριθούν στο μοντέλο που θα δώσει το Υπουργείο σε κάθε παραχώρηση από αυτές που τρέχουν, ιδιαίτερα σε αυτές που είναι σε λειτουργία”.

Γ. Ανωμερίτης: «Μηχανή ανάπτυξης» της ελληνικής οικονομίας και του Πειραιά ο ΟΛΠ

Τα οικονομικά αποτελέσματα της χρήσης του 2014 του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, παρουσίασε ενώπιων της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών (ΕΘΕ), ο πρόεδρος και διευθύνον σύμβουλος του Οργανισμού Γιώργος Ανωμερίτης.
Ο κ. Ανωμερίτης συνεπικουρούνταν από τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο Π. Πετρουλή, τον γενικό διευθυντή Στ. Χατζάκο και την δ/ντρια οικονομικών υποθέσεων Αικ. Βενάρδου.
Ο επικεφαλής του Οργανισμού στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι εν μέσω αρνητικής συγκυρίας (Συρία, Ουκρανία, Β. Αφρική, Μέση Ανατολή κλπ.), η οποία επηρεάζει τα μεγέθη του χώρου των θαλασσίων μεταφορών, για 5η συνεχή χρονιά ο ΟΛΠ Α.Ε. εμφάνισε κέρδη.
Υπενθύμισε στην ΕΘΕ ότι κατά την οικονομική χρήση του 2014 ο ΟΛΠ παρουσίασε τα εξής αποτελέσματα:
Ο κύκλος εργασιών παρουσίασε μείωση 4%.
Το μικτό κέρδος εμφάνισε αύξηση 3,3%.
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 8.891.464,98 ευρώ έναντι 11.824.617,21 ευρώ του 2013.
Τα λειτουργικά έξοδα μειώθηκαν κατά 4,76%
Τα χρηματικά διαθέσιμα του Οργανισμού ανήλθαν στις 31.12.2014 σε 54.466.299,3600 ευρώ έναντι 40.624.049 του 2013, σημειώνοντας αύξηση κατά 34,1%.
Ερωτηθείς για το φλέγον θέμα της πώλησης του 67% του Οργανισμού και για τις διαδικασίες που θα ακολουθηθούν στο εξής, ο κ. Ανωμερίτης παρέπεμψε τους ερωτώντες επενδυτές στο ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο είναι ο κύριος των μετοχών αυτών.
Μεταξύ άλλων τόνισε ότι ο ΟΛΠ αποτελεί «μηχανή ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, του Πειραιά και των επιχειρήσεων του, συμβάλλοντας παράλληλα στις κοινωνικές, περιβαλλοντικές και πολιτιστικές διεργασίες της πόλης. Ο ΟΛΠ Α.Ε. συμμετέχει στα διεθνή δρώμενα και κινείται στα πλαίσια των κανόνων της Ευρωπαϊκής λιμενικής αγοράς».
Πέραν αυτού, στην παρουσίασή του ο πρόεδρος του ΟΛΠ ανέφερε ως κύρια γεγονότα του 2014 τα εξής:
α. Τη νέα Σύμβαση Παραχώρησης με τη ΣΕΠ Α.Ε. μέσω «φιλικού διαγωνισμού» για την κατασκευή του δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ και του Προβλήτα πετρελαιοειδών του ΟΛΠ Α.Ε., επενδυτικής δαπάνης 230 εκατ. ευρώ, ένα έργο το οποίο θα επιφέρει το 2021 ετήσια έσοδα στον ΟΛΠ Α.Ε. ύψους 110 εκατ. ευρώ
β. Την έγκριση κατασκευής του νότιου Προβλήτα κρουαζιέρας επενδυτικής δαπάνης 136 εκατ. ευρώ με κατά 95% κοινοτική χρηματοδότηση
γ. Την ολοκλήρωση του επιλιμένιου σιδηροδρομικού σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων στο Ν. Ικόνιο
δ. Την περαιτέρω προώθηση των μελετών και έργων της Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά και
ε. τη συνεχή προώθηση βάσει του στρατηγικού του σχεδιασμού των έργων ανάπτυξης ύψους 550 εκατ. ευρώ.
Ο ΟΛΠ Α.Ε. πέρα από τη στρατηγική του συνεργασία στον χώρο των εμπορευματοκιβωτίων με τη ΣΕΠ Α.Ε., προωθεί νέες συνεργασίες κυρίως στον χώρο της κρουαζιέρας με νέες συμμαχίες μεγάλων εταιριών, όσο και στο car terminal.
Να σημειωθεί ότι, ιδιαίτερη ικανοποίηση προκάλεσε στους επενδυτές ότι τον Μάιο 2015, ο Πειραιάς και το λιμάνι του καθίστανται το κέντρο των ευρωπαϊκών ναυτιλιακών και λιμενικών μέσα από: (α) το Συνέδριο της ESPO 2015 και (β) την Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας, εκδηλώσεις στις οποίες και θα συμμετάσχουν ως Σύνεδροι και θα στηρίξουν τις πολιτικές του Δήμου και του ΟΛΠ.
Διαβάστε ολόκληρη την παρουσίαση του κ. Ανωμερίτη στην ΕΘΕ στο επισυναπτόμενο αρχείο.

Συνολικές προβολές σελίδας