Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2013

Υπερσιβηρικός: Από τη Μόσχα μέχρι τα ανατολικά σύνορα της Κίνας, ήτοι 9.000 χλμ.

Από η Μόσχα μέχρι τα ανατολικά σύνορα με την Κίνα, για περισσότερα από 9.000 χιλιόμετρα εκτείνεται ο μεγαλύτερος σιδηρόδρομος του κόσμου: ο Υπερσιβηρικός. Ένα εκπληκτικό ταξίδι που παρουσιάζει το Russian Life και αναμεταδίδει το gr.euronews.com.
Μέρα παρά μέρα, τα μεσάνυχτα, το ρώσικο τρένο ξεκινάει από τη Μόσχα για το ταξίδι μίας εβδομάδας στο Βλαδιβοστόκ. Είναι μια καταπληκτική διαδρομή, που προσελκύει ταξιδιώτες από πολύ μακριά, όπως το Βρετανό Ρόμπερτ Μπερντ:
«Είναι το μεγαλύτερο ταξίδι με τρένο που μπορεί να κάνει κανείς. Πρέπει να το κάνεις, είναι ευκαιρία. Είμαι πολύ χαρούμενος που βρίσκομαι εδώ, βλέπω το τοπίο και θα βρεθώ σε μέρη που δεν έχω επισκεφτεί ποτέ. Το βρίσκω συναρπαστικό.»
Εκατοντάδες ταξιδιώτες φτιάχνουν εδώ το προσωρινό τους σπίτι: κοιμούνται, τρώνε και απολαμβάνουν τις ανέσεις. Είναι ένα διάλειμμα από την καθημερινότητα, μέχρι να φτάσουν στον τελικό τους προορισμό.
Η ελεγκτής Ιρίνα Σαβίνα προειδοποιεί: «Ελάχιστοι είναι οι επισκέπτες που κάνουν, με τη μία, ολόκληρο το ταξίδι, από τη Μόσχα έως το Βλαδιβοστόκ. Αυτοί που το επιχειρούν πρέπει να είναι προετοιμασμένοι, πνευματικά και ψυχολογικά. Δεν είναι εύκολο πράγμα μία ολόκληρη εβδομάδα σε τρένο. Εμείς, από την πλευρά μας παρέχουμε ότι είναι δυνατό για να κάνουμε το ταξίδι ευχάριστο.»
Στην πρώτη και στη δεύτερη θέση, υπάρχουν κουπέ δύο ή τεσσάρων ατόμων. Αυτά επιλέγουν κυρίως οι ξένοι τουρίστες και οι επιχειρηματίες, που προτιμούν τα ρωσικά τρένα από τα αεροπλάνα.
Πάνω από εξήντα σταθμοί μεταξύ Μόσχας και Βλαδιβοστόκ προσφέρουν χαλάρωση και την ευκαιρία για αγορές. Οι περισσότεροι τουρίστες σταματούν σε κάποιες από τις πιο ενδιαφέρουσες πόλεις της διαδρομής και μετά συνεχίσουν το «Υπερσιβηρικό» τους ταξίδι.
Οι πιο αποφασισμένοι ταξιδιώτες επιλέγουν την τρίτη θέση: το «platzkart». Ανοιχτό βαγόνι με κάθε είδους επιβάτες, για ταξίδι με «ανοιχτούς ορίζοντες».
«Τα ταξίδια με το τρένο σου δίνουν πολύ χρόνο για να σκεφτείς. Είναι μία ευκαιρία για αναστοχασμό που δεν την έχεις στην καθημερινότητα» μας λέει μία επιβάτης από το Κίροφ.
«Είτε θα κοιμηθείς πολύ, είτε θα διαβάσεις ή θα βρεις κάτι δημιουργικό να κάνεις. Εγώ φτιάχνω παιχνίδια και χειροποίητα κοσμήματα τις ώρες που βρίσκομαι στο τρένο.» λέει δίπλα της μια άλλη ποιότητα από το Κίροφ.

Δεν είναι όλοι ευχάριστη παρέα, ιδιαίτερα αυτοί που πίνουν χωρίς μέτρο: αν «παρα- χαλαρώσει» κανείς μπορεί να δει το ταξίδι του να τελειώνει στον επόμενο σταθμό. Ο υπεύθυνος του τρένου φροντίζει όλοι οι επιβάτες να ταξιδεύουν με άνεση και ασφάλεια και μας λέει: 
«Μπορεί κανείς να μάθει πολλά για τη Ρωσία, διασχίζοντας την χώρα από τη Μόσχα ως το Βλαδιβοστόκ. Θα έχει την ευκαιρία να γνωρίσει άλλους επιβάτες, ιδιαίτερα Ρώσους. Συζητώντας μαζί τους, καταλαβαίνει πολλά για το δικό μας τρόπο ζωής και την περίφημη «μυστηριώδη ρωσική ψυχή».
Πολλοί τουρίστες σταματάνε στην ιστορική πόλη της Σιβηρίας, την Αικατερινούπολη και αποβιβάζονται, μερικές μέρες μετά, στο Ιρκούτσκ για να επισκεφτούν τη Βαϊκάλη, τη μεγαλύτερη λίμνη του κόσμου. Στη συνέχεια το τρένο συνεχίζει νότια της Μογγολίας και μέσα στην Κίνα. Μέχρι το ανατολικότερο σημείο της διαδρομής, το Βλαδιβοστόκ, που είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Ρωσίας, στον Ειρηνικό Ωκεανό.
Ανεξάρτητα από τον προορισμό, όσοι αγαπούν τα ταξίδια, θα βρουν ότι ο Υπερσιβηρικός είναι μία ρωσική «σπεσιαλιτέ» που δεν πρέπει να χάσουν.
«Είναι το καλύτερο επικό ταξίδι που μπορεί να κάνει κανείς, φανταστείτε, διασχίζεις όλη την Ευρώπη και φτάνεις στην Ασία! Χωρίς καθυστερήσεις. Και με μεγάλη άνεση. Θα μπορούσα να μείνω εδώ για πάντα!». «Είναι ιδανικό! Και χωρίς τις γυναίκες μας!» δηλώνουν χαρούμενοι δύο Βρετανοί τουρίστες.

Aττική Οδός έως Λαύριο, σύνδεση Περιφερειακής Υμηττού με Μεσόγεια

Οι νέοι χάρτες, που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Περιβάλλοντος, περιλαμβάνουν την επέκταση της Αττικής Οδού μέχρι το Λαύριο, τη μονή ζεύξη της Σαλαμίνας, καθώς και τη σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέσω σήραγγας με τα Μεσόγεια και το αεροδρόμιο, όπως δημοσίευσε η «Καθημερινή».
Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με τη συμμετοχή εκπροσώπων των υπουργείων Τουρισμού, Πολιτισμού, Υποδομών Ανάπτυξης και Υγείας, καθώς και του υπό κατάργηση Οργανισμού Αθήνας.
Στη σύσκεψη παρουσιάστηκε το κείμενο του ρυθμιστικού, «προκειμένου να γίνουν οι οριστικές διατυπώσεις από την πλευρά των υπουργείων και στη συνέχεια το σχέδιο νόμου να κατατεθεί το αμέσως επόμενο διάστημα στη Βουλή», αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Πάντως, από τους χάρτες τού υπό διαμόρφωση ρυθμιστικού προκύπτει ότι το υπουργείο Περιβάλλοντος επαναφέρει πλήρως το εργολαβικό «όραμα» της προηγούμενης δεκαετίας: τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς κάθε κατεύθυνση (σύνδεση με βόρεια είσοδο αεροδρομίου, επέκταση Δυτικής Περιφερειακής μέχρι τη λεωφόρο Βουλιαγμένης και σύνδεση μέσω σήραγγας με τον κάμπο των Μεσογείων και από εκεί με το αεροδρόμιο, επέκταση μέχρι Ραφήνα και Λαύριο), τη μονή ζεύξη της Σαλαμίνας, τον άξονα Θήβας - Ελευσίνας, την επέκταση της λεωφόρου Κύμης κ.λπ.

Αντίθετο σε διόδια στο δρόμο Σχηματαρίου – Χαλκίδας το Επιμελητήριο Εύβοιας

Την αντίθεση του σε επιβολή διοδίων στο δρόμο Σχηματαρίου - Χαλκίδας εκφράζει το Επιμελητήριο Ευβοίας, με επιστολή του προς τον πρωθυπουργό. Όπως αναφέρεται στη σχετική επιστολή, η προσπάθεια επιβολής των διοδίων γίνεται με πρόσχημα τη διόρθωση και την ανανέωση κάποιων περιβαλλοντικών όρων της σύμβασης παραχώρησης που έχουν λήξει.
Έναν δρόμο που ως γνωστόν, αν και κατασκευάστηκε ως δημόσιο έργο, από ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις και εθνικούς πόρους, ωστόσο αποτελεί τμήμα προς εκμετάλλευση της σύμβασης παραχώρησης του ελληνικού Δημοσίου στην κοινοπραξία «Νέα Οδός», που επίσης, έχει αναλάβει τη μελέτη, το σχεδιασμό, την κατασκευή, τη λειτουργία, την εκμετάλλευση και τη συντήρηση του έργου της Ιονίας Οδού
Η προτιθέμενη επιβολή διοδίων στο δρόμο Σχηματαρίου-Χαλκίδας επιβεβαιώνει το γεγονός ότι, όχι μόνον δεν εισακούεται η φωνή των Ευβοιωτών για βελτίωση του οδικού δικτύου της Εύβοιας, αντίθετα καλούνται να πληρώσουν νέα διόδια, για έναν δρόμο που βρίσκεται μέσα στα όρια του νομού, χωρίς τα χρήματα να χρησιμοποιούνται για τη βελτίωση αυτού του δικτύου, αλλά με την πρωτοφανή πρόβλεψη να καταλήγουν στη Δυτική Ελλάδα.

Νέες διευκρινίσεις θεµάτων γονικής παροχής και κληρονοµίας φορτηγών ΔΧ

Κατόπιν ερωτηµάτων υπηρεσιών και πολιτών, το υπουργείο Μεταφορών διευκρινίζει ότι οι σχετικές εγκύκλιοι, που ρύθµιζαν προσωρινά θέµατα γονικής παροχής και κληρονοµίας φορτηγών δηµοσίας χρήσης (Β 1/13334/1474/22-4-2013 - Α∆Α ΒΕΑ81-ΡΕΥ και Β 1/52972/5461/4-1-2013 - Α∆Α ΒΕΦ21-ΙΕ2) έχουν εφαρµογή και σε περιπτώσεις δωρεάς εν ζωή ή µεταβίβασης από παππού/ γιαγια προς εγγονό/-η.
Συνεπώς, παρέχεται η δυνατότητα έκδοσης οριστικής άδειας κυκλοφορίας Φ∆Χ, χωρίς την Άδεια Οδικών Μεταφορών (ΑΟΜ) των άρθρων 4 και 5 του ν. 3887/2010 και στις εξής περιπτώσεις:
-δωρεά εν ζωή ή µεταβίβαση από παππού/ γιαγια προς εγγονό/-η, που έγινε πριν τις 4-1-2013, εφ' όσον δεν έχει εκδοθεί ακόµα η ΑΟΜ και η οριστική άδεια κυκλοφορίας 
-δωρεά εν ζωή ή µεταβίβαση από παππού/ γιαγια προς εγγονό/-η που θα συµβεί από τις 4-1-2013 έως τις 4-1-2015.
Επίσης, διευκρινίζεται ότι τα ανήλικα που αποκτούν Φ∆Χ σύµφωνα µε τις ανωτέρω σχετικές και την ΑΔΑ: ΒΛΛ31-7ΗΕ παρούσα εγκύκλιο και στα οποία έχει εφαρµογή το άρθρο 20 παράγραφος 10 του ν. 3185/2003 (Α' 229) πρέπει, µετά την ενηλικίωσή τους να αποκτήσουν την άδεια άσκησης επαγγέλµατος οδικού µεταφορέα αλλά όχι και την ΑΟΜ, εκτός εάν αποκτήσουν και Φ∆Χ µε αρχική χορήγηση σύµφωνα µε τα άρθρα 4 και 5 του ν. 3887/2010. 
Η άδεια άσκησης επαγγέλµατος θα τους εκδοθεί σύµφωνα µε τις ανωτέρω εγκυκλίους, δηλαδή µε βεβαίωση τραπέζης ύψους 9000 ευρώ για το πρώτο όχηµα και 5000 ευρώ για κάθε επόµενο (χωρίς υποχρεωτική υποβολή εγγυητικής επιστολής).  

Συνολικές προβολές σελίδας