Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2014

ΣΥΝΔΔΕ&L:"Ηλεκτρονική Τιμολόγηση & Ψηφιακή Υπογραφή"

Εσπερίδα με θέμα «Ηλεκτρονική Τιμολόγηση & Ψηφιακή Υπογραφή», διοργανώνει την Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2014 και ώρες 16:00 – 21:00 σε αίθουσα του Ξενοδοχείου Metropolitan, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς & Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος.

Εισηγητές στην Εσπερίδα είναι καθηγητές του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, οι οποίοι και έχουν επιμεληθεί την νομοθεσία σχετικά με την πρακτική εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και μετέχουν στην δημόσια διαβούλευση για το θέμα. Επίσης μετέχει ο αρμόδιος εκπρόσωπος του Υπουργείου Οικονομικών για το θέμα της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και τέλος εκπρόσωπος της εταιρείας INFORMATIONSYSTEMSIMPACTAE που παρέχει Υπηρεσίες e-Τιμολόγησης σε επιχειρήσεις.



Όπως είναι αντιληπτό, εισηγητές της Εσπερίδας είναι οι πλέον εξειδικευμένοι επί του αντικειμένου και μπορούν να προσφέρουν ευρεία αλλά ταυτόχρονα και μία  αναλυτική παρουσίαση των υποχρεώσεων που θα έχουν οι επιχειρήσεις όσον αφορά στα θέματα της Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης και της Ψηφιακής Υπογραφής.


Πρόγραμμα εσπερίδας

-  «Λειτουργική περιγραφή η-τιμολόγησης: Οφέλη και τρόποι υλοποίησης"»

Γ. Λεκάκος, Επίκουρος Καθηγητής Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

Δ. Γκρίτζαλης, Καθηγητής Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

-  «Ηλεκτρονική Τιμολόγηση στην πράξη”

W. Δράκος, Γενικός Διευθυντής INFORMATION SYSTEMS IMPACT A.E.

-  «Η η-τιμολόγηση σε φάση tax compliance στο μεταβαλλόμενο εθνικό και ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο»

Π. Ζαφειρόπουλος, Συντονιστής Ομάδας Εργασίας για την η-τιμολόγηση, Υπουργείο Οικονομικών

-  «Ψηφιακές υπογραφές στην πράξη: Δυνατότητες και περιορισμοί»    

Δ. Λέκκας, Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου       
Δ. Γκρίτζαλης, Καθηγητής Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών





Χορηγοί της εκδήλωσης είναι οι εταιρείες:

«INFORMATION SYSTEMS IMPACT AE»

και «newgen, system analysis & development»





Για την συμμετοχή σας μπορείτε να επικοινωνήσετε με την γραμματεία του ΣΥΝΔΔΕ & L στο τηλέφωνο 210 9317 941, 2

Χρυσοχοΐδης: Μείωση των διοδίων στο μέλλον

Τη βεβαιότητά του ότι μόλις κατασκευαστούν οι νέοι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι οι παραχωρησιούχοι θα προχωρήσουν σε μείωση της τιμής των διοδίων εξέφρασε ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης μιλώντας τη Δευτέρα στη Βουλή.



Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Βοιωτίας της ΝΔ κ. Γιάννη Καράμπελα σχετικά με την αύξηση της τιμής των διοδίων στην Κεντρική Ελλάδα και τη διέλευση φορτηγών μέσα από τους οικισμούς της περιοχής του, ο υπουργός Υποδομών ξεκαθάρισε ότι «η όποια μείωση ή αύξηση των διοδίων δεν είναι ζήτημα το οποίο μπορούμε να κουβεντιάζουμε και να αποφασίσουμε εδώ στη Βουλή, με την έννοια ότι πλέον υπάρχουν χρηματοδοτικά σχήματα τα οποία οι τράπεζες χρηματοδοτούν».

«Οταν θα ολοκληρωθούν οι δρόμοι από εκεί και πέρα, ανάλογα με τις εξελίξεις και την κίνηση, θα καθοριστεί από τους ίδιους τους παραχωρησιούχους το ύψος των διοδίων. Και είμαι βέβαιος ότι τότε θα μειωθούν, γιατί πια δεν θα υπάρχουν δαπάνες κατασκευής των έργων» σημείωσε.

Ο υπουργός Υποδομών τόνισε ότι τα έσοδα των διοδίων πηγαίνουν αποκλειστικά στην κατασκευή των δρόμων. «Δεν πηγαίνουν στην τσέπη κανενός, σε κανένα ταμείο κάποιας εταιρείας» είπε και γνωστοποίησε ότι τα έσοδα (με ΦΠΑ) των σταθμών διοδίων της Νέας Οδού στη Βοιωτία αυξήθηκαν κατά 20% στη Θήβα, 28% στην Τραγάνα και 3% στην Αγία Τριάδα. «Μέσος όρος συνόλου 16,72% αύξηση εσόδων στα διόδια το πρώτο εξάμηνο του 2014» τόνισε.

Επίσης, επανέλαβε ότι η τιμολογιακή πολιτική των διοδίων αποφασίστηκε και ψηφίστηκε από τη Βουλή το 2007 και όχι κατά τη διάρκεια της θητείας του, ενώ επισήμανε ότι τον δρόμο τον πληρώνει ο χρήστης και όχι ο φορολογούμενος. Στο μεταξύ ο υπουργός Υποδομών έκανε γνωστό ότι από την επανεκκίνηση των έργων ως σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί πληρωμές προς τους κατασκευαστές, ύψους 400 εκατ. ευρώ. «Υπάρχει μια πολύ σημαντική αύξηση του ΑΕΠ εξαιτίας της κατασκευής των έργων» είπε.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης αναφέρθηκε και στο ζήτημα της παράκαμψης των αυτοκινητοδρόμων από τα φορτηγά, οι οδηγοί των οποίων εισέρχονται σε παράπλευρα δίκτυα και επαρχιακούς δρόμους. «Εδώ συμβαίνει κάτι που είναι παραλογισμός. Κυκλοφορούν μέσα στους οικισμούς μεγάλες νταλίκες, μεγάλα οχήματα. Οι αυτοδιοικητικοί απευθύνονται σ' εμένα και δεν απευθύνονται ούτε στον εισαγγελέα ούτε στην Τροχαία για να σταματήσουν και να ακινητοποιήσουν επί τόπου τα αυτοκίνητα, να αφαιρέσουν άδειες αυτοκινήτων και οδήγησης και να μην επιτραπεί ξανά ποτέ να κυκλοφορούν νταλίκες εκεί που παίζουν μικρά παιδιά» σημείωσε.

Ο υπουργός Υποδομών εξήγησε ότι ο λόγος που αυτό δεν γίνεται είναι πως «υπάρχει η άλλη αντίληψη ότι καλώς κυκλοφορούν μέσα στους οικισμούς, καλώς δεν γίνεται κάποια παρέμβαση από την Αστυνομία, καλώς οι υπηρεσίες δεν κάνουν τη δουλειά τους και τελικώς ας απευθυνθούμε στον υπουργό να μειώσει τα διόδια».

Μάλιστα, τόνισε ότι ακόμη και αν μειωθούν τα διόδια οι νταλίκες θα προτιμήσουν εναλλακτικές διαδρομές, ενώ σημείωσε πως απέστειλε στον αστυνομικό διευθυντή Φθιώτιδας έγγραφο με το οποίο ζητεί να σταματήσει η διέλευση βαρέων οχημάτων μέσα από οικισμούς. «Αυτό και μόνο δείχνει ότι κάποιοι δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους»σημείωσε και συμπλήρωσε ότι το φαινόμενο αποτελεί παραλογισμό «διότι τα φορτηγά οποιαδήποτε δαπάνη έχουν τη βάζουν πάνω στο κόμιστρο το οποίο παίρνουν από τον εργοδότη τους».

«Αρα λοιπόν έχουν υποχρέωση να προσθέτουν το κόστος των διοδίων πάνω στο κόμιστρο, πράγμα το οποίο υπήρχε και πριν. Αρα αυτό δεν έχει καμία σχέση και καμία πραγματική σύνδεση με την αποφυγή κυκλοφορίας στους δρόμους» είπε.

«Οι παράδρομοι αυτοί, οι παράλληλοι δρόμοι, δεν κατασκευάστηκαν για να κυκλοφορούν φορτηγά ή ΙΧ τα οποία θέλουν να αποφύγουν τους δρόμους. Αν θέλει κάποιος να αποφύγει τον δρόμο, υπάρχουν άλλοι δρόμοι, οι επαρχιακοί, οι παλιοί εθνικοί δρόμοι. Οι παράλληλοι δρόμοι έχουν γίνει για έναν και μοναδικό λόγο: να μπορούν να εξυπηρετούνται οι παρόδιοι οικισμοί, οι αγρότες που έχουν δίπλα χωράφια και κανείς άλλος» σημείωσε.

«Το ερώτημα ξέρετε ποιο είναι, κύριε συνάδελφε; Γιατί αφήνουν οι αρμόδιες αρχές να κυκλοφορούν σε παραδρόμους, σε παράλληλους δρόμους, σε οικισμούς μέσα τα φορτηγά. Επιτρέπεται να κυκλοφορεί φορτηγό μέσα σε οικισμό; Γιατί τον αφήνει λοιπόν η Τροχαία και δεν παίρνει μέτρα;» κατέληξε ο κ. Χρυσοχοΐδης.



Πηγή: http://youtruck.gr/index.php/2014-05-27-13-00-53/news-in-greece/item/1791-xrisoxoidis-meiosi-ton-diodion-sto-mellon

Η Θεσσαλονίκη, ως διαμετακομιστικό κέντρο, θα φέρει ως και 2,5 δισ. στη Κ.Μακεδονία



Οικονομικό όφελος της τάξης των 1,5-2,5 δισ. ευρώ θα αποφέρει, μακροπρόθεσμα, στην Κεντρική Μακεδονία, η ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης ως διαμετακομιστικό κέντρο, εκτιμά ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ)

Τα παραπάνω παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου που παραχώρησε ο Σύνδεσμος και όπου παρουσιάστηκε η πρότασή του για την αναπτυξιακή δυναμική του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, καθώς και οι εκτιμήσεις για την αξιοποίηση του λιμένα της Θεσσαλονίκης ως διαμετακομιστικό κέντρο και την επίδραση της εξέλιξης αυτής στην οικονομία της περιοχής.

Στη συνέντευξη τύπου προσκλήθηκαν να συμμετάσχουν οι παραγωγικοί φορείς της Θεσσαλονίκης και η ΟΛΘ ΑΕ. Συμμετείχαν ο Πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης κ. Π. Παπαδόπουλος, ο Γενικός Γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης κ. Π. Μενεξόπουλος, ο Διευθυντής Τεκμηρίωσης και Μελετών του ΣΒΒΕ κ. Χρ. Γεωργίου και ο Αντιπρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ κ. Κ. Παπαϊωάννου.

Ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Δρ Κυριάκος Λουφάκης, τόνισε ότι το θέμα του Λιμένα Θεσσαλονίκης είναι πολύ ψηλά στην ατζέντα του ΣΕΒΕ, καθώς διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο στην προσπάθεια της Βόρειας Ελλάδας, και δη της Θεσσαλονίκης, να εδραιωθεί ως οικονομικό σταυροδρόμι στην ανατολική Μεσόγειο και αποτελεί ένα από τα βασικά εργαλεία των επιχειρήσεων της περιοχής, εξαγωγικών και μη.

Ο Δρ Λουφάκης δίνοντας μία εικόνα για την υφιστάμενη κατάσταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του Λιμένα Θεσσαλονίκης, σημείωσε ότι αυτή τη στιγμή το ΣΕΜΠΟ από τα τρία δυνατά είδη ροών φορτίων, δηλαδή ροές εσωτερικού/εξωτερικού που αφορούν τις εισαγωγές και τις εξαγωγές της χώρας, ροές μεταφόρτωσης (transhipment) που αφορούν προϊόντα που μεταφορτώνονται από ένα πλοίο σε άλλο και συνεχίζουν την πορεία τους με προορισμό άλλα λιμάνια και ροές διαμετακόμισης (transit) που αφορούν προϊόντα που προορίζονται για άλλες χώρες, εκφορτώνονται στην Ελλάδα και φτάνουν στον προορισμό τους μέσω χερσαίας μεταφοράς, εξυπηρετεί ουσιαστικά μόνο τις ροές εσωτερικού/εξωτερικού και transit.

Τόνισε ότι η εγχώρια ζήτηση και επομένως οι ροές εσωτερικού/εξωτερικού (import-export) δεν προβλέπεται να παρουσιάσουν σημαντική μεταβολή στα επόμενα έτη και ότι η μελλοντική ανάπτυξη των ελληνικών λιμένων στηρίζεται κυρίως σε υπηρεσίες μεταφόρτωσης (transhipment) και διαμετακόμισης (transit).

Οι διαφορές μεταξύ των λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης

Ο Πειραιάς, λόγω της γεωγραφικής του θέσης και της εγγύτητας στη διαδρομή Γιβραλτάρ – Σουέζ, αποτελεί ιδανικό λιμάνι μεταφόρτωσης και το 2012 το λιμάνι του Πειραιά ήταν το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι παγκοσμίως, με διακίνηση 2,7 εκατ. TEUs (αύξηση 63% σε σχέση με το 2011) και το 2013 ήταν το 10ο ταχύτερα αναπτυσσόμενο, με διακίνηση 3,16 εκ. TEUs (αύξηση 16%). Το μεγαλύτερο μέρος της διακίνησης του λιμανιού αφορά ροές μεταφόρτωσης.

Στον αντίποδα, η Θεσσαλονίκη, λόγω γεωγραφικής θέσης, έχει σημαντικές προοπτικές να καταστεί διαμετακομιστικός σταθμός για τις αγορές της Νοτιοανατολικής αλλά και της Κεντρικής Ευρώπης. Η εγγύτητά της σε μεγάλες πόλεις της ΝΑ και Κεντρικής Ευρώπης και σημαντικά λιμάνια της δίνει σαφές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και την καθιστά ελκυστική για εταιρείες που θέλουν να προσεγγίσουν με τα προϊόντα τους τις παραπάνω αγορές.

Ο Δρ Λουφάκης πρόσθεσε ότι τα τελευταία έτη, υπάρχει μία τάση επιλογής λιμανιών της Μεσογείου έναντι αυτών της Βόρειας Ευρώπης ως πύλης εισόδου των προϊόντων στις ευρωπαϊκές αγορές (ενώ το 1990 τα λιμάνια της Μεσογείου διαχειρίζονταν το 27% της κίνησης προς τις ευρωπαϊκές αγορές, το 2011 έφτασαν το 48%). Τα δε λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου κερδίζουν έδαφος σε σχέση με αυτά της Δυτικής (η Ανατολική Μεσόγειος διαχειρίστηκε το 50% της κίνησης της Μεσογείου το 2011, σε σύγκριση με το 28% το 1990). Ωστόσο, τα λιμάνια της Ελλάδας δεν έχουν καταφέρει να εκμεταλλευτούν αυτήν την τάση, καθώς εξακολουθούν να διαχειρίζονται πολύ μικρές ποσότητες φορτίων transit που κατευθύνονται σε ξένες αγορές. Ενδεικτικά το 2013 το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διαχειρίστηκε 322 χιλ. TEUs, εκ των οποίων μόνο 36 χιλ. αφορούσαν transit φορτία και αυτό είναι σχεδόν το σύνολο των transit φορτίων της χώρας.

Βάσει εκτιμήσεων, οι ανάγκες διακίνησης Ε/Κ στη Νοτιοανατολική Ευρώπη θα φτάσουν τα 3-3,5 εκατ. TEUs. Η Θεσσαλονίκη, δεδομένης της ολοκλήρωσης των απαραίτητων επενδύσεων και στο λιμάνι αλλά και στο χερσαίο δίκτυο, μπορεί δυνητικά να προσελκύσει φορτία διαμετακόμισης της τάξης των 600-800 χιλ. TEUs. Λαμβάνοντας υπόψη τη μικρή απόσταση της πόλης από τα σύνορα (79 χλμ.), οι επενδύσεις που απαιτούνται στο χερσαίο δίκτυο είναι σχετικά χαμηλές.

Ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ σημείωσε ότι η επίδραση της προσέλκυσης φορτίων τέτοιου μεγέθους στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι μείζονος σημασίας για την τοπική οικονομία και έχει πολλαπλασιαστικό χαρακτήρα:

- Άμεσο όφελος από την αυξημένη διαχείριση στο λιμάνι, από την χερσαία μεταφορά των Ε/Κ μέσω οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς και από τις λοιπές λιμενικές υπηρεσίες.
- Επίδραση από την ανάπτυξη δικτύου επιχειρήσεων στην περιοχή του λιμανιού (π.χ. επιχειρήσεις logistics, βιομηχανικές επιχειρήσεις συνδεδεμένες με τη ναυτιλία)
- Έμμεση επίδραση λόγω αυξημένης παραγωγής κλάδων εκτός του συγκεκριμένου δικτύου (π.χ. μεταποιητικές βιομηχανίες).

Βάσει των παραπάνω εκτιμάται ότι η ανάπτυξη του Λιμένα της Θεσσαλονίκης ως διαμετακομιστικό κέντρο και η απορρόφηση φορτίου 1 εκατ. TEUs μπορεί μακροπρόθεσμα να αποφέρει συνολικό οικονομικό όφελος της τάξης των €1,5 - 2,5 δισ., που ισοδυναμεί σε 6 - 10% του ΑΕΠ της Κεντρικής Μακεδονίας.

Κλείνοντας, ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ χαρακτήρισε ιδιαίτερα κρίσιμη την ταχύτητα υλοποίησης της αναπτυξιακής κίνησης, καθώς οι επενδύσεις που πραγματοποιούνται σε ανταγωνιστικά λιμάνια της ευρύτερης περιοχής μπορεί να απαξιώσουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της γεωγραφικής θέσης της Θεσσαλονίκης. Εξέφρασε δε την ικανοποίησή του για την ταύτιση ως προς το στρατηγικής σημασίας για την πόλη και την ευρύτερη περιοχή θέμα της αναβάθμισης του λιμένα Θεσσαλονίκης με τους άλλους παραγωγικούς φορείς της πόλης, τους οποίους  ευχαρίστησε για την παρουσία και ομοθυμία στην προώθηση του κρίσιμου αυτού ζητήματος που ήταν κεντρικό και στη χθεσινή συνάντησή τους  στην Αθήνα με τον Πρωθυπουργό κ. Σαμαρά ενόψει της ΔΕΘ. Ευχαρίστησε επίσης την εταιρεία Deloitte, η οποία συνέδραμε το ΣΕΒΕ στην προμέτρηση των θετικών συνεπειών από την ανάπτυξη του λιμένα.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/8687-seve-i-anaptyksi-tou-limena-thessalonikis-tha-ferei-os-kai-2-5-dis-stin-k-makedonia.html

«Θέλουμε αποζημιώσεις». Συναντήσεις ΟΦΑΕ στις Βρυξέλλες για το ρωσικό εμπάργκο

Το θέμα των αποζημιώσεων των Ελλήνων αυτοκινητιστών, λόγω της ζημιάς που υπέστησαν από τα ρωσικά αντίμετρα στο εμπάργκο της ΕΕ, έθεσε, σε αλλεπάλληλες συναντήσεις, που είχε στις Βρυξέλλες, αντιπροσωπεία της ΟΦΑΕ, με επικεφαλής τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Απόστολο Κενανίδη.

Η αντιπροσωπεία συναντήθηκε σχεδόν με το σύνολο των Ελλήνων ευρωβουλευτών, καθώς και με στελέχη του Γραφείου Εργασίας της IRU (Παγκόσμια Ένωση Μεταφορών), αλλά και DGMOVE (Επιτροπή Μεταφορών της ΕΕ). Παράλληλα, εκκρεμεί και συνάντηση με τον Επίτροπο Μεταφορών, Siim Kallas.

Το κλίμα ήταν θετικό και υπήρξε ταύτιση απόψεων. Όλοι αποδέχθηκαν το δίκαιο του αιτήματος των Ελλήνων αυτοκινητιστών και μάλιστα, για ενίσχυση των ελληνικών θέσεων, έφεραν το παράδειγμα του εμπάργκο προς την Σερβία προ ετών, όταν και είχαν ενισχυθεί οικονομικά οι αυτοκινητιστές. Υποσχέθηκαν, μάλιστα, να φέρουν το θέμα στις αρμόδιες διευθύνσεις της ΕΕ, όπου και λαμβάνονται οι αποφάσεις.

Ετησίως η ζημιά φτάνει τα 10 εκατ. Σε κίνδυνο 300 φορτηγά

Η αντιπροσωπεία της ΟΦΑΕ τόνισε, κατά την διάρκεια των συναντήσεων, ότι οι Ελληνες αυτοκινητιστές έχουν υποστεί σημαντική ζημιά, αλλά δυστυχώς μέχρι στιγμής οι εξαγγελίες, τόσο της Κομισιόν, όσο και της ελληνικής κυβέρνησης δεν τους περιλαμβάνουν ανάμεσα σε αυτούς που θα λάβουν αποζημίωση.

Όπως τόνισε ο Απ. Κενανίδης, η ζημιά σε ετήσια βάση μπορεί να υπερβεί ακόμη και τα 10 εκατ. ευρώ, ενώ 300 και πλέον αυτοκινητιστές θα βρεθούν στην ανεργία.

Παρουσιάστηκε η συνολική εικόνα του κλάδου που πλήττεται από την παράνομη μεταφορά, την οικονομική κρίση, την υπερφορολόγηση και το υψηλό κόστος λειτουργίας και ζητήθηκε από τους ιθύνοντες της ΕΕ και τους Ελληνες ευρωβουλευτές να στηρίξουν έμπρακτα τον κλάδο, πριν σβήσει οριστικά από τον χάρτη.

Οι επαφές της αντιπροσωπείας της ΟΦΑΕ θα συνεχιστούν προς πάσα κατεύθυνση, τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό, με στόχο την επιβίωση του κλάδου, σε αυτή την ιδιαίτερα δύσκολη χρονική συγκυρία.

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/logistics/item/8689-theloume-apozimioseis-epafes-tis-ofae-stin-ee-gia-to-rosiko-empargko.html
http://youtruck.gr/index.php/market-news/item/1789-ofae-epafes-stis-brikseles-gia-tis-apozimeioseis

Συζητήσεις Ελλάδας – Κίνας για τη χρηματοδότηση κοινών ναυπηγικών έργων



Θετικά εξετάζει η κινεζική πλευρά την πρόταση για τη χρηματοδότηση κοινών ναυπηγικών έργων σε Ελλάδα και Κίνα, όπως έγινε γνωστό, στο πλαίσιο παρουσίασης του ναυτιλιακού κλάδου που πραγματοποιήθηκε από τη γενική γραμματεία Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων σε κινεζική αντιπροσωπεία, από τη 10η μεγαλύτερη περιφέρεια της Κίνας, την Zhejiang, με επικεφαλής την αντικυβερνήτη Liang Liming παρουσία του Κινέζου πρέσβη στην Αθήνα Zou Xiaoli.

Στην εκδήλωση, όπως μετέδωσε το ΑΠΕ, συμμετείχαν, εκτός από τον γενικό γραμματέα ΔΟΣ Παναγιώτη Μίχαλο, ο οποίος είχε νωρίτερα κατ ιδίαν συνάντηση με την κα Liming, ο γ.γ Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Πέτρος Σελέκος, εκπρόσωποι του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου και μέλος του ΔΣ της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Γ. Γράτσος, οι πλοιοκτήτες καπετάνιος Παναγιώτης Τσάκος, Συμεών Παληός και Χάρης Βαφειάς.

Eπίσης, υψηλόβαθμα στελέχη μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών, καθώς και οι εταιρείες-μέλη των Ελλήνων Κατασκευαστών Ναυτιλιακού Εξοπλισμού (HEMEXPO).
Κατά την παρουσίαση ο κ. Μίχαλος αναφέρθηκε στις άριστες διμερείς σχέσεις Ελλάδας - Κίνας, τονίζοντας ότι από τους σημαντικότερους τομείς συνεργασίας είναι ο ναυτιλιακός, δεδομένου ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι οι καλύτεροι πελάτες των κινεζικών ναυπηγείων.

Ο Γενικός Γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων του ΥΠΕΞ Παναγιώτης Μίχαλος συναντηθηκε με την Aντικυβερνήτη της κινεζικής Περιφέρειας Zhejiang, κα Liang Liming, η οποία μαζί με 5μελή αντιπροσωπεία αξιωματούχων επισκέπτεται την Ελλάδα με σκοπό την ενίσχυση της οικονομικής συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Περιφέρειας Zhejiang.

Για την ενίσχυση αυτής της συνεργασίας πρότεινε συνέργειες με τη συμμετοχή ελληνικών εταιρειών που παράγουν ναυτιλιακό εξοπλισμό, σε πλοία ελληνικών συμφερόντων που ναυπηγούνται ή επισκευάζονται σε ναυπηγεία της Κίνας, αλλά και κοινά έργα ναυπήγησης ή επισκευής πλοίων σε ελληνικά ναυπηγεία με συνεργασία των δύο πλευρών.

Για να καλυφθεί πλήρως το θεσμικό πλαίσιο, η ελληνική πλευρά έχει ήδη προτείνει στην κινεζική κυβέρνηση ένα σχέδιο Μνημονίου Συνεργασίας στον τομέα της ναυτιλιακής τεχνολογίας και εξοπλισμού.

Ο κ. Μίχαλος ενημέρωσε για την πρόταση, που έχει ήδη υποβάλει στην China Development Bank σχετικά με την αξιοποίηση μέρους των κεφαλαίων (5 δισ. δολαρίων) που προσφέρονται στους Έλληνες πλοιοκτήτες για την ναυπήγηση πλοίων τους σε κινεζικά ναυπηγεία, έτσι ώστε να διατίθενται και στη συμπαραγωγή-επισκευή πλοίων και σε ελληνικά ναυπηγεία, καθώς και για την αγορά ελληνικού εξοπλισμού.

Πρότεινε, επίσης, συνέργειες με συμμετοχή Ελλήνων εφοπλιστών στη διαχείριση πλοίων (fleet management) κινεζικών συμφερόντων, όπως και τη δημιουργία κοινοπραξιών για τη διεθνή μεταφορά αγαθών. Από κινεζικής πλευράς, τόσο η αντικυβερνήτης κ. Liming, όσο και ο Κινέζος πρέσβυς κ. Zou Xiaoli, συμφώνησαν απόλυτα με τις προτάσεις του κ. Μίχαλου.

Ιδιαίτερα ως προς την πρόταση για τη χρηματοδότηση κοινών ναυπηγικών έργων σε Ελλάδα και Κίνα, ο πρέσβυς κ. Xiaoli επεσήμανε ότι και ο ίδιος την έχει προωθήσει στην China Development Bank.

Η κ. Liming πρότεινε με τη σειρά της την υπογραφή Μνημονίου Κατανόησης (MoU) μεταξύ της Περιφέρειας Zhejiang και της Ελλάδας για συνεργασία στον ναυτιλιακό και ναυπηγικό τομέα.

Περαιτέρω οι δύο πλευρές επιβεβαίωσαν την υποστήριξή τους στην πρωτοβουλία των Ελλήνων πλοιοκτητών κ.κ. Τσάκου και Παληού για τη σύσταση διμερούς Επιμελητηρίου με εταιρείες του Ναυτιλιακού κλάδου.

Η κινεζική αντιπροσωπεία, τέλος, ενημερώθηκε για το ελληνικό επιχειρηματικό/επενδυτικό περιβάλλον από τον κ. Σελέκο, ενώ ακολούθησαν εξειδικευμένες παρουσιάσεις για τον ναυπηγικό και ευρύτερα ναυτιλιακό τομέα από τον κ. Γράτσο (ΕΕΕ, Ναυτικό Επιμελητήριο), την κυρία Ε. Πολυχρονοπούλου (HEMEXPO) και τον κ. Γιάννη Ταβουλάρη (Ναυπηγεία Ελευσίνας). 

Πηγή: http://www.metaforespress.gr/naftilia/item/8697-syzitiseis-elladas-kinas-gia-ti-xrimatodotisi-koinon-nafpigikon-ergon.html

Συνολικές προβολές σελίδας